Oud 16-05-2018, 12:45
YaBOi
YaBOi is offline
Hallo,

Ik zit op het VWO en ik ben me een beetje aan het orienteren op een studie in Engeland. Ik ben me er van bewust dat ik mij zal moeten aanmelden op UCAS. Welke cijfers moet je bij de aanmelding opgeven, alle cijfers of alleen die relevant zijn voor je studie? Ik heb ergens gelezen dat je je cijfers uit de 5e moet invullen. Zijn deze cijfers afgerond (, zoals op je rapport? En hoe zit het met het combinatiecijfer en maatschappijleer, wat in de 4e al is afgerond?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2018, 13:11
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Waarom ga je in Engeland studeren? Studeren daar is vergeleken met Nederland echt belachelijk duur en de onderwijskwaliteit kan tussen verschillende universiteiten sterk verschillen (dat zal je in Nederland minder snel tegenkomen).
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 16-05-2018, 14:17
YaBOi
YaBOi is offline
Citaat:
Waarom ga je in Engeland studeren? Studeren daar is vergeleken met Nederland echt belachelijk duur en de onderwijskwaliteit kan tussen verschillende universiteiten sterk verschillen (dat zal je in Nederland minder snel tegenkomen).
Ik denk dat ik kans maak op een plek aan de betere universiteiten daar (ik heb het een en ander uitgezocht). Verder vind ik het land en de taal erg mooi. Ik ben me bewust van het prijsverschil met Nederland, maar ik wil toch proberen om daar een plek krijgen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2018, 14:20
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Als je voor Cambridge of Oxford gaat kan ik me inderdaad wel voorstellen dat je daar meer voor over hebt.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 19-07-2018, 12:31
Lies-VV
Lies-VV is offline
Engeland kent veel goede universiteiten, maar het werkt wel wat anders dan in Nederland. Daarnaast zijn niet alle hogescholen en universiteiten even goed (zie ook maar het nieuws van de afgelopen jaren).

Je kunt daarnaast in Engeland ook nog een studielening krijgen vanuit de Briste overheid die je studiekosten vergoed, dus voor studenten uit Europa is het zo duur nog niet.

Je kunt overigens veel informatie vinden over kosten, beurzen maar ook wat je moet aanleveren enzo op Studeren-Engeland.

Succes ermee!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studeren in het buitenland (Engeland)
ferdinandV
83 17-04-2015 10:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30.