Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2011, 09:41
-x-Anoniem-x-
-x-Anoniem-x- is offline
Hooii..

Ik wou weten hoelang het ongeveer duurt voordat zo'n koortslip weggaat?
Want ik heb er namelijk één, maar die zit er al langer dan een week en ik zie er geen verbetering in. Soms bloed mijn koortslip ook.
Ik gebruik wel een soort creme speciaal voor koortslippen en heb in het begin nog die koortslip stickers gehad, wat vreselijk zat en het haalde steeds mijn korstje weg. Al weet ik niet of dat erg is?

Die koortslip zit bij mij iets onder me mondhoek, en omdat ik van die irritante kaken heb die wel eens opslot staat moet ik me mond wel is een paar keer ver open doen, wat weer nadelig is voor me koortslip, want die gaat er soms van bloeden of het trekt heel erg.
Zorgt dat bloeden ervoor dat mijn koortslip maar niet weggaat?

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 02-01-2011, 13:15
-x-Anoniem-x-
-x-Anoniem-x- is offline
Niemand??
Met citaat reageren
Oud 02-01-2011, 16:11
Verwijderd
Als je gewoon eens even op google had gezocht, dan had je waarschijnlijk ook een antwoord gevonden. Ik geef in dit geval even de informatie die bij mijn eigen huisarts op de website staat over koortslippen:

Wat is het?
Een koortslip is een infectie van de huid op of in de buurt van de lippen. Er ontstaat een plekje dat jeukt, brandt of pijn doet. Het plekje zwelt op, wordt rood en er ontstaan kleine blaasjes. Na één of twee dagen drogen de blaasjes op en ontstaan er korstjes. Na ongeveer een week is de lip weer genezen. Een koortslip komt vaak terug, meestal op dezelfde plaats.
Wat kunt u er zelf aan doen?

•Raak de blaasjes niet aan. Was uw handen regelmatig, zeker wanneer u de blaasjes per ongeluk toch heeft aangeraakt.
•Het herpesvirus blijft altijd in uw lichaam zitten. Daar is niets tegen te doen.
•U kunt wel proberen te voorkomen dat u opnieuw een koortslip krijgt:
•Gebruik een goed beschermend zonnebrandmiddel voor uw lippen.
•Zorg voor een goede weerstand. Gezonde voeding, voldoende lichaamsbeweging en genoeg nachtrust zijn daarvoor belangrijk.
•Sommige mensen vinden het prettig om bij een koortslip vaseline of zinkolie op hun lippen te smeren.
Wanneer naar de huisarts?
Ga naar uw huisarts als de blaasjes na twee weken nog niet weg zijn of als de ontsteking zich uitbreidt. In dit laatste geval zijn er bacteriën in de blaasjes gekomen die nog een andere infectie hebben veroorzaakt. Dan is behandeling door uw huisarts nodig.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Koortslip
Lavendel239
2 05-08-2012 01:20
Lichaam & Gezondheid Koortslip --> soa?
Charl0tteee
14 28-11-2010 16:07
Lichaam & Gezondheid Hét middel tegen koortslip!!!
Verwijderd
10 26-04-2005 19:47
Lichaam & Gezondheid koortslip
Pieternel
10 20-08-2003 16:25
Liefde & Relatie koortslip
haas17
21 22-10-2002 11:11
Lichaam & Gezondheid Koortslip
fruitmand
8 28-12-2001 15:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:43.