Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2009, 10:51
ganralph
ganralph is offline
sinds kort hebben we een nieuw huisje, met tuin en alles. Nu hebben we wel eens lekker de tuindeuren open staan, en dan komt er regelmatig een kat uit de buurt even binnen snuffelen.

Heel mooi, gezond beest, dus we vinden het niet erg dat ie z'n dagelijkse rondje door de woonkamer doet. (het is een oud huis, dus misschien jaagt hij zelfs evt. muizen weg met zijn geur )

het probleem is alleen dat we zelf een hamster hebben. meestal boeit de kat het allemaal niet, maar steeds vaker staat hij toch geïnteresseerd naar de kooi te staren. nu ben ik bang dat dat beest in een onbewaakt moment een sprong naar die kooi doet.

heeft er iemand tips hoe je een kat uit een hoek van je huis weg kan houden? uitgebreide training wordt lastig, omdat we de kat maar 5 minuten per dag of zo zien.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2009, 13:56
SilverBlue
Avatar van SilverBlue
SilverBlue is offline
De kat gewoon niet binnen laten, als je de deur toch open wilt laten gewoon extra hor deuren plaatsen.

Mijn Hamster heeft het 1 week overleeft, daarna zag ik een lege kooi met bloedsporen naar mijn bed en heb me hamster nooit weer gezien.
__________________
Uhm dat moet ik nog verzinnen ;)
Met citaat reageren
Oud 21-10-2009, 14:16
ganralph
ganralph is offline
damn da's klote...
misschien dan idd maar een beter idee om het hem meteen af te leren om binnen te komen...
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 12:46
Verwijderd
Emmer water over de kat gieten zodra hij binnen een straal van twee meter van jullie tuindeur komt. Dan leren ze het heel snel af

Maar ik neem eigenlijk aan dat die de komende maanden toch niet zomaar open staan, lijkt me erg koud
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 23:08
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 08:58
ganralph
ganralph is offline
@ Sarah: ik ben niet zo'n koukleum en mijn vriendin rookt buiten, dus af en toe gaat die deur toch open.

@ Arpos: de hamster zit idd op zelfverdediging, maar tot die tijd zoeken we een oplossing
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 11:21
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Maar die deur gaat dan 'af en toe' open, die kat zal toch niet de hele dag voor de deur zitten loeren tot jouw vriendin even naar buiten loopt zodat hij naar binnen kan glippen?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 12:20
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Maar die deur gaat dan 'af en toe' open, die kat zal toch niet de hele dag voor de deur zitten loeren tot jouw vriendin even naar buiten loopt zodat hij naar binnen kan glippen?
nou, dat beest sluipt aardig en hangt de hele dag in de buurt rond. hebben het al een paar keer gehad dat ze ineens achter je staat (ze zou het goed doen in een horrorfilm zeg maar).

natuurlijk heb je het wel snel genoeg door en zal ze in die tijd geen bloedbad aanrichten, maar we vonden het gewoon wel gezellig als die kat af en toe in en uit loopt. tot nu toe steeds scherp in de gaten gehouden, dus vandaar de vraag of er iets te "beveiligen" was.

helaas voor de kat mag ze dus buiten blijven voortaan.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2009, 11:36
SilverBlue
Avatar van SilverBlue
SilverBlue is offline
Als je het leuk vind dat de kat binnen komt, kun je ook eerst de hamster met kooi in een kast plaatsen of gewoon de deur van die kamer dicht doen, zo dat de kat toch in huis kan komen maar niet bij de hamster
__________________
Uhm dat moet ik nog verzinnen ;)
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 18:30
Verwijderd
Zolang het beest in een goed afgesloten kooi zit. Ach.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2009, 20:23
klompje
Avatar van klompje
klompje is offline
Dat wil niet altijd helpen. Wij hadden ook ooit een konijn buiten in een kooi zitten die goed afgesloten was.
Een beest heeft het konijn gewoon op een of andere mysterieuze wijze toch opgevretten. Er zat allemaal bloed op het gaas en haren enzo...
__________________
ohw
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 09:27
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Zolang het beest in een goed afgesloten kooi zit. Ach.
een beetje kat kan een hamsterkooi wel omtrekken; van de kast duwen.
een beetje slimme kat kan een deurtje nog wel opentrekken... de kooi zelf vertrouw ik nooit als 100% veilig voor invloeden van buitenaf
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 10:51
Verwijderd
Als het zo'n kooi is waar allerlei buizen op aangesloten kunnen worden, is hij ook niet veilig voor invloeden van binnenuit.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 17:07
Verwijderd
Dan waren jullie kooien dus *niet* goed afgesloten want anders gebeurt dat niet
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 19:00
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
@ Sarah: ik ben niet zo'n koukleum en mijn vriendin rookt buiten, dus af en toe gaat die deur toch open.

Dan is de oplossing heel simpel: vriendin wegdoen
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Dan waren jullie kooien dus *niet* goed afgesloten want anders gebeurt dat niet
nouja de meeste knaagdierkooien zijn dus niet zo goed af te sluiten dat een kat hem niet open zou kunnen krijgen (en die hamsterkooien met buizen hebben dus óf buizen met klik-verbindingsstukken die vaak loslaten als de hamster er druk door heen en weer rent, óf je doet een speciale stop op de gaten waar de buizen op moeten, en dan beukt de hamster net zo lang met z'n kop tegen die stop tot hij eruit vliegt)
Met citaat reageren
Oud 27-10-2009, 09:23
ganralph
ganralph is offline
onze hamster heeft al zijn buizen aan de binnenkant van het traliewerk
plastic kunnen ze ook doorheen knagen als het niet vanzelf al uit elkaar valt.

@ deadlock: een hamsterkooi is goed afgesloten als de hamster niet kan ontsnappen. een kat heeft iets meer kracht en een andere motoriek dan een hamster.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2009, 11:23
Verwijderd
Ja mijn definitie van afsluiten is anders. Ik heb katten en knaagdieren dat is nog nooit fout gegaan.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-10-2009, 19:43
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Nou deadlock ik moet toch eerlijk bekennen dat mijn ratjes dikwijls de kat de stuipen op het lijf joeg
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 27-10-2009, 22:47
Verwijderd
Daar kan ik me dan wel weer iets bij voorstellen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Algemeen Namen Topic
rodina
499 13-11-2007 08:53
Flora & Fauna Ervaringen dierenkliniek Den Ham, OV
drukknoopje
7 05-02-2007 13:14
Verhalen & Gedichten zwoele avond
bierkoning
2 17-01-2006 22:34
Flora & Fauna hamster wond
katje_vd
7 09-09-2005 14:19
Flora & Fauna De kat en het pilletje
Dominique24!
8 16-07-2003 18:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:30.