Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2006, 15:04
0o-meisje-o0
0o-meisje-o0 is offline
stelling: er wonen veel te veel mensen in Nederland! ben je voor of tegen dit standpunt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2006, 15:08
Verwijderd
Vooral teveel domme en lelijke mensen, om wat specifieker te zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 15:09
Verwijderd
Neem dan China.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 15:09
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik heb het niet eens met de stelling.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 15:09
Verwijderd
Ik vind dat we moeten ruimen, te beginnen met 0o-meisje-o0.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 15:11
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Ik ben voor. Nederland is gewoon vol. En dan heb ik het niks over nederlanders of buitenlanders. Want ben zelf antiliaan. Ned moet gewoon alle deuren sluiten. Teveel mensen er is gewoon geen plek.

Ik was het voledig eens met Pim maar die werd doodgeschoten.
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 15:11
Verwijderd
Er wonen te veel mensen op aarde. Ik stel voor dat we minimaal 5,5 miljard mensen uitzetten. Naar Mars ofzo. Oke, daar is geen dampkring, maar dat is hun probleem.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 15:13
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 01-02-2006 @ 16:08 :
Vooral teveel domme en lelijke mensen, om wat specifieker te zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 15:14
Verwijderd
Citaat:
0o-meisje-o0 schreef op 01-02-2006 @ 16:04 :
stelling: er wonen veel te veel mensen in Nederland! ben je voor of tegen dit standpunt?
Je kunt niet voor of tegen zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 15:23
Quasi
Avatar van Quasi
Quasi is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 01-02-2006 @ 16:14 :
Je kunt niet voor of tegen zijn.
Wel. Het feit dat Nederland vol is staat vast. De vraag is echter of het TE vol is.

OT: Ik vind van wel. Elk open stukje land bombarderen ze met hele woonwijken... Laat ze es een voorbeel nemen aan Amerika (bepaalde staten dan).

Utah is 7 keer zo groot als nederland en er wonen 2 miljoen mensen. Zo kan het dus ook!!



Sorry ik draaf door

ik ben dus voor
__________________
Sex is good, sex is fine, doggy style or 69, just for fun or getting paid, everyone likes being laid
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 15:24
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik neem aan dat dit voor huiswerk is, dus ik verplaats hem naar Moderne Talen
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 15:28
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Balance schreef op 01-02-2006 @ 16:24 :
Ik neem aan dat dit voor huiswerk is, dus ik verplaats hem naar Moderne Talen
Heeft dit in de verste verte ook maar iets met moderen talen te maken dan?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 15:29
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Citaat:
Sarah schreef op 01-02-2006 @ 16:11 :
Er wonen te veel mensen op aarde. Ik stel voor dat we minimaal 5,5 miljard mensen uitzetten. Naar Mars ofzo. Oke, daar is geen dampkring, maar dat is hun probleem.
Lol die klaart
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 16:17
Rodion
Rodion is offline
De hele wereldbevolking past makkelijk in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 18:37
Verwijderd
Citaat:
kwibus schreef op 01-02-2006 @ 17:17 :
De hele wereldbevolking past makkelijk in Nederland.
Ja, zo kunnen we gerust tot de 450 miljard doorgroeien (wel genoegen nemen met één liter verse lucht en water per dag om op te leven).
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 20:05
Klaas B.
Klaas B. is offline
Citaat:
Quasi schreef op 01-02-2006 @ 16:23 :
Wel. Het feit dat Nederland vol is staat vast.
Je impliceert dat dit een feit is. Waarom?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 20:17
Barry K
Barry K is offline
Citaat:
Quasi schreef op 01-02-2006 @ 16:23 :
Wel. Het feit dat Nederland vol is staat vast.
Een feit? echt waar?
Sowieso kun je dat op meerdere manieren interpreteren, als je een feit geeft lijkt het me nogal belangrijk dat je de juiste manier hiervan erbij formuleert?

Nederland is wel een redelijk 'druk' land. Maar toch hebben we ook weer niet 'de immense drukte' als in NY, maar ook veel minder echte rust (wat ook logisch is gezien het aantal mensen per vierkante km)
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 00:46
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
kwibus schreef op 01-02-2006 @ 17:17 :
De hele wereldbevolking past makkelijk in Nederland.
Yay.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-02-2006, 16:15
faan
Avatar van faan
faan is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-02-2006 @ 16:08 :
Vooral teveel domme en lelijke mensen, om wat specifieker te zijn.
Schrijf dan wel 'te veel'. Maak er dus geen zelfstandignaamwoord van.
__________________
Fy fan fitta! Jag behöver kuk!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 16:19
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Alle mensen die zeggen dat Nederland TE vol is emigreren maar lekker
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 19:33
Arcades
Avatar van Arcades
Arcades is offline
Er wonen erg veel mensen in Nederland. Of dit te veel is hangt van hen zelf af.
__________________
Tonight I might meet my next ex-wife
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 19:57
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
ook hallo schreef op 02-02-2006 @ 17:19 :
Alle mensen die zeggen dat Nederland TE vol is emigreren maar lekker
"Een leger Nederland begint bij jezelf1!!!!!11!!!"
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 20:14
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Je moet dit soort uitspraken natuurlijk wel onderbouwen he Beetje on-topic blijven enzo.

@Topicstarter: waar is het topic eigenlijk voor?
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 20:24
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 02-02-2006 @ 21:14 :
Je moet dit soort uitspraken natuurlijk wel onderbouwen he Beetje on-topic blijven enzo.

Over wie gaat dat, als ik vragen mag?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 14:07
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 02-02-2006 @ 21:14 :
Je moet dit soort uitspraken natuurlijk wel onderbouwen he Beetje on-topic blijven enzo.

Had je het tegen mij?

Nederland is pas TE vol als je je niet meer kan bewegen de wekloosheid enorm is en er bijna geen welvaart meer is. Dit is niet zo, dus is NL niet te vol. PUNT

Als je het hier zo verschrikkelijk vol vind dan ga je maar in Utah wonen ofzo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2006, 14:09
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
kwibus schreef op 02-02-2006 @ 20:57 :
"Een leger Nederland begint bij jezelf1!!!!!11!!!"
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 00:23
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
ook hallo schreef op 03-02-2006 @ 15:07 :
Had je het tegen mij?

Nederland is pas TE vol als je je niet meer kan bewegen de wekloosheid enorm is en er bijna geen welvaart meer is. Dit is niet zo, dus is NL niet te vol. PUNT

Als je het hier zo verschrikkelijk vol vind dan ga je maar in Utah wonen ofzo
Wat een domme, populistische praatjes.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 08:03
JoV
JoV is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 04-02-2006 @ 01:23 :
Wat een domme, populistische praatjes.
Hmm. Volgens mij onderbouwt zij haar mening nog en ben jij degene die zonder argumentatie in het wilde weg roept.

OT: Nederland is niet te vol, ik sluit me aan bij ook hallo.


EDIT: hij blijkt een zij te zijn.

Laatst gewijzigd op 04-02-2006 om 14:40.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 12:48
Verwijderd
ik verwacht over een paar jaar een moskee op elke hoek v/d straat
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 12:59
Verwijderd
ik verwacht een grote toename van islamofoben
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 13:46
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
JoV schreef op 04-02-2006 @ 09:03 :
Hmm. Volgens mij onderbouwt hij zijn mening nog en ben jij degene die zonder argumentatie in het wilde weg roept.

OT: Nederland is niet te vol, ik sluit me aan bij ook hallo.
Sorry hoor, maar dat noem ik geen onderbouwing. Sinds wanneer zijn wij als samenleving op de goede weg als "je je niet meer kan bewegen, de werkloosheid enorm is en er bijna geen welvaart meer is"? Dat is iets wat voorkomen dient te worden. "Bijna geen welvaart" is praktisch net zo onacceptabel als helemaal geen welvaart.

Let wel, ik ben geen voorstander van het sluiten van de grenzen, integendeel. Ik wilde alleen duidelijk maken dat je niet klakkeloos het radicaal tegenovergestelde moet gaan brallen wanneer iemand zegt dat Nederland (te) vol is. De hedendaagse politiek loopt toch al over van dit soort gepolariseerde discussietjes.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 14:46
JoV
JoV is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 04-02-2006 @ 14:46 :
Sorry hoor, maar dat noem ik geen onderbouwing. Sinds wanneer zijn wij als samenleving op de goede weg als "je je niet meer kan bewegen, de werkloosheid enorm is en er bijna geen welvaart meer is"? Dat is iets wat voorkomen dient te worden. "Bijna geen welvaart" is praktisch net zo onacceptabel als helemaal geen welvaart.

Let wel, ik ben geen voorstander van het sluiten van de grenzen, integendeel. Ik wilde alleen duidelijk maken dat je niet klakkeloos het radicaal tegenovergestelde moet gaan brallen wanneer iemand zegt dat Nederland (te) vol is. De hedendaagse politiek loopt toch al over van dit soort gepolariseerde discussietjes.
Dat zegt zij helemaal niet. Ze zegt dat het land niet te vol is, omdat er nog welvaart kan zijn. Ze zegt dus niet dat het iets goed is wanneer een land TE vol is. Er is nu nog welvaart, dus het land is niet te vol.

Daarbij is er niets mis met het tegenovergestelde zeggen als dat nou eenmaal je mening is.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 15:11
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
JoV schreef op 04-02-2006 @ 15:46 :
Dat zegt zij helemaal niet. Ze zegt dat het land niet te vol is, omdat er nog welvaart kan zijn. Ze zegt dus niet dat het iets goed is wanneer een land TE vol is. Er is nu nog welvaart, dus het land is niet te vol.

Daarbij is er niets mis met het tegenovergestelde zeggen als dat nou eenmaal je mening is.
Als men zegt "Nederland is vol" bedoelt men dit natuurlijk niet letterlijk. Daarom vind ik het soort tegenargument dat doorgaans gegeven wordt op deze stelling ook zo vreemd. Net alsof men niet over het abstract(er) denkvermogen beschikt om de argumentatie van je politieke tegenstander genuanceerd te doorgronden.

Als ik een met water gevulde emmer moet dragen, is het zaak dat je hem niet tot de rand toe vult. Doe je dit wel, dan verlies je een deel. Daarom is het gebruikelijk om te zeggen dat een emmer vol genoeg is, wanneer hij te dragen is zonder dat je onderweg water verliest.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 15:21
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 04-02-2006 @ 16:11 :
Als men zegt "Nederland is vol" bedoelt men dit natuurlijk niet letterlijk. Daarom vind ik het soort tegenargument dat doorgaans gegeven wordt op deze stelling ook zo vreemd. Net alsof men niet over het abstract(er) denkvermogen beschikt om de argumentatie van je politieke tegenstander genuanceerd te doorgronden.
Dat snap ik ook nog wel. Maar als ik zeg geen ruimte om te bewegen bedoel ik dat ook niet letterlijk Tuurlijk nederland is een drukbevolkt land, maar ik zie pas dat het TE vol als het een grote chaos wordt, omdat er teveel mensen zijn.

Als het tegenwoordig ook maar even te weinig stageplekken zijn, werkloosheid, drukte bij het OV dan roept iedereen dat NL te vol is, wat ik onzin vind, want je kan hier nog prima functioneren
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 15:51
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
VOL=VOL




zonder woorden
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 15:56
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
ook hallo schreef op 04-02-2006 @ 16:21 :
Dat snap ik ook nog wel. Maar als ik zeg geen ruimte om te bewegen bedoel ik dat ook niet letterlijk Tuurlijk nederland is een drukbevolkt land, maar ik zie pas dat het TE vol als het een grote chaos wordt, omdat er teveel mensen zijn.

Als het tegenwoordig ook maar even te weinig stageplekken zijn, werkloosheid, drukte bij het OV dan roept iedereen dat NL te vol is, wat ik onzin vind, want je kan hier nog prima functioneren
Maar weet je, op het moment dat er daadwerkelijk chaos ontstaat is het te laat. Daarom moet de grens dáár worden gesteld waar het nog niet onomkeerbaar is.

Volgens mij roepen mensen dat Nederland te vol wordt omdat ze (al dan niet terecht) problemen voorzien voor de toekomst. Er wordt dus niet gezegd dat Nederland nu al te vol is.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-02-2006, 15:57
Verwijderd
Ik heb serieus nog nooit het gevoel gehad dat ik niet meer genoeg ruimte had (en dat het dus 'te vol' is hier).

En ik denk dat deze discussie niet zozeer gaat over of Nederland écht vól is, maar meer over hoe mensen zich voelen. Of ze het gevoel hebben dat ze nog genoeg ruimte hebben om zelf in te leven.

Daarnaast denk ik dat mensen in Amsterdam eerder zullen zeggen dat het 'vol' is dan dat mensen in Molkwerum dat zullen doen. Als je 't te druk vindt waar je woont, ga dan verhuizen naar een plaats waar het rustiger is. Die bestaan écht nog.

Laatst gewijzigd op 04-02-2006 om 16:01.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 22:28
JoV
JoV is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 04-02-2006 @ 16:56 :
Maar weet je, op het moment dat er daadwerkelijk chaos ontstaat is het te laat. Daarom moet de grens dáár worden gesteld waar het nog niet onomkeerbaar is.

Volgens mij roepen mensen dat Nederland te vol wordt omdat ze (al dan niet terecht) problemen voorzien voor de toekomst. Er wordt dus niet gezegd dat Nederland nu al te vol is.
Wat betekent 'te vol' dan voor jou in abstractere zin? En, het gaat hier om TE vol, mijns inziens duidt dit op een situatie waarin er dus al problemen zijn. Anders zou de situatie nu precies goed zijn, en kunnen er niet meer mensen bij omdat het anders te vol wordt.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 03:45
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
JoV schreef op 04-02-2006 @ 23:28 :
Wat betekent 'te vol' dan voor jou in abstractere zin? En, het gaat hier om TE vol, mijns inziens duidt dit op een situatie waarin er dus al problemen zijn. Anders zou de situatie nu precies goed zijn, en kunnen er niet meer mensen bij omdat het anders te vol wordt.
Nogmaals, de truuk is om te voorkomen dat er problemen ontstaan. Daarom is het zaak dat je het begrip "vol" niet zuiver taalkundig benadert. Dat doet een buschauffeur ook niet, als de bus 'vol' is. Want strikt genomen wil "vol" natuurlijk niet zeggen dat er helemaal niemand meer bij kan.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Stellingen
suzana
2 11-05-2008 15:39
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen stellingen
gothicje
1 25-06-2007 10:49
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Plan strafbaar stellen Holocaust-ontkenning wint steun
Relief
115 19-02-2007 10:47
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen.
Verwijderd
110 21-09-2006 00:04
Liefde & Relatie hoe stel je je op
Verwijderd
22 16-08-2002 00:27
Verhalen & Gedichten Stel.. gedichtje ove reen gebeurtenis van laatst.. :(
Joyce-b
7 07-01-2002 21:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:12.