Oud 09-02-2003, 01:50
theone87nl
Avatar van theone87nl
theone87nl is offline
al die mensen die links stemmen en vinden dat allogtonen hier naartoe moeten komen of blijven waarom nemen die niet zelf een allochtoon in huis als ze het zo zielig voor hun vinden in hun eigen land? dat willen ze natuurlijk niet.... die lui die links stemmen denken alleen maar aan hun eigen status(van ik ben goed voor de minderen enzo) en niet aan het landsbelang...
jullie reacties graag
Advertentie
Oud 09-02-2003, 01:52
Verwijderd
die lui die rechts zijn die denken alleen maar aan zichzelf en niemand anders, zolang zij het maar goed hebben geven ze geen ruk om iemand anders.
Het zijn gewoon een stelletje egoïsten.



Ik denk niet dat je veel succes gaat hebben met je topic.
Oud 09-02-2003, 01:53
Verwijderd
Citaat:
theone87nl schreef:
jullie reacties graag
Mijn reactie:

jij bent gewoon een domme n00b die niks snapt van links/rechtsverhoudingen...een opmerking als 'linkse mensen willen dat alle allochtonen hier blijven' snijdt toch totaal geen hout. Oriënteer je eerst 'ns een beetje in de stof voordat je iets post. Lamer.
Oud 09-02-2003, 02:09
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik sluit mij aan bij lafjuh en de heer N. Man.

Links vindt niet zozeer dat vluchtelingen moeten komen, maar meer dat als ze komen, dat ze dan mogen blijven

Citaat:
theone87nl
al die mensen die rechts stemmen en vinden dat allogtonen hier niet binnen mogen komen of moeten vertrekken waarom gaan die niet zelf in het land van herkomst van die mensen wonen als ze vinden dat het daar zo veilig is? dat willen ze natuurlijk niet.... die lui die rechts stemmen denken alleen maar aan hun eigen portemonnee en aan de staatsschuld en niet aan het landsbelang...
Dit was jouw stukje, maar nu met wat aanpassingen. Je ziet dat het nu ook opgaat.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 09-02-2003, 02:12
Verwijderd
Alsof je zomaar kunt zeggen 'links wil dit of dat'. Alsof alle 'linkse' partijen hetzelfde willen.

Deze stelling gaat uit van een verontrustende simpelheid.
Oud 09-02-2003, 02:16
theone87nl
Avatar van theone87nl
theone87nl is offline
nee want wij zijn niet welkom in die landen probeer maar eens een kerk in pakistan te bouwen(je bent binnen een week dood) en wat doen ze hier? moskeen bouwen en nog meer van die troep. en dan verkondigen ze ook nog daarin dat het westen slecht is(Terwijl ze er zelf zijn gaan wonen ) en links is gedoemd om te falen(kijk maar naar het communistische rusland en china die ook rechts beginnen te worden anders schiet het ook niet op met hun)
Oud 09-02-2003, 02:18
theone87nl
Avatar van theone87nl
theone87nl is offline
Citaat:
nare man schreef:
Mijn reactie:

jij bent gewoon een domme n00b die niks snapt van links/rechtsverhoudingen...een opmerking als 'linkse mensen willen dat alle allochtonen hier blijven' snijdt toch totaal geen hout. Oriënteer je eerst 'ns een beetje in de stof voordat je iets post. Lamer.
jij bent communist volgens mij
heb je ooit weleens een rechtse partij gehoord die zei dat allochtonen hier welkom zijn?
Oud 09-02-2003, 02:21
theone87nl
Avatar van theone87nl
theone87nl is offline
Citaat:
lafjuh schreef:
die lui die rechts zijn die denken alleen maar aan zichzelf en niemand anders, zolang zij het maar goed hebben geven ze geen ruk om iemand anders.
Het zijn gewoon een stelletje egoïsten.



Ik denk niet dat je veel succes gaat hebben met je topic.
ja iedereen moet zichzelf maar zien te redden in hun eigen land!
Oud 09-02-2003, 02:27
The Stranger
Avatar van The Stranger
The Stranger is offline
Ik stem niet links, ik stem sociaal.
Oud 09-02-2003, 02:32
Iwein
Iwein is offline
Eigelijk is sociaal(links) heel asociaal.
Iedereen in Nederland(als legitiem burger) heeft de kans om een opleiding te volgen en geld te verdienen.

De kansen om "rijk" te worden zijn dus over het algemeen gelijk, tenslotte geld verdien je door een hoog redement te halen op een kapitaal wat je kan lenen bij de bank.


Eigelijk is het dus heel asociaal dat mensen die niet "hard willen werken" om goed zn eigen geld te verdienen geld vangen van de rijken.


Ik vind dat eigelijk ronduit asociaal, profiteren van anderen.





*nu gaat het los barsten!*

-----------------------

Dit klopt, ben ik het HELEMAAL MEE EENS!
Komt trouwens niet zo vaak voor, dat het met iemand eens ben.

En ja, geld kan je verdienen door geld te lenen v/d bank en daar een hoog redement te halen, maar met hard werken alleen kom je ook al een eind. Als je daarvoor maar de juiste opleiding gedaan hebt, dat scheelt ook veel.

Als je nu niet je best doet op school, krijg je daar later spijt van!
Klinkt zo lekker wijs he...

*kritiek, kom maar op!*


-----------------------

je kan lullen wat je wilt maar als je bij ons op school kijkt(stedelijk gym nijmegen) zie je dat daar vooral rijke lui zitten!!!
achtergrond heeft dus wel degelijk invloed op je opleidingsniveau...
en zowieso als je meer dan 1 miljoen per jaar verdient kun je best wat missen en moet je niet zeuren!!!
ook hebben mensen met rijke ouders vaak contacten in hogere kringen waar je heel veel voordeel van kan hebben
en daar komt bij dat je ook hard kunt werken en toch niet genoeg verdient om nog van te kunnen leven als je werkloos word!!!

---------------------------


Stel nou dat je goed leven hebt, een goede baan, leuke vrouw etc.

Maar plotseling krijg je een ongeluk met je auto en je kan niet meer werken en je vrouw verlaat je voor een ander.

Waar zou je nu zijn zonder AOW of WW of weet ik veel?

Bovendien merken die rijke stinkerds toch niet het verschil tussen een ton meer of minder op hun bankrekening, dus daar kan heus wel wat meer belasting betaalt worden.

partijen als VVD hebben een duidelijke mentaliteit en dat is (zoals Marijnissen zo mooi zegt): ikke, ikke en de rest kan stikke. En ook "kaviaar voor weinigen en broodkruimels voor velen"

----------------------

voorbeeldje:
ik studeer economie, nu zijn er een aantal boeken, maar weinig goede boeken. mijn boek voor BedrijfsEconomie is zlefs zo dat ik zonder dat te lezen meer van de stof begrijp dan door het wel te lezen. mijn leraar BE is het daar mee eens en is ook een boek aan het schrijven: zijn probleem, het geld dat hij aan dat boek verdiend is nauwelijks de moeite voor het schrijven omdat er zoveel belasting over zijn inkomsten afgedragen zal moeten worden. waarschijnlijk schrijft hij hierna dus niet weer een boek, alhoewel ik denk dat zijn boeken zeer zeker zullen zijn als de meeste bestaande boeken...

persoonlijk ben ik ook van mening dat de uitkeringen best laag gehouden mogen worden(stel dat ik over 4 jaar als alleenstaande het huis uitga, iets goedkoops huur, dan kan ik toch mooi de hele dag nixen, makkelijk rondkomen op de kosten van de overheid. een alleenstaande moeder met 2 jonge kinderen zal echter elk spreekwoordelijk dubbeltje 3x om moeten draaien. wil je dus een eerlijke regeling zal je bijna elke situatie apart moeten bekijken(wat weer zoveel tijd kost dat de werkeloosheid zich in ieder geval op zal kunnen lossen...)
economisch gezien zou het het beste zijn om alles af te schaffen, belastingen drastisch te verlagen en hierdoor de economie te stimuleren. sociaal gezien zal dit echter niet werken, want ik, dat luie studentje dat na zijn studie gekozen heeft voor luieren ipv werken, zal dan wel een baan kunnen vinden, maar die alleenstaande moeder met 2 kinderen heeft simpelweg geen tijd om te werken.

en dit jongens en meisjes, was weer een subliem verhaal van dikkie dik


probleem: relatief hoge belasting met veel inkomen, stel nu 1s dat voor die miljonair de belasting zo hoog word -in zijn ogen- dat hij niet meer de moeite wil nemen om meer te verdienen(risico is in zijn ogen te groot, er gaat te veel tijd/moeite in zitten ivm de netto opbrengsten), dan zal hij dus stoppen met zijn inkomstenbron op een bepaald inkomen.
dat betekend dus dat al het geld wat hiermee verdiend word, niet meer verdiend word, dus ook de mensen die voor dat geld gewerkt hebben niet meer hoeven te werken...

-----------------------


Ten eerste zijn bijna alle lagere en middelbare scholen links. Dit simpelweg omdat zij niet verder denken dan iedereen gelijk iedereen evenveel geld. Echter waneer ze hard werken en een baan hebben veranderen ze van mening.

Domer:
Je zegt hetzelf, ik heb geen gelijke kans meer.....(en dus verdien ik een AOW uitkering.)

---------------------


mensen die werken moeten in het algemeen natuurlijk veel meer krijgen dan WW / AOW.... pity you als je niet kunt werken, je moet gewoon kunnen leven, maar dan een heel stuk zuiniger, verder ben je vaak niet compleet arbeidsongeschikt, en zul je vast wel ergens (desnoods deeltijd) wat extra kunnen verdienen. Moraal: als je niet werkt moet je niet evenveel kunnen verdienen als mensen die wel werken. Als je erst 25 jaar een opleiding hebt gedaan, moet je VEEL meer verdienen dan mensen die na 16 jaar gingen werken...

-------------------
.............
---------------
de WAO is zo corrupt

erin komen is moeilijk maar eruit komen is nog veel moeilijker. me pa is dus door een ernstig autoongeluk in de WAO gekomen. werd meteen 100% afgekeurd. na 3 jaar revalideren kon ie weer een klein beetje beginnen. dus ze gingen naar die instantie van het WAO om te vragen om hij niet voor een aantal % weer aan de slag kon gaan. de WAO wilde daar niks van weten maar op het moment werkt me pa wel weer 36 uur bij zijn oude baas. en zit nog steeds 100% in de WAO. *ff voor de duidelijkheid hij krijgt alleen reisgeld van zijn baas. zijn baas wil hem weer gewoon normaal betalen maar dat kan niet omdat die sukkels van het WAO hem niet een gedeelte willen goedkeuren.

----------------------


wat "zinnige", en "ontopic" replies van een dergelijk draadje in een ander forum.
Oud 09-02-2003, 02:39
theone87nl
Avatar van theone87nl
theone87nl is offline
ehum dat gaat heel ergens anders over allemaal
Oud 09-02-2003, 02:40
theone87nl
Avatar van theone87nl
theone87nl is offline
er moet verschil zijn in standen en lonen anders zou het een ongeregeld zooitje hier worden
Oud 09-02-2003, 02:45
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
theone87nl schreef:
er moet verschil zijn in standen en lonen anders zou het een ongeregeld zooitje hier worden
Wat een onzin zeg. Verschil in lonen OK, de opleidingen verschillen ook in duur en moeilijkheidsgraad, maar verschil in standen is absoluut niet essentieel voor onze samenleving.

Citaat:
theone87nl schreef:
ehum dat gaat heel ergens anders over allemaal
Nee hoor, dat gaat over sociale voorzieningen en sociale uitkeringen, iets waar links ook al sinds het begin voor strijdt.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:

Laatst gewijzigd op 09-02-2003 om 02:47.
Oud 09-02-2003, 02:47
The Stranger
Avatar van The Stranger
The Stranger is offline
Niet iedereen heeft gelijke kansen op een goede opleiding. Veel mensen kunnen studeren op een universiteit bijvoorbeeld gewoon niet betalen. Ook krijgen kinderen van rijke/belangrijke ouders nog steeds vaak voorang op kinderen van ouders die dat niet zijn.

Mensen die niet hard willen werken, zullen ook nooit rijk worden. Mensen die wel hard werken, worden meestal toch niet rijk.

Mensen laten verhongeren terwijl je zelf zat geld hebt is ook asociaal.
Oud 09-02-2003, 04:44
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
iwein schreef:
Eigelijk is sociaal(links) heel asociaal.
Iedereen in Nederland(als legitiem burger) heeft de kans om een opleiding te volgen en geld te verdienen.

De kansen om "rijk" te worden zijn dus over het algemeen gelijk, tenslotte geld verdien je door een hoog redement te halen op een kapitaal wat je kan lenen bij de bank.

Eigelijk is het dus heel asociaal dat mensen die niet "hard willen werken" om goed zn eigen geld te verdienen geld vangen van de rijken.

Ik vind dat eigelijk ronduit asociaal, profiteren van anderen.
Dit is een typisch liberaal denkbeeld. Ieder voor zich. Hier komt de kritiek die je zo graag wilt:
Iedereen heeft inderdaad een kans om een opleiding te volgen en geld te verdienen. Maar dat die kansen voor iedereen gelijk zijn is een ernstige misvatting. Een kapitaal kan je bij de bank alleen krijgen als je voldoende krediet hebt. krediet krijg je alleen als je over een rendabel inkomen beschikt. Bovendien kan een bijstands gezin geen goede opleiding betalen. Helaas, want als dat wel mogelijk was geweest had het kind misschien wel directeur van de AKZO geworden. Helaas...... zonder opleiding kom je er niet. Dat is punt 1.
punt 2: Het is natuurlijk zo dat mensen niet alleen maar profiteren van anderen, dat doen juist de rijken die loonarbeiders uitbuiten om zelf zoveel mogelijk winst te maken. Niemand zit voor zijn plezier in de WW, WAO of AOW. (een enkeling daar gelaten, die sta ik hier ook niet te verdedigen) Dat komt echt niet omdat die mensen niet willen werken, maar gewoon omdat ze dat om een bepaalde reden niet kunnen.

(wat al die stukjes hieronder ermee te maken hebben begrijp ik niet, ze versterken je punt zeker niet!)

De liberale denkbeelden (kapitalisme ten top) eist zijn slachtoffers. Deze maatschappij is gebaseerd op klasse verchillen. Opzich is daar niets mis mee. Ik ben geen communist. Maar een sociaal vangnet, niet bedoeld voor degenen die niet willen werken, maar meer voor de slachtoffers van jou liberale denkbeelden, dat is toch geen slecht idee?
__________________
vive la feast!!

Laatst gewijzigd op 09-02-2003 om 04:46.
Oud 09-02-2003, 10:59
Verwijderd
waarom moet iets per-sé links-rechts zijn.

ik heb dan pvda gestemd, maar het gaat mij er gewoon om dat de rechtse partijen liever het geld uit de middenklasse en lager trekken dan uit de "machtssector".

en dát vind ik fout.
Oud 09-02-2003, 11:43
Iwein
Iwein is offline
de bijstand of het sociale vangnet mag er best zijn, maar er moet beter op gecontroleerd worden ivm misbruik, en het sociale vangnet moet genoeg zijn om te kunnen overleven. niets meer. Niet om dezelfde luxe en dingen te kunnen aanschaffen die mensen die wel werken wel kunnen.

Verder kun je, als je het zelf heel graag wilt, best wel wat kwa opleiding; geef toe, voor "rijken" is het makkelijker, maar waar een wil is is een weg. Universiteit kijkt niet naar inkomen ouders, maar naar een papiertjes genaamd VWO.
Oud 09-02-2003, 12:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
theone87nl schreef:
jij bent communist volgens mij
heb je ooit weleens een rechtse partij gehoord die zei dat allochtonen hier welkom zijn?
Wat versta je onder allochtoon?

Als een rechtse partij wilt dat er NIEMAND meer binnenkomt, is het een extreem-rechtse partij.

De meeste rechtse partijen laten wel gaten open voor politieke vluchtelingen en buitenlandse arbeiders waar het zo nodig moet (bv. in de gezondheidszorg).
Ads door Google
Oud 09-02-2003, 12:15
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Wat een gelul. Ik heb het SP partijprogrmma er even op nageslagen.

Politieke vluchtelingen mogen asiel krijgen.

Geen inkoop van buitenlandse arbeidskrachten en het onbeperkt toelaten van economische vluchtelingen is niet mogelijk.

Lijkt mij zo slect toch nog niet?
Oud 09-02-2003, 12:21
Verwijderd
Citaat:
iwein schreef:
de bijstand of het sociale vangnet mag er best zijn, maar er moet beter op gecontroleerd worden ivm misbruik, en het sociale vangnet moet genoeg zijn om te kunnen overleven. niets meer. Niet om dezelfde luxe en dingen te kunnen aanschaffen die mensen die wel werken wel kunnen.
oh, denk maar niet dat je met een uitkerinkje zo'n relaxt leven hebt hoor.
Citaat:
evEndzhar:
Niet iedereen heeft gelijke kansen op een goede opleiding. Veel mensen kunnen studeren op een universiteit bijvoorbeeld gewoon niet betalen.
al eens gehoord van studiefinanciering, waarbij je ok tot een bepaald bedrag per maand geld kan lenen?
Citaat:
Ook krijgen kinderen van rijke/belangrijke ouders nog steeds vaak voorang op kinderen van ouders die dat niet zijn.

heb je voorbeelden?
Oud 09-02-2003, 12:28
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S@nder schreef:
Wat een gelul. Ik heb het SP partijprogrmma er even op nageslagen.

Politieke vluchtelingen mogen asiel krijgen.

Geen inkoop van buitenlandse arbeidskrachten en het onbeperkt toelaten van economische vluchtelingen is niet mogelijk.

Lijkt mij zo slect toch nog niet?
Het zou zo uit het VVD program kunnen komen
Oud 09-02-2003, 12:31
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:

al eens gehoord van studiefinanciering, waarbij je ok tot een bepaald bedrag per maand geld kan lenen?


Dan is de straf om ouders te hebben die minder verdienen groot, aangezien je dan diep in de schulden zult zitten van het lenen door te studeren.
Waarom mag een rijkeluiszoontje of dochtertje zonder schuld afstuderen en een arm dochter of zoon van een arbeidersgezinnetje torenhoge schulden moet afbetalen als hij/zij een baan krijgt?

Klinkt ook niet echt rechtvaardig, eigenlijk he?
Ikzelf kom - ondanks dat mijn ouders meebetalen (en behoorlijk veel) - net rond en probeer te sparen om de schulden die ik zal maken grotendeels te dekken.
Een vriendin van mij krijgt zowat alles betaald en gaat zo'n 3 a 4 keer per jaar naar Italie. Dat kan ze permitteren. Dankzij haar oudes.
Oud 09-02-2003, 12:35
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
theone87nl schreef:

jullie reacties graag
je verhaal raakt kant noch wal.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Oud 09-02-2003, 12:46
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
als alle mensen die rechts stemmen nou zelf wegen gaan bouwen en naar irak gaan om daar oorlog te voeren
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 09-02-2003, 12:47
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
autodropje schreef:
je verhaal raakt kant noch wal.
Ik zal het erbij laten dat ik het met deze uitspraak eens ben, anders krijg ik een waarschuwing wegens flamen

Verder ben ik het met Nare Man eens.
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Advertentie
Oud 09-02-2003, 12:51
Japzer
Avatar van Japzer
Japzer is offline
Citaat:
theone87nl schreef:
al die mensen die links stemmen en vinden dat allogtonen hier naartoe moeten komen of blijven waarom nemen die niet zelf een allochtoon in huis als ze het zo zielig voor hun vinden in hun eigen land? dat willen ze natuurlijk niet.... die lui die links stemmen denken alleen maar aan hun eigen status(van ik ben goed voor de minderen enzo) en niet aan het landsbelang...
jullie reacties graag
verdiep je eerst maar eens wat meer in de politiek, je hebt geen idee waar je het over hebt
__________________
I'm burned with desire, but you left me in the rain...
Oud 09-02-2003, 13:01
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
als alle mensen die rechts stemmen nou zelf wegen gaan bouwen en naar irak gaan om daar oorlog te voeren
Oud 09-02-2003, 13:44
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Joostje schreef:
als alle mensen die rechts stemmen nou zelf wegen gaan bouwen en naar irak gaan om daar oorlog te voeren
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Oud 09-02-2003, 14:38
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Landsbelang pff
my country can suck my fucking cock
juist omdat ik niet in status van landen op zichzelf geloof, geloof ik dat men zich vrij moet kunnen bewegen over de hele wereld. Dat je het niet eens bent met de manier waarop dingen op landelijke niveau worden geregeld, betekent niet dat je meteen een allochtoon in je huis moet nemen. Ik laat toch ook geen spoorlijn in mijn achtertuin aanleggen om de infrastructuur van de NS te verbeteren?
Oud 09-02-2003, 14:40
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
evEndzhar schreef:
[knip]
[off-topic]wat voor een soort aapje heb jij in je avatar? chimpansee, toch? Ik een bonobo [/off-topic]
Oud 09-02-2003, 14:43
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Ik heb trouwens een net zo groot bezwaar tegen het opnemen van een 'allochtoon' (asielzoeker? ) in mijn huis als tegen het opnemen van een willekeurige andere persoon in mijn huis, als tegen het opnemen van een familielid. Mensen in huis zuigen.
Oud 09-02-2003, 15:04
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
iwein schreef:
de bijstand of het sociale vangnet mag er best zijn, maar er moet beter op gecontroleerd worden ivm misbruik, en het sociale vangnet moet genoeg zijn om te kunnen overleven. niets meer. Niet om dezelfde luxe en dingen te kunnen aanschaffen die mensen die wel werken wel kunnen.

Verder kun je, als je het zelf heel graag wilt, best wel wat kwa opleiding; geef toe, voor "rijken" is het makkelijker, maar waar een wil is is een weg. Universiteit kijkt niet naar inkomen ouders, maar naar een papiertjes genaamd VWO.
Dan snap ik jou hele idee van "sociaal links is eigenlijk heel asociaal" niet. Er is geen enkele (linkse) partij die misbruik van de sociale voorzieningen aanmoedigd. Bovendien is het sociale vangnet ook niet veel meer dan overleven. Die mensen hebben echt geen geld over om luxe artikel als een TV aan te kunnen schaffen, of een auto oid.
dus waar heb je het nou eigenlijk precies over?
__________________
vive la feast!!
Oud 09-02-2003, 15:07
theone87nl
Avatar van theone87nl
theone87nl is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Wat versta je onder allochtoon?

Als een rechtse partij wilt dat er NIEMAND meer binnenkomt, is het een extreem-rechtse partij.

De meeste rechtse partijen laten wel gaten open voor politieke vluchtelingen en buitenlandse arbeiders waar het zo nodig moet (bv. in de gezondheidszorg).
ik versta allochtonen als mensen die van buiten het westen (heel amerika en de europese unie landen(geen oostblok enzo dus)) komen
alleen lui uit de EU landen zouden hier mogen komen immigreren als ze een integratie cursus in hun eigen land hebben gehad en ervoor geslaagd zijn.
Oud 09-02-2003, 15:08
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
theone87nl schreef:
ik versta allochtonen als mensen die van buiten het westen (heel amerika en de europese unie landen(geen oostblok enzo dus)) komen
alleen lui uit de EU landen zouden hier mogen komen immigreren als ze een integratie cursus in hun eigen land hebben gehad en ervoor geslaagd zijn.
Waarom maak je onderscheid tussen mensen? Waarop is deze apartheid gelegitimeerd?
Oud 09-02-2003, 15:14
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Waarom maak je onderscheid tussen mensen? Waarop is deze apartheid gelegitimeerd?
Oud 09-02-2003, 15:17
theone87nl
Avatar van theone87nl
theone87nl is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Waarom maak je onderscheid tussen mensen? Waarop is deze apartheid gelegitimeerd?
omdat als je daar ver weg vandaan komt je een hele andere cultuur hebt met hele andere normen en waarden dus is het veel te moeilijk om je aan te passen als je daar je hele leven hebt gewoont dus blijf daar dan maar. of verdiep je eerst eens in onze cultuur en kom hier dan wonen en pas je je aan.
Ads door Google
Oud 09-02-2003, 15:18
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Citaat:
theone87nl schreef:
jullie reacties graag
Liever half Albanië dan jij in huis.
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Oud 09-02-2003, 15:19
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Citaat:
theone87nl schreef:
omdat als je daar ver weg vandaan komt je een hele andere cultuur hebt met hele andere normen en waarden dus is het veel te moeilijk om je aan te passen als je daar je hele leven hebt gewoont dus blijf daar dan maar. of verdiep je eerst eens in onze cultuur en kom hier dan wonen en pas je je aan.
En dan nog wat; Welke cultuur? Onze cultuur is multicultureel, al langer dan jij bestaat.
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Oud 09-02-2003, 15:51
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
Nate schreef:
Liever half Albanië dan jij in huis.
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Oud 09-02-2003, 15:57
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Citaat:
theone87nl schreef:

jullie reacties graag
Misschien is een leuke integratiecursus op kosten van de overheid wat voor je, lekker nederlands leren bijv.
Oud 09-02-2003, 16:07
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
theone87nl schreef:
omdat als je daar ver weg vandaan komt je een hele andere cultuur hebt met hele andere normen en waarden dus is het veel te moeilijk om je aan te passen als je daar je hele leven hebt gewoont dus blijf daar dan maar. of verdiep je eerst eens in onze cultuur en kom hier dan wonen en pas je je aan.
Een Pool begrijp ik persoonlijk beter dan een Amerikaan. Onze meningen verschillen dus over onze normen en waarden en hoe wij deze zien.

Waarom dan alsnog een onderscheid?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 09-02-2003, 16:37
The Stranger
Avatar van The Stranger
The Stranger is offline
Citaat:
heb je voorbeelden?
Ik zal eens kijken of ik wat voorbeelden van kan vinden. Het is nogal voor de hand liggend dat het gebeurd, aangezien mensen toch altijd hun invloed zullen gebruiken zodra ze de kans krijgen.
Citaat:
off-topic]wat voor een soort aapje heb jij in je avatar? chimpansee, toch? Ik een bonobo [/off-topic]
Ik dacht het wel. Wat is 'ie schattig, he?
Citaat:
omdat als je daar ver weg vandaan komt je een hele andere cultuur hebt met hele andere normen en waarden dus is het veel te moeilijk om je aan te passen als je daar je hele leven hebt gewoont dus blijf daar dan maar.
Heb je wel eens bedacht dat andere westerse landen ook een andere cultuur hebben dan wij? Ik vind het ook een beetje onzin om mensen niet binnen te laten op basis van culturele verschillen. En aangezien mensen in andere westerse het net zo goed als wij hebben, zie ook geen reden voor hun om naar Nederland te vluchten.
Oud 09-02-2003, 17:04
Atje85
Atje85 is offline
Toch wel triest dat zo een loos topic gewoon open kan blijven...
Oud 09-02-2003, 17:37
Thomas
Thomas is offline
Oud 09-02-2003, 18:33
Verwijderd
wat betreft de asielzoekers;
nederland raak vol; face it.

dus we mogen best kieskeurig zijn met wie we binnenhalen.

als ze zo nodig ergens heenmoeten; ga dan anar duitsland ofzo; daar si veel meer uimte als hier
Oud 09-02-2003, 18:59
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
Urine en ontlasting maken de huid week. Bovendien zitten in urine en ontlasting stoffen die de huid flink kunnen irriteren. Het wrijven van de luier langs de billen maakt dit nog erger. Als een baby lang een vieze luier omheeft, wordt de kans op schraalheid en irritatie groter. Vooral diarree kan een baby erge luieruitslag bezorgen.
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Oud 09-02-2003, 19:10
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Citaat:
Havock schreef:
wat betreft de asielzoekers;
nederland raak vol; face it.

dus we mogen best kieskeurig zijn met wie we binnenhalen.

als ze zo nodig ergens heenmoeten; ga dan anar duitsland ofzo; daar si veel meer uimte als hier
Nou, op het stuk grond waar ik nu woon kunnen met gemak 3x zoveel mensen met aanzienlijk comfort leven. Zo vol vind ik het helemaal niet. Daarnaast doet Nederland ook vrijwel niet aan hoogbouw (I'm talking big here), ook al zo onverstandig. Weet je hoeveel meer mensen je kwijt kunt op een gebied ter grootte van de oppervlakte van Amsterdam?

En maar mauwen... Plek zat, maar een beetje breed (en hoog) denken.

However, ik ben het met je eens als je het wat meer symbolisch bedoelt. Nederland moet eerst mentaal wat ruimer worden voordat we klaar zijn om écht grote hoeveelheden mensen te accepteren. In een narrow-minded landje (waar haalden ze destijds toch dat tolerantie-idee vandaan?) passen inderdaad niet veel mensen.
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Oud 09-02-2003, 19:19
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
theone87nl schreef:
nee want wij zijn niet welkom in die landen probeer maar eens een kerk in pakistan te bouwen(je bent binnen een week dood) en wat doen ze hier? moskeen bouwen en nog meer van die troep. en dan verkondigen ze ook nog daarin dat het westen slecht is(Terwijl ze er zelf zijn gaan wonen ) en links is gedoemd om te falen(kijk maar naar het communistische rusland en china die ook rechts beginnen te worden anders schiet het ook niet op met hun)
Rusland is al 12 jaar niet meer communistisch.

Eikel.

Ga toch lekker in de zandbak spelen.
Oud 09-02-2003, 19:20
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Escapism schreef:
Urine en ontlasting maken de huid week. Bovendien zitten in urine en ontlasting stoffen die de huid flink kunnen irriteren. Het wrijven van de luier langs de billen maakt dit nog erger. Als een baby lang een vieze luier omheeft, wordt de kans op schraalheid en irritatie groter. Vooral diarree kan een baby erge luieruitslag bezorgen.


Ik lees van onderaf nu... maar waar de neuk slaat dit op?

Oud 09-02-2003, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef:


Ik lees van onderaf nu... maar waar de neuk slaat dit op?

Ik denk op hetzelfde al het verhaal van de topicstarter he Zie ik daar een open deur??
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap " De nachtmerrie van een links Kabinet "
Sanctus
296 06-04-2006 11:24
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap linkse politiek is verkeert bezig.
xiotin
14 05-09-2005 10:00
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Positieve discriminatie
Verwijderd
63 19-07-2003 18:13
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wat als...
Sjoukie
136 09-05-2003 20:26
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap ChristenUnie/SGP
geen punt.
285 30-04-2003 18:10
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Nederland is vol, dus de grenzen dicht'!
Nieuwe Nationale Partij
150 02-03-2002 20:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:56.