Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2005, 17:54
Verwijderd
400.
(En dat voor een Toneel&Cultuur-topic!)
Advertentie
Oud 21-02-2005, 21:35
Uice
Uice is offline
Citaat:
)Vampje( schreef op 21-02-2005 @ 15:06 :
Nou ja, dat stuk over de Jostiband kan natuurlijk verkeerd overkomen bij mensen met een (geestelijk) gehandicapte in de familie.
Zou kun je iedereen wel kwetsen. Hij speelt in dat stuk een type, geeft niet zijn eigen mening over de Jostiband. Niet de Jostiband wordt uitgelachen, maar de belachelijke mening die Teeuwen's personage erover geeft.

Citaat:
En dat stukje over Fons Rutten in Trui... tja.
Ook dat zou iemand wiens kind zelfmoord heeft gepleegd kunnen kwetsen, maar opnieuw, iedereen voelt zich wel ergens door gekwetst.
Oud 21-02-2005, 21:36
Uice
Uice is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 21-02-2005 @ 18:54 :
400.
(En dat voor een Toneel&Cultuur-topic!)
logisch als dezelfde discussie zich steeds herhaalt.
Oud 21-02-2005, 22:58
Verwijderd
Dit topic is idd t
e oud
Oud 22-02-2005, 18:47
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Juice schreef op 21-02-2005 @ 22:35 :
Zou kun je iedereen wel kwetsen. Hij speelt in dat stuk een type, geeft niet zijn eigen mening over de Jostiband. Niet de Jostiband wordt uitgelachen, maar de belachelijke mening die Teeuwen's personage erover geeft.
Waar maak je dat uit op dan? Ik dacht altijd dat 'ie gewoon 'zichzelf' was in dat stuk?
Oud 22-02-2005, 20:12
erwtje
erwtje is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 21-02-2005 @ 18:42 :
En je hebt nog gelijk ook hoor.
ik dank u
Oud 22-02-2005, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 21-02-2005 @ 22:36 :
logisch als dezelfde discussie zich steeds herhaalt.
Ja, inderdaad.
Heel interessant topic ook, op deze manier.
Oud 23-02-2005, 17:09
Uice
Uice is offline
Citaat:
)Vampje( schreef op 22-02-2005 @ 19:47 :
Waar maak je dat uit op dan? Ik dacht altijd dat 'ie gewoon 'zichzelf' was in dat stuk?
Kom op zeg. Denk je dat ie ook graag paarden wurgt en met lege flessen speelt?

Het was duidelijk dat hij niet meende wat hij in dat stuk zei, het is gewoon theater. De humor zit hem in de onredelijkheid van zijn redeneringen ('met zo'n instelling blijf je zwakzinnig!').
Oud 23-02-2005, 20:42
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik vind het wel heel makkelijk om steeds als Hans weer iets kwetsends roept, te zeggen: 'ja, maar dat zei hij als typetje hoor, en niet als zichzelf!'
Oud 24-02-2005, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-02-2005 @ 21:42 :
Ik vind het wel heel makkelijk om steeds als Hans weer iets kwetsends roept, te zeggen: 'ja, maar dat zei hij als typetje hoor, en niet als zichzelf!'
Je tilt je er wel zwaar aan..
Oud 24-02-2005, 11:15
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
het gaat om de bedoeling die hij met zijn teksten heeft, niet of hij of een typetje het zegt...
Oud 24-02-2005, 14:53
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 24-02-2005 @ 12:15 :
het gaat om de bedoeling die hij met zijn teksten heeft, niet of hij of een typetje het zegt...
Vertel dat aan Juice dan.
Oud 24-02-2005, 17:03
Verwijderd
hoe bedoel je 'uber lang topic' over Hansje Teeuwen. Die vent is gewoon geniaal vind ik
Oud 25-02-2005, 16:49
erwtje
erwtje is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 24-02-2005 @ 12:15 :
maar hans heeft helemaal gene bedoelingen met zijn teksten. hij zegt het niet om mensen te kwetsen ofzo this gewoon een cabaretier en probeert er gewoon iets grappigs van te maken zeg maar.
Oud 25-02-2005, 17:03
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
erwtje schreef op 25-02-2005 @ 17:49 :
maar hans heeft helemaal gene bedoelingen met zijn teksten. hij zegt het niet om mensen te kwetsen ofzo this gewoon een cabaretier en probeert er gewoon iets grappigs van te maken zeg maar.
lieve schat, dat is toch ook een bedoeling. en ik geloof er graag in dat er meer achter zit
Oud 25-02-2005, 20:23
Uice
Uice is offline
Citaat:
Makkelijk, maar over het algemeen gewoon waar. Als we alles moesten geloven wat Teeuwen op het podium zegt, zou hij al lang in de gevangenis zitten. Even een citaatje uit een interview:
'Ik heb wel eens geprobeerd een nare spanning te creëeren, door een sympathiek persoon vreselijke dingen te laten zeggen.'

Lijkt me duidelijk, hij speelt een rol. 'een sympathiek persoon', dat is een personage, niet hij zelf.
Oud 25-02-2005, 20:32
Uice
Uice is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 25-02-2005 @ 18:03 :
lieve schat, dat is toch ook een bedoeling. en ik geloof er graag in dat er meer achter zit
Hij heeft vast stukken waar meer achter zit, maar meestal brengt hij het op een sarcastische manier, zoals in 'Hard en zielig' en 'Met een Breierdeck', de stukken waarin hij rechtste propaganda verkondigd. ('wij noemen deze werklozen: de buitenlanders', etc., lijkt me toch niet serieus bedoelt)
Oud 25-02-2005, 23:24
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Of het is gewoon een makkelijke manier om zich in te dekken tegen kritiek. 'Nee, ík riep dat niet! Nee, ik maak geen buitenlanders en gehandicapten belachelijk. Nee, dat was een typetje!' Ik zeg niet dat het zo ís, maar het is een mogelijkheid.
Oud 26-02-2005, 02:43
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Juice schreef op 25-02-2005 @ 21:32 :
Hij heeft vast stukken waar meer achter zit, maar meestal brengt hij het op een sarcastische manier, zoals in 'Hard en zielig' en 'Met een Breierdeck', de stukken waarin hij rechtste propaganda verkondigd. ('wij noemen deze werklozen: de buitenlanders', etc., lijkt me toch niet serieus bedoelt)
dat hoef je mij echt niet te vertellen, er lopen hier een heleboel zaken door elkaar
Oud 26-02-2005, 13:30
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-02-2005 @ 00:24 :
Of het is gewoon een makkelijke manier om zich in te dekken tegen kritiek. 'Nee, ík riep dat niet! Nee, ik maak geen buitenlanders en gehandicapten belachelijk. Nee, dat was een typetje!' Ik zeg niet dat het zo ís, maar het is een mogelijkheid.
Nee.

Als iemand zegt 'wij noemen deze werklozen buitenlanders, ookwel drugsgebruikers' of 'sommige rassen zijn gewoon heel goed in bepaalde dingen, zoals ritme enzo, en andere rassen kunnen weer beter, eh, leiding geven' of 'met zo'n instelling blíjf je zwakzinnig' lijkt het me duidelijk dat hij meer bezig is met het belachelijk maken van het personage dat hij speelt, dan van zijn onderwerp. Als je dat niet ziet, heb je nog veel te leren over theater en cabaret.
Oud 26-02-2005, 17:50
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-02-2005 @ 00:24 :
En daar heb je gelijk in.

Hans Teeuwen zet heus niet bij elk stuk een 'typetje' neer hoor.
Hij lult gewoon vanalles, wat niet wil zeggen dat hij ook alles meent wat hij zegt. En ook niet dat 'ie overal achter staat.

Maar Juice, ik zie een duidelijk verschil tussen een type neerzetten zoals in 'Bereden politie' of 'Garibaldi' of gewoon zichzelf zijn en dingen, al dan niet gemeend, verkondigen zoals bij de Jostiband of dat stuk over kinderen (z'n zoontje).

Bij de Carnavalsmedley is 'ie zeker ook een personage?
Oud 27-02-2005, 09:12
Uice
Uice is offline
Citaat:
)Vampje( schreef op 26-02-2005 @ 18:50 :
Maar Juice, ik zie een duidelijk verschil tussen een type neerzetten zoals in 'Bereden politie' of 'Garibaldi' of gewoon zichzelf zijn en dingen, al dan niet gemeend, verkondigen zoals bij de Jostiband of dat stuk over kinderen (z'n zoontje).

Natuurlijk. Maar ik beschouw iets op toneel zeggen wat je niet meent ook als het spelen van een personage. Teeuwen heeft het zelf ook over 'iemand iets laten zeggen' bij dergelijke stukken, niet over zelf iets zeggen.

Citaat:
Bij de Carnavalsmedley is 'ie zeker ook een personage?
Dat lijkt me duidelijk. Daar is ie een typetje inclusief rare stem, lichaamstaal en mimiek.
Oud 27-02-2005, 15:35
idontcare
idontcare is offline
'ben ik dat? ben ik... DAT?'
Oud 02-03-2005, 19:10
r0b-i
r0b-i is offline
Citaat:
idontcare schreef op 27-02-2005 @ 16:35 :
'ben ik dat? ben ik... DAT?'
''Zijn DAT handen!!
DIT zijn handen!!!''

''Dat zijn harrrken''

...

''ik denk dat mama ziek is geworden van jou tekening''
Oud 02-03-2005, 19:27
Uice
Uice is offline
flikker op, allebei
Oud 02-03-2005, 19:45
Flip!
Flip! is offline
Ik was in mijn kamer. Radio aan, raam stukje open. Ik was moe, heel moe, enne, toen ik net in bed wilde stappen, hoorde ik zo eh..wat eh..gemorrel aan mijn raam.

Ik dacht wat krijgen we godverdomme nou?!

En er kwam zo'n mannetje binnen, en zei ; 'Hallo ik ben Peter!'

en ik zeg ;'Wie Peter? Hoezo Peter??'

'Peter Pan!'
Oud 03-03-2005, 15:05
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 26-02-2005 @ 14:30 :
Als je dat niet ziet, heb je nog veel te leren over theater en cabaret.
En daar komt de arrogante, 'ik-weet-het-beter' en 'mijn-interpretatie-is-de-enige-juiste'-kant van Juice weer eens naar boven.
Oud 03-03-2005, 15:25
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 03-03-2005 @ 16:05 :
En daar komt de arrogante, 'ik-weet-het-beter' en 'mijn-interpretatie-is-de-enige-juiste'-kant van Juice weer eens naar boven.
De voorkant bedoel je

Maar serieus, volgens mij heb je de betreffende sketches niet gezien, anders zou je er niet zo over praten. Natuurlijk is er bij sommige stukken discussie mogelijk, maar de door mij genoemde sketches zijn sarcastisch en volgens mij niet open voor intrepetatie.
Oud 03-03-2005, 15:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 03-03-2005 @ 16:25 :
De voorkant bedoel je

Maar serieus, volgens mij heb je de betreffende sketches niet gezien, anders zou je er niet zo over praten. Natuurlijk is er bij sommige stukken discussie mogelijk, maar de door mij genoemde sketches zijn sarcastisch en volgens mij niet open voor intrepetatie.
Het gaat mij er om dat je iemand verwijt 'niets van cabaret' te begrijpen, als iemand je mening niet deelt.
Oud 03-03-2005, 18:51
Fat_Bastard
Fat_Bastard is offline
De ervaring leert me dat over het algemeen alleen gays de geraffineerde humor van Hans Teeuwen niet kunnen waarderen.

Dezelfde gays kunnen dan vaak mensen als Bertje Vischer of soorgelijke makke, softe, inhoudloze KUTcabaretiers erg waarderen.

Kortom, Hans Teeuwen, Theo Maassen, de vliegende panters en Najib Amhali aan de macht.
Oud 03-03-2005, 19:06
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 03-03-2005 @ 16:26 :
Het gaat mij er om dat je iemand verwijt 'niets van cabaret' te begrijpen, als iemand je mening niet deelt.
Het ging niet om een mening, het ging om denken dat een overduidelijk sarcastische sketch gemeend is.

Op meningen zou ik iemand nooit serieus aanvallen.
Oud 04-03-2005, 10:58
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Juice schreef op 03-03-2005 @ 20:06 :
Het ging niet om een mening, het ging om denken dat een overduidelijk sarcastische sketch gemeend is.

Op meningen zou ik iemand nooit serieus aanvallen.
Ik heb het verloop van jullie discussie gevolgd en ik vind het zelf ook niet kunnen dat Teeuwen bepaalde groepen belachelijk maakt mijn zijn soort van 'humor'.
Natuurlijk kan hij een typetje spelen, maar toch, hij blijft wel degene die het gezegd heeft en de knipoog, die ik bij bijvoorbeeld Youp van t Hek wél ontdek, mist bij hem, waardoor datgene wát hij zegt als zijn standpunt overkomt. Datzelfde heb ik overigens bij de Vliegende Panters, die ik ook niet kan warderen door hun soort van humor.
De laatste show van Teeuwen heb ik toen hij op TV was, na een poosje uitgezet omdat ik waglge hoe hij bepaalde dingen probeerde duidelijk te maken, hij kan niet zonder schelden en ik kna niet nog steeds niet snappen dat mensen hem de grootste cabaretier van het moment vinden.
Cabaret moet leuk blijven, met een grote knipoog, maar die vind ik dus niet bij hem.

Misschien ben ik politiek gezien te links ingesteld om hem te kunnen waarderen, wie weet.
Oud 04-03-2005, 13:55
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ja, wie weet.

Maar ik vind inderdaad wel dat die knipoog bij hem ontbreekt, en daarom, mijn beste Juice, lijkt het soms net alsof hij wél meent wat 'ie zegt.
Oud 04-03-2005, 14:30
Uice
Uice is offline
Citaat:
WolterB schreef op 04-03-2005 @ 11:58 :
Ik heb het verloop van jullie discussie gevolgd en ik vind het zelf ook niet kunnen dat Teeuwen bepaalde groepen belachelijk maakt mijn zijn soort van 'humor'.
Natuurlijk kan hij een typetje spelen, maar toch, hij blijft wel degene die het gezegd heeft en de knipoog, die ik bij bijvoorbeeld Youp van t Hek wél ontdek, mist bij hem, waardoor datgene wát hij zegt als zijn standpunt overkomt. Datzelfde heb ik overigens bij de Vliegende Panters, die ik ook niet kan warderen door hun soort van humor.
De laatste show van Teeuwen heb ik toen hij op TV was, na een poosje uitgezet omdat ik waglge hoe hij bepaalde dingen probeerde duidelijk te maken, hij kan niet zonder schelden en ik kna niet nog steeds niet snappen dat mensen hem de grootste cabaretier van het moment vinden.
Cabaret moet leuk blijven, met een grote knipoog, maar die vind ik dus niet bij hem.

Misschien ben ik politiek gezien te links ingesteld om hem te kunnen waarderen, wie weet.
Zou je dan eens een voorbeeld kunnen geven van een sketch waar jij jezelf wellicht 'te links' voor acht? Want ik heb ondanks mijn linksheid nooit problemen ondervonden bij Teeuwen.
Oud 04-03-2005, 14:34
Verwijderd
hoi ik heb een sneeuwballengevecht met hem gehouden ben ik nu st00r
Oud 04-03-2005, 18:24
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Juice schreef op 04-03-2005 @ 15:30 :
Zou je dan eens een voorbeeld kunnen geven van een sketch waar jij jezelf wellicht 'te links' voor acht? Want ik heb ondanks mijn linksheid nooit problemen ondervonden bij Teeuwen.
Citaat:
Juice schreef op 25-02-2005 @ 21:32 :
Die stuk bedoel ik oa. Rechts is rechts en als ik de knipoog niet zie, dan komt dat op mij serieus over

Verder als hij het over vrouwen heeft dan krijg ik er echt de kriebels van. Is niet politiek gericht, maar wel iets waardoor ik niet meer naar hem zal luisteren of kijken. Hij heeft heus wel leuke stukjes, maar in een hele show zitten tevel grofheden, teveel belachelijkmakingen en heb ik teveel het gevoel dat hij zich wil opwerken door anderen naar beneden te trappen
Oud 04-03-2005, 20:18
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
WolterB schreef op 04-03-2005 @ 19:24 :
Verder als hij het over vrouwen heeft dan krijg ik er echt de kriebels van. Is niet politiek gericht, maar wel iets waardoor ik niet meer naar hem zal luisteren of kijken. Hij heeft heus wel leuke stukjes, maar in een hele show zitten tevel grofheden, teveel belachelijkmakingen en heb ik teveel het gevoel dat hij zich wil opwerken door anderen naar beneden te trappen
Met jou kan ik tenminste praten, jongen. Maar dat had ik al langer door.
Oud 05-03-2005, 10:57
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Hermione schreef op 04-03-2005 @ 15:34 :
Serieus?? Waar dan?
Oud 05-03-2005, 13:23
erwtje
erwtje is offline
Citaat:
hoe wat waar????
Oud 05-03-2005, 18:25
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
VERTEL VERTEL!
Oud 06-03-2005, 21:18
ems
ems is offline
Je kunt veel over Hans Theeuwen zeggen maar ik zou toch wel eens goed onderbouwd willen zien waarom hij geen inhoud zou hebben.

EN BERT VISSCHER WEL?

Het spijt me zeer maar Hans Theeuwen heeft evenveel inhoud als Bert Visschier ADHD
Oud 06-03-2005, 21:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ems schreef op 06-03-2005 @ 22:18 :
Je kunt veel over Hans Theeuwen zeggen maar ik zou toch wel eens goed onderbouwd willen zien waarom hij geen inhoud zou hebben.

EN BERT VISSCHER WEL?

Het spijt me zeer maar Hans Theeuwen heeft evenveel inhoud als Bert Visschier ADHD
Lees het hele topic dan eens een keer door voordat je vragen stelt.
Oud 12-03-2005, 12:15
Verwijderd
nou ik kwam hem tegen hij vormde een front met vrienden van mij in het vondelpark en toen ging hij dingen naar me roepen en toen peperde ik hem in dat was het
Oud 14-03-2005, 11:45
)Vampje(
)Vampje( is offline
Cool man, ik wil 'm ook wel 'es inpeperen!
Oud 15-03-2005, 12:31
neilvt
neilvt is offline
briljante vent

ik vind zijn humor erg scherp en jah, ... hij is ietwat grof af en toe, maar dat maakt me echt niet uit.

enige minpuntje, gozer gaat soms te lang door op dingen, ... neem bv. de bereden politie II van Dat Dan Weer Wel.. dat gaat irriteren na een paar minuten.

Een van de betere Nederlandse cabaratiers
Oud 16-03-2005, 21:24
Madeleine1985
Madeleine1985 is offline
Sommige dingen van Hans Teeuwen zijn enorm grappig, sommige dingen totaal niet.
Ach ik vermaak me wel, al vind ik Herman Finkers, Harry Jekkers en Youp van 't Hek een stuk grappiger
Oud 16-03-2005, 22:13
erwtje
erwtje is offline
Citaat:
Hermione schreef op 12-03-2005 @ 13:15 :
nou ik kwam hem tegen hij vormde een front met vrienden van mij in het vondelpark en toen ging hij dingen naar me roepen en toen peperde ik hem in dat was het
gaaf! wat riep hij dan?
Oud 17-03-2005, 15:52
Poor twisted me
Citaat:
Madeleine1985 schreef op 16-03-2005 @ 22:24 :
Sommige dingen van Hans Teeuwen zijn enorm grappig, sommige dingen totaal niet.
Ach ik vermaak me wel, al vind ik Herman Finkers, Harry Jekkers en Youp van 't Hek een stuk grappiger
Herman Finkers vind ik zo'n droogkloot

Hans for president!
Oud 17-03-2005, 17:23
Poor twisted me
Citaat:
)Vampje( schreef op 14-03-2005 @ 12:45 :
Cool man, ik wil 'm ook wel 'es inpeperen!
ja man idd!
Oud 22-03-2005, 17:18
Montie
Montie is offline
Hans Teeuwen koning van de lach!
Hahaha dat is zker wel waar.
Da bomb die man!

Theo Maassen is ook wel cool, mannen van de radio 'ondankbare plant !!'

Peace

Regels voor berichten