Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Anyway, dat is te oordelen voor de rechtbank, die zal wel beslissen of deze mensen al dan niet in die mate schuldig zijn dat ze in het kader van een sanctie een tijd lang in hun rechten beperkt worden. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Die zijn ook niet zonder reden opgesteld.
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. Ik meen me te herinneren dat in het topic over Che Guevara bepaalde mensen (niet jij geloof ik) er problemen mee hadden dat hij tijdens de guerilla-oorlog mensen zonder vorm van proces heeft laten vermoorden. Waarom is dat blijkbaar wel schandelijk en dit niet? Hangt het van de omstandigheden af? |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Je kunt je in gevechtssituaties niet druk gaan maken om de rechten van je vijand. Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
2. Ik heb die topic niet gelezen, maar ik bedoelde er mee te zeggen, dat iedereen hier anders over denkt ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
[QUOTE]Zaina schreef op 25-06-2003 @ 18:23:
1. Ikzelf niet, maar dat doe ik ook niet van Israel. Maar vanuit hun oogpunt gekeken is het ook een vorm van oorlog voering. En zij doen het voor belangrijker doel. Hopen ze.. Ik dacht dat je het zelf goedkeurde, maar nu begrijp ik het ![]() 2. Ik heb die topic niet gelezen, maar ik bedoelde er mee te zeggen, dat iedereen hier anders over denkt ![]() Dat blijkt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 25-06-2003 om 17:46. |
![]() |
||
[QUOTE]Che Guevara schreef op 25-06-2003 @ 18:40:
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
[QUOTE]Assasin schreef op 25-06-2003 @ 18:43:
Als het martelen van krijgsgevangenen en/of burgers belangrijke informatie kan opleveren is dat verantwoord en geen misdaad. Mag je ook bijv. loopjongens van drugsdealers martelen om aan informatie te komen volgens jou? Martelen is één van de de ergste misdaden die er zijn, een mens verschrikkelijk veel pijn doen met de meest gruwelijke methoden. Hoe kon jij nu zo anti-Saddam Hussein zijn als je martelen en mensenrechtenschendingen goedkeurt? En het doden van burgers is onvermijdelijk in oorlogstijd is helaas onvermijdelijk en regelmatig noodzaak. Waarom is dat noodzaak? En er is geen enkele rechterlijke macht volledig onafhankelijk en belangenverstrengeling is bij rechtszaak over oorlogsmisdaden altijd aanwezig. Leg uit? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Mag je ook bijv. loopjongens van drugsdealers martelen om aan informatie te komen volgens jou? Martelen is één van de de ergste misdaden die er zijn, een mens verschrikkelijk veel pijn doen met de meest gruwelijke methoden. Hoe kon jij nu zo anti-Saddam Hussein zijn als je martelen en mensenrechtenschendingen goedkeurt?
Loopjongens van drugsdealers zijn over het algemeen geen moordenaars en voeren ook geen oorlog. Waarom is dat noodzaak? Omdat je informatie nodig hebt en als je het vriendelijk vraagt is er weinig kans op een eerlijk antwoord. Leg uit? Niemand is onbevooroordeeld want je hebt er je al een mening over gevormd. En belangenverstrengeling is onvermijdelijk omdat degenen die winnen hoofdzakelijk zullen bepalen wie er berecht wordt. |
![]() |
|
Verwijderd
|
[QUOTE]Assasin schreef op 25-06-2003 @ 19:27:
Loopjongens van drugsdealers zijn over het algemeen geen moordenaars en voeren ook geen oorlog. Dus? Waarom mag je wel een ''moordenaar'' martelen? Iedereen heeft gelijke rechten. Omdat je informatie nodig hebt en als je het vriendelijk vraagt is er weinig kans op een eerlijk antwoord. Dat gaat niet zover dat je er mensen op gruwelijke wijzen voor mag toetakelen. Niemand is onbevooroordeeld want je hebt er je al een mening over gevormd. En belangenverstrengeling is onvermijdelijk omdat degenen die winnen hoofdzakelijk zullen bepalen wie er berecht wordt. Maar dan moet je nog wel genoeg rechtmatig bewijs hebben plus een bepaald feitencomplex om een straf op te mogen leggen. En beter een eerlijk proces waarbij de ''winnaars'' (in hoeverre is dat midden in een oorlog al duidelijk?) bepalen wie er berecht worden, dan geen proces. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
[QUOTE]Che Guevara schreef op 25-06-2003 @ 19:33:
[B] Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
[QUOTE]Assasin schreef op 25-06-2003 @ 19:45:
Zoals al gezegd, dat heeft niet iedereen. Volgens jou niet, volgens het recht wel. Je moet niet vergeten dat er zoiets bestaat als 'de verdachte'. Er kan ook psychise druk worden toegepast of andere pijnlijke manieren die geen sporen in het lichaam achterlaten Psychische druk mag wel in beperkte mate uitgeoefend worden, maar marteling is verboden. Bewijs is erg makkelijk zo te manipuleren dat de echte daders de dans ontspringen, en dan is het beter om zo'n iemand gewoon te liquideren dan hem vrijuit te laten gaan. Hoezo zou het gemakkelijk zijn bewijs te manipuleren? Dat kan buiten oorlogstijd ook wel, dus dan kan je net zo goed op voorhand elke verdachte opsluiten cq. vermoorden. Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als een journalist iemand vermoordt mag hij worden vermoord. Maar het lijkt me niet echt dat al die Journalisten op Cuba moordenaars waren. Volgens jou niet, volgens het recht wel. Je moet niet vergeten dat er zoiets bestaat als 'de verdachte'. Zoals ik al zei, in oorlog is er niet zoiets als recht. Psychische druk mag wel in beperkte mate uitgeoefend worden, maar marteling is verboden. Als marteling noodzakelijk is mogen die wetten opzij geschoven worden. |
![]() |
|
Verwijderd
|
[QUOTE]Assasin schreef op 25-06-2003 @ 20:03:
Ik heb niet gezegd dat je in vredes tijd naar willekeur staatsvijanden en misdadigers mag afmaken. Als een journalist iemand vermoordt mag hij worden vermoord. Maar het lijkt me niet echt dat al die Journalisten op Cuba moordenaars waren. En volgens Castro en Hussein etc. mag je iemand vermoorden als hij/zij er een andere mening op na houdt. Zoals ik al zei, in oorlog is er niet zoiets als recht. Dat is er blijkens de verdragen wel. Verdragen die Godzijdank martelingen etc. verbieden. Als marteling noodzakelijk is mogen die wetten opzij geschoven worden. Wanneer is het noodzakelijk? Wanneer is er een vermoeden dat iemand informatie heeft? Informatie uit marteling is ook niet alles, mensen verzinnen al snel wat. |
![]() |
||
Citaat:
||
[QUOTE]Che Guevara schreef op 25-06-2003 @ 20:10:
[B] Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
[QUOTE]Assasin schreef op 25-06-2003 @ 20:16:
Volgens mij niet. Volgens hen wel, en dat is het gevaarlijke: mensenrechten zijn juist in het leven geroepen om de macht van de staat in te perken en dergelijke subjectiviteit van machthebbers aan banden te leggen. Verdragen die bijna elke oorlog weer worden geschonden omdat het onmogelijke regels zijn. En waarvoor men ook telkens op de vingers getikt wordt en binnenkort nog meer gaat worden dankzij het ICC, ook al willen de Amerikanen ''de beschermers der rechtvaardigheid'' daar niet aan meewerken. Als er een sterk vermoeden is dat de desbetreffende persoon relevante informatie heeft is het toegestaan. En als je het goed doet (het martelen) dan krijg je de waarheid er echt wel uit. Maar wie bepaalt dat vermoeden? De ondervragers, de regering, de schoonmaker? Stel dat ik het vermoeden heb, naar mijn mening een redelijk vermoeden is, dat jij een bepaald staatsgeheim kent dat ik ook graag wil weten. Volgens jou mag ik jou dan gaan martelen. Maar wat blijkt: mijn vermoeden is ongegrond, maar dat weet ik natuurlijk niet. Ondertussen martel ik jou op de meest vreselijke manieren, maar dat geheim ken jij niet dus kan je ook niet verklappen. Is dat niet vreemd? |
![]() |
||
[QUOTE]Che Guevara schreef op 25-06-2003 @ 20:24:
[B] Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |