Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2015, 15:33
df
Avatar van df
df is offline
Komen er nu een hoop op gang las ik. Help jij ergens bij mee? Bv kleding/goederen opsturen, vrijwilligen in een AZC etc etc

waarom wel of waarom niet?

Dingen liken op facebook telt niet
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2015, 15:34
love-THE-world
Avatar van love-THE-world
love-THE-world is offline
Nee, ik weet ook niet waarom niet. Wil t wel maar doe t niet
__________________
zo,
Met citaat reageren
Oud 06-09-2015, 15:34
df
Avatar van df
df is offline
Je bent een luie kut?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2015, 15:41
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik heb mn oude kampeerspullen gedoneerd aan de groep die op Lowlands de achtergebleven kampeermaterialen hebben opgehaald, en 2 vuilniszakken kleding die hier al een eeuw stonden om weg te geven aan een hulpgroep hier in Groningen.

Maar ik ga niet vrijwilligen/iemand in huis nemen. Dat laatste niet omdat ik vind dat je getraumatiseerde mensen degelijke hulp moet bieden, en ik ben daar niet gekwalificeerd/geschikt voor.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 06-09-2015, 15:44
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Oh en de afgelopen 2 jaar heb ik met regelmaat blikken conserven en dekens/handdoeken/knuffels meegegeven aan 2 studenten hier uit Groningen die al jaren in hun vakantie reizen door gebieden waar de afgelopen jaren oorlog heeft gewoed en daar de vluchtelingenkampen bezoeken.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 06-09-2015, 16:21
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik heb er niet echt iets van meegekregen. De racisten zitten hier nu in de regering en ik neem aan dat die de vluchtelingen zo veel mogelijk buiten de deur willen houden.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2015, 16:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kleding doneer ik altijd aan de kledingbak dus dat komt sowieso goed terecht. En ik help mijn Syrische buurman met zijn Nederlands en hij kan altijd langskomen met 'help hoe is dat in Nederland geregeld'-vragen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2015, 17:02
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Nee, ik weet ook niet waarom niet. Wil t wel maar doe t niet
Dit.

En daarbij heb ik alles gemist, want ik lees/kijk geen nieuws, daar word ik alleen maar naar van /ignorance is bliss
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2015, 18:30
Yannickje
Yannickje is offline
Citaat:
Dit.

En daarbij heb ik alles gemist, want ik lees/kijk geen nieuws, daar word ik alleen maar naar van /ignorance is bliss

Ignorance is bliss. Daar heb ik zo mijn twijfels over.
__________________
Genieten van al wat mooi is en het goede doen
Met citaat reageren
Oud 06-09-2015, 18:42
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ignorance is bliss. Daar heb ik zo mijn twijfels over.
Ik ook wel eens, maar ik kijk/lees al een hele tijd geen nieuws en ik vind het persoonlijk wel heel prettig om niet de hele tijd geconfronteerd te worden met de vreselijke dingen die mensen andere mensen aandoen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2015, 18:56
Verwijderd
Ik wil eerst weten via welke organisatie het het beste terechtkomt en dan ben ik wel van plan wat geld te storten. Al die burgerinitatieven om vluchtelingen in huis te nemen vind ik nogal debiel, want noodoplossingen zijn er volgens mij wel op veel plekken, maar structurele oplossingen zijn het probleem. Ik neem aan dat die mensen niet aanbieden om de komende 4 jaar een gezin in huis te nemen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2015, 07:19
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
ik ben bereid mema in huis te nemen om de druk te verlichten
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Met citaat reageren
Oud 07-09-2015, 08:05
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
ik snap niet waarom het ineens zo een massa is, en waarom ze allemaal naar hier komen en niet lekker naar de VEA of oos europa
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 07-09-2015, 09:07
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
omdat hier #deleven is.

OT: nee. Ik heb wel een bankstel en wat andere inboedel in de aanbieding, maar daar heeft men vooralsnog weinig aan vrees ik.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 07-09-2015, 09:22
Verwijderd
Citaat:
ik snap niet waarom het ineens zo een massa is, en waarom ze allemaal naar hier komen en niet lekker naar de VEA of oos europa
Ehh Oost Europa zit vol met vluchtelingen
Met citaat reageren
Oud 07-09-2015, 10:41
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Zijn daar vooral landen die ze niet willen en doorsturen toch?
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 07-09-2015, 10:56
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
als ik dat doe dan vertel ik het niemand
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 07-09-2015, 10:59
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
maar laten we eerst de zielige nederlanders helpen die getroffen zijn door de bezuinigingen op kunst en cultuur, dat was ook heel erg he
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-09-2015, 13:07
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
ik snap niet waarom het ineens zo een massa is, en waarom ze allemaal naar hier komen en niet lekker naar de VEA of oos europa
De meesten vluchten naar omringende landen in het Midden-Oosten zoals Libanon en Turkije. Oost-Europa is niet echt een logische optie, als je toch al in de EU bent kun je net zo goed naar een rijk(er) land gaan.

Golfstaten hebben doorgaans een soort apartheidsstelsel waardoor het voor mensen die niet de lokale nationaliteit hebben het niet echt prettig vertoeven is. In de VAE heb je wel aardig wat gastarbeiders die in een positie van quasi-slavernij het vuile werk doen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2015, 13:15
df
Avatar van df
df is offline
Libanon bestaat voor één derde uit vluchtelingen geloof ik. Bizar aantal.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2015, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Libanon bestaat voor één derde uit vluchtelingen geloof ik. Bizar aantal.
Ik ben in Georgie in steden geweest met 5000 vaste inwoners en 30.000 vluchtelingen. Maarja het is ook een beetje gek om alle vluchtelingen over één kam te scheren, want er is zoveel gekte en r zijn zoveel oorlogen en conflicten aan de gang..
Met citaat reageren
Oud 07-09-2015, 13:34
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
In de VAE heb je wel aardig wat gastarbeiders die in een positie van quasi-slavernij het vuile werk doen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 07-09-2015, 13:47
df
Avatar van df
df is offline
Carn van wie is die quote in je onderschrift? vind het een mooie
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2015, 13:57
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Carn van wie is die quote in je onderschrift? vind het een mooie
Goede vraag! Volgens mij zag ik 'm ergens op een meme-plaatje; maar de bron kan ik zo 123 niet vinden.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 07-09-2015, 14:20
EleventhHour
Avatar van EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
Libanon bestaat voor één derde uit vluchtelingen geloof ik. Bizar aantal.
1,5 mln vluchtelingen op 4,5 mln inwoners Bizar inderdaad.
Turkije heeft er net zo veel op 75 mln inwoners
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2015, 15:54
Verwijderd
En hoeveel wij? Ik dacht dat dit jaar er ong. 30.000 vluchtelingen bijkwamen in Nederland, maar ik heb eigenlijk geen bron / informatie opgezocht.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2015, 20:38
EleventhHour
Avatar van EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
En hoeveel wij? Ik dacht dat dit jaar er ong. 30.000 vluchtelingen bijkwamen in Nederland, maar ik heb eigenlijk geen bron / informatie opgezocht.
Moeilijk te vinden, bronnen liggen ver uit elkaar. Duitsland zegt 800.000 vluchtelingen te verwachten dit jaar. Ze zouden ongeveer 40% opvangen, dus rond de 2 mln in totaal in Europa. Op 750 miljoen inwoners. Ik dacht dat het in Nederland om tussen de 30.000 en 40.000 ging.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2015, 21:19
Verwijderd
beetje sneu van alle rijke Arabische landen die geen moer doen
Met citaat reageren
Oud 07-09-2015, 21:19
Verwijderd
of rusland, of china
Met citaat reageren
Oud 08-09-2015, 06:59
Verwijderd
Citaat:
En hoeveel wij? Ik dacht dat dit jaar er ong. 30.000 vluchtelingen bijkwamen in Nederland, maar ik heb eigenlijk geen bron / informatie opgezocht.
Het kabinet is aan het overleggen hoeveel ze willen opnemen, waarschijnlijk 7000.

VK neemt 20.000.

Ik lach me wel echt rot om al die Nederlandse 'goed-bedoeld' acties en de reacties van de instanties daarop. Mensen gaan allemaal oude vieze kleding brengen, maar het Rode Kruis o.i.d. reageerde dan weer; alleen nieuwe dingen brengen, we hebben helemaal geen tijd om kleren te gaan uitzoeken en wassen. Het doet me een beetje denken aan het malariaklamboe-visnetten verhaal..
Met citaat reageren
Oud 08-09-2015, 07:16
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Ze hebben toch kleren aan? Waarom hebben ze nieuwe nodig?
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 08-09-2015, 07:26
Verwijderd
Citaat:
Ze hebben toch kleren aan? Waarom hebben ze nieuwe nodig?
Omdat 'we graag iets willen doen, al is het maar iets kleins'. De opvangorganisaties zeggen dat alles qua voorzieningen prima geregeld is in Nederland, dat het voornaamste wat men nodig heeft aandacht is, een praatje, potje voetbal etc. Maar tijd is natuurlijk kostbaarder dan oude kleding
Misschien ben ik hypocriet want ik heb zelf nog geen vinger uitgestoken maar ik vind het allemaal zo'n vertoon..
Met citaat reageren
Oud 08-09-2015, 07:30
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Omdat 'we graag iets willen doen, al is het maar iets kleins'. De opvangorganisaties zeggen dat alles qua voorzieningen prima geregeld is in Nederland, dat het voornaamste wat men nodig heeft aandacht is, een praatje, potje voetbal etc. Maar tijd is natuurlijk kostbaarder dan oude kleding
Misschien ben ik hypocriet want ik heb zelf nog geen vinger uitgestoken maar ik vind het allemaal zo'n vertoon..
Dit is wel heel erg waar ja. Op alle spullenverzamelplekken staan ook lijstjes van wat ze nodig hebben, maar toch wordt er hoop zooi gedumpt waar je naar van wordt. Ik zit ook in een verhuizing en wil veel spullen kwijt, maar op mijn oude pumps en kapotte spijkerbroeken zitten ze heus niet te wachten
Met citaat reageren
Oud 08-09-2015, 07:31
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Mijn ouders werkten bij een groot goed doel en het was altijd verschrikkelijk hoeveel kapotte en/of ranzige spullen er binnenkomen ja. De meeste vluchtelingen hebben zelf al genoeg oude vieze gescheurde kleding.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2015, 12:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik maak een praatje met mijn buurman uit Syrië, help hem met het snoeien van zijn heg, drink een bakkie koffie. Lijkt me prima.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2015, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Ik maak een praatje met mijn buurman uit Syrië, help hem met het snoeien van zijn heg, drink een bakkie koffie. Lijkt me prima.
Is dat een vluchteling dan?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-09-2015, 12:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ja, wel vroeger dan die hele bups nu. Denk dat ie nu een jaar naast mij woont ongeveer.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2015, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Ja, wel vroeger dan die hele bups nu. Denk dat ie nu een jaar naast mij woont ongeveer.
Ohja, ik dacht ook al, is wel snel gegaan dan als die nu al een huis in een normale straat heeft en zo. Alhoewel ik eigenlijk geen idee hebt hoe lang dat doorgaans duurt..
Met citaat reageren
Oud 08-09-2015, 12:35
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat weet ik ook niet dus weet ook niet hoelang ie nu dan al in Nederland is.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2015, 15:51
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Mijn kerk/ bijbelstudiegroep doet best wel veel met en voor vluchtelingen uit Birma en Thailand die tussen de 7 en 3 jaar in Nederland zijn.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-09-2015, 16:34
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
ik ben bereid mema in huis te nemen om de druk te verlichten
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2015, 17:26
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Mijn kerk/ bijbelstudiegroep doet best wel veel met en voor vluchtelingen uit Birma en Thailand die tussen de 7 en 3 jaar in Nederland zijn.
Waarom die specifieke groep/tijdsduur?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2015, 17:50
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Waarom die specifieke groep/tijdsduur?
Die zijn het makkelijkst te bekeren.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 08-09-2015, 18:28
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Die zijn het makkelijkst te bekeren.
Ah ja, na 7 jaar hedonisme in Nederland krijg je ze ook niet meer van het atheïsme af.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2015, 23:44
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Nee, ik weet ook niet waarom niet. Wil t wel maar doe t niet
Ik doe ook niet mee, de spullen zijn nooit beschikbaar voor ouderen in ons samenleving, of mensen die buiten hun schuld om nooit geld over hebben, maar nu er ineens een vluchtelingentsunami (waar Tanja Yes-R commentaar op had nadat Wilders dat had gezegd) is, is het ineens wel beschikbaar.
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Met citaat reageren
Oud 08-09-2015, 23:53
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Dus omdat jij vindt dat er mensen zijn die niet geholpen worden en wel geholpen zouden moeten worden naast die vluchtelingen doe je er nu niet mee? Help je dan die anderen dan?
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 08-09-2015, 23:55
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Dus omdat jij vindt dat er mensen zijn die niet geholpen worden en wel geholpen zouden moeten worden naast die vluchtelingen doe je er nu niet mee? Help je dan die anderen dan?
Tuurlijk niet
Met citaat reageren
Oud 09-09-2015, 00:16
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Een paar keer per jaar heb ik een lijstje. In dit lijstje staan het Ouderenfonds en Norma's Universum niet, maar die staan weer in een ander lijstje. Ik geef geld en goederen aan (semi-)nationale organisaties waarvan ik vind dat die het kunnen gebruiken. Als ik aan vluchtelingen geef, dan kan ik niet aan 1 van de genoemde organisaties geven, of ik moet minder geven, gezien het feit ik een vast bedrag reserveer voor donaties en giften.

*Macrador beprik met een stokbrood*
*Abs met handtas bezwieper*
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg blaap.jpg (20.3 KB, 8x gelezen)
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Met citaat reageren
Oud 09-09-2015, 00:19
Abby.
Abby. is offline
Goedzo jongen. Ieder z'n ding, maar ik zou mijn geld toch liever aan vluchtelingen geven dan aan cavia's.
En van vaste bedragen kun je best afwijken, maar ja, dat vraagt om flexibiliteit natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2015, 00:19
Abby.
Abby. is offline
Dat gezegd hebbende: ik heb (nog) niks overgemaakt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin DA'S TOCH NIE NORMAAL!
bloodyb
27 24-12-2015 09:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Suriname
Supersuri
250 18-05-2006 10:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:15.