Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2005, 17:41
ashiana
ashiana is offline
hallow mensen,
ik moet voor school een paar mensen interviewen over
jouw werksituatie, maar ik kom nu tijd tekort.
zouden jullie me a.u.b. willen helpen door deze vragen te beantwoorden?

1. Naam en functie.
2. De vooropleiding.

het bedrijf
3. Jaar van oprichting van het bedrijf of de organisatie.
4. De bedrijfstak.
5. De belangrijkste afdelingen van de organisatie of van het bedrijf.
6. Korte schets van het productieproces of de dienstverlening.
7. De klantenkring van het bedrijf of organisatie.
8. Het aantal personeelsleden van het bedrijf of de vestiging.
9. De manier waarop men nieuw personeel werft: advertentie, internet, eigen relaties, enz.)?
10. Het gebruik van uitzend-, inval- en/of oproepkrachten.

werkzaamheden
11. Een gedetailleerde beschrijving van de werkzaamheden op een 'gemiddelde' werkdag.
12. De leuke kanten van de baan.
13. De vervelende kanten.
14. De verandering van de inhoud van het werk in de afgelopen jaren.

beroepshouding
15. De belangrijkste vaardigheden die noodzakelijk zijn voor de functie.
16. De belangrijkste karaktereigenschappen die je nodig hebt bij dit werk.

werktijden en werkplek
17. De werktijden (vast, flexibel en/of onregelmatig). Het aantal uren dat gemiddeld per week wordt.
18. Beschrijving van de werkplek: soort ruimte, beschikbare apparatuur, verlichting, temperatuur, uitzicht, enz
19. Werkt de geïnterviewde wel eens thuis? ('S avonds of in het weekend) Zo ja, waarom?

houding tegenover de baan
20. Zou de geïnterviewde hetzelfde werk over vijf jaar nog willen doen?
21. Als het mogelijk zou zijn om over te stappen naar een andere baan, zou de geïnterviewde dat dan overwegen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2005, 19:12
Verwijderd
Dit ziet eruit alsof je iemand moet interviewen die een fulltime baan heeft en een functie met enige verantwoordelijkheden. Ik zou deze vragen niet hier stellen, aangezien de meeste mensen hier enkel een bijbaantje hebben.

pm Unexplained eens, misschien wil hij deze vragen beantwoorden.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 19:44
Verwijderd
1. Naam en functie. Corinne, Crewtrainer McDonalds
2. De vooropleiding. Is niet nodig, maar ik heb havo gedaan

het bedrijf
3. Jaar van oprichting van het bedrijf of de organisatie.
euh... *zoekt* In Amerika in 1954, in Nederland in 1971
4. De bedrijfstak. horeca
5. De belangrijkste afdelingen van de organisatie of van het bedrijf. de keuken
6. Korte schets van het productieproces of de dienstverlening.wat?
7. De klantenkring van het bedrijf of organisatie. van jong tot oud
8. Het aantal personeelsleden van het bedrijf of de vestiging.150
9. De manier waarop men nieuw personeel werft: advertentie, internet, eigen relaties, enz.)? advertenties, internet, briefje op de deur, foldertje in het restaurant
10. Het gebruik van uitzend-, inval- en/of oproepkrachten. niet

werkzaamheden
11. Een gedetailleerde beschrijving van de werkzaamheden op een 'gemiddelde' werkdag.

Ik kom binnen, loop via de keuken naar boven, doe m'n spullen in m'n kluisje, m'n kleren heb ik al aan, dus ik doe alleen m'n petje nog op. Loop weer naar beneden, pak een bekertje drinken, ga in de crewroom zitten drinken, kletsen, lezen tot 5 minuten voor ik moet beginnen. Gooi m'n lege bekertje weg, klok in, was m'n handen, loop naar het floorplan om te kijken waar ik sta. Als ik aan de kassa sta ga ik naar de manager toe, vraag of die mijn kassa open wil doen, dan kijk ik of ik genoeg servetjes en rietjes heb. Zoniet, vul ik die bij. Als er al gasten sta te wachten ga ik die helpen. Ik wens ze een goedemorgen/ -middag/ -avond, neem de bestelling op. Eventueel geef ik de bestelling door aan de keuken, doe een mandje friet in het vet. Dan ga ik het drinken pakken, de broodjes, het friet. Reken de bestelling af, schuif het dienblad naar de gast toe, en wens hem/haar eet smakelijk en tot ziens. En dat dan de hele dag door, ongeveer.
Als ik zelf geen gasten aan de kassa heb ga ik mijn collega's helpen, of ik ga wat schoonmaken, opruimen, bijvullen. Als ik overdag werk (van 11 tot 7, van 12 tot 8, en alles daar tussenin) eet ik meestal rond half 2, omdat we een half uur eetpauze hebben en om 2 uur gaan de mensen die om 7 uur 's ochtens begonnen zijn naar huis. Soms eet ik ook eerder, als het heel rustig is. Of later, als het heel druk is. Verder heb ik dan nog 1 of 2 drinkpauzes van 5 minuten, versprijd over de dag. Als mijn dienst afgelopen is vraag ik of ik naar huis mag, soms moet er dan nog wat opgeruimd worden, soms ook niet. Als er wel wat opgeruimd moet worden doe ik dat, en daarna klok ik uit. Meestal pak ik dan nog een bekertje drinken, die neem ik mee naar boven, en terwijl ik naar boven loop drink ik dat bekertje drinken leeg. Dan pak ik mijn spullen uit mijn kluisje, doe mijn spullen weer in m'n tas, loop weer naar beneden, en stap op de fiets naar huis.

Wanneer ik niet aan de kassa sta, sta ik aan de drive.
Als ik op het eerste raam sta wens ik de mensen een goedemiddag en vraag naar hun bestelling, die neem ik op, en zeg het totaalbedrag van de bestelling. Dan zeg ik dat ze door mogen rijden naar het eerste raam. Wanneer ze daar zijn aangekomen reken ik de bestelling af en zeg dat ze door mogen rijden naar het tweede raam. Dat doe ik de hele dag. Wanneer er geen auto's zijn loop ik naar mijn collega's aan het tweede raam of aan de kassa en ga hun helpen, of ik ga daar weer opruimen, schoonmaken, bijvullen.
Als ik op het tweede raam sta, en ik sta daar alleen dan pak ik het drinken, de broodjes en de friet van de bestelling. De broodjes en de friet doe ik in een zakje, daar doe ik servetjes en eventueel frietsaus bij. De zak vouw ik dicht. Als de gast op het tweede raam is aangekomen wens ik hem/haar een goedemorgen/ -middag/ -avond, vervolgens geef ik hem/haar de bestelling en wens hem/haar eet smakelijk en zeg tot ziens.
Als ik daar samen met nog iemand anders sta pak ik of de broodjes en de friet in een zakje en ik pak de milkshakes, of ik pak de frisdranken, doe servetjes en frietsaus in het zakje, vouw het zakje dicht, wens de gast een goedemorgen/ -middag/ -avond, geef de bestelling en wens hem/haar eet smakelijk en zeg tot ziens.
Als ik daar met 2 collega's sta pak ik of al het drinken, of de broodjes en de friet, of doe de servetjes en frietsaus in het zakje, vouw het zakje dicht, wens de gast een goedemorgen/ -middag/ -avond, geef de bestelling en wens hem/haar eet smakelijk en zeg tot ziens.
Ook dan help ik mijn collega's als er geen gasten zijn, of ik ga opruimen, schoonmaken, bijvullen.
En ook dan ga ik 1 keer een half uur eten en 1 a 2 keer 5 minuten drinken.

Sinds kort train ik ook de nieuwe mensen.
Als er nieuwe mensen zijn die nog alles moeten leren leg ik hun dat uit. Ook als ze er al een tijdje werken kunnen ze soms wat hulp gebruiken. Ik wijs mensen op hun fouten en zeg hoe ze dat de volgende keer beter kunnen doen.
Verder kijk ik ook hoe mensen die er nog heel kort of al langer werken hoe goed ze hun werk nou doen. Dat bespreek ik later met hun, zodat ze weten wat ze de volgende keer beter kunnen doen.
Zo kunnen wij als team de beste service verlenen.

Tja, je wilde een gedetailleerde beschrijving
12. De leuke kanten van de baan. De gezelligheid tussen collega's, en elke dag is anders.
13. De vervelende kanten. Af en toe echt hard werken, altijd aardig blijven ook al heb je een k*tbui
14. De verandering van de inhoud van het werk in de afgelopen jaren.Ik werk er nu ruim anderhalf jaar, dus veel kan ik er niet over zeggen.
Anderhalf jaar geleden hoefde ik nog geen mensen te trainen, nu wel, maar verder is het in die anderhalf jaar hetzelfde gebleven

beroepshouding
15. De belangrijkste vaardigheden die noodzakelijk zijn voor de functie.
Vriendelijk zijn, duidelijk uit kunnen leggen, het goede voorbeeld geven.
16. De belangrijkste karaktereigenschappen die je nodig hebt bij dit werk. Vriendelijk zijn.

werktijden en werkplek
17. De werktijden (vast, flexibel en/of onregelmatig).
Het aantal uren dat gemiddeld per week wordt.[/b] flexibel, de ene keer van 11 tot 19, of 12 tot 20 ofzo, dan weer van 17 tot 00.30 ofzo, of van 20 tot 03.30 ofzo
En ik werk gemiddeld 35 uur per week (exclusief 5 keer een half uur pauze dus)
18. Beschrijving van de werkplek: soort ruimte, beschikbare apparatuur, verlichting, temperatuur, uitzicht, enz
We hebben een restaurantgedeelde, een keuken, een kassagedeelte een drivegedeelte, een bovengedeelte en een crewroom.
Het restaurantgedeelte/ terras:
Is erg ruim, licht, veel ramen, in de zomer dus wel warm, met de zon die op de ramen schijnt, ook hier nog een stukje boven, dat is wat kleiner, en alleen open als het erg druk is. We hebben erg mooi schilderijen aan de muur hangen, die echt onwijs duur waren
Het terras is wat klein, in vergelijking met de rest van het restaurant, ook alleen in de zomer open. Wel lekker om buiten te zitten. Er zijn parasols zodat je in de zon maar ook in de schaduw kan zitten.
De keuken:
De keuken is ook erg groot. Maar dat moet ook, anders hebben we af en toe echt een probleem. We hebben ook veel aparatuur, frietuurpannen, toasters, stomers en grills zijn toch wel de belangrijksten. In de zomer is het er wel altijd bloedheet, en in de winter lekker warm.
Het kassagedeelte:
We hebben in totaal 17 kassa's, en daarmee zijn we de grootste van Nederland. 3 ervan staan bij de drive, dus 14 bij het kassagedeelte.
De drive:
Het eerste raam is vrij klein, het is een hokje met 2 kassa's en een raam. In de winter is het er soms best koud, maar met de verwarming hoog en een trui aan is het goed te doen. In de zomer is het er volgens mij erg warm, maar daar hebben we een ventilator voor.
Het tweede raam is ook niet heel groot, er staat 1 kassa, een ding om alle frisdranken te pakken, een soort kast voor alle sausen, een ding voor de servetten en een tafel waar alle inpakzakken inliggen en waar de ingepakte bestellingen op kunnen staan.
Bovengedeelte:
Daar zijn de toiletten, de kleedkamers, een tweede crewroom waar niet gerookt mag worden en een kantoortje voor de managers.
De crewroom:
Die is beneden, daar mag wel gerookt worden. Daar kan het in de zomer ook erg warm worden, maar ook daar staat dan een ventilator.
19. Werkt de geïnterviewde wel eens thuis? ('S avonds of in het weekend) Zo ja, waarom? Nee

houding tegenover de baan
20. Zou de geïnterviewde hetzelfde werk over vijf jaar nog willen doen?
Aan de ene kant wel denk ik. Tot nu toe vind ik het erg leuk, en heb ik het er erg naar m'n zin, maar aan de andere kant wil ik ook zeker weer een opleiding gaan doen.
21. Als het mogelijk zou zijn om over te stappen naar een andere baan, zou de geïnterviewde dat dan overwegen? Nee


Veel plezier d'rmee
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 17:02
ashiana
ashiana is offline
hartsikke bedankt ! zijn er misschien nog meer mensen diej deze vragen voor mij willen beantwoorden? pleasee ?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 17:46
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
1. Pim, senior systeemontwikkelaar (volgens m'n contract, maar ben manusje van alles)
2. Geen specifieke vooropleiding

3. 1982
4. Automatisering gezondheidszorg
5. Product Ontwikkeling, Helpdesk (en de rest van de technische ondersteuning)
6. Leveren van complete automatiseringsconcepten
7. Vooral apotheken en huisartsen. Ook distributiecentra, verzorgingstehuizen, ziekenhuizen.
8. plusminus 100
9. vooral eigen relaties
10. niet van toepassing

11. Kan ik niet aangeven, iedere dag is weer anders. Variërend van het bedenken van nieuwe producten tot ad-hoc oplossen van storingen bij klanten.
12. Dynamiek, veel verschillende activiteiten, goede arbeidsvoorwaarden
13. Soms hoge werkdruk en lange dagen (het komt wel eens voor dat je een nachtje overslaat)
14. Door groei van het bedrijf zijn processen geformaliseerd, dat heeft de bedrijfscultuur veranderd.

15. Veel en brede kennis, communicatieve vaardigheden
16. Stessbestendigheid, analytisch denkvermogen

17. Flexibele werktijden (inkloksysteem), tussen 35 en 60 uur per week
18. Normale kantoortuin?
19. Soms, als ik dingen écht wil afmaken (op kantoor word je meer geleefd dan dat je zelf kunt plannen)

20. Wel bij hetzelfde bedrijf, maar wellicht een andere functie
21. Bij gelijkblijvende omstandigheden absoluut niet.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 22:47
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
1. Naam en functie.
Ivo, verkoper 2 Albert Heijn

2. De vooropleiding.
HAVO, maar is niet nodig.

het bedrijf
3. Jaar van oprichting van het bedrijf of de organisatie.
ehmm 1895 uit me hoofd
4. De bedrijfstak.
Supermarkt
5. De belangrijkste afdelingen van de organisatie of van het bedrijf.
De winkels
6. Korte schets van het productieproces of de dienstverlening.
???????????
7. De klantenkring van het bedrijf of organisatie.
alles en iedereen
8. Het aantal personeelsleden van het bedrijf of de vestiging.
+/- 100 in het filiaal
9. De manier waarop men nieuw personeel werft: advertentie, internet, eigen relaties, enz.)?
1. internet
2. eigen relaties
3. posters bij de winkels
10. Het gebruik van uitzend-, inval- en/of oproepkrachten.
Niet invallen doen de part-timers namelijk

werkzaamheden
11. Een gedetailleerde beschrijving van de werkzaamheden op een 'gemiddelde' werkdag.
pfffff moeilijk. ik neem de zaterdag maar daar is het meest over te vertellen.
Ik kom binnen om half 12(heeel soms half 10) ik ga een half uur koffie drinken om bij te komen van de nacht ervoor.
Om 12 uur zorg ik dat ik beneden ben en ga ik samen met een collega het werk over de personen verdelen.
Van 12 tot 3 lopen we ongeveer restanten waartussen we een kwartier pauze nemen. Tussen 3 en 4 lopen een aantal mensen nog restanten andere lopen f-jes, nee-verkoop, doen retouren of beginnen met de actie te bouwen van de week erop (ikzelf)
om 4 uur gaan we eten en om 5 uur weer aan het werk, dan is de vracht ongeveer gearriveerd. Het werk is tussen 4 en 5 verdeeld( anders verveel ik me in me pauze). En iedereen weet wat hij(jahop mijn afdelingen werken alleen maar jongens oeps op 1 vrouw na) moet gaan doen.
Tussen 5 en 8 word er gevuld wat om 8 uur wel klaar is meestal, om 8 uur zijn we dicht en beginnen we met wat kleinere dingen zoals de vloer vegen, promotie voor de week erop, Spiegelen en dsat soort dingen, ik gadan meestal nog wat dingen opp kantoor doen en om 9 uur zijn we meestal uiterlijk klaar.

Een door de weekse dag begint voor mij om +/- 5 uur met het maken van een indeling wie wat doet. en om 6 uur komt de rest, die gaan vullen e.d. en ik ga dat zelf ook doen. Je controleerd etc. Wat ik dus al heb beschrevene bij me functie omschrijving.
Voor mi jerg afwisselend maar voor een "normale" medewerker niet echt.

12. De leuke kanten van de baan.
Het omgaan met klanten en collega's.
13. De vervelende kanten.
Je moet eigelijk altijd vriendelijk blijven, en dat is soms wel moeilijk.
14. De verandering van de inhoud van het werk in de afgelopen jaren.
Veel, Ik werk er 4,5 jaar begonnen op me 14de in de zomervakantie als "vakkenvuller" in de middag. Doorgegroeid door enkele opleidingen naar verkoper 2. En inmiddels met mijn verkoper2 functie. Ben ik minimaal 1avond in de week vulploegleider of assistent vulploegleider. Met de dingen die daar bij horen, te denken aan, bestellen, controlerondjes, afsluiten, opleiden, ondersteunen en aansturen. En zo nog wat van die dingen.

beroepshouding
15. De belangrijkste vaardigheden die noodzakelijk zijn voor de functie.
Ehmmmm in het algemeen "vultempo"
16. De belangrijkste karaktereigenschappen die je nodig hebt bij dit werk.
Vrolijk, Sociaal en de momenten wetendat iets wel kan en dat het dus NIET kan.

werktijden en werkplek
17. De werktijden (vast, flexibel en/of onregelmatig). Het aantal uren dat gemiddeld per week wordt.
Verschild per medewerker, maar staan redelijk vast, soms wel gevraagd of je extra kan werken. Ik werk er gemiddeld 16 tot 20
18. Beschrijving van de werkplek: soort ruimte, beschikbare apparatuur, verlichting, temperatuur, uitzicht, enz
Winkel, kantoren, kantine. 6 computers en al het andere. Verlichting = normaal. temperatuur denk zo'n 15 a 20 uitzicht ? weinig
19. Werkt de geïnterviewde wel eens thuis? ('S avonds of in het weekend) Zo ja, waarom?
Nee normaal niet, misschien dat ik 1 keer iets heb voorbereid thuis maar dat is zeeeeeeer uitzonderlijk. (lees nooit).

houding tegenover de baan
20. Zou de geïnterviewde hetzelfde werk over vijf jaar nog willen doen?
Ehm nee puur omdat ik dan me opleiding hoop af gerond te hebben
21. Als het mogelijk zou zijn om over te stappen naar een andere baan, zou de geïnterviewde dat dan overwegen?
Ehmmm, als de sfeer verminderd zou ik dat zeker overwegen. Maar salaris e.d. wel op pijl houden!
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 15:32
ashiana
ashiana is offline
thnQ
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 19:11
Verwijderd
1. Naam en functie.
Wes Pijffers, werktuigbouwkundig calculator (W-installatie lucht) & verkoop
2. De vooropleiding.
HAVO en koeltechniek, beiden niet relevant

het bedrijf
3. Jaar van oprichting van het bedrijf of de organisatie.
192
4. De bedrijfstak.
Detailhandel en installatietechniek
5. De belangrijkste afdelingen van de organisatie of van het bedrijf.
Verkoop/calculatie, tekenkamer, projectbegeleiding, productie en montage
6. Korte schets van het productieproces of de dienstverlening.
Er komt een aanvraag binnen voor een offerte van een luchtbehandelingsinstallatie. Daar word een offerte voor gemaakt welk eventueel opdracht. Dan word het project uitgewerkt op de tekenkamer en projectbegeleiding en de nodige zaken geproduceerd en ingekocht. Tot slot word het gemonteerd.
7. De klantenkring van het bedrijf of organisatie.
Van de lokale installateur om de hoek tot aan Stork, GTI, Imtech enz. welk door het gehele land gevestigd zijn en meerdere verstigingen hebben.
8. Het aantal personeelsleden van het bedrijf of de vestiging.
Rond de 65 momenteel, zullen er meer worden de komende tijd.
9. De manier waarop men nieuw personeel werft: advertentie, internet, eigen relaties, enz.)?
Advertentie, familie-/kenissenkring, uitzendbureau's
10. Het gebruik van uitzend-, inval- en/of oproepkrachten.
Velen komen als uitzendkracht en krijgen na verloop van tijd een vast contract. Verder zijn er stagelopers die na hun stage tijdens de vakantie en vrijde dagen komen werken.

werkzaamheden
11. Een gedetailleerde beschrijving van de werkzaamheden op een 'gemiddelde' werkdag.
Klanten/inkopers telefonisch te woord staan over projecten of producten. Nieuwe projecten uitrekenen.
12. De leuke kanten van de baan.
Eigen kantoor, eigen indeling van de tijd en grote verantwoordelijkheid
13. De vervelende kanten.
Wisselende werkdruk, kan een week rustig zijn en dan een week storm lopen.
14. De verandering van de inhoud van het werk in de afgelopen jaren.
Doe het nu 2 jaar ondertussen en in die 2 jaar is het meer gestroomlijnder geworden.

beroepshouding
15. De belangrijkste vaardigheden die noodzakelijk zijn voor de functie.
Gezond verstand, mensenkennis/omgang, gevoel van waarde van geld (gaat vaak over grote sommen geld) .
16. De belangrijkste karaktereigenschappen die je nodig hebt bij dit werk.
Discipline, leergierig zijn, snel dingen kunnen oppikken/aanleren.

werktijden en werkplek
17. De werktijden (vast, flexibel en/of onregelmatig). Het aantal uren dat gemiddeld per week wordt.
Werktijden van half 7:30 tot 17:00, daarin 8u werken. Gemiddelde aantal uren per week: minimaal 40u en oplopend tot 70u.
18. Beschrijving van de werkplek: soort ruimte, beschikbare apparatuur, verlichting, temperatuur, uitzicht, enz
Eigen kantoor met bureau, kasten, computer met internetverbinding, luchtbehandeling (o.a. airco in de zomer), temperatuur regelbaar per kantoor, uitzicht op palletfabrikant.
19. Werkt de geïnterviewde wel eens thuis? ('S avonds of in het weekend) Zo ja, waarom?
Regelmatig, om mijn werk op tijd af te kunnen krijgen en werk is nou eenmaal een hobby van me.

houding tegenover de baan
20. Zou de geïnterviewde hetzelfde werk over vijf jaar nog willen doen?
Jazekers, word met de dag interessanter en uitgebreider.
21. Als het mogelijk zou zijn om over te stappen naar een andere baan, zou de geïnterviewde dat dan overwegen?
Enkel wanneer ik ontslag zou krijgen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 16:03
ashiana
ashiana is offline
thank you verry much
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen gemaakte verslag over de multiculturele samenleving
smart_girl
1 21-05-2008 21:34
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Stakingen busvervoer
Kitten
126 08-07-2007 16:20
Werk, Geld & Recht Achternaam geven -> probleem
Verwijderd
34 23-01-2007 20:10
Psychologie in de wa-jong door een psygische aandoening, en dan de herkeuring...
heavyukkie
14 06-09-2005 13:43
Werk, Geld & Recht Some advice here (over werksituatie)
Verwijderd
8 03-10-2003 20:15
Lifestyle Familie
kaleidoscope
68 01-07-2002 17:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:53.