Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2012, 19:57
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Prometheus

Mijn god, wat een ellende hier en daar.

Eerst verwacht je nog een soort film van Alien-kwaliteit, maar helaas. De personages zijn van bordkartonnen stereotypering (de stoere geoloog met tattoo's en woeste attitude, de Franse chaggo bitch, de kille gezagsvoerster) en de acties in de film zijn ronduit stompzinnig.

Absoluut dieptepunten waren:
Spoiler


en

Spoiler


en

Spoiler


5,5/10 voor de soms mooie beelden en Giger-achtige omgeving.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.

Laatst gewijzigd op 27-09-2012 om 20:20.
Advertentie
Oud 27-09-2012, 20:20
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
"Hey, een slangachtig monster met gevaarlijke tanden! Snel aanraken die hap!"
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 28-09-2012, 08:24
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
http://movieplotholes.com/prometheus.html

Citaat:
It must be great to be a screenwriter who can pull so many different things from his asshole: it’s like your own personal backpack in-between your legs.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 28-09-2012, 11:58
Verwijderd
Citaat:
"Hey, een slangachtig monster met gevaarlijke tanden! Snel aanraken die hap!"
Dat was misschien nog wel het ergste stuk ja. Die kutbioloog irriteerde me al vanaf de eerste seconde dat hij in beeld kwam. Net als de rest van de crew trouwens.

Maargoed, dat was het voornaamste probleem van de film. De crew is zo verschrikkelijk simpel, stereotype en ondoordacht gedaan dat de film een marteling is om af te kijken. Vooraf was ik best sceptisch maar ik had nooit verwacht dat het zo slecht zou zijn. Eigenlijk ben ik ook wat te royaal geweest met m'n 3 want er is eigenlijk niets aan de film te ontdekken wat enigszins interessant is.
Oud 28-09-2012, 17:51
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Eens met bovenstaande! (met een streep eronder)

To Rome with love

Lieve film. Ik heb me absoluut niet verveeld. Ik vind het altijd wel leuk om naar de knulligheid van mensen te kijken. Het verhaal kabbelde voor mijn gevoel een beetje, en de volgende dag keek ik

7/10

You will meet a tall dark stranger

en die sprak me toch meer aan.
Spoiler


7.5/10
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 30-09-2012, 17:39
Verwijderd
Take This Waltz

Dramafilm met Michelle Williams.

De film heeft duidelijk een bepaald sfeertje, waar je van houdt of juist niet. Ik eerder juist niet. Het begin, grofweg het eerste uur, is allemaal vervelend gezapig. Het is allemaal nogal ergelijk en traag, en de interacties tussen de personages zijn vaag en lastig te plaatsen.

Een hoop scenes die gevoelig en veelzeggend willen zijn maar die dikwijls te lang duren, en voor mij een hoog 'jaja, schiet toch op'-gehalte krijgen.

Een echte sfeerfilm dus, want de noodzaak om van dit flinterdunne verhaaltje een film te maken ontgaat me.

Postieve puntjes; het kleur- en lichtgebruik is mooi, en zorgt ervoor dat de hele speelduur prettig is om naar te kijken. En een aantal mooi geschoten scenes, hoewel ze voor mij wat te lang gingen duren toch niet slecht gedaan.

5,5/10
Oud 01-10-2012, 16:13
Hazel
Hazel is offline
The Green Butchers had de DVD al een paar jaar geleden gekregen, leuke film. Een heel stuk beter dan dat laatste gedrocht van dezelfde schrijver, Love Is All You Need. Een 7,5.
Oud 04-10-2012, 13:57
Verwijderd
Husbands and Wives

Ja, weer leuk. Ik hou altijd van Woody Allen in dit soort films, al kan ik helemaal niks met Mia Farrow trouwens, zie hem liever samen met Diane Keaton.
De stijl van filmen is ook leuk, het heeft iets heel eigentijds die documentairestijl.

7,5/10
Oud 04-10-2012, 16:24
Verwijderd
The legend of Ip Man. 6/10

Mede door de afwezigheid van de originele Ip Man en het vele recyclen van acteurs lang niet zo interessant als de eerste 2 delen. Toch vermakelijk genoeg om het af te kijken als je de andere films digt.
Oud 05-10-2012, 12:16
Verwijderd
Zelig

Heel knap gedaan. In het begin had ik wat moeite om erin te raken, maar als je eenmaal gewend ben aan de vorm dan is het erg amuserend. Het is niet altijd even makkelijk om het te volgen doordat het geluid vaak niet al te best is, en er veel geschakeld wordt tussen interviews, 'archiefbeelden', stukken tekst en andere dingen, maar daardoor blijft het wel heel de rit interessant en boeiend.

Heel creatief.

8,5/10
Oud 05-10-2012, 13:36
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Wairudo 7 - 7/10

Vermakelijke pulpshit met rare/stoere/onnozele/ondefinieerbare gezichtsuitdrukkingen en een hoop pief paf poef.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 05-10-2012, 18:23
Verwijderd
Tokyo Gore police - Nee/10.

Nee.
Oud 06-10-2012, 16:00
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
De twee Sneeuwwitjes gekeken die afgelopen jaar uitkwamen.

Mirror Mirror
Erg simpele film, maar toch redelijk vermakelijk als jeugdfilm. Beetje vervelende prins, maar leuke dwergen. Snow White een combinatie tussen Audrey Hepburn en Björk. Lelijke animatie in het begin van de film en een wanstaltig bollywoodlied aan het eind. Visueel bij vlagen mooi (in het besneeuwde bos) en over-the-top (in het kasteel). Julia Roberts best aardig als boze koningin.

6,5/10

Snow White and the Huntsman
Duidelijk bedoeld voor een ander publiek dan Mirror Mirror. Visueel op momenten behoorlijk mooi. Verhaal wel erg lang, vooral het middendeel. Charlize Theron overtuigend als koningin, maar Kristen Stewart duidelijke miscast. Vervelend open einde wat betreft die prins en de huntsman. Uiteindelijk veel meer een spektakelfilm van Mirror Mirror, soms werkt dat wel, soms niet.

7/10
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 07-10-2012, 15:30
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Zelig

Ja, erg tof. Knappe montage waarin acteurs in authentieke (zwart-wit) beelden zijn geplaatst, iets wat later ook gedaan is in Forrest Gump. Alleen is Zelig veel absurder en grappiger, vanwege Woody's geniale script en persoonlijkheid.

De jaren '20, '30 en '40 zijn bijna perfect nagebootst, qua aankleding, filmkwaliteit en geluid. En het verhaal is fascinerend creatief.

9/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 07-10-2012, 16:23
Verwijderd
Drunken Master 2. 6.5/10

Vaak me kapot gelachen om de complete over the top martial arts. Maar al met al zeer goed te pruimen, als je door het overacteren heen kan prikken.
Oud 08-10-2012, 12:39
Verwijderd
Love and Death

De eerste keer dat ik een 'early funny one' bekijk van Woody Allen. Het begint veelbelovend. Ook veel minder slapstick en flauwe humor dan ik verwacht had. Het deed me soms denken aan The Holy Grail van Monty Python, toevallig dat ze in het zelfde jaar uit zijn gekomen.

Maar na ongeveer 40 minuten zijn er teveel dingen die niet helemaal werken of die te lang duren, waardoor het als geheel uiteindelijk toch iets minder geslaagd is.
Er zijn nog genoeg grappen die wel werken, dus het is amusant, maar zeker niet een van de beste die ik gezien heb.

6,5/10
Oud 08-10-2012, 17:40
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
The Innocents 9/10

Ik hou van ouderwetse spookhuisfilms, en dit is een van de betere. De ouderwetse dialogen en het theatrale acteerwerk zijn soms wat lachwekkend, zeker bij de kinderen- hoewel het juist in hun geval ook wel werkt om de creepfactor te versterken. Een klein jongetje dat een volwassen vrouw 'my dear' noemt, dat geeft je toch een griezelig gevoel.

Verder fantastische belichting, mooi, voor het genre subtiel gebruik van geluid, en aangename 'matter of fact' schrikeffecten. Een plotselinge spookverschijning is doorgaans effectiever als die niet gepaard gaat met bombastische muziek, maar rustig in beeld gebracht wordt, zodat het niet de fysieke schok is waar je van opspringt, maar de realisatie dat iets bovennatuurlijks zonder poespas de realiteit binnendringt.

Roadhouse 8.5/10

Goede vechtscènes, lachwekkende dialogen, Patrick Swayze als vechtjas, en het soort scheldwoorden dat alleen witte Amerikanen in de jaren tachtig gebruiken: chickendick, dickless en peckerhead.

Het soort film waarin iedereen een mes bij zich heeft en bargevechten zo gemakkelijk uitbreken als in Lucky Luke.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 08-10-2012, 21:46
Verwijderd
Everything You Always Wanted to Know about Sex * but Were Afraid to Ask

Stom. Zeven sketches, die met uitzondering van de laatste, (bijna) nergens grappig, interessant, intelligent, controversieel (wat je misschien kan verwachten bij zo'n onderwerp) of boeiend zijn.

Zwakste Woody tot nu toe.

3,8/10
Oud 09-10-2012, 18:13
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Madadayo

Mooie Kurosawafilm. Aan te raden te kijken in samenhang met Ikiru.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 09-10-2012, 19:48
O RLY
Avatar van O RLY
O RLY is offline
Brave 8.5/10
Deze film was helemaal in de stijl waarvan ik van hou. Leuke personages en vooral de muziek vond ik er mooi. Ik had allen graag iets meer van de Clans willen zien en iets minder van Spoiler!
Spoiler




Iets meer van dit dus. Deze scene zat niet in de film, geen idee waarom. Ik vind em hilarisch

Laatst gewijzigd op 10-10-2012 om 11:14.
Oud 09-10-2012, 19:53
O RLY
Avatar van O RLY
O RLY is offline
The Watch 4/10
Ik had er meer van verwacht. Iets te veel poepje plasje humor. Het verhaal zelf vond ik ook niet zo heel spanend. Allen Richard Ayoade was geniaal zoals gewoonlijk.
Oud 10-10-2012, 00:04
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Lover of Loser

Naar het boek van Carry Slee, dus dat het een typische tienerprobleemfilm zou worden, wist ik. Ik wilde hem toch zien, vanwege Ruud Feltkamp. Eindelijk speelt hij een keer een stomme kerel, weer eens wat anders dan de leuke jongen uit GTST. Ik vond het toch een fijne film, ondanks de slome start en snelle eind. Heerlijk slecht, meer slechte dan goede acteurs (met teksten die duidelijk letterlijk uit het hoofd zijn geleerd <3). Ja, ik hou ervan, slechte films. Maar ik kan deze film daarom ook geen cijfer geven.

Ik was trouwens toevallig in het boek begonnen en dat kwam slightly beter/uitgebreider op me over, misschien zou ik die maar eens moeten lezen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 10-10-2012, 16:23
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Lars and the real girl
Herkijk. De vorige keer dat ik deze veel film had ik een beetje verkeerde verwachtingen en voelde ik wat minder liefde voor deze film. Maar nu vond ik het een fijne, ingetogen film. Goede rol ook voor Ryan Gosling en Bianca natuurlijk ook!

7.5/10

Star Wars Episode 4: a new hope
Herkijk. Toch wel een leuke Star Wars, maar aan het eind duurt die wat lang, maar dat vind ik van andere Star Wars films ook een beetje. Misschien toch iets teveel war voor mij tussen de stars, maar ja... daar gaat het natuurlijk om . Het ziet er trouwens wel een beetje gek uit dat sommige dingen met de computer verbeterd zijn, dat had wat mij betreft niet gehoeven.

7/10

Hope Springs
Ik dacht dat dit een komedie was, maar het was meer drama. Ik vond de film wel oké, niet zo fantastisch. En ja... ik ga het toegeven Meryl Streep was irritant.

5.5/10

The Exorcist
Herkijk.Ooit heb ik de film in de bioscoop gezien, toen vond ik de film nogal gedateerd, maar toen was ik nog jong en wilde ik alles gelikt en snel en had ik geen waardering voor kwaliteit. Ik houd helemaal niet van horror, maar ik vond dit echt een goede film. Mooie shots, goede spanning, Gewoon echt heel tof!

8/10

Savages
Meh. Deltoro heeft nog de leukste rol. Aaron Johnson is veel te veel een hippie, jammer want hij is zo fijn om naar te kijken, en die andere kerel is veel te veel een leger-dude. En dat meisje vond ik maar irritant. Veel te stereotiep allemaal, op de verkeerde manier. Meh!

5.5/10
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 10-10-2012, 19:13
Refill-sensei
Refill-sensei is offline
Tekkonkinkreet

Rare titel, rare film. Maar wel gaaf. Voor degenen die het nog niet geraden hadden: deze film is van Japanse origine. Het gaat over Black en White, twee straatjochies die in Treasure Town de boel onveilig maken. Black is een echte straatrat en White is een onschuldig klein jongetje met kinderlijke gedachten. Op een gegeven moment wil een gast Treasure town platgooien om er een pretpark van te maken. Hij vindt de jongens in de weg lopen en stuurt een soort bovennatuurlijke vechters op hen af om ze om zeep te helpen. Black en White proberen te overleven en hun geliefde Treasure Town te beschermen.

WAARSCHUWING! Deze film is een grote mindfuck
Oud 11-10-2012, 15:15
Hazel
Hazel is offline
Ik zag A Respectable Family en die was erg goed.
Oud 11-10-2012, 20:24
Verwijderd
God bless America 9/10

Ik vond het een erg vermakelijke film die ik al sinds ik de trailer had gezien, wilde kijken. Ik kon me enorm inleven in Frank en had na 10 minuten het gevoel zelf een shotgun te willen pakken om de verwerpelijke mensheid uit te roeien. Soms natuurlijk overdreven, maar in veel gevallen ontzettend herkenbaar.

Scène waar ik enorm van genoot:
Spoiler


Wat me een beetje stoorde:
Spoiler

Maar goed, dat zijn details.
Oud 11-10-2012, 23:01
Verwijderd
Nights and Weekends

Weer eens een mumblecore gekeken. Meteen ook de saaiste en ook wel vreemdste die ik gezien heb. Het begint wel aardig, maar later wordt het soms wel érg irrelevant en contextloos, zelfs voor mumblecorebegrippen. Snapte soms niet helemaal wat er gaande was.
Overall nog wel net een voldoende, hou wel van dit genre, vooral door het net echt-acteren.

5,8/10
Oud 21-10-2012, 17:18
Hazel
Hazel is offline
Youth in Revolt

Best leuk, maar kan ook komen door mijn zwak voor Michael Cera 7/10
Oud 21-10-2012, 18:48
Verwijderd
Ong bak 1 & 2: 6,5

Leuk, leuk.
Oud 22-10-2012, 20:28
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Detachment
Heftig en een beetje deprimerend, maar wel een mooie film. En Adrien Brody

Dans la maison
Ik de eerste helft van de film sterker. Op zich wel een leuk verhaal, maar voor mijn gevoel kwam het niet helemaal uit de verf. Ik ben er nog niet helemaal over uit.

Madagaskar 3
Onverwachts leuk met makkelijke humor

Ober
Na de Noorderlingen een de laatste dagen van Emma Blank te hebben gezien, deze ook maar even gekeken. Ik vond het weer een lekkere film. Alleen wel jammer dat het bij Nederlandse films altijd zo theatraal blijft qua spel, ik weet niet wat het is.
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 23-10-2012, 01:25
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
God Bless America

Een man is de verloedering en veridiotisering van de hedendaagse maatschappij beu en krijgt zelfmoordneigingen; tot hij zich bedenkt en liever zijn pistool wil gebruiken op de vijand; iedereen die in zijn ogen verwend, oppervlakkig of 'scum' is, moet het ontgelden. Taxi Driver meets Falling Down meets Leon meets Natural Born Killers.

Waarom Leon? Hij ontmoet bij zijn eerste rampage een meisje dat precies zo denkt als hij. Samen gaan ze op een Bonnie and Clyde (Mickey and Mallory?)-achtige killing spree en vermoorden ze iedereen die hen niet aanstaat. Maar dat meisje is zo onrealistisch neergezet als een tiener dat het gewoon irritant wordt. Ze is intelligenter dan gemiddeld (zoals Juno), maar gedraagt zich ook zó out of this world dat het gewoon niet geloofwaardig meer is. En ik vind het prima om mijn suspension of disbelief aan de kant te zetten als dit een pure zwarte komedie zou zijn die lekker absurd is, maar de film neemt zichzelf tóch te serieus door het te overgieten met drama.

Ik krijg het idee dat de schrijver gewoon een bittere, 50-jarige ouwe lul is die alles van vroeger goed vindt en alles van nu complete bagger. Als zo iemand dan zijn ergernissen omzet in een script, kun je wel verwachten dat het een hoop sloppy writing wordt. Een hoop onlogische acties, geen spanningsboog, geen karakterontwikkeling...de film KLOPTE gewoon van geen kant.

3/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.

Laatst gewijzigd op 23-10-2012 om 02:10.
Oud 23-10-2012, 21:10
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Falling Down

Herkijkje van de cultklassieker (?) met Michael Douglas in kantooroutfit die 'een slechte dag' heeft, doordraait en een ravage aanricht in de stad met zijn geweren en honkbalknuppel.
Het begint op zich nog wel oke, met een build-up van ergernissen en andere irritaties, maar het wordt gaandeweg een ridicuul verhaal met misplaatste scènes hier en daar. Een aanvaring met bendeleden, een ontmoeting met een neonazistische wapenhandelaar...Erg vergezocht. En dan blijkt Douglas ook nog eens een psychisch verleden te hebben en niet enkel door te draaien wegens 'de maatschappij', maar ook omdat hij sowieso al een kort lontje heeft.

Door de film heen gewoven zit ook nog een plot van de bijna gepensioneerde politieman die deze zaak toch nog even wil oplossen voor hij er definitief mee stopt. Het hoe en wat van zijn pensionering wordt onnodig uitgebreid uitgelicht en voegt weinig tot niets toe aan het verhaal.
Wat resulteert in het feit dat het laatste half uur een typische jaren '80 buddycop-film wordt met flarden CSI. En tegen die tijd is de originele premisse van de film (een man die gek wordt van de irritante maatschappij vol irritante mensen) allang op de achtergrond verdwenen. Zonde.

5/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 24-10-2012, 22:40
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Natural Born Killers

Ik heb m ooit eens gezien toen ik 13-14 was, maar ik wist er bijna niks meer van.

Nu ik hem terugzie vind ik het maar een rare mix van stijlen en montage. Zwart-wit, homevideo, groenfilter, slowmotion, tekenfilm en oude filmbeelden. Erg warrig en vaak vol wansmaak.

Qua plot is het wel goed te volgen, maar de stijl maakt het nogal vaag en afstandelijk. Ik kon er niet echt inkomen, en ook een aantal personages zijn erg over the top en karikaturaal.

De gebruikte muziek was wel goed.
5/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 29-10-2012, 21:04
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
170 Hz

Relaas over twee dove tieners (Noeste Nick en Emo Evy) die dolverliefd zijn en wiens ouders de relatie niet goedkeuren. Samen besluiten ze, na wat geruzie met de ouders, samen weg te lopen en hun intrek te nemen in een verlaten onderzeeboot (?). Dus slaan ze literflessen drinkwater in (geen eten gek genoeg) en besluiten ze samen een 'verbond' te smeden, door haar zwanger te laten raken. Het plan is om na 5 maanden weer terug te keren.
In een veel te pretentieus aanstelleritis-drama, gelardeerd met een sausje van gestileerde, artsy-fartsy beelden (die op zich best mooi zijn) wordt duidelijk dat Nick een dikke psycho is die niet van plan is om uberhaupt nog terug te keren. Het hoe en waarom wordt nergens duidelijk, maar blijkbaar is dat van onderschikt belang.

5/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 01-11-2012, 02:53
Dr. Durrr
Avatar van Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Skyfall.

Bond in crisistijd. Weinig gadgets, weinig mooie auto's, geen leuke Bondgirl. Het verhaal laat wel de donkere kant van Bond zien, geen enkel moment van verveling en vooral het einde is vet. Erg mooi gefilmd.

8/10.

The Hunger Games

Cool verhaal. Deed me erg denken aan Battle Royale. Stuk beter dan ik had verwacht. Ik kijk erg uit naar deel 2.

7.5/10

Savages

Vet. Onverwachte wending. Baal dat ik hem via een schrale Torrent heb gezien in plaats van in de bios.

7.5/10

End of Watch

Boeiend verhaal. Laat zien hoe kut gangs zijn en hoeveel heftiger de Mexicaance kartels zijn. Opzet is een beetje vreemd, maar wel vet uitgewerkt.

7.5/10

Taken 2

Ik vond Taken echt een van de vetste films van de laatste jaren. Taken 2 is een slap aftreksel daar van. Erg jammer, want ik keek er echt naar uit. De eerste film had echt potentie voor een mooie reeks. Soort van Bond met een zwart randje. Denk alleen dat Neeson zich niet meer laat lenen voor nog een slap aftreksel.

7/10

Expendables 2

Brute actie. Erg tof voor een remake. Sowieso al geniaal om al die grote sterren te zien samenwerken. Ik hoop dat ze deze lijn kunnen behouden voor een deel 3 en er een mooie franchise van kunnen maken.

7.5/10

Alleen maar nette mensen

Teveel clichés. Voorspelbare grappen. Had het boek al gelezen en vond dat de film er weinig aan toevoegde.

5/10
__________________
Dr Durr and Partners - GP Surgery

Laatst gewijzigd op 02-11-2012 om 02:43.
Oud 01-11-2012, 10:06
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Skyfall 6/10

Het begint allemaal goed met een mooie actiescène, lekker over de top- hoewel het wel echt te ver gaat als Bond een val van honderd meter overleeft. Dat kan niet, hè.

Daarna krijgen we de gebruikelijke problemen van de hedendaagse Bondfilms: het gaat allemaal veel te lang door met saaie monologen die veel minder interessant zijn dan ze willen. Vooral Javier Bardem gaat echt op de zenuwen werken met zijn Joker/Jafar-variant.

Sowieso is ie ongeveer een uur te lang. Al dat gespychologiseer van actiehelden tegenwoordig. Geef mij maar Bond als plat icoon.

En de schurk is een hacker, dus weer heel veel 'he's in our system!' zonder enige uitleg van hoe hij dat nou eigenlijk doet. Hacken is magie. Als je maar supersnel typt voor een groot scherm vol onbegrijpelijke onzin, krijg je alles voor elkaar. Luie schrijvers.

Tevens de lelijkste CGI die ik in lange tijd in zo'n grote film heb gezien. Was echt even schrikken.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 02-11-2012, 00:25
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Dus niet de beste Bondfilms zoals sommige beweren?
__________________
Du bist ein N00b!
Oud 02-11-2012, 15:28
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Dus niet de beste Bondfilms zoals sommige beweren?
Nee. Maar ik vind Craig ook verre van de beste Bond. Hij is zeker een van de beste acteurs die Bond speelde, maar hij is niet het beste ín het spelen van Bond.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 02-11-2012, 18:14
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ik vind hem zo onaantrekkelijk
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 02-11-2012, 19:53
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Nee. Maar ik vind Craig ook verre van de beste Bond. Hij is zeker een van de beste acteurs die Bond speelde, maar hij is niet het beste ín het spelen van Bond.
Ik heb nog geen Bondfilm met Craig gezien, maar als ik zo stukjes zie, zie ik hem niet als een James Bond.
__________________
Du bist ein N00b!
Oud 02-11-2012, 20:01
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik heb nog geen Bondfilm met Craig gezien, maar als ik zo stukjes zie, zie ik hem niet als een James Bond.
Nee, precies. Gewoon een uitsmijter bij een nachtclub.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 02-11-2012, 22:08
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Seeking A Friend For The End Of the World - 5/10

Bij tijd en wijle grappig, maar de opbloeiende liefde tussen de hoofdpersonages komt totaal niet geloofwaardig over. Wat ook niet helpt is dat de film begint als een oddball-comedy met bizarre/kleurrijke/ personages en eindigt als een dramedy met volkomen normale personages. Het contrast is zo groot, dat ze gewoon niet in hetzelfde universum passen.

Het is eigenlijk gewoon schizofrene indie-onzin, overgoten met een conventioneel Hollywoodsausje om zwijmelaars en lolbroeken aan te trekken. Leuk geprobeerd, maar geen sigaar.

Safety Not Guaranteed - 6/10

Indie-onzin, maar wel redelijk aandoenlijk. Met in de hoofdrol een hipster die pas relatief laat in de film moordlust begint op te wekken. Doet ze goed hoor!

Verder is het allemaal te vlug voorbij en te matig uitgewerkt om je echt bij te blijven.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 03-11-2012, 17:34
Verwijderd
Cinema Paradiso, de director's cut. 6,5/10

Vermakelijke film, maar niet de director's cut. Dan duurt de film namelijk bijna 4 uur en op een gegeven moment werd ik helemaal ziek van de kutitalianen.
Oud 05-11-2012, 11:34
Verwijderd
Expandables 2. 4/10

Hoewel het een beetje erbij hoort was het aantal flauwe grappen en knipogen naar films waar de helden eerder in hebben gespeeld nu wel erg groot. Daarnaast is (ook begrijpelijk) het verhaal zo incoherent en gebeurt er van alles door elkaar alleen maar om iedereen een beetje screentime te nuttigen. Ik zou er niet over klagen als de actie maar goed in elkaar zit, maar die vond ik (voor pure actiefilm) erg tegenvallen. Waar in deel 1 nog echt leuke explosieve momenten zaten was het hier eigenlijk slechts eenheidsworst.
Oud 05-11-2012, 13:17
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
We Need to Talk About Kevin

Erg mooi, <3 voor Tilda Swinton. En verder is het gewoon een ontzettend naar en vervelend verhaal waar je absoluut niet vrolijk van wordt, maar wel vanaf begin tot eind boeiend en spannend en heel goed geacteerd.

The Fifth Element

Ik kon me nog fragmenten herinneren van deze film van vroegah toen hij op TV was, maar hij is nog steeds gaaf. Bewijst maar eens dat je ook zonder de irritante overdadige (en overduidelijke) CGI-crap van tegenwoordig een overtuigende en gave SF-film kan maken, zeker als er simpelweg zo effectief mogelijk gebruik gemaakt wordt van effects omdat je beperkte middelen je daartoe dwingen, ze worden zo goed mogelijk benut en niet voor afleidende eyecandy.
En verder gewoon een goed verhaal en goede actie. Prima film.
__________________
you're not my demographic
Oud 08-11-2012, 19:27
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Broadway Danny Rose

Woody zoals ie is; een neurotische, immer panikerende spraakwaterval met onzekere trekjes. Een love interest, in de vorm van Mia Farrow, die minder leuk is dan Diane Keaton, maar goed, we doen het er maar mee.
Het verhaal is leuk geschreven en geeft Woody lekker de kans om zichzelf te etaleren. En dat is precies wat een Woody Allenfilm een Woody-Allenfilm maakt.

8/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 08-11-2012, 22:59
tammeer
tammeer is offline


Alleen maar Nette mensen.

9

De meeste grappen zie je wel aankomen, maar wat een onderhoudende film! De zwarte hoofdrolspeelster is echt TE grappig. De hele film door dubbel gelegen. Net als de rest van de zaal.
Oud 08-11-2012, 23:21
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
In Time

Ja, leuk! Best ingewikkeld, maar als je er eenmaal in zit en je snapt het systeem en het taalgebruik, is het best goed bedacht. Het verhaal zit wel oké in elkaar (het is niet dat ik zeg, amg, wat een plot), maar het actiegehalte is dikke prima. Ik vind Justin Timberlake een fijne man. Om naar te kijken, uiteraard, maar bij hem heb ik helemaal niet het 'zanger die acteur probeert te zijn' gevoel en dat vind ik heel fijn. Ik heb me in ieder geval goed vermaakt.

8/10
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 09-11-2012, 14:01
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Het Zakmes

Lang geleden! Olivier Tuinier was vroeger supertof en schattig, jammer dat hij nu zo'n pauperfiguur is geworden.
Het verhaal is wel leuk, vooral de eerste helft met dat ie op reis gaat en alles om het zakmes terug te brengen naar Tim, zijn schoolvriendje. Daarna zakt het een beetje in en komt er een wat ongeloofwaardig einde. Dat hij ineens een muzikaal optreden krijgt op nationale televisie vond ik een beetje uit de lucht komen vallen. Maar het doet niet af aan de leuke scenes die eraan vooraf gingen.

De liedjes tussendoor waren echter een beetje lame en voegden niks toe.

7/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 09-11-2012, 15:49
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
The Big Lebowski - 5/10

Eh....dit was toch leuker toen ik nog gewoon twaalf was. Het is af en toe grappig, maar de scherpte en trefzekerheid van andere Coen-films ontbreekt volledig. En die maffe hallucinatie/droomscenes zijn echt kksaai, niet normaal
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Welke rolprent heb jij als laatste gekeken? Vertel het me.
Dinalfos
500 24-04-2008 18:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.