Oud 31-05-2006, 17:43
bijnageslaagd
bijnageslaagd is offline
als je denkt dat een cijfer niet klopt... of gewoon sowieso
Advertentie
Oud 31-05-2006, 17:51
planckton
planckton is offline
Zou ik ook graag willen weten ja..
Oud 31-05-2006, 17:55
Potdikkie
Avatar van Potdikkie
Potdikkie is offline
Ga er maar vanuit dat het klopt zou ik denken... ik bedoel: er kijken 2 'profs' naar..
Oud 31-05-2006, 18:00
bijnageslaagd
bijnageslaagd is offline
2 is niet echt veel hoor.. de kans is best groot dat ze allebei dezelfde fouten maken (dat de tweede de fout niet ziet)
Oud 31-05-2006, 18:01
Verwijderd
Ja leraren maken soms al superveel fouten bij pta's

Maarja ik weet het niet, zal wel een heel ingewikkelde procedure zijn.
Oud 31-05-2006, 18:07
bijnageslaagd
bijnageslaagd is offline
klopt het dat de meeste tweede correctors bijna alleen maar in je nadeel nakijken?
Oud 31-05-2006, 18:08
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Je mag het gewoon bekijken hoor, dat recht heb je. Maar het word wel een stukje ingewikkelder als je vind dat ze een fout hebben gemaakt. Je moet dan namelijk allebei de correctoren overtuigen dat het fout is. En als ze het daar niet mee eens zijn kan je in beroep gaan bij een of andere comissie (binnen een half jaar) maar die schijnen leerlingen nooit gelijk te geven.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 31-05-2006, 18:25
zow
Avatar van zow
zow is offline
nou...waarom zou je dat doen? de leraren willen juist heel graag dat je slaagt, dus ze kijken het echt wel heel goed na en proberen er zoveel mogelijk puntjes voor je uit te trekken.
__________________
...lalalalaalalaaalalaaaaala...hoezo normaal? =)
Oud 31-05-2006, 18:33
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
*z0w* schreef op 31-05-2006 @ 18:25 :
nou...waarom zou je dat doen? de leraren willen juist heel graag dat je slaagt, dus ze kijken het echt wel heel goed na en proberen er zoveel mogelijk puntjes voor je uit te trekken.
Kennelijk denkt het Cevo/ ministerie van onderwijs weet ik wie, daar anders over. Als ze het onnutig vonden dat leerlingen hun examen inzagen hadden ze die regel wel geschrapt.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 31-05-2006, 18:38
zow
Avatar van zow
zow is offline
hm nou ik geloof het wel, ik heb dat vertrouwen er wel in dat het goed zit....ik zou allang blij zijn als 'k geslaagd was...
__________________
...lalalalaalalaaalalaaaaala...hoezo normaal? =)
Oud 01-06-2006, 13:57
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
ik ken een meisje welke in eerste instantie gezakt zou zijn voor haar vwo. Ze heeft toen afgedwongen dat ze de examens in mocht zien en ontdekte dingen die fout zijn gerekend welke goed waren. toen had ze voor dat examen genoeg punten voor een voldoende en kon ze voor een herexamen gaan. Met het herexamen is ze uiteindelijk toch nog geslaagd!
dus... misschien valt het af te dwingen als je gezakt bent?
xxx
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 01-06-2006, 14:27
Sanctus
Avatar van Sanctus
Sanctus is offline
Urban legend ftw
Oud 01-06-2006, 16:22
bijnageslaagd
bijnageslaagd is offline
wauw dat is echt debiel dat je het moet afdwingen... ik bedoel, als het recht om je eigen werk in te zien er niet bestaat kunnen 2 leraren gewoon je hele toekomst voor je verknallen
Oud 03-06-2006, 09:56
Verwijderd
Citaat:
bijnageslaagd schreef op 01-06-2006 @ 16:22 :
wauw dat is echt debiel dat je het moet afdwingen... ik bedoel, als het recht om je eigen werk in te zien er niet bestaat kunnen 2 leraren gewoon je hele toekomst voor je verknallen
1. Volgens mij controleert de tweede corrector alleen of goed gerekende dingen wel echt goed zijn. Als iets fout is gerekend gaat hij daar volgens mij niet over in discussie.
Oud 03-06-2006, 10:13
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 03-06-2006 @ 09:56 :
1. Volgens mij controleert de tweede corrector alleen of goed gerekende dingen wel echt goed zijn. Als iets fout is gerekend gaat hij daar volgens mij niet over in discussie.
dat lijkt me echt grote onzin. volgens mij moeten ze het gewoon in zn geheel nakijken
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 03-06-2006, 11:30
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 03-06-2006 @ 09:56 :
1. Volgens mij controleert de tweede corrector alleen of goed gerekende dingen wel echt goed zijn. Als iets fout is gerekend gaat hij daar volgens mij niet over in discussie.
Mijn wiskundeleraar vertelde dat een tweede corrector hem opbelde om te zeggen dat hij een aantal dingen best had mogen goed rekenen
Oud 03-06-2006, 14:17
Moustache
Avatar van Moustache
Moustache is offline
Voor zover ik weet krijg je in een normaal geval je examens niet meer in te zien.
__________________
Guitarred and feathered
Oud 04-06-2006, 21:53
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
het mag gewoon!

http://laks.roadside.nl/index.php?pageId=19

Kijk maar op de site van LAKS, je hebt recht om het in te zien.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Ads door Google
Oud 05-06-2006, 10:03
Vitamintje
Vitamintje is offline
mijn Engels leraar zei dat er ook tweede correctoren zijn die het niet eens nakijken maar gewoon terug sturen.
Oud 05-06-2006, 13:59
*carmen*
Avatar van *carmen*
*carmen* is offline
Nou als iemand onze leraren als tweede conrector heeft hebben ze mooi pech...

één van onze leraren mag officieel niet eens VWO lesgeven, laat staan bovenbouw!
En de anderen vertelden dat ze de eerste nog even nakijken, één examen ergens uit het midden en de laatste; en als die goed zijn dan vinden ze het wel best!

Denk niet dat de tweede persoon alles weer nakijkt, volgens mij kijkt die er gewoon een beetje overheen...
Oud 05-06-2006, 18:41
evilernie
evilernie is offline
als een examen van mij lager uitvalt dan ik had verwacht (lees: berekent) dan wil ik hem wel graag inzien misschien is er idd een fout gemaakt en kan ik (je) met deze manier alsnog je cijfer ophogen (legaal)
__________________
biertje?
Oud 06-06-2006, 09:24
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Ik wilde vorig jaar ook graag mijn examens nog inzien, maar dat kon volgens de school niet omdat je dan een motie van wantrouwen (of zoiets) moest indienen tegen de school. Maar dat is dus blijkbaar niet waar.

Een meisje uit het jaar voor mij was gezakt op een paar tiende punt bij Duits. Dat heeft ze toen zelf bekeken en toen bleek dat er een meerkeuzevraag (!) verkeerd was nagekeken. Toen was ze alsnog geslaagd.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.