Oud 29-06-2004, 10:42
Verwijderd
Wie is er hier allemaal aan het solliciteren? En waarvoor solliciteer je dan; voor vakantiewerk, een bijbaantje, of al een vaste baan? Wat trek je aan tijdens een gesprek?

Stel hier al je vragen over solliciteren.

Ik begin:

ik ben bijna afgestuurd als medisch secretaresse en al volop aan het solliciteren. Heb nu 5 gesprekken gehad in ziekenhuizen, gisteren had ik er 1 die best goed ging maar er schijnen veel kandidaten te zijn. Nu hoorde ik vanmorgen dat ik uitgenodigd ben voor een tweede gesprek! Er zit dan een arts bij en ze gaan een typetest afnemen.

Vragen:

-moet ik voor het tweede gesprek weer 'in pak'? (ik heb een zwart pak met een roze truitje eronder, waar men vaak erg enthousiast over is, maar ik vraag me af of het de tweede keer ook nog 'moet' want de meeste mensen van dat gesprek kennen me al maar die arts bijv. niet).

-kunnen ze mij al aannemen zonder diploma? Ik krijg in augustus de uitslag van de laatste twee examens maar ik neem aan dat ik geslaagd ben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2004, 10:50
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Zorg gewoon dat je goed voorkomt en dat je je klets klaar hebt staan. Niet teveel nadenken.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 11:20
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
bugge schreef op 29-06-2004 @ 10:42 :

Vragen:

-moet ik voor het tweede gesprek weer 'in pak'? (ik heb een zwart pak met een roze truitje eronder, waar men vaak erg enthousiast over is, maar ik vraag me af of het de tweede keer ook nog 'moet' want de meeste mensen van dat gesprek kennen me al maar die arts bijv. niet).

-kunnen ze mij al aannemen zonder diploma? Ik krijg in augustus de uitslag van de laatste twee examens maar ik neem aan dat ik geslaagd ben.
- ja, liever iets anders maar dit maakt niet veel uit. Tenzij het ook je werkkleding moet zijn. Je kunt dan vermelden dat je uiteraard bereid bent een nieuwe garderobe aan te schaffen.

- Ze kunnen het wel maar ze zullen altijd de voorkeur geven aan ieman met zekerheid. Laat daarom duidelijk merken dat je met gemak de opleiding afrondt en dat het niet meer fout kan gaan.
Oud 29-06-2004, 12:42
Verwijderd
ik ben druk op zoek naar een andere baan, nog geen sollicitaties gehad en nog niet veel leuke banen kunnen vinden.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 12:42
Hagel
Hagel is offline
Ik zou in ieder geval niet hetzelfde aan doen als bij het eerste gesprek, en wel netjes in pak komen.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten