Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2006, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Sime schreef op 02-01-2006 @ 20:27 :
ja!

en wat die andere ook al zei, hoeveel tijd ik al niet verspild heb aan ellenlange besprekingen! kan m'n tijd wel beter gebruiken eigelijk... van zelfstudie hebben ze ook nog nooit gehoord, en de stijl van lesgeven is; zoek het zelf maar lekker uit!
bah, ja in arnhem is dat ook. dat je met de hele klas het werk van de hele klas moet behandelen. De eerste twee hebben nog de aandacht, bij de laatste twintig valt iedereen in slaap.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2006, 15:00
Zylverstar
Avatar van Zylverstar
Zylverstar is offline
Citaat:
Lunatik schreef op 02-01-2006 @ 21:59 :
duidelijk! alleen voor het echte technieken leren, moet je inderdaad de docentenopleiding hebben.

Maarja ook zelfstudie, zelfontplooing. De ideen moet je zelf hebben docenten begeleiden je alleen maar. Techniek krijg je zeer slecht in ieder geval al die rotprogramma's zoals het adobe pakket en flash. verder kan je technische cursussen volgen waarin je wel technieken krijgt. Al met al ben ik toch wel zeer tevreden over minerva...
helaas is de grens tussen autonoom beeldende kunst en grafisch nog steeds erg groot...

Je werk is erg gaaf trouwens! heel eigen stijltje al, vanaf welke leeftijd schilder je?

-x-
Dank je! Ik schilder (op doek) pas sinds een jaar of 3. Maar op papier al vanaf kleuter zijn.

En ja die grens is erg groot. Zit erover te denken om het gewoon allebei te doen, een avondopleiding en een overdag studie. Wordt wel pittig, dus ben er nog niet helemaal over uit. Maar dan heb ik wel mijn hobby én een studie die backup geeft.
__________________
Get a life or die trying!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 23:54
Lunatik
Avatar van Lunatik
Lunatik is offline
Je kan ook communcatie kiezen en er vakken van autonoom bij gaan volgen.. daar ( tenminste op minerva) bestaat het uit verschillende delen autonoom, als jij alleen geinteresseerd bent in het schilderen kan je alleen die richting volgen. Is ook extra werk maar als je dan zorgt dat je je punten binnenhaalt bij communicatie is autonoom puur voor jezelf.
-x-
__________________
'Dat meisje dat rammelt als ze loopt'
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 22:26
Suushi
Suushi is offline
Ik studeer aan de HKU! Is een érg leuke school en je hebt ontzettend veel keus qua opleidingen. Kijk eens op www.hku.nl

HKU is overigens erg op de beroepspraktijk gericht
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 14:45
~*skoolgirl*~
Avatar van ~*skoolgirl*~
~*skoolgirl*~ is offline
hey,

Vind je werk echt

Je moet inderdaad bij verschillende academies een dagje meelopen, dan krijg je een veel beter beeld dan op een opendag.
Ik heb een vooropleiding gedaan op de hku en zit nu op rietveld.
Bij rietveld ishet eerste jaar een algemeen basisjaar, pas daarna kies je een richting. Als je bijv. de vrije richting neemt kun je daar als je wilt ook nog een grafisch deel bij betrekken.
Je hebt in het eerste jaar, een vaste klas, een vast lokaal en vaste leraren( dus wel persoonlijke begeleiding). en je krijgt vakken zoals, tekenen/schilderen, gemengde media, theorie (o.a. kunstgeschiedenis + extra grote lezing eens in de 6 weken) studium generale= lezingen over onderwerp naar keuze, practicum generale = workshop naar keuze,design en sculptuur. Dus je kunt wel schilderen en boetseren tegelijk, als je dat wilt.
Dat iedereen zegt dat je het bij rietveld uit zelf maar uit moet zoeken, zie ik anders. Zelfstandigheid is belangrijk, dus wil jij naast je gewone 'vakken' nog wat leren dan schrijf je je in voor een workshop...niet zo moeilijk.

succes met je keuze.
__________________
enjoy the good snow, enjoy the game enjoy the ride..-->snowboarding
Met citaat reageren
Oud 08-01-2006, 15:09
dafzzz
dafzzz is offline
wat een supergave werken maak je zeg! ziet er (naar mijn mening) al zeer profi uit!! ga zo door!!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 11:12
Zylverstar
Avatar van Zylverstar
Zylverstar is offline
hey, paar weken later...

Ben naar GLA geweest en dat viel flink tegen. Niveau was relatief laag en heel veel jonge mensen, als in 15/16. Meer een vooropleiding voor een kunstacademie, terwijl ik nu dus al kunstacademie wil.

Ben naar Rietveld geweest en wat werk laten zien, ze adviseerden een vooropleiding, omdat ik de visie nog niet zou hebben en ook wel erg jong was...

Gister Willem de Kooning geweest en illustratie daar spreekt me erg aan.

Maar... illustratie in Groningen, minerva lijkt me ook wel wat. En hoe zit dat met vakken erbij volgen? kan dat echt zo makkelijk? Illustratie doen en beeldendekunst er een paar uur p/w naast?

Graag hoor ik ervaringen. Bedankt.
__________________
Get a life or die trying!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 12:36
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
Zylverstar schreef op 29-01-2006 @ 12:12 :

Maar... illustratie in Groningen, minerva lijkt me ook wel wat. En hoe zit dat met vakken erbij volgen? kan dat echt zo makkelijk? Illustratie doen en beeldendekunst er een paar uur p/w naast?
Wat voor vakken zou je er naast willen volgen dan? Naast de gebruikelijke kunstgeschiedenis en filosofie kan ik me zo niets voorstellen. Verder ben je natuurlijk altijd vrij om verschillende technieken te gebruiken waarvoor de faciliteiten ook aanwezig zijn.

Autonoom en grafisch naast elkaar doen gaat men vrijwel zeker wel moeilijk over doen, en ik denk ook niet dat het gemiddelde mens genoeg tijd heeft om die twee te doen. Ik weet het natuurlijk alleen van grafisch, maar het is een vrij pittige opleiding. Er moet veel gemaakt worden. Maar je kunt er natuurlijk wel voor kiezen je autonome opdrachten op een grafische manier in te vullen. Of andersom.

Zoals het nu staat heb je in het eerste jaar gewoon een algemeen jaar met vormgeving en autonoom, het tweede jaar een algemeen vormgevingsjaar met illustratie, fotografie, typografie, interactief ontwerpen, ruimtelijke vormgeving enzovoorts en ben je vanaf het derde jaar pas specifiek in je eigen richting bezig. Maar ik kan niet zeggen dat het vervelend is om eerst een paar andere richtingen te ontdekken, da's alleen maar goed voor je eigen ontwikkeling.

Overigens zijn ze dat systeem nu voor de eerstejaars al om het omgooien en heb ik het aangename genoegen in een 'expirimenteerklas' te zitten waardoor alles zo'n beetje in de soep loopt. Hoe het voor iemand zal gaan die volgend jaar begint weet bijna niemand. :').

Laatst gewijzigd op 29-01-2006 om 12:41.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 13:50
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
Citaat:
Nietzman schreef op 29-01-2006 @ 13:36 :

Overigens zijn ze dat systeem nu voor de eerstejaars al om het omgooien en heb ik het aangename genoegen in een 'expirimenteerklas' te zitten waardoor alles zo'n beetje in de soep loopt. Hoe het voor iemand zal gaan die volgend jaar begint weet bijna niemand. :').
ze zijn echt alles aan het omgooien.. ook ivm werkruimtes en zo (voor autonoom) en aargh..
__________________
■■ fuzzy logic
Met citaat reageren
Oud 29-01-2006, 22:13
Lunatik
Avatar van Lunatik
Lunatik is offline
Citaat:
Zylverstar schreef op 29-01-2006 @ 12:12 :
hey, paar weken later...

Ben naar GLA geweest en dat viel flink tegen. Niveau was relatief laag en heel veel jonge mensen, als in 15/16. Meer een vooropleiding voor een kunstacademie, terwijl ik nu dus al kunstacademie wil.

Ben naar Rietveld geweest en wat werk laten zien, ze adviseerden een vooropleiding, omdat ik de visie nog niet zou hebben en ook wel erg jong was...

Gister Willem de Kooning geweest en illustratie daar spreekt me erg aan.

Maar... illustratie in Groningen, minerva lijkt me ook wel wat. En hoe zit dat met vakken erbij volgen? kan dat echt zo makkelijk? Illustratie doen en beeldendekunst er een paar uur p/w naast?

Graag hoor ik ervaringen. Bedankt.

qua niveau in de grafische, illustratieve richting, is de willem de kooning gewoon veel beter... niet dat ik mijn eigen school ( minerva) wil afbranden.. Maar zoals hierboven door Nietzman al word gezegd is het gewoon een experimenteel zooitje... Daarentegen wel een gezellige stad, school, en klasgenootjes ..... maarja die moet je maar treffen ...
Ik zou gewoon op zoveel mogelijk scholen toelating doen en dan pas je keuze maken....

-x-
__________________
'Dat meisje dat rammelt als ze loopt'
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 18:39
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Ik vind je tekeningen wel leuk. Vooral de kleuren combinaties en het licht. Maar het is zoo simpel.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 19:19
Verwijderd
Oh jij bent diegene van het bevruchtingschilderij



Ik vind je acrylverf schilderijen wel echt het mooist, de olieverf zijn me wat te simpel.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2006, 21:48
paranoid
paranoid is offline
help help...
ik was op de opendag van minerva en degene die over de toelatingsformulieren ging was er ff niet dus ik domweg eentje pakken en weg snel snel!.....

nu heb ik me toch aangemeld en moet ik ineens volgende week al op komen dagen terwijl ik aan hat gegeven dat ik dat pas over 1 a 2 maand wou, oke had ik het later op moeten sturen. Maar daar gaat het nu niet om.

ik weet dat je een thuisopdracht moet doen. Die heb ik niet, misschien lagen die ook bij de formulieren. Of krijg je die bij Minerva thuisgestuurd, want het is niet zoals bij CABK dat ze online staan.

Heeft iemand zich aangemeld voor Minerva? Of weet iemand dit van vorige jaren??

bedankt alvast en anders bel ik morgen wel ff!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 11:58
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Zou gewoon even bellen als ik jou was, daar doen ze niet moeilijk over.

Twee jaar geleden moest ik een werkstuk maken over "De wereld van morgen." Of ergens een aantal kaartjes voor maken, en dat is wat Snarl vorig jaar heeft gedaan. Dus ik gok dat je dit jaar weer uit die opdrachten kunt kiezen. En die kreeg ik indertijd gewoon thuisgestuurd.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 17:37
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
yeah we zitten in een fabriek, elk jaar hetzelfde. en ik maar denken dat het eng was.. - wel een beetje een chaotische, dat heb je net gemerkt. (@paranoid) -

oja en als je even zoekt, ik heb vorig jaar alle opdrachten gepost in een topic hier.
__________________
■■ fuzzy logic
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 21:02
digga
digga is offline
hey, ik vind je werk erg leuk! erg anders dan mijn stijl, maar zeer origineel

ik zit op de HKU-Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (richting 3d design/vrije vormgeving = product vormgeving maar dan niet erg industrieel)

zelf heb ik ook erg gezeten met de vraag of ik er later "wat aan zou hebben" en of ik niet naar de universiteit zou moeten gaan. en het meest hield ik me bezig met schilderen en tekenen, dus ik dacht ook: andere richtingen dan autonoom gaan me niet liggen. toen heb ik maar gekeken wat voor andere richtingen er zijn (waar je in de toekomst meer aan zou hebben) en 3d design sprak me erg aan. in t eerste jaar ben je trouwens ook erg veel bezig met tekenen en schilderen.

anderhalf jaar later ben ik errug blij met mijn keuze. je moet een kunst-opleiding niet onderschatten, tis hard werken. vaak zit ik tot 22.00 uur nog op school. maar het is zo'n leerzame ervaring.. je leert jezelf kennen, je komt vaak in moeilijke situaties terecht, wilt er soms mee kappen, krijgt veel kritiek (soms erg hard)... door al dit alles groei je als mens. bovendien vind ik dat je goed wordt voorbereid op de toekomst. je leert veel over het vak en er wordt veel gediscussieerd over de toekomst, hoe je het kan aanpakken enz.

DOEN DUS ZO'N OPLEIDING!! je zult de kennis en de ervaringen later in je leven erg waarderen!!

veel succes!
__________________
Hey, where all ma diggaz at? (go, $dollarchick$, HOMIE!))
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 18:41
Lunatik
Avatar van Lunatik
Lunatik is offline
Ziedaar na even zoeken.... Dank Snarl

- Wereld van morgen.
Maak werkstukken bij het thema 'een wereld van morgen'.
Maak eerst ideeschetsen, schetsen dus die op een directe manier het idee vastleggen. Onderzoek van ieder idee hoe je dit het best vorm kunt geven en ga dit uitwerken in een werkstuk. Probeer daarbij het sterkste beeld te vinden. Het gaat er vooral om dat wij een idee krijgen welke stappen je neemt, en hoe je jouw beelden organiseert.

- Mijn verhaal.
Maak één werkstuk waarin je anderen helder in beelden vertelt wat je van een bepaalde zaak vindt. Kies dus eersre een onderwerp dat je zeer interesseertm waarover jij je opwindt, waar jij je kwaad over maakt, of waar je blij van wordt, enzovoort. Maak ontwerp-schetsen en werk er een uit. In het uiteindelijke werkstuk gaat het er vooral om of je anderen, in dit geval ons, beelden duidelijk kunt maken hoe je over een bepaalde zaak denkt.

- Nadenken.
Een persoon (man of vrouw) wil een vrijstaand onderkomen voor zich laten ontwerpen, zodanig dat die geschikt is voor slechts één functie: NADENKEN. Beschrijg het karakter van de persoon waarvoor je het onderkomen gaat ontwerpen. Ontwerp voor deze persoon een onderkomen in een inspirerende omgeving. Welke interieurruimte, afmetingen, vorm, kleur en materiaal wil deze persoon; wat heeft dat voor effect op de buitenkant.

- Letters en woorden.
Kies bij minstens tien letters van het alfabet een woord, zoek naar aanleiding van dat woord een krachtige zin of korte tekst en een beeld. Maak met deze elementen 10 composities op kaartformaat (10x15 cm). Verzamel de 10 kaarten en maak een bijpassende verpakking.

Maar zou gewoon even bellen....... staat volgens mij ook nog andere onzinshit op...

-x-
__________________
'Dat meisje dat rammelt als ze loopt'
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 19:19
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Hansjepansje zei dat het dit jaar wél anders ging. Dus ik zou zeker even bellen.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 20:30
paranoid
paranoid is offline
ik heb inmiddels al even gebelt. Het was een standaart brief die niet duidelijk aangaf wat nou de bedoeling was. Ik krijg eind februari de opdrachten enz. thuisgestuurd en moet waarschijnlijk in de week van 8 maart toelating doen.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 21:39
Lunatik
Avatar van Lunatik
Lunatik is offline
Citaat:
Nietzman schreef op 12-02-2006 @ 20:19 :
Hansjepansje zei dat het dit jaar wél anders ging. Dus ik zou zeker even bellen.

Zo dat werd tijd....

Als je de opdrachten hebt?, laat je het dan even weten, eens kijken of ze nieuwe opdrachten kunnen verzinnen....

-x-
__________________
'Dat meisje dat rammelt als ze loopt'
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 23:23
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
ik gok van niet. maar ik ben benieuwd.
__________________
■■ fuzzy logic
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 14:00
aquafemme
Avatar van aquafemme
aquafemme is offline
Hallo mensjes,

ik ben bijna afgestudeerd aan de kunstacademie.
Over een half jaar ben ik klaar.
Om voor een vrije opdracht nog wat punten te scoren,
heb ik hulp nodig van mensen die vragen hebben over de kunstacademie. Bijvoorbeeld de toelating, studiekeuze etc.

Deze vragen kun je invullen op de volgende site:
http://www.aquafemme.nl/vraaghetfemke.html

Ik beloof je dat je gauw antwoord krijgt.

xx Femke
__________________
Live your Life like you prefer it........
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 23:47
Verwijderd
Citaat:
Zylverstar schreef op 29-01-2006 @ 12:12 :
hey, paar weken later...

Ben naar GLA geweest en dat viel flink tegen. Niveau was relatief laag en heel veel jonge mensen, als in 15/16. Meer een vooropleiding voor een kunstacademie, terwijl ik nu dus al kunstacademie wil.

Ben naar Rietveld geweest en wat werk laten zien, ze adviseerden een vooropleiding, omdat ik de visie nog niet zou hebben en ook wel erg jong was...

Gister Willem de Kooning geweest en illustratie daar spreekt me erg aan.

Maar... illustratie in Groningen, minerva lijkt me ook wel wat. En hoe zit dat met vakken erbij volgen? kan dat echt zo makkelijk? Illustratie doen en beeldendekunst er een paar uur p/w naast?

Graag hoor ik ervaringen. Bedankt.
nieuwe naam GLA = MA
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 17:58
paranoid
paranoid is offline
nou ze zijn binnen hoor DE opdrachten ,heb me wel ff afgevraagd of dit alles was alleen een theorieopdracht over een kunstobject dat je zelf uit mag kiezen. Dus over de compositielijnen enz... erg vind ik het niet!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 11:49
Zylverstar
Avatar van Zylverstar
Zylverstar is offline
Heb 1,5 maand geleden toelating gedaan in Groningen en Rotterdam (beiden illustratie), ben beiden toegelaten, de opdrachten waren niet moeilijk, Groningen: beschrijf zelf gekozen kunstobject en Rotterdam: Algemeen: Zelfportret (heel erg vrij) Illustratie: illstratie bij zelfgekozen stuk tekst, een slogan uit tijdschrift of krant en daar illustratie bij. volgens mij was dat het, misschien vergeet ik er een. Weet niet meer, ga in ieder geval naar Groningen, heb er zin in. Groetjes uit Bangkok.
__________________
Get a life or die trying!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 15:23
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Tot volgend jaar.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 19:07
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Haha, goeie, zelfde poster van de vorige posts.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 19:22
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Humor viert hoogtij. Echt.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 15:41
paranoid
paranoid is offline
zooo.. vandaag even tolating gedaan voor Groningen. wat een stress! moest in 5 minuten al mijn spullen( en dat zijn er nogal wat) uitstallen op een paar tafels, was nog niet eens klaar en ze zijn er al! naja.. het stelde niks voor.. beetje een gesprekje van 10minuten enzo en klaar.. ze zeiden dat als ik mijn opleiding af had gehad ik toegelaten zou worden, maar aangezien ik eigenlijk nog 1jaar moet wisten ze het nog niet...lekker kut!
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 10:49
Silver_Rose
Avatar van Silver_Rose
Silver_Rose is offline
rietveld zou perfect voro me zijn,
ik wil geen gezeik met stuntelige rottechnieken.
ik zoek het altijd zelf wel uit.
ik zou voor rietveld gaan als ik uberhaupt tekenares wil worden.
__________________
i'm really gettin pissed off right now,
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Enquete kunstacademies. Wie helpt mij?
Eostre
1 22-04-2009 18:37
ARTistiek Kunstacademies!
C-Cee
3 16-01-2009 21:10
Studeren Open dagen kunstacademie en combi universiteit leiden
wawawawa
2 27-09-2007 07:14
Algemene schoolzaken Kunstacademie Info (VRAAG MAAR RAAK)
aquafemme
67 13-02-2007 06:24
ARTistiek [Discussie] Lerarenopleiding Kunstacademies, trek jij daar wat van aan?
devilcat
81 04-08-2006 17:49
ARTistiek Stelling: Kunstacademie-> is er een toekomst voor hen!
aquafemme
12 31-12-2002 11:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.