Oud 13-06-2013, 18:45
degenenaastje
degenenaastje is offline
Hey allemaal, Vandaag mijn havo uitslag. Guess what: Ik ben gezakt -.-

Maar nu is mijn vraag, wie heeft er hier een wiskunde A Examentraining gevolgd en wie heeft die boeken nog die ze daar hebben gekregen?


Greetz
Advertentie
Oud 13-06-2013, 21:51
Girl92
Girl92 is offline
Examenbundel en samengevatboekje en oude examens oefenen en evt contact met je docent opnemen, voor tips uitleg enz. Wat moet je halen? Veel succes!!
Oud 13-06-2013, 23:53
the economist
the economist is offline
bijles is beter(effectiever en efficienter) dan examentraining.
Oud 14-06-2013, 07:47
Ribbon
Ribbon is offline
Citaat:
bijles is beter(effectiever en efficienter) dan examentraining.
Ben ik het niet mee eens, ik heb examentraining gehad en er ging een wereld voor me open.
Oud 14-06-2013, 12:38
degenenaastje
degenenaastje is offline
Ik moet een 6,7 halen..... En ik had een 4,9 gehaald. Ik ben op twee manieren gezakt op zowel het vak dat geen 5,5 is en alle centraal examens bij elkaar waren ook geen 5,5. Daarom moet ik nu oppeens zo hoog cijfer halen. Ik baal er heel erg van... Voor dit vak had ik ook nog eens het meeste geleerd
Oud 14-06-2013, 12:39
degenenaastje
degenenaastje is offline
Citaat:
Ben ik het niet mee eens, ik heb examentraining gehad en er ging een wereld voor me open.
Ribbon wanneer heb jij die training gevolgd, zegma in welk jaar?
Oud 14-06-2013, 13:35
Ribbon
Ribbon is offline
Citaat:
Ribbon wanneer heb jij die training gevolgd, zegma in welk jaar?
Ik heb dit jaar voor natuurkunde en scheikunde gevolgd.
Oud 14-06-2013, 20:41
the economist
the economist is offline
Citaat:
Ben ik het niet mee eens, ik heb examentraining gehad en er ging een wereld voor me open.
en waarom zou zo iemand datzelfde niet kunnen zeggen in een bijles ?
http://plazilla.com/de-beste-exament...er-in-een-klas
teveel uur achter elkaar is gewoon niet efficient meer.
Oud 14-06-2013, 21:52
Ribbon
Ribbon is offline
Citaat:
en waarom zou zo iemand datzelfde niet kunnen zeggen in een bijles ?
http://plazilla.com/de-beste-exament...er-in-een-klas
teveel uur achter elkaar is gewoon niet efficient meer.
Heeft bij velen prima gewerkt.
Oud 15-06-2013, 17:19
the economist
the economist is offline
Citaat:
Heeft bij velen prima gewerkt.
dat is bijna niet zo te stellen omdat de nulmeting ontbreekt.
Als je in plaats van examentraining zelfstandig nog eens 20 uur hard was gaan blokken, hoeveel hoger zou je cijfer dán geweest zijn ?

Examentrainingen pronken nogal met hun 'een vol punt hoger' op CE.
Ik geef bijles, en haal bijna altijd hogere resultaten, al is dat moeilijk te meten,
want meestal begin je al eerder aan zo'n traject, en pak je dus ook de tentamens al mee waarop stelselmatig hoger gescoord wordt. Maar van een 3 naar een 5,5, of van een 4 naar een 6 is vrij standaard.

En dan komen daar de kosten nog bij, zo'n examentraining kost zo 300 euro, plus allerlei bijkomende kosten als vervoer, lesmateriaal, eten & drinken, overnachtingen
Oud 15-06-2013, 18:18
Ribbon
Ribbon is offline
Citaat:
dat is bijna niet zo te stellen omdat de nulmeting ontbreekt.
Als je in plaats van examentraining zelfstandig nog eens 20 uur hard was gaan blokken, hoeveel hoger zou je cijfer dán geweest zijn ?

Examentrainingen pronken nogal met hun 'een vol punt hoger' op CE.
Ik geef bijles, en haal bijna altijd hogere resultaten, al is dat moeilijk te meten,
want meestal begin je al eerder aan zo'n traject, en pak je dus ook de tentamens al mee waarop stelselmatig hoger gescoord wordt. Maar van een 3 naar een 5,5, of van een 4 naar een 6 is vrij standaard.

En dan komen daar de kosten nog bij, zo'n examentraining kost zo 300 euro, plus allerlei bijkomende kosten als vervoer, lesmateriaal, eten & drinken, overnachtingen
Als ik er geen fuck van snap, en 20 uur ga zitten blokken, zal dat niet veel helpen.
Lesmateriaal is gratis, en je hoeft niet perse te overnachten.
Oud 16-06-2013, 13:13
the economist
the economist is offline
Daar heb je aan de andere kant dan wel weer gelijk in.
ik geef alleen aan, dat bijles, gelijkmatiger en goedkoper is.

Maar om op jouw opmerking terug te komen: hoe komt dat dan, dat je twee of drie jaar in de klas zit, er 'geen fuck van snapt' (quote) en het dan in twee dagen wel voor elkaar krijgt ?
Dan zou je dus het hele onderwijssysteem op die manier in moeten richten.
Oud 19-06-2013, 08:46
4beta
Avatar van 4beta
4beta is offline
Ik twijfel of bijles echt goedkoper is. Bijles van een vakdocent begint bij 25 euro/uur (als het wit wordt gedaan, en de docent het niet als vrijwilligerswerk doet). Reken dan dat je toch al snel een uur of 10 bijles te pakken hebt, en je zit ook weer aan de 250 euro.
Dit was dan natuurlijk wel prive, en een stuk effectiever.

Examentrainingen in de vorm "Alle lesstof in 3 dagen" zijn naar mijn mening alleen effectief als je gewoon 3 jaar lang niets hebt uitgevoerd en door de helft van alle lessen hebt geslapen. Hoe harder je voor school hebt gewerkt, hoe minder effectief deze zijn.
Het maken van examenopgaven onder begeleiding levert eenzelfde probleem op. Als je direct een vraag kunt stellen als je vastloopt, dan werkt het. Als je aan het einde een proefexamen doet waarbij je 3 uur stil moet werken, dan zijn dat een dure 3 uur.

En waar dat punt hoger vandaan komt...? Bij de exacte vakken kan dit alleen al zitten in het net/gestructureerd opschrijven van je antwoord, bluffen als je iets moet bewijzen en andere flauwe trucs. (Alle getallen in 3 significante cijfers bij natuurkunde opschrijven bijvoorbeeld). Zondere enige extra vakkennis kun je hiermee al veel hoger scoren.
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken Het grote bijlestopic
ILUsion
72 27-02-2019 14:58
Algemene schoolzaken Examentraining via school: gaan of niet?
ADO070
8 06-04-2015 09:32
Huiswerkvragen: Exacte vakken [NA] Bereken de hoek van de helling
matthijssie95
12 12-04-2011 19:06
Studeren James Boswell instituut
Cesar
11 11-05-2010 11:26
Eindexamens 2005 Examens (enquête)
Bloementje
40 17-05-2005 15:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:02.