Oud 23-03-2010, 15:52
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
In de naam van God zijn er nóg meer doden gevallen. Toch geloof ik, praat ik talen die kerkelijke invloeden heeft en ga zo maar door.
Lullig ben ik, hè?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-03-2010, 15:55
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Dan nog. Iedereen weet waar dat motto vandaan komt, het draagt een smet en ik vind dat het daarom niet zomaar gebruikt mag worden. In mijn ogen zijn we dat aan slachtoffers en nabestaanden verplicht.
En Uice: vrijheid van meningsuiting is niet hetzelfde als zomaar mensen beledigen en tegen alles aanschoppen. Dat is nergens voor nodig.

Maar ik heb me inderdaad wel een beetje aangesteld. Wat wil je om negen uur 's ochtends
Volgens mij weet jij niet waar het motto vandaan komt.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 16:04
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
Volgens mij weet jij niet waar het motto vandaan komt.
Arbeit macht frei is de spreuk, naar de titel van een in 1873 gepubliceerde roman van Lorenz Diefenbach, die boven de toegangspoorten van enkele concentratiekampen en vernietigingskampen staat, waaronder die van Auschwitz, Sachsenhausen en Theresienstadt.

Het is bij mij ook niet dat ik al mn hele leven weet dat het van een boek was, hoor
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 17:25
Verwijderd
Citaat:
En Uice: vrijheid van meningsuiting is niet hetzelfde als zomaar mensen beledigen en tegen alles aanschoppen. Dat is nergens voor nodig.
True. Feit blijft echter dat het geen belediging is, jij vat het alleen zo op.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 21:29
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
En Uice: vrijheid van meningsuiting is niet hetzelfde als zomaar mensen beledigen en tegen alles aanschoppen.
Dat klopt, het is er onderdeel van. Zoals een koe onderdeel is van dieren, is beledigen onderdeel van vrijheid van meningsuiting.

Citaat:
Dat is nergens voor nodig.
Wat is er allemaal wél ergens voor nodig? Voedsel, onderdak, sociaal contact. Daar houdt het wel zo'n beetje op. Jezelf Etmakas noemen op een forum is ook nergens voor nodig.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 21:41
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Citaat:
Waarom vandaag doen wat je morgen door een ander zou kunnen doen?

@Etmakas: VET
Hey, die klopt niet Deze is van Spongebob en hij luidt: Waarom vandaag doen wat je morgen ook zou kunnen uitstellen? Maar helaas is dit wel mijn levensmotto.

Citaat:
Aan iets wat zwak is onderwerp je je niet, ook niet als dat in je voordeel zou zijn.
Deze vind ik heel goed en dit is precies wat ik doe met school. Slechte docenten, slechte lessen, slecht onderwijssysteem, saaie lessen, tijdverspilling, triest niveau en triest tempo enz. Redelijk zwak. Daar onderwerp ik me tegenwoordig niet meer aan, maar ik verzet me ertegen
Met citaat reageren
Oud 24-03-2010, 11:32
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Hey, die klopt niet Deze is van Spongebob en hij luidt: Waarom vandaag doen wat je morgen ook zou kunnen uitstellen? Maar helaas is dit wel mijn levensmotto.



Deze vind ik heel goed en dit is precies wat ik doe met school. Slechte docenten, slechte lessen, slecht onderwijssysteem, saaie lessen, tijdverspilling, triest niveau en triest tempo enz. Redelijk zwak. Daar onderwerp ik me tegenwoordig niet meer aan, maar ik verzet me ertegen
Dat ik niet uit spongebob heb gequote betekend niet dat hij niet klopt

Hij klopt gewoon, hij staat op een tegel, en het betekend wat anders dan die van jou.

Mijn quote betekend dat als je het vandaag door een ander kan laten doen, je het niet morgen zelf moet doen.

Die van jou is een grappig bedoeld citaat die zegt dat je lekker moet gaat uitstellen.
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2010, 16:35
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Haha, ja oke, maar ik vind die van mij beter
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 10:58
Shinigami
Shinigami is offline
(Even Tussendoor:
Laat mij Leven wanneer de Mensheid ten onder gaat,
En laat de Wereld ten onder gaan bij mijn ondergang. )

Levens motto's:
1e) [Beste beschrijving is} Normatieve en Empirische Wetenschap, Maar vooral Filosofie.

2e) ''Laat bij mij ondergang doormiddel van mij,
Mijn tegenstand met mij mee vergezellen,
Er zal ook geen ander weg openstaan.'' (--> mijn eigen worden dus niet van ander dan mij.)

Levens wens:

Laat mij met een pure glimlach de dood tegen moet komen!

(Elk stuk is van mij en door mij bedacht...en de eerste stukje is iet dat bij mij is opgekomen tijden het lezen van dit topic en hoef niet letterlijk genomen worden...
Dus--> Denk Echt Na bij het lezen van dit post.)
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 13:03
Egoconstructie
Avatar van Egoconstructie
Egoconstructie is offline
In 'Walden' vond ik een hele mooie zin. Als je een onverschillige houding tegenkomt, onthoudt:

"Though man grows indifferent, the laws of the universe are not indifferent, but are forever on the side of the most sensitive."
__________________
"Atheïsm: the religion devoted to the worship of one's own smug sense of superiority" ;)
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 23:15
Verwijderd


Met citaat reageren
Oud 25-09-2010, 17:21
Verwijderd
Hoop is een goed ontbijt, maar een beroerd avondeten.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2010, 13:41
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Heb uw naaste lief als uzelf
__________________
In omnia paratus
Met citaat reageren
Oud 27-09-2010, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Heb uw naaste lief als uzelf
Nah, dat vind ik niet zo'n sterke.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 16:39
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Nah, dat vind ik niet zo'n sterke.
Waarom niet?
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 17:19
Verwijderd
Omdat ik vind dat filosofische uitspraken en motto's een kern van waarheid moeten bezitten.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 17:23
Verwijderd
''Conclusions are the point where you got tired of thinking.'' (mijn interpunctie)

Deze staat in de derde post van dit topic. Deze vind ik wel goed.
En ook natuurlijk: ''Behandel anderen zoals ze willen dat je hen behandelt.''
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Omdat ik vind dat filosofische uitspraken en motto's een kern van waarheid moeten bezitten.
Waarom zou dat niet waar zijn? Ik voel me altijd veel fijner op momenten dat ik mijn naasten liefheb.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou dat niet waar zijn? Ik voel me altijd veel fijner op momenten dat ik mijn naasten liefheb.
Wat is het nut ervan, mijn liefde voor anderen afhankelijk te maken van de liefde voor mezelf? Bovendien mijn naasten zijn per definitie degenen die ik liefheb, dus is dit een nogal nodeloos advies.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 19:37
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Wat is het nut ervan, mijn liefde voor anderen afhankelijk te maken van de liefde voor mezelf? Bovendien mijn naasten zijn per definitie degenen die ik liefheb, dus is dit een nogal nodeloos advies.
De betekenis bevat wel onder andere:

Medemens en evenmens
http://www.encyclo.nl/zoek.php?woord=naaste

Dus jouw medemens is per definitie degene die je liefhebt? En volgens mij heeft het juist een groot nut om je liefde voor anderen af te laten hangen van de liefde voor jezelf. Aangezien vrijwel iedereen van zichzelf houdt is het goed om je naaste net zo lief te hebben (als het niet meer is).
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 19:44
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik vind het ook een stomme uitspraak 'heb je naasten lief als jezelf'. Vooral op momenten dat ik mezelf echt eventjes haat of in ieder geval niet lief heb.

Ik houd geloof ik niet zo van mezelf, nou ja, ik houd net iets te vaak niet van mezelf. En andere momenten heb ik geen mening en ben ik gewoon egoïstisch en niet zelf-liefhebbend of zo. De spaarzame momenten dat ik blij/tevreden/gelukkig met mezelf ben, zijn mij te weinig om daar m'n naastenliefde aan af te hangen.

En daarom vind ik 'behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden' de lading veel beter dekken. Ook al houd ik niet van mezelf (op sommige momenten) dan vind ik het nog steeds heel fijn als mensen lief tegen me doen!

En verder heb ik geloof ik niet even een filosofisch motto. Of je moet 'Er zijn twee dingen oneindig, het universum en de menselijk domheid - al ben ik van het laatste zo zeker nog niet' (Einstein) filosofisch vinden.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 19:56
Verwijderd
Citaat:
De betekenis bevat wel onder andere:

Medemens en evenmens
http://www.encyclo.nl/zoek.php?woord=naaste

Dus jouw medemens is per definitie degene die je liefhebt? En volgens mij heeft het juist een groot nut om je liefde voor anderen af te laten hangen van de liefde voor jezelf. Aangezien vrijwel iedereen van zichzelf houdt is het goed om je naaste net zo lief te hebben (als het niet meer is).
Dus het is behalve een circelredenatie en een nodeloos advies ook nog eens slecht gedefinieerd.
Neem nou jouw uitleg ervan. Dat betekent dus ongeveer, dat vrijwel iedereen van alle mensen moet houden (sommigen hoeven dat dus niet), maar waarom zou iemand van alle andere mensen houden? Moet je ook van degenen houden, die vervelend tegen je doen?
Het lijkt mij niet.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 19:59
Verwijderd
Citaat:
En daarom vind ik 'behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden' de lading veel beter dekken. Ook al houd ik niet van mezelf (op sommige momenten) dan vind ik het nog steeds heel fijn als mensen lief tegen me doen!"
Ook dat vind ik nog niet helemaal perfect. Ik wil graag dat een chirurg mij opereert als dat nodig is, maar ik vrees, dat die chirurg niet door mij geopereerd wil worden.
''Behandel anderen zoals ze willen dat je hen behandelt.''
Dit is al iets accurater.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 20:09
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Ook dat vind ik nog niet helemaal perfect. Ik wil graag dat een chirurg mij opereert als dat nodig is, maar ik vrees, dat die chirurg niet door mij geopereerd wil worden.
''Behandel anderen zoals ze willen dat je hen behandelt.''
Dit is al iets accurater.
Nee, dat staat er niet. Er staat niet 'zoals je wilt dat ze jou behandelen' maar 'zoals je behandeld wilt worden'. Een chirurg die zijn best doen om nauwkeurig te opereren wil zelf ook nauwkeurig geopereerd worden. Niet per se door jóu, maar door iemand/een andere chirurg.

En 'zoals ze willen dat je hen behandelt' kan ik ook wel dingen bij verzinnen die niet kloppen. Misschien wil iemand wel heel graag dat je hem doodschiet, maar dat betekent nog niet dat het beste ook meteen is om hem dood te schieten. Misschien wel, misschien niet. Mensen willen niet altijd het beste voor zichzelf. Maar dat gaat ook op bij hoe ik het bracht.

Alhoewel die dat doodschiet-gehalte al minder heeft dan 'heb uw naaste lief als uzelf'. Hoewel ze misschien 'uzelf' bedoelen als in de drang die je hebt om goed voor jezelf te zorgen, nou ja, te eten en te ademen en zo en niet als in hoe lief je jezelf nou echt vindt. Maar alsnog doet het me teveel denken aan het niet-lief vinden van mezelf.

Jeetje, wat een gemierenneuk. :')
Met citaat reageren
Oud 28-09-2010, 22:16
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
"There is no point in driving yourself mad trying to stop yourself going mad. You might as well give in and save your sanity for later."
-Douglas Adams in: Life, the Universe, and Everything.
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 11:03
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
gemierenneuk
Mierengeneuk..
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 12:14
DeZiekeGnoe
Avatar van DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Ik vind het ook een stomme uitspraak 'heb je naasten lief als jezelf'. Vooral op momenten dat ik mezelf echt eventjes haat of in ieder geval niet lief heb.

Ik houd geloof ik niet zo van mezelf, nou ja, ik houd net iets te vaak niet van mezelf. En andere momenten heb ik geen mening en ben ik gewoon egoïstisch en niet zelf-liefhebbend of zo. De spaarzame momenten dat ik blij/tevreden/gelukkig met mezelf ben, zijn mij te weinig om daar m'n naastenliefde aan af te hangen.

En daarom vind ik 'behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden' de lading veel beter dekken. Ook al houd ik niet van mezelf (op sommige momenten) dan vind ik het nog steeds heel fijn als mensen lief tegen me doen!

En verder heb ik geloof ik niet even een filosofisch motto. Of je moet 'Er zijn twee dingen oneindig, het universum en de menselijk domheid - al ben ik van het laatste zo zeker nog niet' (Einstein) filosofisch vinden.
Ik denk dat we hetzelfde bedoelen. Voor mij houd het in elk geval ook in dat je moet proberen van jezelf te houden, jezelf te accepteren. Wat al moeilijk genoeg is. Daarnaast voel ik me er prettig bij als ik positief kan denken over de mensen om me heen. Het is erg prettig om de positieve kanten van de mensen om je heen te benadrukken.

In de praktijk gaat dat niet zo makkelijk natuurlijk, ik probeer er zo dicht mogelijk in de buurt te komen. Heb er verder geen problemen mee als mensen het om genoemde redenen geen sterk motto vinden. Het is gewoon voor mij persoonlijk van belang .
__________________
In omnia paratus
Met citaat reageren
Oud 17-11-2010, 00:27
frolisme
frolisme is offline
hoi,

mijn naam is malcolm en ben 16 jaar,
ik heb mijn diploma voor vmbo-kaderberoeps, en weet dat ik veel meer kan.
ik wil alleen graag filosofie studeren.
is dit mogelijk? zo ja hoe?

een uitspraak van mezelf:

Om de term filosofie te begrijpen moet je kunnen filosoferen.
stel je kunt dit niet, dan weetje niet wat de term filosofie betekent.
en weet je ook niet of je kunt filosoferen.


plato:

de mens heeft geleerd van de geschiedenis dat de mens niet leerd van de geschiedenis.

Immanuel Kant: De mens is het enige wezen dat opvoeding nodig heeft

Laatst gewijzigd op 17-11-2010 om 00:28. Reden: foute spelling
Met citaat reageren
Oud 17-11-2010, 16:24
Verwijderd
-de waarheid maakt vrij, maar soms eerst misselijk.
-I don't know what the future holds, but I know who holds it.
-als een zorg te klein is om haar tot gebed te maken is ze ook te klein om tot een last te zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2010, 16:26
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
@Frolisme, volgens mij kan jij nu VAVO vwo doen, dan Wijsbegeerte. Of wacht nee, dat kon na MBO.. of wat? xD

Laatst gewijzigd op 20-11-2010 om 15:30.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2010, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Om de term filosofie te begrijpen moet je kunnen filosoferen.
stel je kunt dit niet, dan weetje niet wat de term filosofie betekent.
en weet je ook niet of je kunt filosoferen.
Don't quit the dayjob
Met citaat reageren
Oud 19-11-2010, 15:16
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Nu graag weer terug naar motto's
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 19-11-2010, 20:32
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Onwetendheid is een zegen.
Mattheus 5:3 Salich [zijn] de arme van geeste: Want harer is het Coninckrijck der Hemelen.

Seneca's "Het is niet zo dat de dingen moeilijk zijn omdat we ze niet wagen, maar omdat we ze niet wagen zijn ze moeilijk" kan mij wel bekoren.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2012, 21:29
CarryXD
CarryXD is offline
Citaat:
Homo sapiens non urinat in ventum
Dat is potjeslatijn. 'urinat' bestaat niet in het latijn.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2012, 05:52
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Dat is potjeslatijn. 'urinat' bestaat niet in het latijn.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2012, 07:52
Verwijderd
Citaat:
Dat is potjeslatijn. 'urinat' bestaat niet in het latijn.
http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/urine
Met citaat reageren
Oud 30-06-2012, 19:22
Bamboestokje
Avatar van Bamboestokje
Bamboestokje is offline
Ik denk dus ik ben.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2012, 18:01
Denkerius
Denkerius is offline
i don't know with which weapons ww3 will be fought but i do know that ww4 will be fought with sticks and stones - Alber Einstein
__________________
Just think
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01.