Oud 28-05-2013, 17:35
TheHunter
Avatar van TheHunter
TheHunter is offline
Als je bij vraag 7 een fout antwoord hebt (zo kwam ik uit op een bedrag boven de 550.000 euro, heeft dit invloed op je antwoord bij vraag 8 (dit word dan 0 euro) en overige vragen. Ik hoop dat de correctoren hier rekening mee houden.

Dit geld ook voor een antwoord op vraag 15 wat gevolg heeft voor het antwoord op vraag 16 en vraag 17.

bij vraag 19 staat: € 76.800 x 1,19 <--- dit is onzin want het bedrijf Zara betaald geen BTW voor de inkoopstuff (net als het bootje wat gekocht word in de opgave daarvoor) ?


in vraag 18 word gesproken van:
het wagenpark. De zzp’er is verantwoordelijk voor eigen vervoer. Als
er geen storingsmeldingen zijn, heeft CEu geen autokosten

Autokosten zijn variabel -> geen storingen -> geen autokosten. Dit is dan toch geen bedrijfsrisico?

Hoe ging die verder mensen???

Laatst gewijzigd op 28-05-2013 om 17:49.
Advertentie
Oud 28-05-2013, 17:41
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
(door-)reken fouten worden geloof ik niet aangerekend, tenzij het antwoord logischerwijs niet kan kloppen.

als je de verkoopprijs van een voetbal moet berekenen bij A en je komt uit op 12,50 en dit had 14,50 moeten zijn, zullen ze bij vraag B de 14,50 niet nogmaals fout rekenen. Echter, kom je uit dat een voetbal 300.000 euro kost dan is het wel wederom fout.

edit; epic om te zien hoe ze de fout in het bereken van het REV bij havo niet corrigeren. Dat is gewoon echt hardstikke fout, dat zou niet eens ter discussie moeten staan maar zoiezo iets mee gedaan moeten worden.

Laatst gewijzigd op 28-05-2013 om 17:58.
Oud 28-05-2013, 23:01
the economist
the economist is offline
Citaat:

edit; epic om te zien hoe ze de fout in het bereken van het REV bij havo niet corrigeren. Dat is gewoon echt hardstikke fout, dat zou niet eens ter discussie moeten staan maar zoiezo iets mee gedaan moeten worden.
ik heb havo M&O nog niet zo bekeken...was er een grote fout in ? En is dat ook in sommige media besproken ? Ik ben begonnen de fouten en fputjes te verzamelen.
zie ook http://plazilla.com/opnieuw-fouten-i...n-economie-vwo
of zoals nu weer in het havo-economie: 3% van de indiers verdient een modaal inkomen.
Da's gewoon hilarisch
Oud 29-05-2013, 08:08
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
ik heb havo M&O nog niet zo bekeken...was er een grote fout in ? En is dat ook in sommige media besproken ? Ik ben begonnen de fouten en fputjes te verzamelen.
zie ook http://plazilla.com/opnieuw-fouten-i...n-economie-vwo
of zoals nu weer in het havo-economie: 3% van de indiers verdient een modaal inkomen.
Da's gewoon hilarisch
Veel dingen waren gewoon slordig, zoals die 19% te hanteren, maar dat kan gewoon een matter van opinie zijn natuurlijk. Zo vond ik vraag 1 wel juist, maar lastiger dan wanneer het hele bedrag via 1 percentage verloopt (zoals voorgaande jaren?). Levert alsnog maar het zelfde aantal punten op maar is wel lastiger.

Zie PM voor de fout waar ik het hier over had.
Oud 01-06-2013, 16:57
the economist
the economist is offline
bij vraag 19 moet er (natuurlijk !) wel btw bij. Het is alleen zo dt het genoemde bedrag ex btw is. Maar dit bereken je wel degelijk. Eigenlijk gt het er bij zo'n vrag precies om te testen of je dit weet.
dat de btw op 19% verouderd zou zijn is niet zo erg, dat wist men ten tijde van het examen maken nog niet. Maakt ook niks uit toch ?

De bedrijfsrisico's waar Hunter op doelt gaan denk ik om vraag 23. inderdaad wordt erop gewezen dat een stuk bedrijfsrisico waar voorheen sprake van was, nl de servieauto's, nu vermindert wordt door de inzet van zzp'ers (met hun eigen auto)
De REV van hierboven valt wel mee: het is niet zo gek om winsten toe te laten vallen aan het EV, en om dit gelijkelijk gedurende het jaar te doen.

Wel nog wat fouten. off topic, in havo-eco gevonden:
http://plazilla.com/geen-echte-foute...omie-maar-toch
Oud 04-06-2013, 12:23
thomasbergen
thomasbergen is offline
hoi ik zit in 5 vwo en ik heb een po over boekhouden, ik moet een grootboek en een saldibalans opstellen. Ik snap niet onder welke post je voorraadoverschotten en tekorten moet neerzetten. ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
Oud 04-06-2013, 13:46
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
hoi ik zit in 5 vwo en ik heb een po over boekhouden, ik moet een grootboek en een saldibalans opstellen. Ik snap niet onder welke post je voorraadoverschotten en tekorten moet neerzetten. ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
niet cross posten, dit staat ook al bij maatschappij subforum. Nmi daar verder; deze vraag is geen examenonderdeel.
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Gezocht online bijles voor management en organisatie
Verwijderd
7 04-12-2011 21:57
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Management en Organisatie
Verwijderd
7 16-09-2011 15:22
Studeren Management & Organisatie
Profielkeuze!
26 06-05-2011 11:49
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Management en Organisatie in balans antwoorden
Lennert_S
6 20-11-2005 11:48
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Management en Organisatie in balans antwoorden
Lennert_S
3 09-11-2005 17:15
HAVO M&O
Thaksie
152 30-05-2005 20:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.