Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2012, 20:08
xinu
xinu is offline
Ik zit momenteel in Hasselt op school.
Ik in de middelbare school en vandaag heb ik te horen gekregen dat de school mij gaat uitschrijven.
Ik heb geen 2de kanscontract alleen mijn punten zijn slecht dus is dat de reden dat ze mij uitschrijven van school en mag dat nu nog ? Want het zijn maar 3maanden school..
Ik ben wel 18+
Ik hoop maar dat ik het hier juist heb gepost want ik wist anders niet waar ik het moest posten. en ik heb een goede gedrag
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2012, 18:24
AmberHomework
Avatar van AmberHomework
AmberHomework is offline
Hmmm... ik denk niet dat het mag! Vooral nu we nog maar 3 maanden school hebben. Ze MOETEN je eigenlijk hier laten.........
__________________
XxxAmbertjexxX Ik wil dierenarts worden
Met citaat reageren
Oud 09-03-2012, 11:09
Carbi
Carbi is offline
als je niet leerplichtig bent kunnen ze je volgens mij gewoon 'naar buiten gooien' indien.. jij je misdraagt, te slecht scoort, weet hier niet erg veel vanaf dus misschien beter om te wachten op een reactie van iemand die het beter weet
Met citaat reageren
Oud 09-03-2012, 11:16
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Google vond voor mij deze site: http://www.job-site.nl/index.php?smi_id=19#4

Een paar quotes:

Citaat:
In de onderwijsovereenkomst, kortweg OOK, staan de rechten en plichten van de school en van de mbo-student. Als er eenmaal een handtekening gezet is, dan is de mbo-student verplicht om zich aan de afspraken, artikelen genaamd, in de OOK te houden. De artikelen staan, meestal met hele kleine lettertjes, achterop de OOK die je tekent. De artikelen gelden voor de school en voor jou als student. Ze verplichten zich om jou zo goed mogelijk te begeleiden met je studie om je in staat te stellen de opleiding te behalen binnen de gestelde studieduur. Maar in de artikelen staan ook ‘gedragregels’ en studieafspraken die voor jou gelden.
Citaat:
De school kan om verschillende redenen besluiten om een mbo-student van een opleiding uit te schrijven (ofwel te verwijderen). Maar als de school dat doet, moet de school zich wel aan een aantal landelijke regels houden. De volgende regels horen in de OOK te staan;

• Er moet in de OOK staan om welke redenen en op welke manier de school een mbo-student van school mag sturen.

• Er moet in de OOK staan wat je kunt doen als je het niet eens bent met het besluit van de school.
Citaat:
5 Wat te doen als je het niet eens bent met je uitschrijving?

Vaak zijn mbo-studenten het niet eens met de redenen van de school waarom ze zijn uitgeschreven. Wanneer de opgegeven redenen van de school niet overeenkomen met redenen (artikelen) die in de OOK staan of de school maakt misbruik van de artikelen, dan is het van groot belang dat je bezwaar maakt. Neem hierover contact op met JOB!
Of anders deze site: http://www.onderwijsklachten.nl/inde...cht-mbo-hbo-wo

Citaat:
Tip 2 voor leerlingen en studenten: Uitschrijven

Laat jouw opleiding jou nooit zomaar uitschrijven van de opleiding of uitschrijven i.v.m. de IB-groep. Is jouw opleiding dat van plan, maak onmiddellijk bezwaar en bespreek het meteen thuis. Onderteken op school of op de universiteit niets waar je het niet mee eens bent. Kom desnoods de dag erna terug. Laat je ook goed voorlichten wat de consequentie is van de uitschrijving. Zo kun je je studiebeurs of kinderbijslag kwijtraken. Voor jongeren onder de 17 jaar die nog leerplichtig zijn kan een uitschrijving nare gevolgen hebben wat betreft de leerplicht.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 09-03-2012, 12:13
MiBe
Avatar van MiBe
MiBe is offline
Gaat het hier om het Nederlandse of het Belgische Hasselt? Dat lijkt me wel zo handig erbij te vermelden i.v.m. wetgeving en dergelijken.
__________________
Godzijdank ben ik atheďst.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2012, 21:30
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Google vond voor mij deze site: http://www.job-site.nl/index.php?smi_id=19#4

Een paar quotes:







Of anders deze site: http://www.onderwijsklachten.nl/inde...cht-mbo-hbo-wo
em dit is allemaal niet van toepassing want deze jongeman zit nog op de middelbare school, niet op het mbo
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 10-03-2012, 21:53
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
em dit is allemaal niet van toepassing want deze jongeman zit nog op de middelbare school, niet op het mbo
... ohja. Nou ja, dat was ik dus ergens onderweg kwijtgeraakt. Ik was er echt van overtuigt dat 'ie mbo deed, maar nu zie ik pas dat ik dat er inderdaad bij verzonnen moet hebben. Oeps!
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Bi/homo, ik snap t niet?
rotterdamseboy
4 09-03-2013 21:01
Verhalen & Gedichten De laatste keer..
PooW
83 02-12-2005 14:36
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Natte zoenen.
Ieke
0 16-02-2004 20:46
Verhalen & Gedichten op zoek naar onderwerpen!
Snippie
14 08-01-2003 17:07
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12
ARTistiek de manier waarop je me zoent (verhaal)
The one who I am
23 22-07-2001 16:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.