Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2019, 07:35
zoef de haas
zoef de haas is offline
Fuck. Het sneeuwt
Oud 12-04-2019, 08:13
Verwijderd
Gisteravond een (informatieve) gemeenteraadsvergadering bijgewoond. Allejezus wat een doffe ellende, als je denkt dat landelijke politici al dramatisch zijn, NOU DAN GA JE WAT BELEVEN.
Oud 12-04-2019, 08:39
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Struggles
Oud 12-04-2019, 09:34
JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Fuck. Het sneeuwt
niet bij ons, hier is het gewoon zonnig
Oud 12-04-2019, 09:40
WolterB
WolterB is offline
Jij woont ook niet in Denemarken denk ik
Oud 12-04-2019, 09:43
JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Jij woont ook niet in Denemarken denk ik
o dat wist k niet
Oud 12-04-2019, 09:45
Destruct!
Destruct! is offline
Je kan een conclusie trekken dat ze in een ander land is, want het sneeuwt niet in Nederland momenteel.
Oud 12-04-2019, 09:58
JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Je kan een conclusie trekken dat ze in een ander land is, want het sneeuwt niet in Nederland momenteel.
Mis in Fryslân?
Oud 12-04-2019, 10:05
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Of in Limburg
Oud 12-04-2019, 10:10
Destruct!
Destruct! is offline
of in België
Oud 12-04-2019, 10:18
Positive mind
Positive mind is offline
Gefeliciteerd Wolter! En groetjes aan Miekje!
Oud 12-04-2019, 10:19
Haller
Haller is offline
In Spanje sneeuwt het heb ik vernomen.
Oud 12-04-2019, 11:37
Verwijderd
Limburg is ook sneeuwvrij!
Oud 12-04-2019, 11:50
Destruct!
Destruct! is offline
Ik heb zin in een Limburger.
Oud 12-04-2019, 11:59
Haller
Haller is offline
Ik heb zin in een vlaai
Oud 12-04-2019, 13:08
JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Ik heb zin in een frikandelbroodje
Oud 12-04-2019, 20:44
zoef de haas
zoef de haas is offline
Een portie bitterballen

En hiephiephoera Wolter! gefeliciteerd!
Oud 12-04-2019, 21:09
Verwijderd
Hieper de piep hoera BolterW!
Oud 12-04-2019, 21:26
Destruct!
Destruct! is offline
Oud 12-04-2019, 21:55
Haller
Haller is offline
Gefeliciflapstaart
Oud 12-04-2019, 22:56
bloodyb
bloodyb is offline
Gefeli!
Oud 13-04-2019, 08:14
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Gefeliciteerd Wolter! En groetjes aan Miekje!
Thanks, luv
Oud 13-04-2019, 10:44
Saiy
Saiy is offline
zijn hier vrouwen met ervaring met een koperspiraaltje? En zouden deze vrouwen hun ervaringen met mij willen delen? : )
Oud 13-04-2019, 12:44
Ieke
Ieke is offline
Niet persoonlijk, wel van patiënten.
Oud 13-04-2019, 12:52
Koekje
Koekje is offline
Citaat:
zijn hier vrouwen met ervaring met een koperspiraaltje? En zouden deze vrouwen hun ervaringen met mij willen delen? : )
Wat wil je weten?
Oud 13-04-2019, 13:17
Saiy
Saiy is offline
wat is voor jou de aanleiding geweest om te kiezen voor een koperspiraaltje, hoe heb je het inbrengen ervaren, hoe waren de dagen daarna (had je veel pijn en wat voor pijn). Wanneer was de pijn over? Heb je er nog steeds wel eens last van? En is je menstruatie heftiger geworden? Pijnlijker en/of duurt het langer?
Oud 13-04-2019, 15:04
Koekje
Koekje is offline
Citaat:
wat is voor jou de aanleiding geweest om te kiezen voor een koperspiraaltje, hoe heb je het inbrengen ervaren, hoe waren de dagen daarna (had je veel pijn en wat voor pijn). Wanneer was de pijn over? Heb je er nog steeds wel eens last van? En is je menstruatie heftiger geworden? Pijnlijker en/of duurt het langer?
Ik wilde van de pil af en ik wilde een betrouwbare anticonceptiemethode zonder hormonen. Het inbrengen deed best wel zeer, maar het was minder pijnlijk dan ik had verwacht en het was snel gedaan dus het viel best mee. Daarna had ik nog een paar dagen buikpijn, vergelijkbaar met een stevige menstruatiepijn. Ik heb mijn spiraal nu 2,5 jaar en ik merk er helemaal niks van. Mijn vriend zegt dat hij de draadjes soms wel voelt, maar hij heeft er verder geen last van. De menstruatie is iets heftiger geworden dan toen ik aan de pil was, maar het is niet extreem ofzo. Het duurt niet langer, maar ik heb wel meer buikpijn en meer bloedverlies. Vooral in het begin had ik daar beduidend meer last van en daarnaast had ik de eerste paar maanden een onregelmatige cyclus. Dat werd geleidelijk beter. Ik merk nu wel duidelijk dat de natuurlijke pieken en dalen in de hormoonspiegels een grote invloed hebben op mijn stemming en mijn libido.

Ik had hm trouwens bij de gynaecoloog laten zetten. Ik heb minder positieve ervaringen gehoord van vrouwen die een spiraal door de huisarts lieten plaatsen.
Oud 13-04-2019, 16:30
Saiy
Saiy is offline
Dankje Koekje
Oud 13-04-2019, 16:44
Haller
Haller is offline
Ik wil ook een koekje
Oud 13-04-2019, 19:53
Ieke
Ieke is offline
Inbrengen van spiraal is gewoon naar, welke soort dan ook. Ik plaats als huisarts ook geen koper, doe dat echt te weinig.
Verder heb je tegenwoordig 2 soorten hormoonspiralen, veel mensen weten dat niet. De mirena (de oude bekende) en de kyleena, die dus stuk minder hormonen heeft.
Wat ik terug hoor is dat idd de meeste vrouwen wel heftigere en langere menstruaties hebben, maar het is vaak een hele bewuste keuze, dus meestal nemen ze dat op de koop toe.
Oud 13-04-2019, 21:00
Verwijderd
Ik ben bij het zetten van de mirena flauwgevallen
Oud 13-04-2019, 21:07
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Sterke aflevering van 'Even tot hier' over antivaxxers.
Oud 13-04-2019, 21:25
Verwijderd
Jongens ik heb whisky
Oud 13-04-2019, 22:35
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Een portie bitterballen

En hiephiephoera Wolter! gefeliciteerd!
Dankjewel nog!

En de rest ook
Oud 14-04-2019, 06:52
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Sterke aflevering van 'Even tot hier' over antivaxxers.
Ziektevoorstanders.
Oud 14-04-2019, 11:52
Miekje*
Miekje* is offline
Ik wil denk ik ook wel een koperspiraal na mijn Mirena. Ik ben hartstikke tevreden hoor, maar het lijkt me best prettig om na vijf jaar weer te menstrueren en iets zonder hormonen lijkt me ook wel prettig. Mijn menstruaties waren altijd vrij matig, dus als ze wat heftiger zouden worden zou ik dat geloof ik niet zo'n probleem vinden.
Oud 14-04-2019, 12:51
Koekje
Koekje is offline
Hoe voelt het eigenlijk om een spiraal te laten verwijderen? Daar kijk ik niet naar uit
Oud 14-04-2019, 13:13
Saiy
Saiy is offline
Ik heb er inmiddels eentje en het inbrengen was behoorlijk pijnlijk ... Heel wat pijnlijker dan ik gedacht had.
Oud 14-04-2019, 13:15
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Jongens ik heb whisky
Lekker!
Oud 14-04-2019, 13:15
Saiy
Saiy is offline
Citaat:
Ik wil denk ik ook wel een koperspiraal na mijn Mirena. Ik ben hartstikke tevreden hoor, maar het lijkt me best prettig om na vijf jaar weer te menstrueren en iets zonder hormonen lijkt me ook wel prettig. Mijn menstruaties waren altijd vrij matig, dus als ze wat heftiger zouden worden zou ik dat geloof ik niet zo'n probleem vinden.
Wat is je aanleiding geweest om te kiezen voor de Mirena in plaats van een koperspiraaltje?
Oud 14-04-2019, 13:25
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Penis
Oud 14-04-2019, 13:44
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Hoe voelt het eigenlijk om een spiraal te laten verwijderen? Daar kijk ik niet naar uit
Veel minder erg dan het plaatsen. Beetje irritant, beetje zeurderig gevoel in je buik. Maar niet zoals het plaatsen.
Heb er maar 1 gehad die verwijderen heel naar vond, rest had er eigenlijk vrijwel geen last van.
Straks neem ik waarschijnlijk weer een kyleena. Zou nooit een koper doen tenzij geen andere keuze
Oud 14-04-2019, 14:00
Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Veel minder erg dan het plaatsen. Beetje irritant, beetje zeurderig gevoel in je buik. Maar niet zoals het plaatsen.
Heb er maar 1 gehad die verwijderen heel naar vond, rest had er eigenlijk vrijwel geen last van.
Straks neem ik waarschijnlijk weer een kyleena. Zou nooit een koper doen tenzij geen andere keuze
Goed om te weten

Waarom geen koper?
Oud 14-04-2019, 14:05
Verwijderd
Was het niet ook dat koper een mogelijk veel hogere toxiciteit heeft dan eerder gedacht?
Oud 14-04-2019, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Oh nee, dat valt echt enorm mee! Niet heel prettig, maar goed te doen.
Oud 14-04-2019, 15:34
Saiy
Saiy is offline
Ja, ben ook wel benieuwd Ieke; waarom geen koper?
Oud 14-04-2019, 21:00
Ieke
Ieke is offline
Omdat ik geen zin heb in langere, meestal wat pijnlijkere en heftigere menstruaties. Dat gedoe mag van mij zo min mogelijk zijn, dan wel wegblijven.
Daarbij vind ik het werkingsmeganisme niet beroerder dan hormonen, doe mij maar een beetje hormonen tov een soort ontstekingsreactie op koper. Ook wist ik dat hij toch geen 5 jaar zou zitten en voor de volgende vind ik een termijn van 5 jaar prima. Kosten maken me weinig uit.
Ik heb een jaar een kyleena gehad en tegen dat einde van het jaar was het allemaal nog maar vrij minimaal. Ik heb echt totaal geen last gehad van de hormonen, maar ik had met de pil ook vrij weinig klachten.
Ik ga om andere redenen nooit meer aan de pil en mocht het zo zijn dat het hormoonspiraal niet meer bevalt dan wordt het de beurt voor de andere kant.
Oud 14-04-2019, 23:34
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Wat is je aanleiding geweest om te kiezen voor de Mirena in plaats van een koperspiraaltje?
Omdat die me aangeraden werd en ik het wel best vond.
Oud 15-04-2019, 06:52
Verwijderd
Game of Thrones gaat weer beginnen omfg. Als prep dit weekend recaps van 1 t/m 6 en 7 volledig opnieuw gekeken. Bring it on
Oud 15-04-2019, 11:13
Saiy
Saiy is offline
Citaat:
Omdat ik geen zin heb in langere, meestal wat pijnlijkere en heftigere menstruaties. Dat gedoe mag van mij zo min mogelijk zijn, dan wel wegblijven.
Daarbij vind ik het werkingsmeganisme niet beroerder dan hormonen, doe mij maar een beetje hormonen tov een soort ontstekingsreactie op koper. Ook wist ik dat hij toch geen 5 jaar zou zitten en voor de volgende vind ik een termijn van 5 jaar prima. Kosten maken me weinig uit.
Ik heb een jaar een kyleena gehad en tegen dat einde van het jaar was het allemaal nog maar vrij minimaal. Ik heb echt totaal geen last gehad van de hormonen, maar ik had met de pil ook vrij weinig klachten.
Ik ga om andere redenen nooit meer aan de pil en mocht het zo zijn dat het hormoonspiraal niet meer bevalt dan wordt het de beurt voor de andere kant.

Wat bedoel je met de beurt voor de andere kant?

Ik ben een poos aan de pil geweest en dat had echt een negatieve invloed op mijn lijf; ik kon voelen dat er een andere cyclus gaande was dan mijn eigen oorspronkelijke cyclus en ik had erg last van opgezwollen en pijnlijke borsten, ook toen ik een andere pil probeerde met minder hormonen. ik vind het dus erg prettig dat het koperspiraaltje geen hormonen heeft
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten