Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2005, 15:36
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
Rechtvaardig voor iedereen, maar tegelijkertijd daadkrachtig zonder aanziens des persoons. Onder dat motto heeft misdaadjournalist Peter R. de Vries vanmiddag de plannen van zijn Partij voor Rechtvaardigheid, Daadkracht en Vooruitgang (PRDV) gepresenteerd. De media was massaal toegestroomd naar het Binnenhof, waar De Vries 55 hervormingsstellingen aan de deur van het Tweede Kamergebouw wilde spijkeren. Dat laatste werd tegengehouden door bewakers.


De Vries zei tegen de aanwezige media dat ingrijpende veranderingen in Nederland nodig zijn en dat hij daarom de politiek in gaat.

Een paar punten waar De vries voor staat op een rijtje:

- Een gekozen minister-president die zijn eigen kabinet mag samenstellen;
- het houden van referenda;
- afschaffen van de Eerste Kamer;
- verhoging van de kiesdrempel;
- verhoging budget Ontwikkelingssamenwerking van 0,8 naar 1% van het bnp;
- gratis openbaar vervoer, om de files te bestrijden;
- 'Kwartje van Kok' moet terug naar de automobilist;
- Afschaffen subsidies bijzonder onderwijs (voor dus onder meer katholieke en islamitische scholen);
- legalisering softdrugs;
- Verhoging pensioenleeftijd naar 67 jaar;
- forse verbetering veiligheid burger, maar onder geen beding aantasting vrijheid van meningsuiting;
- verplichte maatschappelijke dienstplicht voor jongeren.

Op 16 december wil De Vries middels een opiniepeiling van het Nederlands volk horen of hij door moet gaan met zijn politieke ambities. Minimaal 41% van de ondervraagden moet dan aangeven het belangrijk te vinden dat de misdaadjournalist zich in de landelijke politiek gaat storten. Zo niet, dan zal hij niet politiek actief worden.

De Vries merkte nog op dat het vandaag geponeerde pamflet met PRDV-stellingen niet de pretentie heeft een volledig verkiezingsprogramma te zijn. Ook staat er niet in hoe een en ander gefinancieerd zou moeten worden.
- Afschaffen subsidies bijzonder onderwijs (voor dus onder meer katholieke en islamitische scholen);

Beetje jammer.
Vraag me ook af hoe meneer denkt deze maatregelen te kunnen bekostigen.
__________________
Yeh dil he.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2005, 15:41
Outlaw
Avatar van Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
- Afschaffen subsidies bijzonder onderwijs (voor dus onder meer katholieke en islamitische scholen);

Beetje jammer.
onderwijs hoeft wat mij betreft niets met religie te maken hebben, dus daar ben ik het wel mee eens.

verder ben ik het met nog een paar punten wel eens, maar betwijfel sterk of hij ze waar zou kunnen maken.

hij speelt wel erg in op de onderbuikgevoelens van mensen die niet tevreden zijn met het kabinet, dus ik verwacht dat hij misschien wel populair gaat worden.
__________________
i'm not even supposed to be here today
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 15:42
Verwijderd
Ik dacht dat d66 'democratische' vernieuwing meegenomen had in hun coma.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 15:50
Verwijderd
Een gekozen minister-president die zijn eigen kabinet mag samenstellen
het houden van referenda
afschaffen van de Eerste Kamer
verhoging van de kiesdrempel
verhoging budget Ontwikkelingssamenwerking van 0,8 naar 1% van het bnp
gratis openbaar vervoer, om de files te bestrijden
'Kwartje van Kok' moet terug naar de automobilist
Afschaffen subsidies bijzonder onderwijs (voor dus onder meer katholieke en islamitische scholen)
legalisering softdrugs
Verhoging pensioenleeftijd naar 67 jaar
forse verbetering veiligheid burger, maar onder geen beding aantasting vrijheid van meningsuiting
verplichte maatschappelijke dienstplicht voor jongeren
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 15:59
Verwijderd
Volledig gratis OV vind ik ook nogal ver gaan. Prijzen zijn momenteel duidelijk te hoog maar ik kan me zo indenken dat de groei van het aantal mensen dat de auto laat staan vanaf een bepaald prijsniveau onevenredig klein zal zijn. Tel daarbij op dat je bij geheel gratis/heel laag geprijsd OV een flinke marge gebruikers krijgt die eigenlijk 'zinloos' reizen..
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 16:07
Verwijderd
Peter R de V heeft weer eens aandacht nodig.

Wat was zijn lot?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 16:17
MC Bobie
Avatar van MC Bobie
MC Bobie is offline
Een gekozen minister-president die zijn eigen kabinet mag samenstellen
het houden van referenda
afschaffen van de Eerste Kamer
verhoging van de kiesdrempel
verhoging budget Ontwikkelingssamenwerking van 0,8 naar 1% van het bnp
gratis openbaar vervoer, om de files te bestrijden
'Kwartje van Kok' moet terug naar de automobilist
Afschaffen subsidies bijzonder onderwijs (voor dus onder meer katholieke en islamitische scholen)
legalisering softdrugs
Verhoging pensioenleeftijd naar 67 jaar
forse verbetering veiligheid burger, maar onder geen beding aantasting vrijheid van meningsuiting
verplichte maatschappelijke dienstplicht voor jongeren
__________________
Lekkerding, lekkerding, lekkerding, STOEPHOER!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 16:35
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
G-Lo schreef op 31-10-2005 @ 16:59 :
Volledig gratis OV vind ik ook nogal ver gaan. Prijzen zijn momenteel duidelijk te hoog maar ik kan me zo indenken dat de groei van het aantal mensen dat de auto laat staan vanaf een bepaald prijsniveau onevenredig klein zal zijn. Tel daarbij op dat je bij geheel gratis/heel laag geprijsd OV een flinke marge gebruikers krijgt die eigenlijk 'zinloos' reizen..
Ja. Ik denk ook dat dit typisch zo'n plan is waarbij je hoog inzet en kijkt wat er uit te slepen valt. Iedere stap die richting in lijkt me een goede.
__________________
Yeh dil he.

Laatst gewijzigd op 31-10-2005 om 19:34.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 16:45
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ach, sommige punten zijn wel aardig en het toont potentie. Alleen zo jammer dat ik 'm een lul vind.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 16:48
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Een gekozen minister-president die zijn eigen kabinet mag samenstellen
het houden van referenda
afschaffen van de Eerste Kamer
verhoging van de kiesdrempel
verhoging budget Ontwikkelingssamenwerking van 0,8 naar 1% van het bnp
gratis openbaar vervoer, om de files te bestrijden
'Kwartje van Kok' moet terug naar de automobilist
Afschaffen subsidies bijzonder onderwijs (voor dus onder meer katholieke en islamitische scholen)
legalisering softdrugs
Verhoging pensioenleeftijd naar 67 jaar
forse verbetering veiligheid burger, maar onder geen beding aantasting vrijheid van meningsuiting
verplichte maatschappelijke dienstplicht voor jongeren
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 16:52
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Remy leg mij eens uit waarom je een afschaffing wilt van de Eerste Kamer? zonder gecontrol v van sites e.d, want volgens mij heb je geen flauw idee waar je t over hebt.
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 16:52
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
MC Bobie schreef op 31-10-2005 @ 17:17 :
Een gekozen minister-president die zijn eigen kabinet mag samenstellen
het houden van referenda
afschaffen van de Eerste Kamer
verhoging van de kiesdrempel
verhoging budget Ontwikkelingssamenwerking van 0,8 naar 1% van het bnp
gratis openbaar vervoer, om de files te bestrijden
'Kwartje van Kok' moet terug naar de automobilist
Afschaffen subsidies bijzonder onderwijs (voor dus onder meer katholieke en islamitische scholen)
legalisering softdrugs
Verhoging pensioenleeftijd naar 67 jaar
forse verbetering veiligheid burger, maar onder geen beding aantasting vrijheid van meningsuiting
verplichte maatschappelijke dienstplicht voor jongeren
Ben ik het aardig mee eens.

Volledig gratis OV vind ik in principe een goede inzet maar ik denk dat het, zoals G-Lo al zegt, een aantal problemen met zich meebrengt. Ik zie meer in een 'symbolisch bedrag' van bijvoorbeeld 1 euro voor met de bus/tram/metro en 2 euro voor met de trein.
Verhoging van de pensioenleeftijd naar 67 jaar kan de klap van de vergrijzing wel ietswat verzachten... Maar ik denk niet dat mensen die tegen hun pensioenleeftijd aanzitten er blij meer zullen zijn.
Het afschaffenvan subsidies voor bijzonder onderwijs ben ik een groot voorstander van. Onderwijs en godsdienst horen in een moderne en verder ontzuilde samenleving niet samen te gaan.
Het houden van referenda ben ik een groot voorstander van, vooral omdat het zo af en toe het onder zowel Balkenende als Paars pijnlijk duidelijk is geworden dat we naast verkiezingen gewoon weinig in te brengen hebben...
Kan iemand mij vertellen wat voor nut het heeft om de Eerste Kamer af te schaffen?

Opzich vind ik het allemaal wel aardig klinken, maar ik ben wel bang dat het de zoveelste 'LPF'-flop wordt. Hij doet enkele populaire uitspraken en probeert daarmee veel stemmen binnen te halen, maar heeft (jammer genoeg?) waarschijnlijk niet de expertise in zijn partij om ook daadwerkelijk een verschil te kunnen maken in de politiek. Hij heeft bijvoorbeeld nog niet bedacht hoe hij een aantal van zijn standpunten moet gaan financieren.

Misschien is het een idee voor de meerdere splinterfracties die zich een beetje op dezelfde standpunten richten (denk aan Lijst Wilders) om zich te verenigen en zo wel een degelijk blok met voldoende capaciteiten te vormen?

Verder vind ik het nogal arrogant om een partijnaam bij je initialen te maken, maar aan de andere kant is hij ook weer terughoudend door te stellen dat minimaal 41% van de bevolking ervoor moet zijn dat hij de politiek in gaat. Maar goed, dat heeft verder weinig met zijn partijprogramma te maken...

Laatst gewijzigd op 31-10-2005 om 16:54.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 16:57
haplo
Avatar van haplo
haplo is offline
- Een gekozen minister-president die zijn eigen kabinet mag samenstellen;
- het houden van referenda;
- afschaffen van de Eerste Kamer;
- verhoging van de kiesdrempel;
- verhoging budget Ontwikkelingssamenwerking van 0,8 naar 1% van het bnp;Lastig, ik neig naar
- gratis openbaar vervoer, om de files te bestrijden;Op zich geen verkeerd idee, maar mijns inziens niet (of nauwelijks) haalbaar.
- 'Kwartje van Kok' moet terug naar de automobilist;
- Afschaffen subsidies bijzonder onderwijs (voor dus onder meer katholieke en islamitische scholen); Lastig, verschilt per soort bijzonder onderwijs.
- legalisering softdrugs;
- Verhoging pensioenleeftijd naar 67 jaar;
- forse verbetering veiligheid burger, maar onder geen beding aantasting vrijheid van meningsuiting;
- verplichte maatschappelijke dienstplicht voor jongeren.

Mijn stem krijgt hij niet. Hij heeft een paar aardige punten, maar bij de "belangerijke" dingen ben ik het totaal niet met hem eens.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 16:57
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Grotendeels een best aardig programma, maar dat punt over de kiesdrempel is voldoende voor mij om niet op hem te stemmen.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 17:02
Go
Avatar van Go
Go is offline
- Een gekozen minister-president die zijn eigen kabinet mag samenstellen;
- het houden van referenda;
- afschaffen van de Eerste Kamer;
- verhoging van de kiesdrempel;
- verhoging budget Ontwikkelingssamenwerking van 0,8 naar 1% van het bnp; neutraal
- gratis openbaar vervoer, om de files te bestrijden;
- 'Kwartje van Kok' moet terug naar de automobilist;
- Afschaffen subsidies bijzonder onderwijs (voor dus onder meer katholieke en islamitische scholen);
- legalisering softdrugs;
- Verhoging pensioenleeftijd naar 67 jaar;
- forse verbetering veiligheid burger, maar onder geen beding aantasting vrijheid van meningsuiting; (wie is daar nou tegen?)
- verplichte maatschappelijke dienstplicht voor jongeren.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 17:03
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
41% van de ondervraagden? En hij denkt dat te halen?

Een paar punten waar De vries voor staat op een rijtje:

- Een gekozen minister-president die zijn eigen kabinet mag samenstellen;
- het houden van referenda;
- afschaffen van de Eerste Kamer;
- verhoging van de kiesdrempel;
- verhoging budget Ontwikkelingssamenwerking van 0,8 naar 1% van het bnp;
- gratis openbaar vervoer, om de files te bestrijden;
- 'Kwartje van Kok' moet terug naar de automobilist;
- Afschaffen subsidies bijzonder onderwijs (voor dus onder meer katholieke en islamitische scholen);
- legalisering softdrugs;
- Verhoging pensioenleeftijd naar 67 jaar;
- forse verbetering veiligheid burger, maar onder geen beding aantasting vrijheid van meningsuiting;
- verplichte maatschappelijke dienstplicht voor jongeren.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.

Laatst gewijzigd op 31-10-2005 om 17:05.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 17:17
Verwijderd
Wat betreft het afschaffen van de Eerste Kamer- in enkelvoudig vertegenwoordigende stelsels is er geen sprake van evident onwenselijke uitkomsten van het wetgevingsproces. Daarmee is echter niet gezegd dat in óns stelsel de Eerste Kamer ook overbodig of ongewenst zou zijn.

Ik denk dat veel mensen die voor afschaffing van de Eerste Kamer zijn, eigenlijk helemaal geen drol begrijpen van staatsrecht, maar alleen het fiasco met de gekozen burgemeester in gedachten hebben.

Wat betreft de levensvatbaarheid van zijn partij en de eventuele invloed: ik geloof dat hij sowieso met politiek stopt als zijn partij bij de verkiezingen van 2007 minder dan twintig zetels haalt, dus eigenlijk is het gewoon afwachten.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 17:22
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-10-2005 @ 18:17 :
Wat betreft het afschaffen van de Eerste Kamer- in enkelvoudig vertegenwoordigende stelsels is er geen sprake van evident onwenselijke uitkomsten van het wetgevingsproces. Daarmee is echter niet gezegd dat in óns stelsel de Eerste Kamer ook overbodig of ongewenst zou zijn.

Ik denk dat veel mensen die voor afschaffing van de Eerste Kamer zijn, eigenlijk helemaal geen drol begrijpen van staatsrecht, maar alleen het fiasco met de gekozen burgemeester in gedachten hebben.

Amen.
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-10-2005, 17:28
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik heb bijzonder grote problemen met "Een gekozen minister-president die zijn eigen kabinet mag samenstellen". Het past niet in het bestel.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 17:35
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Tja, voor de legalisering van softdrugs en afschaffen van subsidies voor bijzonder onderwijs alleen al zou ik op hem stemmen, ware het niet dat een sociale dienstplicht en het afschaffen van de eerste kamer zó in gaat tegen alles waar ik op politiek vlak van overtuigd ben dat ik nooit op hem zou stemmen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 17:39
Supreme Dutch
Een paar punten waar De vries voor staat op een rijtje:

- Een gekozen minister-president die zijn eigen kabinet mag samenstellen;
- het houden van referenda;
- afschaffen van de Eerste Kamer;
- verhoging van de kiesdrempel;
- verhoging budget Ontwikkelingssamenwerking van 0,8 naar 1% van het bnp;
- gratis openbaar vervoer, om de files te bestrijden;
- 'Kwartje van Kok' moet terug naar de automobilist;
- Afschaffen subsidies bijzonder onderwijs (voor dus onder meer katholieke en islamitische scholen);
- legalisering softdrugs;
- Verhoging pensioenleeftijd naar 67 jaar;
- forse verbetering veiligheid burger, maar onder geen beding aantasting vrijheid van meningsuiting;
- verplichte maatschappelijke dienstplicht voor jongeren.

Kortom: Ik ben het eigenlijk wel met de goede baasch eens..

Een gekozen minister-president die zijn eigen kabinet mag samenstellen; - beetje onrealistisch

- het houden van referenda; Goede zaak
- afschaffen van de Eerste Kamer; Ja, wat zitten die bobo's daar anyway te doen? Is een voorstel goed, dan is het goed.. en geen gezeik.. al die bureaucratie
- verhoging van de kiesdrempel; Goed, dan heb je niet van die clowns als "De partij van de Dieren" en zodra Rechts Nederland de splinterpartijen samenvoegt komen ze wel boven die kiesdrempel uit
Ontwikkelingssamenwerking van 0,8 naar 1% van het bnp; Als we dan minder asielzoekers gaan opvangen vind ik het best, hulp in de regio..
- gratis openbaar vervoer, om de files te bestrijden; Goed idee, zal best wat knaken kosten maar zal uiteindelijk ook wel geld opleveren met Kyoto-verdragen enzo.. maar het moet niet ten koste gaan van de kwaliteit van het vervoer.. kortom: geen bedelende zwervers in de trein + de terugkeer van het koffiekarretje..
- 'Kwartje van Kok' moet terug naar de automobilist; Mjah.. als ze dat geld in het gratis openbaar vervoer steken vind ik het goed.. weer een extra stimulans voor het gratis verstrekken ervan.
- Afschaffen subsidies bijzonder onderwijs (voor dus onder meer katholieke en islamitische scholen); Voor, als je zo graag 1 samenleving wilt dan zal je ook allemaal hetzelfde geschoold moeten worden.
- legalisering softdrugs; Mjah.. Ik ben eigenlijk tegen en je kan het ook niet zo snel terugdraaien.. dus bij gebrek aan beter.. doe maar
- Verhoging pensioenleeftijd naar 67 jaar; Spijtig voor de oudjes maar we moeten ook aan onze economie denken. Als ze we die even goed aanzwengelen door de schouders eronder te zetten dan kan er later wel weer een jaartje af. Vind dit opzich ook wel een goed teken van Peter R. Vries, hij probeert niet alleen maar met populaire besluiten aan te komen en daarmee te propageren.. Minder fijne dingen komt hij ook gewoon voor uit..
- forse verbetering veiligheid burger, maar onder geen beding aantasting vrijheid van meningsuiting - mjah.. dat zal wel allemaal.. Liever een camera in mn nek dan een Marokkaan in mn tuin..
- verplichte maatschappelijke dienstplicht voor jongeren. Top ideetje.. Laat die gasten maar werken en daarmee hun maatschappelijke plicht leren kennen.. Al mag ik wel hopen dat er voor hoger opgeleide jongeren wel werk is waar ze werkelijk ook wat aan hebben. Scheelt ook weer een flink stuk jeugdwerkeloosheid + steuntje in de rug tegen de vergrijzing

Waar valt Peter R. de Vries eigenlijk in te delen? Midden-rechts? Rechts?

Laatst gewijzigd op 31-10-2005 om 19:21.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 17:43
Samaris
Avatar van Samaris
Samaris is offline
Hij heeft wel wat aardige punten, maar de punten die slecht zijn zijn dan ook zo slecht dat mijn waardering van "op de bodem van de put" door de put heen gaat, door de ondergrondse rivier, en ergens halverwege een plak klei blijft steken"


Afschaffen eerste kamer, 'kwartje van Kok', pensioensgerechtigde leeftijd naar 67 en maatschappelijke dientsplicht voor jongeren...

I can only say 1 more thing. Wtf, n00b.

( p.s. Maatschappelijke dienstplicht...Laten we even mensen hun studie onderbreken zodat ze oma's mogen wassen of schoffelen. Goed voor de economie ook. )
__________________
Spatieszijnvoormietjes.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 17:50
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Een gekozen minister-president die zijn eigen kabinet mag samenstellen
het houden van referenda
afschaffen van de Eerste Kamer
verhoging van de kiesdrempel
verhoging budget Ontwikkelingssamenwerking van 0,8 naar 1% van het bnp
gratis openbaar vervoer, om de files te bestrijden
'Kwartje van Kok' moet terug naar de automobilist
Afschaffen subsidies bijzonder onderwijs (voor dus onder meer katholieke en islamitische scholen)
legalisering softdrugs
Verhoging pensioenleeftijd naar 67 jaar
forse verbetering veiligheid burger, maar onder geen beding aantasting vrijheid van meningsuiting
verplichte maatschappelijke dienstplicht voor jongeren
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 17:55
one.
one. is offline
- Een gekozen minister-president die zijn eigen kabinet mag samenstellen;
- het houden van referenda;
- afschaffen van de Eerste Kamer;
- verhoging van de kiesdrempel;
- verhoging budget Ontwikkelingssamenwerking van 0,8 naar 1% van het bnp; Neutraal
- gratis openbaar vervoer, om de files te bestrijden; Leuk idee, maar niet haalbaar.
- 'Kwartje van Kok' moet terug naar de automobilist;
- Afschaffen subsidies bijzonder onderwijs (voor dus onder meer katholieke en islamitische scholen);
- legalisering softdrugs;
- Verhoging pensioenleeftijd naar 67 jaar;
- forse verbetering veiligheid burger, maar onder geen beding aantasting vrijheid van meningsuiting;
- verplichte maatschappelijke dienstplicht voor jongeren.

Ook al heeft hij een aantal goede punten, de slechte punten halen het allemaal te ver omlaag.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Samaris schreef op 31-10-2005 @ 18:43 :
(...)

( p.s. Maatschappelijke dienstplicht...Laten we even mensen hun studie onderbreken zodat ze oma's mogen wassen of schoffelen. Goed voor de economie ook. )
Dan beter werk- en studieloze jongeren van tussen de achttien en zevenentwintig, die anders een uitkering zouden aanvragen, aan het werk zetten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2005, 18:28
Verwijderd
- Een gekozen minister-president die zijn eigen kabinet mag samenstellen;
- het houden van referenda;
- afschaffen van de Eerste Kamer;
- verhoging van de kiesdrempel;
- verhoging budget Ontwikkelingssamenwerking van 0,8 naar 1% van het bnp;, maar liever meer
- gratis openbaar vervoer, om de files te bestrijden; , maar niet volledig voor de treinen
- 'Kwartje van Kok' moet terug naar de automobilist;
- Afschaffen subsidies bijzonder onderwijs (voor dus onder meer katholieke en islamitische scholen);
- legalisering softdrugs;
- Verhoging pensioenleeftijd naar 67 jaar;
- forse verbetering veiligheid burger, maar onder geen beding aantasting vrijheid van meningsuiting; /, beetje holle kreet
- verplichte maatschappelijke dienstplicht voor jongeren. /, ligt eraan wat het precies inhoudt

Wel aardig programma... erg jammer van de 'democratisering' en ook jammer dat ontbreekt dat de belastingen omhoog moeten hiervoor (waar ik overigens voor ben, maar slap dat het er niet bij staat). Ik ben benieuwd wat dit doet met de peilingen.

Laatst gewijzigd op 31-10-2005 om 18:34.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 18:38
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
- Een gekozen minister-president die zijn eigen kabinet mag samenstellen;

Slechte zaak, het haalt het huidige meerpartijenstelsel totaal overhoop en levert alleen meer populisme op.

- het houden van referenda;

Zeer, zeer slechte zaak. Niet alleen verlaagt dat het vertrouwen in de regering, het zorgt ook voor een chaotisch systeem waar meer geld uitgegeven wordt dan er binnenkomt. Laat duidelijk zijn dat ik voor het huidige systeem ben, waar al het bestuur en wetgeving komt uit een geselecteerde "elite".

- afschaffen van de Eerste Kamer;

Lijkt me niet hè.

- verhoging van de kiesdrempel;

Hangt er een beetje vanaf. Het liefst zou ik zien dat ons land bestuurd zou worden door bekwame mensen en dat die ook gekozen zouden worden door mensen die daar bekwaam genoeg voor zijn. Als ik naar onze huidige bestuurders kijk, lijkt dat echter een wel heel hoog gegrepen ideaal.

Het hangt er dus vanaf wat hij er inhoudelijk mee bedoelt. Waarschijnlijk ben ik het er niet mee eens.

- verhoging budget Ontwikkelingssamenwerking van 0,8 naar 1% van het bnp;

Dat getal moet imho iets variabeler zijn, zodat het wat minder zwaar gaat wegen in bepaalde economische omstandigheden. Ik ben wél van mening dat ontwikkelingssamenwerking belangrijk is, maar ik vind het huidige systeem en de manier waarop het wordt besteed niet goed en daar moet eigenlijk eerst naar gekeken worden voordat we er meer geld in steken.

- gratis openbaar vervoer, om de files te bestrijden;

Dat is iets waar ik al lange tijd voor pleit. Het gebruik van de auto gaat momenteel te gemakkelijk. Mensen reizen met de auto waar het absoluut niet nodig is. Het kan in verschillende vormen komen, maar iets waar je aan kunt denken is het stimuleren van het bedrijfsleven. Opzich moet dat niet te moeilijk zijn, want werknemers kunnen ook "iets doen" in de trein, wat ze in de auto niet kunnen. Dat scheelt een bedrijf natuurlijk geld. Het geld wat dat voor de NS oplevert kan gestoken worden in meer treinen en dienstverlening.

- 'Kwartje van Kok' moet terug naar de automobilist;

Dat vind ik een beetje dubbel, zelfs een beetje populistisch gelul, zou ik zo zeggen. Het kwartje van Kok is een heffing die onze benzineprijzen onder meer gelijk trekt met andere Europese landen. Als je gebruik van het OV wilt stimuleren, moet je de auto niet ineens aantrekkelijker maken. Zeker niet als ze in Den Haag de begroting rond willen krijgen en ook daadwerkelijk van het fileprobleem af willen.

- Afschaffen subsidies bijzonder onderwijs (voor dus onder meer katholieke en islamitische scholen);

Je kunt je afvragen wat het belang van deze soorten onderwijs is in onze huidige maatschappij. Buiten het gegeven dat veel katholieke scholen een wat hogere "status" hebben en ook beter onderwijs afleveren, denk ik niet dat er veel argumenten zijn voor de subsidies. Ik zie liever wat gelijktrekking dan afschaffing overigens.

- legalisering softdrugs;

Ja, het huidige systeem is te belachelijk voor woorden. Het is juridisch gezien ook de grootste bullcrap die er is. Legalisering is eigenlijk de enige juiste weg.

- Verhoging pensioenleeftijd naar 67 jaar;

Moeilijke vraag, ik stem tegen, maar ben wel van mening dat uitgezocht zou kunnen worden of er iets is veranderd in vitaliteit rond de pensioenleeftijd en in gemiddelde levensduur sinds de laatste verhoging. Aan de hand daarvan kan ooit de vraag gesteld worden of een verhoging van bijvoorbeeld een jaar zinvol en wenselijk is.

- forse verbetering veiligheid burger, maar onder geen beding aantasting vrijheid van meningsuiting;

Dat mag hij van mij inhoudelijk invullen voordat ik er commentaar op lever. Ik hecht veel waarde aan privacy en mijn vrijheid van meningsuiting. Misschien wel meer dan aan mijn veiligheid. Daarnaast moet zoiets ergens van betaald worden en het lijkt me niet dat dat makkelijk te realiseren is.

- verplichte maatschappelijke dienstplicht voor jongeren.

Wat wil hij? Dat we tegen onze zin in bejaarden gaan helpen? Denk je dat dat bevorderlijk is voor de zorgverlening aan die mensen? Ik dacht het niet. Zeker niet aangezien ik ook graag nog studeer. Wel vind ik het niet meer dan normaal dat jongeren meer ingezet zouden moeten worden in de maatschappelijke dienstverlening, tegen een redelijk salaris. Maar alleen als ze dat zelf willen. Jongeren zoeken vaak werk en zeker nu de kassamiep in de komende jaren gaat verdwijnen, lijkt me het geen slechte zaak om jongeren daar meer in te zetten. Maar dan vooral op het niveau theezetten en schoonmaken natuurlijk.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 18:42
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Al met al dus een paar aardige punten, maar hij gaat voor mij gruwelijk op z'n bek met de schreeuw om referenda en de wijzigingen in het kiessysteem.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 19:29
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Wat een clown is het toch. Het mooiste is dat ie niet meedoet wanneer hij geen 15 stemmen krijgt.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 19:35
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 31-10-2005 @ 18:39 :
Waar valt Peter R. de Vries eigenlijk in te delen? Midden-rechts? Rechts?
Klinkt eigenlijk nogal standaard-liberaal. Een beetje zoals de D'66 zou zijn als het enige integriteit whatsoever had.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 19:54
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
- Een gekozen minister-president die zijn eigen kabinet mag samenstellen;

Lijkt me totaal zinloos en zorgt alleen maar voor meer desintegriteit van de minister president die dan enkel een marionet gaat worden a la Bush.

- het houden van referenda;

In sommige gevallen prima, maar landelijke referenda zijn onmogelijk omdat er nooit gestemd wordt om de echte questie, maar altijd om wat de media zoal verbidnt aan een 'ja' en aan een 'nee', zie Europese grondwet...

- afschaffen van de Eerste Kamer;

Tja umm, waarom?

- verhoging van de kiesdrempel;

Dit gaat nog meer de foute kant op dan dat vorige, als je het land alleen bestuurd wilt hebben door rijkelui, of jusit alleen door de arbeiders van het land, zeg dat dan. Verhoging kiesdrempel is een loze zolang hij niet zegt hoe hij hem wil verhogen.

- verhoging budget Ontwikkelingssamenwerking van 0,8 naar 1% van het bnp;

Het is een zielig getal, dus het kan me eigenlijk niks schelen of het nou 0.5% of 1% is, we claimen de ontwikkeling te willen helpen, maar dat lukt alleen door importheffingen en andere beschermende maatregelen van het GLB e.a. grondig te veranderen.

- gratis openbaar vervoer, om de files te bestrijden;

Dan moet de NS wel genoeg geld krijgen om nette enigszins rustige treinen te behouden. Maar het is een prima idee, het zal ook mensen eens wat vaker rond brengen, want wat is er nou leuk aan een dagje Den Haag als je of tientallen euro's betaalt om met de trein te gaan of dat je in de file moet staan om er te komen... Hier wordt het hele land blij van . Maar toeristen moeten wel betalen, anders gaan die lui straks de rest van het land net zo'n zooi maken als A'dam

- 'Kwartje van Kok' moet terug naar de automobilist;

Dat vind ik een beetje dubbel, zelfs een beetje populistisch gelul, zou ik zo zeggen. Het kwartje van Kok is een heffing die onze benzineprijzen onder meer gelijk trekt met andere Europese landen. Als je gebruik van het OV wilt stimuleren, moet je de auto niet ineens aantrekkelijker maken. Zeker niet als ze in Den Haag de begroting rond willen krijgen en ook daadwerkelijk van het fileprobleem af willen. (ja dit is hetzelfde als G...r)

- Afschaffen subsidies bijzonder onderwijs (voor dus onder meer katholieke en islamitische scholen);

Ik ben het hier wel mee eens. Ik denk dat de, misschien geisoleerde, doch aanwezige gevallen waar dit problemen geeft zwaarder wegen dan het algeheler onderwijs dat kinderen zouden krijgen op zo'n school. Ik zat zelf overigens op een katholieke school en denk niet dat die echt veel beter was ofzo.

- legalisering softdrugs;

Nee, er wordt al teveel gedaan alsof softdrugs totaal onschadelijk zijn. Ik vind dat de overheid zich te gemakkelijk afhande maakt van het probleem.

- Verhoging pensioenleeftijd naar 67 jaar;

Mee eens, de pensioensleeftijd van 65 is heel lang geleden ingevoerd toen mensen op deze leeftijf er gewoon meestal voorbij waren. Bovendien was destijds de beginleeftijd op de arbeidsmarkt ook jonger. We beginnen nu dus steeds later en willen tevens eerder stoppen? No way.

- forse verbetering veiligheid burger, maar onder geen beding aantasting vrijheid van meningsuiting;

Dat willen alle partijen wel. Maar wil hij andere vrijheden wel aantasten, want ik heb wel een aantal andere vrijheden die ik liever bewaar.

- verplichte maatschappelijke dienstplicht voor jongeren.

Ambitieus en controversieel, als hij het nou eens duidelijk uitwerk ben ik er best bereid naar te kijken. Denk dat er genoeg jongeren hier baat bij hebben, vooral als het een beetje de toon wordt gegeven van echt werken, dus bijvoorbeeld jongeren die het leuk blijken te vinden, want maatschappelijk werk hoeft niet saai te zijn, de mogelijkheid geven het voort te zetten als betaald werk. Ik zie zeker mogelijkheden.
__________________
"It is, in fact, nothing short of a miracle that the modern methods of instruction have not entirely strangled the holy curiosity of inquiry." - AE
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 20:11
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 31-10-2005 @ 20:35 :
Klinkt eigenlijk nogal standaard-liberaal. Een beetje zoals de D'66 zou zijn als het enige integriteit whatsoever had.
Dingen als het invoeren van een verplichte maatschappelijke dienstplicht en meer veiligheid vind ik behoorlijk populistisch. Elke partij is voor veiligheid (welke partij wil het land nou ónveilig maken vraag ik me af), dus hameren dat je het land 'echt' veiliger wilt maken vind ik gewoon stemmingmakerij.

Sowieso, hij voert hetzelfde showtje op als de Leefbaren destijds, Pim daarna en Wilders recentelijk: ik wil de ingekakte Haagse kliek wakker schudden, ik wil doen wat de burger écht wil, ik wil geen woorden maar daden. Yadda yadda.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 20:14
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-10-2005 @ 21:11 :
Dingen als het invoeren van een verplichte maatschappelijke dienstplicht en meer veiligheid vind ik behoorlijk populistisch. Elke partij is voor veiligheid (welke partij wil het land nou ónveilig maken vraag ik me af), dus hameren dat je het land 'echt' veiliger wilt maken vind ik gewoon stemmingmakerij.

Sowieso, hij voert hetzelfde showtje op als de Leefbaren destijds, Pim daarna en Wilders recentelijk: ik wil de ingekakte Haagse kliek wakker schudden, ik wil doen wat de burger écht wil, ik wil geen woorden maar daden. Yadda yadda.
Toegegeven, het heeft wel een aardig "ik ben voor de goede dingen en tegen de slechte dingen"-gehalte. Maar ik vind niet dat het zoals de LPF is; iig de punten die hier genoemd worden zijn weloverwogener en minder reactionair dan dat.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 20:33
Verwijderd
- Een gekozen minister-president die zijn eigen kabinet mag samenstellen;
- het houden van referenda;
- afschaffen van de Eerste Kamer;
- verhoging van de kiesdrempel;
- verhoging budget Ontwikkelingssamenwerking van 0,8 naar 1% van het bnp;
- gratis openbaar vervoer, om de files te bestrijden;
- 'Kwartje van Kok' moet terug naar de automobilist;
- Afschaffen subsidies bijzonder onderwijs (voor dus onder meer katholieke en islamitische scholen);
- legalisering softdrugs;
- Verhoging pensioenleeftijd naar 67 jaar;
- forse verbetering veiligheid burger, maar onder geen beding aantasting vrijheid van meningsuiting;
- verplichte maatschappelijke dienstplicht voor jongeren.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 20:43
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 31-10-2005 @ 21:14 :
Toegegeven, het heeft wel een aardig "ik ben voor de goede dingen en tegen de slechte dingen"-gehalte. Maar ik vind niet dat het zoals de LPF is; iig de punten die hier genoemd worden zijn weloverwogener en minder reactionair dan dat.
Absoluut. Maar dat heeft er ook, tenminste naar mijn idee, voor een belangrijk deel mee te maken dat hij er niet direct op uit is déze verkiezingen heel Den Haag te renoveren. Hij heeft ook al expliciet aangegeven dat hij geen gelukzoekers en allerlei gajes in zijn partij wil nog vóór die meedoet aan de verkiezingen. Dat was bij de LPF ook wel anders, dat was echt 'wij gaan naar Den Haag en wie zich aan wil sluiten die komt maar met ons mee'.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 20:53
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 31-10-2005 @ 20:29 :
Wat een clown is het toch. Het mooiste is dat ie niet meedoet wanneer hij geen 15 stemmen krijgt.
Nou, 15 stemmen heb je vrij vlug Ik denk dat je 15 zetels bedoelt. Inderdaad, erg ambitieus, ik moet maar zien dat hij dat haalt.

En om mijn eigen mening even te geven: de punten van de heer De Vries zijn wel weer punten waarvan hij weet dat hij er makkelijk mee kan scoren. En het punt 'forse verbetering veiligheid burger, maar onder geen beding aantasting vrijheid van meningsuiting' vind ik ook weer zoiets. Makkelijk gezegd, maar hoe gaat hij dat doen?
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-10-2005, 21:02
Verwijderd
1. In elke voortuin een agent.
2. Vrijheid van meningsuiting in grondwet zo formuleren dat het niet voor moslims geldt.
3. Vrijheid van meningsuiting in grondwet tevens zo formuleren dat het voor autochtone Nederlanders niet meer beperkt kan worden.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 21:05
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
...dus zo ongeveer wat de gemiddelde kiezer graag zou zien.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 21:27
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Hij heeft gewoon punten genomen waarvan hij wist dat er wel degelijk aanhang voor was en vooral punten die onderwerp van discussie waren in het parlement.

zoals afschaffing van de eerste kamer, legalisering van softdrugs, het houden van referende en verhoging van de kiesdrempel

wat heeft hij btw gestudeerd?
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 21:31
Verwijderd
Citaat:
dingokoning schreef op 31-10-2005 @ 22:27 :
wat heeft hij btw gestudeerd?
Misdaadverslaggeversopleiding.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 21:48
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Verhoging van de pensioensgerechte leeftijd, zijn ze nu al over aan het praten. Verder vind ik het belachelijk, maar 10% van de oudjes blijft werken tot zn 65ste. Bereken maar zelf hoeveel procent er zal werken tot zn 67st. De aow is verder weer aan de banden gelegd. Evenals het bedrijfspensioen. Even een simpel rekensommetje,

Meneer en mevrouw de Vries, schelen 5 jaar, waarbij meneer de Vries ouder is. Meneer de Vries, heeft gestudeerd en heeft pas pensioen opgebouwd vanaf zijn 30st. Mevrouw de Vries heeft 10 jaar pensioen opgebouwd, en toen kwamen de kinderen, waarop ze stopte met werken. Op zn 60ste leeftijd stopt meneer met werken, want hij heeft een hart infarct gehad. Wat wordt zijn pensioen?

In ieder geval krijgt het echtpaar de eerste 4 jaar, 7000 euro aow ongeveer. En daarna 14000 euro. Terwijl twee alleenstaanden samen een bedrag van 18000 euro zouden krijgen. Meneer de vries krijgt verder maar (3/4*70 %) van zijn gemiddelde loon, omdat hij 10 jaar geen pensioen heeft opgebouwd. Wat blijft erover voor deze mensen? Bijna niets.

Daarom vind ik dat de Vries niet meer aan het pensioen moet klooien, maar juist werklozen klaarstomen, om het werk van gepensioeneerde ouderen over te nemen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 22:02
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Peter R. de Vries schreef op 31-10-2005 @ 16:36 :
- Verhoging pensioenleeftijd naar 67 jaar;
- verplichte maatschappelijke dienstplicht voor jongeren.
Knap hoor, hij weet oud en jong tegen zich in het harnas te jagen
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 22:17
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Haha, wat een sukkel, denkt-ie meteen 20 zetels te halen. Doet me denken aan Ratelband.

Waarom overschatten die gasten zichzelf altijd zo?


- Een gekozen minister-president die zijn eigen kabinet mag samenstellen;
- het houden van referenda;
- afschaffen van de Eerste Kamer;
- verhoging van de kiesdrempel; / (weet ik te weinig over)
- verhoging budget Ontwikkelingssamenwerking van 0,8 naar 1% van het bnp;
- gratis openbaar vervoer, om de files te bestrijden; (gaat niet werken)
- 'Kwartje van Kok' moet terug naar de automobilist; / (weet ik te weinig van)
- Afschaffen subsidies bijzonder onderwijs (voor dus onder meer katholieke en islamitische scholen);
- legalisering softdrugs;
- Verhoging pensioenleeftijd naar 67 jaar;
- forse verbetering veiligheid burger, maar onder geen beding aantasting vrijheid van meningsuiting;
- verplichte maatschappelijke dienstplicht voor jongeren.

Laatst gewijzigd op 31-10-2005 om 22:24.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 22:20
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Nou ja, je weet, wie hard genoeg kan blèren op SBS6 krijgt per definitie al een aantal dombo's achter zich.

Publiciteit heeft hij. Tevens genoeg mensen die serieus denken dat hij capabel is ook. (als nu alleen iemand die gijzelingszaak uit 1998 weer voor de camera zou halen dan wil ik nog wel eens zien wat daarmee gebeurd trouwens)
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 23:47
Verwijderd
- Een gekozen minister-president die zijn eigen kabinet mag samenstellen;
- het houden van referenda;
- afschaffen van de Eerste Kamer;
- verhoging van de kiesdrempel; Geen mening.
- verhoging budget Ontwikkelingssamenwerking van 0,8 naar 1% van het bnp;
- gratis openbaar vervoer, om de files te bestrijden;
- 'Kwartje van Kok' moet terug naar de automobilist;
- Afschaffen subsidies bijzonder onderwijs (voor dus onder meer katholieke en islamitische scholen);
- legalisering softdrugs;
- Verhoging pensioenleeftijd naar 67 jaar;
- forse verbetering veiligheid burger, maar onder geen beding aantasting vrijheid van meningsuiting; (wil wel eerst zien hoe het gaat gebeuren......klinkt op zich niet slecht.)
- verplichte maatschappelijke dienstplicht voor jongeren.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 23:55
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 31-10-2005 @ 23:17 :
Haha, wat een sukkel, denkt-ie meteen 20 zetels te halen. Doet me denken aan Ratelband.

Waarom overschatten die gasten zichzelf altijd zo?
Volgens mij staat nergens dat hij dat denkt.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 06:21
Verwijderd
- Een gekozen minister-president die zijn eigen kabinet mag samenstellen;
- het houden van referenda;
- afschaffen van de Eerste Kamer;
- verhoging van de kiesdrempel;
- verhoging budget Ontwikkelingssamenwerking van 0,8 naar 1% van het bnp;
- gratis openbaar vervoer, om de files te bestrijden; (prachtig idee, maar zoals zijn punten er nu uitzien geeft hij meer uit dan er binnenkomt, zie hieronder)
- 'Kwartje van Kok' moet terug naar de automobilist; / (Hoe wilde hij de strijd dan aanbinden met het OV en hoe wilde hij dat OV bekostigen?)
- Afschaffen subsidies bijzonder onderwijs (voor dus onder meer katholieke en islamitische scholen);
- legalisering softdrugs;
- Verhoging pensioenleeftijd naar 67 jaar; / (Het heeft voor mij wel iets dat als de gemiddelde leeftijd stijgt, de pensioengerechtigde leeftijd mee stijgt.)
- forse verbetering veiligheid burger, maar onder geen beding aantasting vrijheid van meningsuiting; (Ik voel me nu al zeer veilig, maar als hij denkt zoiets door te kunnen trekken dat alles nog beter wordt, why not?)
- verplichte maatschappelijke dienstplicht voor jongeren. / (ligt eraan wat hij ermee bedoelt.)
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 08:58
MB
Avatar van MB
MB is offline
- Een gekozen minister-president die zijn eigen kabinet mag samenstellen;

Niet mee eens, want als je dan bij wijze van spreken 51% PVDA stemmers hebt en 49% VVD stemmers, dan krijg je dus een kabinet die maar 51% van de bevolking achter zich heeft staan en dan zijn de anderen de lul. (of zie ik dat verkeerd)

- het houden van referenda;

Ook het houden van referenda vind ik stom, kost allemaal geld en voor de politiek hebben we mensen gekozen die voor ons kunnen beslissen.

- afschaffen van de Eerste Kamer;

Waarom?

- verhoging van de kiesdrempel;

Hoe hoog is hij nou?

- verhoging budget Ontwikkelingssamenwerking van 0,8 naar 1% van het bnp;

Als er geld voor is vooral doen, maar waar gaat meneer dat vandaan halen?

- gratis openbaar vervoer, om de files te bestrijden;

Heel leuk allemaal, maar waar moet het geld vandaan komen?

- 'Kwartje van Kok' moet terug naar de automobilist;

Heel leuk allemaal, maar waar moet het geld vandaan komen?

- Afschaffen subsidies bijzonder onderwijs (voor dus onder meer katholieke en islamitische scholen);

Helemaal mee eens, als je graag wilt dat je kind ook op school gehersenspeold wordt, dan moet je maar meer betalen. Op een openbare school is het niet zo dat je leert dat er geen God bestaat ofzo, dus als gelovige is het gene probleem er op school te zitten.

- legalisering softdrugs;

Ik zou niet weten waarom, het huidige beleid is toch goed? Maar het maakt me eigenlijk niks uit, het wordt gedoogd. Praktisch veranderd er dan niks, lijkt me.

- Verhoging pensioenleeftijd naar 67 jaar;

Nee, ik wil niet langer werken

- forse verbetering veiligheid burger, maar onder geen beding aantasting vrijheid van meningsuiting;

Sinds wanneer zijn we niet meer veilig in dit land dan? In elk land wordt gemoord, verkracht en geroofd, volgens mij in Nederland niet uitzonderlijk meer dan in de buurlanden.

- verplichte maatschappelijke dienstplicht voor jongeren.

Hangt ervanaf in welke vorm, ik ben op zich wel voor dienstplicht. Leer je wat discipline en het is goed voor je lichaam (en vast ook wel voor je geest).
__________________
As finishing touch, God created the dutch

Laatst gewijzigd op 01-11-2005 om 09:07.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 09:15
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
...En ik mis een Buitenlands beleid. Is hij Eurofiel of -foob?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 10:08
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 01-11-2005 @ 10:15 :
...En ik mis een Buitenlands beleid. Is hij Eurofiel of -foob?
Ik denk dat hij van het type is 'je moet eerst de binnenlandse problemen oplossen voor je je met het buitenland gaat bemoeien'.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30.