Oud 03-03-2006, 16:24
miepje53
miepje53 is offline
Help help help!!
Wie heeft voor mij een stukje van zijn of haar talenknobbel te leen! ? Ik moet dit recept voor duits vertalen.
Ik zit in meppel op school . (misschien voor anderen handig dan kunne ze als ze ergens anders op schol zitten het recept ook gebruiken).

Zou jullie echt onwijs onwijs onwijs dankbaar zijn want hij telt 6 keer mee. het hoeft niet precies als het maar duidelijk is hoe je het moet maken want ik moet het zelf make en dan mijn lerares een stukje laten proeven.

Dits het:

Blätterteigteilchen

10 Stück

Für das Backblech:
Backpapier

Teig:
1 Packung (450 g) tiefgekühlter Blätterteig

Füllung:
200 g Marzipan-Rohmasse
50 g Puderzucker
1 Päckchen Dr. Oetker Finesse Orangenfrucht
1 Ei (Größe M)

Zum Bestreichen und Bestreuen:
1 Ei (Größe M)
einige abgezogene, gehobelte Mandeln

Vorbereiten: Lassen Sie den Blätterteig nach Packungsanleitung auftauen. Heizen Sie den Backofen vor und belegen Sie das Backblech mit Backpapier. Die Platten aufeinander legen, auf der bemehlten Arbeitsfläche zu einem Rechteck (60 x 24 cm) ausrollen und 10 Quadrate (12 x 12 cm) daraus schneiden.

Füllung: Marzipan klein schneiden und in eine Rührschüssel geben. Puderzucker sieben, mit Finesse dazugeben und mit dem Handrührgerät (Rührbesen) auf niedrigster Stufe kurz verrühren. Das Ei verquirlen und auf höchster Stufe nach und nach dazugeben, bis eine geschmeidige Masse entsteht. Mit Hilfe eines Spritzbeutels mit Lochtülle (Ø 8 mm) oder mit 2 Teelöffeln die Marzipanmasse auf jeweils eine Hälfte der 10 Blätterteigquadrate verteilen. Die Teigränder mit etwas verquirltem Ei bestreichen und eine Teighälfte so überschlagen, dass ein Rechteck entsteht. Die Teigränder gut zusammendrücken. Die lange Teigkante mehrmals mit einem Messer einschneiden (1 cm lange Schnitte) und die Teilchen auf das Backblech legen.
Die Blätterteigteilchen mit dem übrigen Ei bestreichen, Mandeln darauf verteilen und in den Backofen schieben.
Ober-/Unterhitze: etwa 200°C (vorgeheizt)
Heißluft: etwa 180°C (vorgeheizt)
Gas: Stufe 3-4 (vorgeheizt)
Backzeit: etwa 15 Minuten
Hinweis: Bitte Gebrauchsanleitung für den Herd beachten.
Die Blätterteigteilchen mit dem Backpapier vom Backblech auf einen Kuchenrost ziehen und erkalten lassen.

TIPPS:
- Wenn Sie bereits quadratische Blätterteigplatten haben, brauchen Sie diese nicht mehr ausrollen.
- Die Blätterteigteilchen können Sie auch in verschiedenen Abwandlungen zubereiten:

Für Quarktaschen: 250 g Speisequark (Magerstufe), 1 Ei (Größe M), 1 Päckchen Dr. Oetker Finesse Geriebene Zitronenschale und 30 g Zucker in eine Rührschüssel geben und mit einem Schneebesen glatt rühren. Quarkfüllung auf den Blätterteigquadraten verteilen. 2 gegenüberliegende Ecken zusammendrücken, so dass Dreiecke entstehen, die Teigecken und Ränder mit 1 verquirltem Ei (Größe M) bestreichen und wie im Rezept beschrieben backen. Zum Aprikotieren 3 EL Aprikosenkonfitüre und 2 EL Wasser in einem kleinen Topf kurz aufkochen, dann die noch heißen Teilchen damit bestreichen.

Für Puddingtaschen: 1 Päckchen Dr. Oetker Original Puddingpulver Vanille-Geschmack mit 40 g Zucker und 500 ml (1/2 l) Milch nach Packungsanleitung zubereiten und die Teilchen wie die Quarktaschen zubereiten und backen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2006, 17:27
Prof. J. Visser
Prof. J. Visser is offline
Kan je het zelf niet vertalen?
Als het 6x meetelt is het erg belangrijk, dus als ik jou was zou ik het zelf maar doen.

Zelf iets doen kan ook geen kwaad hoor!
__________________
Peace on earth!!!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 17:31
pc nerd
pc nerd is offline
Ik heb het even een vertaalmachine laten doen dus de woordvolgorde zal niet altijd goed kloppen.

Hier heb je het:



Het bladen deeg partikel

10 Stukken

Voor het wang bladmetaal: wees brutaal tegen papier

Het deeg: 1 verpakking (450 g) bevroren bladen deeg

De vulling: 200 van g marsepeintje rauwe massaal 50 g poeder suikers 1 pakje Dr. Oetker verbetering oranjekleurige fruit 1 ei (afmeting M)

Voor het bedekken van met een laag en de best spijt: trok zich terug, verenigt geplande amandel 1 ei (afmeting
M)

Maak klaar: dooi verhurende u het bladen deeg na het inpakken van instructies. Verwarm de oven voor en maak u het wang bladmetaal met wang papier vast. De schijven op elkaar zetten, werkend op welke bemehlten gebied naar een rechthoek (60 x 24 cm) rol uit en 10 pleinen (12 x 12 cm) snee van dat.

De snee vullend: marsepeintje klein en buigzaamheid in een bewegende kom. Spoedig beroering poeder suikers zeven, met verbetering dazugeben en met de hand die apparaat beweegt (bewegende bezem) op de laagste stap. De ei verquirlen en op de hoogste stap geleidelijk dazugeben tot een buigzame massa opduikt. Door middel van een spuit zak met Lochtülle (ø 8 Mm) verdeel of met 2 theelepels de marsepeintje massa onder respectief een de helft van de 10 bladen deeg pleinen. Het deeg scherpt met iets verquirltem ei jas en een deeg helft zo dat überschlagen dat een rechthoek opduikt. Druk de deeg randen goed samen. De lange deeg rand herhaaldelijk met een mes insnijding (1 cm van lange sneeën) en de partikels op het wang bladmetaal zetten. De bladen deeg partikels met de blijvende ei jas, verdeel amandel op dat en duw in de oven. Merk kelner op-/neerlaat hitte: ongeveer 200°C (voorverwarmde) hete lucht: ongeveer 180°C (voorverwarmde) gas: stap 3-4 (voorverwarmde) wang tijd: ongeveer 15 minuten verwijzen naar: gunst instructie boekje voor het fornuis. Trek de bladen deeg partikels met het wang papier van het wang bladmetaal op een cake roest en ving een koude letbal.

Het TYPE: - indien u reeds kwadratische bladen deeg schijf hebt, moet u uit dit niet langer rollen. - U kan de bladen deeg partikels ook in verschillende aanpassingen klaarmaken:

Voor wrongel zakken: buigzaamheid 250 g voedselwrongel (leun stappen), 1 ei (afmeting M), wreef 1 pakje Dr. Oetker verbetering citroen schalen en 30 g suikers in een bewegende kom en vlot beroering met een sneeuw bezem. Verdeel wrongel die onder de bladen deeg pleinen vullen. 2 tegenovergestelde hoek drukken samen zo dat driehoeken opduiken, die bedekt met een laag deeg hoek en randen met 1 verquirltem ei (afmeting M) en bak, beschreef alsof in het recept. Naar de Aprikotieren 3 EL klemmen abrikozen en 2 EL bewateren in een kleine pot spoedig zweer, jas dan de nog hete partikels daarmee.

Voor pudding zakken: maak 1 pakje Dr. Oetker oorspronkelijke pudding poeder vanille-smaak met 40 g suikers en 500 ml (1/2 l) klaar melkt na het inpakken van instructies en maakt klaar en bakt de partikels evenals de wrongel zakken.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 17:37
pc nerd
pc nerd is offline
sorry, het lijkt nergens op. Maar ik had het eerst van Duits naar Engels moeten doen en dan naar nederlands. Sommige woorden zijn helemaal verkeerd vertaald!

Maarja ik kan er ook niets aan doen. Die computers ook tegenwoordig.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 18:03
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
De meeste woorden kun je in een Duits-Nederlands woordenboek vinden. En misschien kun je ook uitzoeken wat voor recept het is en hier in het Nederlands naar googlen, zodat je een beetje een idee hebt van wat je nu eigenlijk moet maken.

Citaat:
pc nerd schreef op 03-03-2006 @ 18:31 :
Voor het wang bladmetaal: wees brutaal tegen papier
enz.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 12:48
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
pc nerd schreef op 03-03-2006 @ 18:37 :
sorry, het lijkt nergens op. Maar ik had het eerst van Duits naar Engels moeten doen en dan naar Nederlands.
Dat is precies wat ik ook gedaan heb via de vertaalmachine van www.freetranslation.com, en dan krijg je dus wat jij ook kreeg. Je dient je in dat verband dan ook te realiseren dat een vertaalmachine een woord-voor-woordvertaler is, en dus een zin niet als één geheel beschouwt zoals wij dat doen, maar als een losse aaneenschakeling van aparte woorden, die dan ook afzondedrlijk worden vertaald zonder op de context te letten. Het gebruik van een vertaalmachine als hulpmiddel bij het vertalen is dan ook ten strengste af te raden.

@miepje53: Zoals *Juliah* al terecht opmerkte kun je de meeste woorden probleemloos in een Duits-Nederlands woordenboek vinden. Ik neem aan dat je weet hoe je een woordenboek moet gebruiken, dus waarschijnlijk zal het je wat dat betreft niet al te veel moeite kosten om zelf een vertaling te vinden. Verder is het een goed idee om ook een overzicht van de Duitse grammatica bij de hand te hebben, zodat je weet hoe bepaalde werkwoordsvormen en dergelijke het beste vertaald kunnen worden.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Laatst gewijzigd op 04-03-2006 om 15:43.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 13:42
WärteR
WärteR is offline
Citaat:
Prof. J. Visser schreef op 03-03-2006 @ 18:27 :
Kan je het zelf niet vertalen?
Als het 6x meetelt is het erg belangrijk, dus als ik jou was zou ik het zelf maar doen.

Zelf iets doen kan ook geen kwaad hoor!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine in hoeverre voldoe jij aan vooroordelen
fizzle-fluffy
73 23-01-2016 07:59
Eten & Drinken Een recept
KyraPluimakers
1 29-05-2011 12:53
Eten & Drinken recept chocolate cake/ chocoladecake
Euryalo
11 06-05-2007 15:41
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Vertaling Frans recept (Forêt noire)
Verwijderd
5 12-01-2007 15:14
Eten & Drinken [homemade] Lekkere broodjes die snel en makkelijk te maken zijn
Dunno
19 11-08-2003 18:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.