Oud 06-11-2005, 16:25
Mark vd P.
Avatar van Mark vd P.
Mark vd P. is offline
UTRECHT - De organisatie Jong Rechts voert vandaag op het CDA-congres in Utrecht actie voor het promoten van de Nederlandse vlag. Onder de noemer 'Rood Wit Blauw kan' pleit Jong Rechts ervoor om op scholen te driekleur juist te stimuleren in plaats van te verbieden.

Zo moest begin dit jaar op het Cals College in IJsselstein een scholier een vlaggetje van zijn schooltas verwijderen omdat het kwaad bloed zou zetten bij zijn islamitische klasgenoten. Over het voorval ontstond destijds veel ophef.

Jong Rechts overhandigt tijdens het CDA-congres in Utrecht een brief aan premier Balkenende met hierin de aanbeveling voor hernieuwde aandacht voor het rood-wit-blauw.
__________________
Met vriendelijke groet, Mark vd Peppel Jong Rechts www.jongrechts.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2005, 16:28
Verwijderd
het tonen van de Nederlandse vlag zet kwaad bloed bij moslims? Wie heeft dat nou weer bedacht? MOgen we dan straks ook de vlag niet meer uithangen?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 16:31
Mark vd P.
Avatar van Mark vd P.
Mark vd P. is offline
Zo ver willen we het inderdaad niet laten komen Superduck
__________________
Met vriendelijke groet, Mark vd Peppel Jong Rechts www.jongrechts.nl
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 16:35
Verwijderd
Ik denk dat Fok! een beter forum is voor jou.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 16:36
Mark vd P.
Avatar van Mark vd P.
Mark vd P. is offline
want.....
__________________
Met vriendelijke groet, Mark vd Peppel Jong Rechts www.jongrechts.nl
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 16:39
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
Mark vd P. schreef op 06-11-2005 @ 16:25 :
UTRECHT - De organisatie Jong Rechts voert vandaag op het CDA-congres in Utrecht actie voor het promoten van de Nederlandse vlag. Onder de noemer 'Rood Wit Blauw kan' pleit Jong Rechts ervoor om op scholen te driekleur juist te stimuleren in plaats van te verbieden.

Zo moest begin dit jaar op het Cals College in IJsselstein een scholier een vlaggetje van zijn schooltas verwijderen omdat het kwaad bloed zou zetten bij zijn islamitische klasgenoten. Over het voorval ontstond destijds veel ophef.

Jong Rechts overhandigt tijdens het CDA-congres in Utrecht een brief aan premier Balkenende met hierin de aanbeveling voor hernieuwde aandacht voor het rood-wit-blauw.

whehe stupidfuck
__________________
Yeh dil he.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 16:40
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline
Je reet afvegen met die driekleur van je valt niet onder de vrijheid van meningsuiting waar piMmiTJuHh zo voor stond?
__________________
Yeh dil he.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 16:40
RTE
RTE is offline
Citaat:
AsianDF schreef op 06-11-2005 @ 16:39 :
whehe stupidfuck
Is dit jouw manier van commentaar geven en opbouwend discussieren? Beetje kortzichtig moet ik zeggen
__________________
www.NieuwRechts.nl
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 16:41
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
RTE schreef op 06-11-2005 @ 16:40 :
Is dit jouw manier van commentaar geven en opbouwend discussieren? Beetje kortzichtig moet ik zeggen
is dit onderdeel van de jongrechts campagne? Met zn allen forums overspoelen
__________________
Yeh dil he.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 16:43
Mark vd P.
Avatar van Mark vd P.
Mark vd P. is offline
Overspoelen?
Mijn doel is om te weten te komen hoe jongeren over verschillende zaken denken.
__________________
Met vriendelijke groet, Mark vd Peppel Jong Rechts www.jongrechts.nl
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 16:43
Verwijderd
En wat is precies de bedoeling? Wat voor positieve effecten zal het laten zien van de vlag hebben op diverse sociaal-economische problemen? Trots zijn op een abstract idee heeft nog nooit iemand verder gebracht. De Amerikaanse jeugd begint al eeuwenlang zijn schooldag met de 'pledge of allegiance to the flag' maar de sociale problematiek is daardoor echt niet minder geworden.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Mark vd P. schreef op 06-11-2005 @ 16:36 :
want.....
Daar kun je op meer sympathie van je extreemrechtse idealen rekenen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 16:46
Mark vd P.
Avatar van Mark vd P.
Mark vd P. is offline
Het is een deel van de problemen in Nederland.
Veel Nederlandse jongeren voelen zich "gediscrimineerd",zo van "hun" wel en "wij" niet.
Vandaar dat steeds meer Nederlandse jongeren de confrontatie opzoeken.

en FOK is niets voor mij,ben namelijk niet extreem rechts
__________________
Met vriendelijke groet, Mark vd Peppel Jong Rechts www.jongrechts.nl
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Mark vd P. schreef op 06-11-2005 @ 16:46 :
Het is een deel van de problemen in Nederland.
Veel Nederlandse jongeren voelen zich "gediscrimineerd",zo van "hun" wel en "wij" niet.
Nederlanders worden achtergesteld? Wat moet ik me daarbij voorstellen? 'Zij mogen wel op kosten van de staat een moskee bouwen en wij krijgen nog niet eens een bouwvergunning voor een speeltuin'?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 16:48
RTE
RTE is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-11-2005 @ 16:43 :
En wat is precies de bedoeling? Wat voor positieve effecten zal het laten zien van de vlag hebben op diverse sociaal-economische problemen? Trots zijn op een abstract idee heeft nog nooit iemand verder gebracht. De Amerikaanse jeugd begint al eeuwenlang zijn schooldag met de 'pledge of allegiance to the flag' maar de sociale problematiek is daardoor echt niet minder geworden.
Wij vinden dat Nederlandse jeugd wordt gediscrimineerd op het vertoon van nationale symbolen. Dit vinden wij wel degelijk sociale problematiek, aangezien mensen op die manier de mond word gesnoerd. Dit schept frustratie en verwarring, te zien in de zogenaamde "Lonsdale jongeren". Dat deze jongeren voor sociale problematiek zorgt, moge duidelijk zijn. Dit soort gevallen willen wij tegengaan, wij vinden dat iedereen het recht moet hebben om nationaal trots te zijn.
__________________
www.NieuwRechts.nl
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 16:49
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Mark vd P. schreef op 06-11-2005 @ 16:46 :
Het is een deel van de problemen in Nederland.
Veel extreem-rechtse Nederlandse jongeren voelen zich "gediscrimineerd",zo van "hun" wel en "wij" niet.
Vandaar dat steeds meer extreem-rechtse Nederlandse jongeren de confrontatie opzoeken.

en FOK is niets voor mij,ben namelijk niet extreem rechts
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 16:51
Verwijderd
Nee, de reden dat die jongeren de confrontatie opzoeken, is dat ze een zondebok willen voor het feit dat ze werkloos zijn, in plaats van te gaan zoeken naar de werkelijke oorzaak (namelijk dat ze dom en lui zijn).
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 16:51
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
Mark vd P. schreef op 06-11-2005 @ 16:43 :
Overspoelen?
Mijn doel is om te weten te komen hoe jongeren over verschillende zaken denken.
Bij Nieuwrechts is het heel simpel. Zooitje xenofobe losers die gefrustreerd zijn en 'de allochtoon' als oorzaak van hun falen zien. De rest van de standpunten net zoals bovenstaande is dan verder een schil om wat breder over te komen bij het publiek. Want of het nou over vuurwapens of nijlganzen gaat, élke keer worden er allochtonen (of beter: moslims) bij betrokken.
Wat was jullie leus ookalweer? 'Aanpassen of opkrassen'?
__________________
Yeh dil he.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-11-2005, 16:52
RTE
RTE is offline
Citaat:
AsianDF schreef op 06-11-2005 @ 16:51 :
Bij Nieuwrechts is het heel simpel. Zooitje xenofobe losers die gefrustreerd zijn en 'de allochtoon' als oorzaak van hun falen zien. De rest van de standpunten net zoals bovenstaande is dan verder een schil om wat breder over te komen bij het publiek. Want of het nou over vuurwapens of nijlganzen gaat, élke keer worden er allochtonen (of beter: moslims) bij betrokken.
Wat was jullie leus ookalweer? 'Aanpassen of opkrassen'?
Dit is simpelweg niet waar. Onze partij heeft mensen in de gelederen uit allerlei andere landen. Dat er problemen zijn met allochtonen is niet te ontkennen. Dat jij het niet gepast vind dat NieuwRechts hier op hamert, is jouw probleem.
__________________
www.NieuwRechts.nl
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 16:52
Mark vd P.
Avatar van Mark vd P.
Mark vd P. is offline
Mensen die ons oordelen als extreem rechts nodig ik graag een keer uit op ons partijkantoor.
Onder het genot van een bakje koffie en met uitleg van het 10-puntenplan.
__________________
Met vriendelijke groet, Mark vd Peppel Jong Rechts www.jongrechts.nl
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 16:56
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Volgens mij klopt het berichtje dat in de openingspost staat niet helemaal. De rood-wit-blauwe vlag werd tijdelijk verboden gesteld door een bepaalde schooldirectie, om er makkelijker over te kunnnen discussieren. Ik geloof dat het 2 dagen duurde voordat dat verbod werd opgeheven.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 16:56
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
RTE schreef op 06-11-2005 @ 16:52 :
[B]Onze partij heeft mensen in de gelederen uit allerlei andere landen.
Belgie, Duitsland..jaja multicultureel
Net of het verder iets zou uitmaken.

Citaat:
Dat er problemen zijn met allochtonen is niet te ontkennen. Dat jij het niet gepast vind dat NieuwRechts hier op hamert, is jouw probleem.
Leg uit, waarom zijn de problemen van allochtonen anders dan die van autochtonen? Allochtonen in brede zin he, dus niet alleen moslims.
__________________
Yeh dil he.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 16:57
RTE
RTE is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-11-2005 @ 16:51 :
Nee, de reden dat die jongeren de confrontatie opzoeken, is dat ze een zondebok willen voor het feit dat ze werkloos zijn, in plaats van te gaan zoeken naar de werkelijke oorzaak (namelijk dat ze dom en lui zijn).
Het gaat hier niet alleen over baan verschaffing. Ook onderdelen van een andere cultuur botst met die van de Nederlandse. Dat die jongeren de confrontatie opzoeken in vorm van geweld is nooit goed te praten. Overigens vind ik het argument van "dom en lui zijn" een beetje kortzichtig, aangezien er jongeren zijn ontslagen vanwege hun agressieve optreden.
__________________
www.NieuwRechts.nl
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 16:58
RTE
RTE is offline
Citaat:
AsianDF schreef op 06-11-2005 @ 16:56 :
[B]Belgie, Duitsland..jaja multicultureel
Net of het verder iets zou uitmaken.
Ik wist niet dat er negers oorspronkelijk uit Duitsland kwamen, net zoals Hindoestanen? Belgie en Duitsland zijn trouwens ook andere landen dan de onze, dus waarom zouden we dat niet multicutureel noemen?
__________________
www.NieuwRechts.nl
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 16:59
Mark vd P.
Avatar van Mark vd P.
Mark vd P. is offline
Er zitten mensen bij onze partij van Marokkaan tot Italiaan tot inderdaad Belgen.
__________________
Met vriendelijke groet, Mark vd Peppel Jong Rechts www.jongrechts.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2005, 16:59
Verwijderd
Zo had ik de Nederlandse vlag nog niet bekeken; dit geeft stof tot denken. Bedankt, Jong Rechts!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 06-11-2005 @ 16:56 :
Volgens mij klopt het berichtje dat in de openingspost staat niet helemaal. De rood-wit-blauwe vlag werd tijdelijk verboden gesteld door een bepaalde schooldirectie, om er makkelijker over te kunnnen discussieren. Ik geloof dat het 2 dagen duurde voordat dat verbod werd opgeheven.
Net zoiets als feestvierende kids in Ede nav 11/9 door de pers is dat een eigen leven gaan leiden.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 17:00
RTE
RTE is offline
Citaat:
AsianDF schreef op 06-11-2005 @ 16:56 :
Belgie, Duitsland..jaja multicultureel
Net of het verder iets zou uitmaken.


Leg uit, waarom zijn de problemen van allochtonen anders dan die van autochtonen? Allochtonen in brede zin he, dus niet alleen moslims.
Het is bewezen dat allochtone jongeren ongeveer 3 a 4 x zo vaak misdrijven plegen als autochtone jongeren.
Het probleem is de cultuurbotsing, allochtonen willen niet altijd 100% aanpassen, en autochtonen zijn het daar vaak niet mee eens.
__________________
www.NieuwRechts.nl
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 17:02
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
RTE schreef op 06-11-2005 @ 17:00 :
Het is bewezen dat allochtone jongeren ongeveer 3 a 4 x zo vaak misdrijven plegen als autochtone jongeren.
Denken jullie dat de sociaal-economische situatie waarin allochtonen veelal verkeren daar een aandeel in heeft?
(ik zeg jullie, aannemende dat jij het partijprogramma van nieuw-rechts kent en ondersteund. Zo niet je persoonlijke mening graag )
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 17:02
Mark vd P.
Avatar van Mark vd P.
Mark vd P. is offline
Er zijn veel jongeren die bij ons aankloppen omdat de Nederlandse vlag VERBODEN is op hun school.
Wat RTVUtrecht op hun site zet kan ik niets mee inderdaad,maar kijk eens naar de werkelijkheid.

En perseus kijk eens op de website van Jong Rechts,
het thema van de maand gaat hierover,dus folders genoeg
__________________
Met vriendelijke groet, Mark vd Peppel Jong Rechts www.jongrechts.nl
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 17:03
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
perseus schreef op 06-11-2005 @ 16:59 :
Zo had ik de Nederlandse vlag nog niet bekeken; dit geeft stof tot denken. Bedankt, Jong Rechts!
Hoe bekeek je hem eerst dan?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 17:04
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
RTE schreef op 06-11-2005 @ 17:00 :
Het is bewezen dat allochtone jongeren ongeveer 3 a 4 x zo vaak misdrijven plegen als autochtone jongeren.
Het probleem is de cultuurbotsing, allochtonen willen niet altijd 100% aanpassen, en autochtonen zijn het daar vaak niet mee eens.
Jij bent helaas niet de aangewezen persoon om anderen daarop te wijzen. Want jij hebt een agenda
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 17:04
RTE
RTE is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 06-11-2005 @ 17:02 :
Denken jullie dat de sociaal-economische situatie waarin allochtonen veelal verkeren daar een aandeel in heeft?
(ik zeg jullie, aannemende dat jij het partijprogramma van nieuw-rechts kent en ondersteund. Zo niet je persoonlijke mening graag )
Nee, want ik vind dat geen excuses voor crimineel gedrag. Overigens leven niet alle allochtonen in sociaal-economische wantoestanden.
__________________
www.NieuwRechts.nl
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 17:05
RTE
RTE is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 06-11-2005 @ 17:04 :
Jij bent helaas niet de aangewezen persoon om anderen daarop te wijzen. Want jij hebt een agenda
Iedereen heeft een agenda. Maakt dat de geloofwaardigheid van een feit minder?
__________________
www.NieuwRechts.nl
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 17:06
Verwijderd
Citaat:
RTE schreef op 06-11-2005 @ 17:04 :
Nee, want ik vind dat geen excuses voor crimineel gedrag. Overigens leven niet alle allochtonen in sociaal-economische wantoestanden.
Maar ze zijn wel allemaal criminelen?Zou het genetisch bepaald zijn denk je?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 17:06
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
RTE schreef op 06-11-2005 @ 17:00 :

Het probleem is de cultuurbotsing, allochtonen willen niet altijd 100% aanpassen, en autochtonen zijn het daar vaak niet mee eens.
Probleem is cultuurbotsing dus cultuurbotsing leidt tot criminaliteit? Verklaar je eens nader.
Aanpassen? Leidt niet tot minder criminaliteit. Waar is dat dan voor nodig?
__________________
Yeh dil he.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-11-2005, 17:07
RTE
RTE is offline
Citaat:
Makali schreef op 06-11-2005 @ 17:06 :
Maar ze zijn wel allemaal criminelen?Zou het genetisch bepaald zijn denk je?
Ik zeg niet dat het allemaal criminelen zijn, dat lees je verkeerd. Ik ga uit van feiten en niet van vooroordelen. Ik geloof ook niet in genetische bepaling op die gebieden, eerder in aanleren van anderen.
__________________
www.NieuwRechts.nl
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 17:07
Verwijderd
Citaat:
RTE schreef op 06-11-2005 @ 16:48 :
Wij vinden dat Nederlandse jeugd wordt gediscrimineerd op het vertoon van nationale symbolen. Dit vinden wij wel degelijk sociale problematiek, aangezien mensen op die manier de mond word gesnoerd. Dit schept frustratie en verwarring, te zien in de zogenaamde "Lonsdale jongeren". Dat deze jongeren voor sociale problematiek zorgt, moge duidelijk zijn. Dit soort gevallen willen wij tegengaan, wij vinden dat iedereen het recht moet hebben om nationaal trots te zijn.
Oh? Voor zover mij bekend is het op de scholen waar Lonsdale- of 'vlaggetjeskleding' verboden is, veelal ook verboden om met 'gangsta'-cultuur geassociëerde kleding te dragen (bijv. Karl Kani of FUBU).

Maar los van die vraag- stel dat die discriminatie wordt opgeheven en jongeren mogen met vlaggetjes lopen, wat heeft het dan voor concreet nut dat men dat doet? Denk je nu echt dat de sfeer op scholen er beter van wordt als je groepen vlaggetjesdragers krijgt tegenover groepen gangsta-kleding dragende jongeren? Natuurlijk niet. Wil je optreden tegen discriminatie op scholen op grond van kleding, voer dan meteen een uniformplicht in (iets waar ik overigens volmondig voorstander van ben).
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Mark vd P. schreef op 06-11-2005 @ 17:02 :
Er zijn veel jongeren die bij ons aankloppen omdat de Nederlandse vlag VERBODEN is op hun school.
Wat RTVUtrecht op hun site zet kan ik niets mee inderdaad,maar kijk eens naar de werkelijkheid.

En perseus kijk eens op de website van Jong Rechts,
het thema van de maand gaat hierover,dus folders genoeg
Bedankt, maar ik ben al lid van het forum van Nieuw Rechts, ik ben 'Veganist'. Ze vinden me alleen niet meer zo aardig daar, dus ik post er niet meer zo vaak, ik weet ook niet waar het mis ging.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 06-11-2005 @ 17:03 :
Hoe bekeek je hem eerst dan?
Als een soort KKK-vlag.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 17:11
RTE
RTE is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-11-2005 @ 17:07 :
Oh? Voor zover mij bekend is het op de scholen waar Lonsdale- of 'vlaggetjeskleding' verboden is, veelal ook verboden om met 'gangsta'-cultuur geassociëerde kleding te dragen (bijv. Karl Kani of FUBU).

Maar los van die vraag- stel dat die discriminatie wordt opgeheven en jongeren mogen met vlaggetjes lopen, wat heeft het dan voor concreet nut dat men dat doet? Denk je nu echt dat de sfeer op scholen er beter van wordt als je groepen vlaggetjesdragers krijgt tegenover groepen gangsta-kleding dragende jongeren? Natuurlijk niet. Wil je optreden tegen discriminatie op scholen op grond van kleding, voer dan meteen een uniformplicht in (iets waar ik overigens volmondig voorstander van ben).
Het gaat hier niet om groepen vlaggetjes dragers, maar om het feit dat het in veel gemeenschappen gewoon linkt aan racisme wat onzin is. Dit willen wij tegengaan. Het concrete nut is dus dat men zich niet achtergesteld voelt, en druk afneemt. Groepen vlaggetjes dragers zul je niet snel tegenkomen.
Niet alles hoeft overigens een concreet nut te hebben; want het is toch belachelijk dat je geen Nederlandse vlag mag gebruiken in je eigen land, omdat je gelijk aangezien wordt voor racist?
__________________
www.NieuwRechts.nl
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 17:12
Verwijderd
Citaat:
RTE schreef op 06-11-2005 @ 17:07 :
Ik zeg niet dat het allemaal criminelen zijn, dat lees je verkeerd. Ik ga uit van feiten en niet van vooroordelen. Ik geloof ook niet in genetische bepaling op die gebieden, eerder in aanleren van anderen.
Het is geen feit dat cultuurbotsingen de oorzaak zijn van crimineel gedrag onder allochtonen als je wil overtuigen moet je wel met betere argumenten komen hoor. Maar goed wil je zeggen dat allochtonen dan makkelijker crimineel gedrag aanleren?Hoe dat zo?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 17:12
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
RTE schreef op 06-11-2005 @ 17:05 :
Iedereen heeft een agenda. Maakt dat de geloofwaardigheid van een feit minder?
Nee. Maar dan moet je wel kritischer zijn. Zulke mensen kunnen je wel eens met mooie woorden "betoveren".


Citaat:
Nee, want ik vind dat geen excuses voor crimineel gedrag.
Ik vind het ook geen excuus hoor. Maar armoede is toch wel een situatie waarin je veel meer redenen hebt om het verkeerde pad op te gaan, en tegelijk veel minder redenen om niet crimineeltje te spelen.
Citaat:
leven niet alle allochtonen in sociaal-economische wantoestanden.
Het merendeel wel. De allochtonen die ik ken zijn bijna allemaal afwassers/ schoonmakers/ fabriekswerkers/noem maar op.
Daar moet nog is bij opgeteld worden dat ze meestal grote gezinnen hebben. Dus het weinige geld dat ze hebben moeten ze over meer mensen verdelen.

De sociaal-economische verschillen tussen allochtonen en autochtonen speelt mijns inziens een veel grotere rol dan de culturele verschillen tussen beide groepen.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 17:13
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
perseus schreef op 06-11-2005 @ 17:08 :
Bedankt, maar ik ben al lid van het forum van Nieuw Rechts, ik ben 'Veganist'. Ze vinden me alleen niet meer zo aardig daar, dus ik post er niet meer zo vaak, ik weet ook niet waar het mis ging.
Hehe. Ik opende er ooit een topic over Michiel, met de vraag of het waar was wat de stoute linkse media schreef over michieltjes strafblad. Binnen 10 seconden verwijderd en gebanned
In de geest van Pim
__________________
Yeh dil he.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 17:14
Verwijderd
Citaat:
RTE schreef op 06-11-2005 @ 17:11 :
Het gaat hier niet om groepen vlaggetjes dragers, maar om het feit dat het in veel gemeenschappen gewoon linkt aan racisme wat onzin is. Dit willen wij tegengaan. Het concrete nut is dus dat men zich niet achtergesteld voelt, en druk afneemt. Groepen vlaggetjes dragers zul je niet snel tegenkomen.
Ik geloof niet dat er echt veel Nederlanders zijn die echt heel graag met een vlag willen lopen en dat nu niet kunnen. Natuurlijk zijn ze er wel, maar dat zijn voor een groot deel toch pubers die zich graag willen afzetten tegen 'die allochtonen'.

Bovendien, ook al zou je bereiken dat die Nederlanders zich niet meer 'onderdrukt' of 'achtergesteld' voelen, dan nog krijg je er een even groot probleem voor terug, zoals ik zei: de sfeer op ROCs en dergelijke in de Randstad is al niet best, en als je daar dan ook nog mensen met vlaggetjes laat lopen omdat ze daar zo trots op zijn, dan wordt het alleen maar erger.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 17:14
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
RTE schreef op 06-11-2005 @ 17:05 :
Iedereen heeft een agenda. Maakt dat de geloofwaardigheid van een feit minder?
Natuurlijk, maar niet iedereen heeft zo'n specifieke agenda. En ja, dat is schadelijk voor ieder debat. Want doordat jij en je vriendjes op enkele punten raakvlakken vertonen met de heersende opinie onder de gewone burger, zullen veel mensen(met name de wat minder rationele allochtonen) het verschil niet meer zien. Resultaat? Niemand, ook de niet-zwakzinnige debaters niet, zal serieus genomen worden wanneer hij een issue aan de kaak stelt.

Het zijn altijd de schreeuwlelijkerds die een efficiente oplossing verhinderen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 17:14
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
AsianDF schreef op 06-11-2005 @ 17:13 :

In de geest van Pim
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 17:15
RTE
RTE is offline
Citaat:
Makali schreef op 06-11-2005 @ 17:12 :
Het is geen feit dat cultuurbotsingen de oorzaak zijn van crimineel gedrag onder allochtonen als je wil overtuigen moet je wel met betere argumenten komen hoor. Maar goed wil je zeggen dat allochtonen dan makkelijker crimineel gedrag aanleren?Hoe dat zo?
Let op; ik heb niet gezegd dat ze MAKKELIJKER crimineel gedrag aanleren. Het is echter wel zo dat als je in een crimineel milieu geboren wordt, of met "foute" mensen omgaat, je sneller de verkeerde kant opgaat.
Even een voorbeeld; ik zie niet zo vaak hele groepjes Nederlandse jongeren in de binnenstad mensen bedreigen en beroven, dit is iets wat veel vaker voorkomt met allochtonen. Of wil je dat ontkennen?
__________________
www.NieuwRechts.nl
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 17:17
Verwijderd
Citaat:
RTE schreef op 06-11-2005 @ 17:15 :
Let op; ik heb niet gezegd dat ze MAKKELIJKER crimineel gedrag aanleren. Het is echter wel zo dat als je in een crimineel milieu geboren wordt, of met "foute" mensen omgaat, je sneller de verkeerde kant opgaat.
Even een voorbeeld; ik zie niet zo vaak hele groepjes Nederlandse jongeren in de binnenstad mensen bedreigen en beroven, dit is iets wat veel vaker voorkomt met allochtonen. Of wil je dat ontkennen?
Als wij erkennen dat allochtonen veel vaker dan Nederlanders allerlei foute dingen doen, en jullie hameren er zo op dat we die feiten onder ogen moeten zien, zouden jullie dan niet de eersten moeten zijn die zeggen dat je zulke problemen oplost door mensen uit dat milieu te halen ipv. ze nog harder de grond in te trappen?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 17:17
Mark vd P.
Avatar van Mark vd P.
Mark vd P. is offline
Gisteren hebben we een folderactie gehad in het centrum van Utrecht.
Hier bleek wel weer dat veel jongeren er tóch wel baat bij hadden.
VBele positieve reacties en een stapel aanmeldingsformulieren mee naar huis was het resultaat.

Dit zegt mij genoeg.....
__________________
Met vriendelijke groet, Mark vd Peppel Jong Rechts www.jongrechts.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.