Advertentie | |
|
![]() |
|
Inbrengen van spiraal is gewoon naar, welke soort dan ook. Ik plaats als huisarts ook geen koper, doe dat echt te weinig.
Verder heb je tegenwoordig 2 soorten hormoonspiralen, veel mensen weten dat niet. De mirena (de oude bekende) en de kyleena, die dus stuk minder hormonen heeft. Wat ik terug hoor is dat idd de meeste vrouwen wel heftigere en langere menstruaties hebben, maar het is vaak een hele bewuste keuze, dus meestal nemen ze dat op de koop toe.
|
Ik wil denk ik ook wel een koperspiraal na mijn Mirena. Ik ben hartstikke tevreden hoor, maar het lijkt me best prettig om na vijf jaar weer te menstrueren en iets zonder hormonen lijkt me ook wel prettig. Mijn menstruaties waren altijd vrij matig, dus als ze wat heftiger zouden worden zou ik dat geloof ik niet zo'n probleem vinden.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Heb er maar 1 gehad die verwijderen heel naar vond, rest had er eigenlijk vrijwel geen last van. Straks neem ik waarschijnlijk weer een kyleena. Zou nooit een koper doen tenzij geen andere keuze ![]()
||
Citaat:
![]() Waarom geen koper? |
![]() |
|
Omdat ik geen zin heb in langere, meestal wat pijnlijkere en heftigere menstruaties. Dat gedoe mag van mij zo min mogelijk zijn, dan wel wegblijven.
Daarbij vind ik het werkingsmeganisme niet beroerder dan hormonen, doe mij maar een beetje hormonen tov een soort ontstekingsreactie op koper. Ook wist ik dat hij toch geen 5 jaar zou zitten en voor de volgende vind ik een termijn van 5 jaar prima. Kosten maken me weinig uit. Ik heb een jaar een kyleena gehad en tegen dat einde van het jaar was het allemaal nog maar vrij minimaal. Ik heb echt totaal geen last gehad van de hormonen, maar ik had met de pil ook vrij weinig klachten. Ik ga om andere redenen nooit meer aan de pil en mocht het zo zijn dat het hormoonspiraal niet meer bevalt dan wordt het de beurt voor de andere kant.
||
![]() |
Citaat:
![]() Wat bedoel je met de beurt voor de andere kant? ![]() Ik ben een poos aan de pil geweest en dat had echt een negatieve invloed op mijn lijf; ik kon voelen dat er een andere cyclus gaande was dan mijn eigen oorspronkelijke cyclus en ik had erg last van opgezwollen en pijnlijke borsten, ook toen ik een andere pil probeerde met minder hormonen. ik vind het dus erg prettig dat het koperspiraaltje geen hormonen heeft ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|