Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2013, 18:11
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Continue!

Gebruikersnaam Berichten
Chick Rock 79
Sarah 49
Frayne 47
Miekje* 36
Mutant 36
Little Phoebe 36
Stefenootje 25
Etmakas 24
Carn 22
Pip 19
Quintiano 19
Snebbeltje 15
Sadye 13
Paranoide 11
Ingegerd 11
Trimm Trabb 10
sann 10
Klaverhap 7
Lusi 6
Andijvie 5
Uomi 5
Noedelhap 3
Havock 3
Lieveheersbeest 2
deadlock 2
Panopticon 2
Quis 3.0 1
Qimm 1
Turk February 1
umberto 1
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Advertentie
Oud 07-02-2013, 18:18
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Wat zal ik eten, diepvriesblokvis van de Lidl met rijst of spaghetti? Ik heb niet echt veel zin of fantasie, dus bespaar me het 'oh noes diepvries/oh noes kale pasta/oh noes lekker inventief weer'
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 07-02-2013, 18:21
Verwijderd
spaghetti en dan een lepel pesto erdoor
Oud 07-02-2013, 18:21
Verwijderd
Met gebakken aardappeltjes!
Oud 07-02-2013, 18:23
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
spaghetti en dan een lepel pesto erdoor
We hebben geen pesto, want mijn vader en ik vreten dat niet
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 07-02-2013, 18:42
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
De Vindicatburen zitten op straat te drinken en te schreeuwen
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 07-02-2013, 18:47
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Wtf ze zijn aan het barbecueën. IN DE REGEN
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 07-02-2013, 18:52
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
het is altijd barbecue-weer.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 07-02-2013, 18:54
Verwijderd
Beter dan hier, hier zit een Geneeskodispuut een wijn-avond te houden . Je zou denken dat geneesko's wel enigszins rustig zouden zijn en niet al te veel zouden zuipen, maar ze zijn erger dan alle andere verenigingen
Oud 07-02-2013, 18:58
Verwijderd
Citaat:
het is altijd barbecue-weer.
<3
Oud 07-02-2013, 19:02
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Beter dan hier, hier zit een Geneeskodispuut een wijn-avond te houden . Je zou denken dat geneesko's wel enigszins rustig zouden zijn en niet al te veel zouden zuipen, maar ze zijn erger dan alle andere verenigingen
natuurlijk, geneeskundestudenten (en artsen) staan boven het volk!
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 07-02-2013, 19:04
Verwijderd
Als mijn huisgenootje verhalen verteld over haar dispuut en weet ik het en hun ontgroeningen en weet ik het wat nog meer, dan wil ik serieus nooit meer naar een arts
Oud 07-02-2013, 19:06
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
mijn oude huisgenoot is (of ondertussen was) toparts in wording; die gast:
- dronk elke avond wel een fles wijn leeg (tenminste, zo leek het wel)
- had nooit van opruimen gehoord
- laat staan afwassen
- had last van woedeuitbarstingen
- semi-autistisch; maar goed, dat heb je sowieso al snel bij dat soort figuren

Dat is een beetje mijn beeld van artsen
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 07-02-2013, 19:07
Verwijderd
Oh, deze geneesko ruimt wel op en heeft geen woedeuitbarstingen. Dus dat valt dan nog mee
Oud 07-02-2013, 19:11
Verwijderd
Geneeskundestudenten zijn ook studenten! En vaak tamelijk extravert.
Oud 07-02-2013, 19:12
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Oh, deze geneesko ruimt wel op en heeft geen woedeuitbarstingen. Dus dat valt dan nog mee
die wil vast geen chirurg worden!
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 07-02-2013, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Wtf ze zijn aan het barbecueën. IN DE REGEN
Oh ja, daarom hou ik van Vindi's <3
Oud 07-02-2013, 19:13
Verwijderd
Ik heb 1 keer een verlegen chirurg ontmoet. Of nouja, niet verlegen, maar introvert en huismussig.
Ads door Google
Oud 07-02-2013, 19:15
Verwijderd
Voor wie onzin niet leest maar wel community kijkt: vanavond nieuwe aflevering in VS, morgen op internet
Oud 07-02-2013, 19:15
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Oh ja, daarom hou ik van Vindi's <3
Ik dus juist niet Of nee, dat klopt niet. Dat barbecueën vind in wel prima en gezellig enzo het is alleen irritant dan Vindi's nooit zoiets kunnen doen zonder kutmuziek en gillen
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 07-02-2013, 19:24
Verwijderd
Citaat:
voor wie onzin niet leest maar wel community kijkt: Vanavond nieuwe aflevering in vs, morgen op internet
Oud 07-02-2013, 19:32
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Widm
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 07-02-2013, 20:07
Verwijderd
Mijn beeld van geneeskundestudenten is ook niet erg goed na de introductie. Ze zuipen en blowen vaak nog meer dan filosofiestudenten.
Oud 07-02-2013, 20:07
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Widm
Godver, wie staat er om half 9 met haar kuttekop in de AH? Net als 2 en 3 weken geleden ook al? Juist. Thank fuck voor UG.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 07-02-2013, 21:03
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
De overburen dachten "als die vindi's op straat lawaai maken, kunnen wij dat beter! "
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Advertentie
Oud 07-02-2013, 21:06
Verwijderd
Dus nu maakt iedereen lawaai?
Oud 07-02-2013, 21:07
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik niet
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 07-02-2013, 21:13
Verwijderd
Ik wil in een stad wonen waar ik werk en waar dan ook al mijn vriendinnen wonen.
Oud 07-02-2013, 21:16
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Waar wonen je vrienden dan?
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 07-02-2013, 21:24
Verwijderd
Utrecht, Amsterdam en Gent met name. Hoewel in in Den Haag inmiddels ook wel twee toffe mensen ken, (en een vriendin recent hierheen verhuisd is! ), maar dat is toch anders dan mensen die ik al jaren ken, of mensen zoals sann en loreli.
Oud 07-02-2013, 21:25
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Dat is wel heel verspreid ja, onhandig.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 07-02-2013, 21:28
Verwijderd
Ja, best wel. Als de rest van de omstandigheden nou meezaten zou ik wel vaker op en neer gaan (denk ik), maar met druk werk en bizar drukke opleiding en gezondheid die te wensen over laat zit je ineens in een soort isolement. Al zie ik dagelijks genoeg mensen natuurlijk dus ik wil niet zieliger klinken dan ik ben, maar hmmz.
Oud 07-02-2013, 21:32
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik herken het uiteraard en het is gewoon soms heel onhandig! Zo woont mijn beste vriendin al driekwart jaar in Amsterdam, maar ben ik nog niet één keer bij haar geweest. En dat is stom. Dat isolement zit ik ook weleens wat in, vooral omdat mijn vriendinnen natuurlijk hun eigen drukke leven hebben en samenwonen enzo.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 07-02-2013, 21:38
Verwijderd
Ja hmpf. Maarrrr, in juni ben ik afgestudeerd EN hopelijk in gesteld op genoeg Thyrax, dus dan kan het er weer heel anders uitzien. En jij hebt in juni er ongeveer een jaar niet studeren opzitten dus wie weet wat dat voor jou doet!
Oud 07-02-2013, 21:39
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Oeeeh, bijna klaar met je studie, wat goed
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 07-02-2013, 21:40
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ah, het is alweer een stuk rustiger bij beide buren
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Ads door Google
Oud 07-02-2013, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Utrecht, Amsterdam en Gent met name. Hoewel in in Den Haag inmiddels ook wel twee toffe mensen ken, (en een vriendin recent hierheen verhuisd is! ), maar dat is toch anders dan mensen die ik al jaren ken, of mensen zoals sann en loreli.
Ik herken dat wel. Maar bij mij woont bijna iedereen minstens een uur verderop En eigenlijk allemaal in Nederland.
Oud 07-02-2013, 22:02
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
jeeej!

http://falkvinge.net/2013/02/07/cour...-human-rights/

The European Court of Human Rights has declared that the copyright monopoly stands in direct conflict with fundamental Human Rights, as defined in the European Union and elsewhere. This means that as of today, nobody sharing culture in the EU may be convicted just for breaking the copyright monopoly law; the bar for convicting was raised considerably.

Citaat:
For the first time in a judgment on the merits, the European Court of Human Rights has clarified that a conviction based on copyright law for illegally reproducing or publicly communicating copyright protected material can be regarded as an interference with the right of freedom of expression and information under Article 10 of the European Convention. Such interference must be in accordance with the three conditions enshrined in the second paragraph of Article 10 of the Convention. This means that a conviction or any other judicial decision based on copyright law, restricting a person’s or an organisation’s freedom of expression, must be pertinently motivated as being necessary in a democratic society, apart from being prescribed by law and pursuing a legitimate aim.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence

Laatst gewijzigd op 07-02-2013 om 22:07.
Oud 07-02-2013, 22:23
Verwijderd
Quis ik mis je
Oud 07-02-2013, 22:27
Verwijderd
En Carn ik denk dat je een beetje te vroeg juicht
Oud 07-02-2013, 22:28
Verwijderd
Mijn jassen zijn eindelijk af!
Oud 07-02-2013, 22:39
Verwijderd
Carn:

ARTIKEL 10
Vrijheid van meningsuiting
1. Een ieder heeft recht op vrijheid van meningsuiting. Dit recht omvat de vrijheid een mening te koesteren en de vrijheid om inlichtingen of denkbeelden te ontvangen of te verstrekken, zonder inmenging van enig openbaar gezag en ongeacht grenzen. Dit artikel belet Staten niet radio- omroep-, bioscoop- of televisieondernemingen te onderwerpen aan een systeem van
vergunningen.

2. Daar de uitoefening van deze vrijheden plichten en verantwoordelijkheden met zich brengt, kan zij worden onderworpen aan bepaalde formaliteiten, voorwaarden, beperkingen of sancties, die bij de wet zijn voorzien en die in een democratische samenleving noodzakelijk zijn in het belang van de nationale veiligheid, territoriale integriteit of openbare veiligheid, het voorkomen van wanordelijkheden en strafbare
feiten, de bescherming van de gezondheid of de goede zeden, de bescherming van de goede naam of de rechten van anderen, om de verspreiding van vertrouwelijke mededelingen te voorkomen of om het gezag en de onpartijdigheid van de rechterlijke macht te waarborgen.

Inbreuk kan dus plaatsvinden wanneer:
- Bij wet voorzien
- Noodzakelijk in democratische samenleving
- In het belang van de nationale veiligheid, territoriale integriteit of openbare veiligheid, het voorkomen van wanordelijkheden en strafbare feiten, de bescherming van de gezondheid of de goede zeden, de
bescherming van de goede naam of de rechten van anderen, om de verspreiding van vertrouwelijke mededelingen te voorkomen of om het gezag en de onpartijdigheid van de rechterlijke macht
te waarborgen.

De wet is er = Auteurswet
Noodzakelijk in democratische samenleving = breed begrip, maar: aan inmenging bestaat dringende sociale behoefte is wel redelijk algemeen. Wanneer auteursrechten van anderen worden geschonden (zoals bij illegaal downloaden) wordt hier waarschijnlijk aan beantwoordt.
En het voorkomen van strafbare feiten/rechten van anderen.
=
Illegaal downloaden is bad mkay.

(Oke heel kort door de bocht en heb de uitspraak nog niet gelezen, alleen een korte samenvatting)

Overigens gaat de zaak over plaatjes gepubliceerd op internet, niet over films/muziek etc.

Frankrijk (aangeklaagd in deze zaak) heeft art. 10 overigens ook niet geschonden.
Oud 07-02-2013, 22:43
Verwijderd
Voor verdere interesse: http://kluwercopyrightblog.com/2013/...of-expression/
Oud 07-02-2013, 23:09
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
hoezo juich ik te vroeg?
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 07-02-2013, 23:15
Verwijderd
Met je -zet torrentje aan- op facebook
Oud 07-02-2013, 23:25
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
-knip-
Ja, ik snap heus wel dat het niet opeens 'legaal' is, maar ik begrijp het toch correct dat alleen verwijzen naar auteursrecht dus niet voldoende meer is om iemand een straf op te leggen.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 08-02-2013, 08:15
Verwijderd
Hierboven woont een kind aka 666. Hij is niet helemaal tof denk ik, dat hangt maar stoïcijns als een soort afgekeurde zandzak in zijn wagen of in de rugzak van zijn ouders. En het jankt en jankt maar de hele dag. Zijn moeder (type uitgedroogde snijboon) heeft eeuwig geduld met hem, ze zegt dingen als 'ooch heeft mijn kleine ventje zo'n verdriet?' en 'wat is er dan met mijn lekkere mannetje? wat is er dan met mijn lekkere mannetje?'. De vader lijkt er aan onder door te gaan want hij kijkt altijd alsof hij net in een punaise is gestapt.

Tot zover het verhaal over mijn bovenburen.
Oud 08-02-2013, 08:16
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Goedemorgen, iedereen! Ik ben vandaag vrij <3
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 08-02-2013, 08:19
Verwijderd
Citaat:
Hierboven woont een kind aka 666. Hij is niet helemaal tof denk ik, dat hangt maar stoïcijns als een soort afgekeurde zandzak in zijn wagen of in de rugzak van zijn ouders. En het jankt en jankt maar de hele dag. Zijn moeder (type uitgedroogde snijboon) heeft eeuwig geduld met hem, ze zegt dingen als 'ooch heeft mijn kleine ventje zo'n verdriet?' en 'wat is er dan met mijn lekkere mannetje? wat is er dan met mijn lekkere mannetje?'. De vader lijkt er aan onder door te gaan want hij kijkt altijd alsof hij net in een punaise is gestapt.

Tot zover het verhaal over mijn bovenburen.
Brrrr.


Ik snap mijn computer niet. Afgelopen 2 dagen startte hij opeens op met een blauw Windowslaadscherm, zonder dat ik iets had gewijzigd, en zo sloot hij ook af. Vandaag start hij terug op met zwart.
Oud 08-02-2013, 08:20
Verwijderd
Citaat:
Goedemorgen, iedereen! Ik ben vandaag vrij <3
én het is vrijdag!

Dansendansen!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44.