Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2009, 18:46
Verwijderd
Sinds april dit jaar heb ik mijn kat Tommie. Hij is nu 3 jaar oud en heeft hiervoor in een gezin gewoont met kleine kinderen en andere katten.
Het is echt een hele lieve kat en echt mijn maatje. Hij wacht op me als ik thuis kom, kruipt lekker bij me in bed en houdt heel erg van knuffelen!
Heel erg zelden (1 keer per 2 maanden) had hij opeens een soort aanval en ging hij mij in mijn arm bijten. Als ik boos werd, werd hij zelf nog bozer. Ik zet hem daarom altijd mijn kamer uit als hij dat doet.

Sinds ongeveer twee weken is dit opeens heel erg geworden. De laatste dagen bijt hij mij zelfs elke dag een paar keer. Hij valt mij aan, ik word boos en meestal valt hij mij dan nog een paar keer aan. Ik probeer hem dus zo snel mogelijk bij zijn nekvel te pakken en uit mijn kamer of buiten op mijn balkon te zetten.
Ook bijt hij sinds twee dagen opeens in mijn handen. Gewoon als ik mijn hand naast me heb liggen of aan het typen ben op de laptop. Hij klampt zich helemaal vast en bijt nog net niet door...

Ik vind het echt heel erg vervelend. Ik vind het nog steeds een super leuk beest, geef hem heel veel aandacht en zorg goed voor hem. Waar dit vandaan komt snap ik dus echt niet en ik word ook steeds banger voor hem... Hebben jullie een idee hoe dit komt en wat ik hieraan kan doen?

Laatst gewijzigd op 13-10-2009 om 19:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2009, 00:36
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Het is niet zo heel gek als je kat je één keer bijt. Als je hem dan bij zijn nekvel pakt, is het helemaal niet gek dat hij het vaker gaat doen, want bij het nekvel pakken is één van de pijnlijkste dingen die je met een kat kan doen. Met kittens kan dat nog wel, maar bij oudere katten is het gewoon not done. De enige reden dat hij het niet uitkrijst en spartelt als een gek is dat hij tijdelijk verlamd is als je hem bij zijn nekvel pakt. Dus als je daarmee doorgaat zal hij waarschijnlijk steeds vijandiger worden.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Het is niet zo heel gek als je kat je één keer bijt. Als je hem dan bij zijn nekvel pakt, is het helemaal niet gek dat hij het vaker gaat doen, want bij het nekvel pakken is één van de pijnlijkste dingen die je met een kat kan doen. Met kittens kan dat nog wel, maar bij oudere katten is het gewoon not done. De enige reden dat hij het niet uitkrijst en spartelt als een gek is dat hij tijdelijk verlamd is als je hem bij zijn nekvel pakt. Dus als je daarmee doorgaat zal hij waarschijnlijk steeds vijandiger worden.
Ik dacht al dat het nu lijkt alsof ik hem aan zijn vel draag. Ik bedoelde eigenlijk dat ik hem in zin nek/ bij zijn hoofd pak zodat hij mij niet nog meer bijt als ik hem draag.. Ik zou hem nooit aan zijn vel dragen!
Met citaat reageren
Oud 16-10-2009, 21:08
SilverBlue
Avatar van SilverBlue
SilverBlue is offline
Aai je hem dan op een bepaalde plek ?

1 van onze katten deed het altijd als je hem onder bij zijn buik aaide. Dat wisten wijdus aaiden we hem daar nooit. Toen hij 6 was bleek hij vol kanker te zitten en moest ingeslapen worden. Kanker is begonnen in de buik.
__________________
Uhm dat moet ik nog verzinnen ;)
Met citaat reageren
Oud 17-10-2009, 13:35
Verwijderd
Wat een naar verhaal over jouw kat..

Ik heb nu het idee dat mijn kat dit doet om aandacht te krijgen. Hij heeft mij al twee keer gebeten terwijl ik met een vriendin aan het kletsen was en een paar keer terwijl ik op de computer aan het typen was.
Ik geef mijn kat echt heel erg veel aandacht maar hij is ook wel erg aanhankelijk. Wil steeds bij me op schoot en als ik weg ben geweest eerst een kwartier knuffelen.
Ik heb nu twee keer streng nee gezegd en hem boos aangekeken. De tweede keer wilde hij me nog een keer aanvallen en toen heb ik hem even vastgepakt totdat hij weer rustig was en daarna geaaid..
Raar beestje.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna kat bijt alle kabels door
vers14
12 21-08-2016 14:06
De Kantine SAAISPERGES MET HAM & EI #1951
bloodyb
500 21-08-2016 12:35
Verhalen & Gedichten [Mijn gedicht selectie] Doe maar dicht maar!
Verwijderd
7 26-01-2007 18:32
Flora & Fauna Mijn kat heeft vieze oogjes en wil niet aan de krabpaal krabben
Verwijderd
13 03-05-2006 10:53
Flora & Fauna opeens agressieve kat... help!?
Verwijderd
11 29-12-2005 13:00
Flora & Fauna HELLUP Wat is er aan de hand met mijn kat
Marlieske
5 05-04-2002 20:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:17.