Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2010, 09:42
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wat een gekke titel!

Maar ik vind het best vervelend.
Zie, ik vind de hema heel fijn om verzorgingsproducten te kopen, maar ik lijk er heel slecht op te reageren. Het begon toen ik een gezichtsscrub van hen kocht. Toen ik die had gebruikt, kreeg ik allemaal rode vlekken op mijn wangen en werd mijn gezichtshuid pijnlijk en een beetje opgezet, ik kreeg ook sneller wondjes op mijn gezicht, alsof de huid strak stond. Ik dacht dat het kwam omdat de scrubkorrels te grof waren dus ik gebruikte de scrub niet meer op mijn gezicht.
Toen kocht ik een dagcrème van het Hema-huismerk. Maar die had dezelfde werking als de scrub, terwijl hij helemaal niet scrubte. Toen ik hem bleef gebruiken trok echter de reactie weg dus ik dacht dat het okee was.
Maar laatst kocht ik een leave-in conditioner van de hema, in sprayvorm (dus er kwam vast ook wat op mijn gezicht), en toen had ik opnieuw dezelfde reactie!

Waar kan dit aan liggen? Ik heb nog nooit zulke reacties gehad van andere crèmes!

(oh wacht, ik heb het trouwens ook van de maskers van de tuinen, die gekke zakjes met kruidenmaskers, vooral die van aromatherapie, bedenk ik me nu).
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 11:07
Verwijderd
Meest logisch lijkt me dat je allergisch bent voor een bestanddeel dat in een groot deel van de hema-producten zit maar niet in de meeste andere producten. Dat kan, want hema maakt alle producten volgens eigen recept. Welk bestanddeel dat dan zou kunnen zijn weet ik niet. Misschien een emulgator, want je noemt drie producten die zowel olie als water bevatten.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 11:09
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik zal er eens naar kijken!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 13:02
Verwijderd
Ik heb dat ook zo ongeveer, sinds ze de lijn een jaar of wat geleden hebben ''vernieuwd.'' Van andere dingen geen last, gelukkig, dus koop ik dat.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 14:33
Verwijderd
Ik heb dat ook bij Hema-gezichtsproducten, laatst bij m'n ouders daar wat van gebruikt (mijn moeder kan er wel tegen en had ze staan) en m'n huid vond 't maar niets. Nivea kan ik weer heel goed verdragen, dus gebruik ik dat maar.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 16:53
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ze stoppen dus echt iets raars in hun producten he!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 21:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Misschien handig om (als je een keer tijd hebt) alle potjes bij elkaar te zoeken waar je niet tegen kan en te vergelijken wat in alle drie zit. En die dan naast iets te zetten waar je wel tegen kan en kijken of het daar niet in zit Zo kan je voorkomen dat je weer eens iets koopt waar je niet tegen kan.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 21:57
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
ja goed idee
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin HOI PANNENKOEK EN LSD-SNOEPERDS #1871
bloodyb
500 29-05-2016 02:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:37.