Oud 31-07-2010, 12:44
Verwijderd
Hi,
ik heb nogal moeite met vrienden zoeken enzo.
niet dat ik geen vrienden wil zijn/hebben
maar t lukt me gewoon niet.
ik heb het idee dat er niemand is die hetzelfde is als ik
hoe maken jullie vrienden??
x
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2010, 13:22
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Vrienden moet je allereerst ergens tegen komen.
School, werk, verjaardagen, uitgaan, etc. Het zijn allemaal plekken waar je mensen kan ontmoeten die je vrienden kunnen worden. Mensen die thuis blijven zitten en zeggen dat ze geen vrienden hebben doen dus iets fout, want vrienden komen je niet aanwaaien.

Als je dan iemand ontmoet met wie je een klik hebt, kun je daar op door gaan. Iemand hoeft niet hetzelfde te zijn als jij; jullie kunnen prima andere interesses hebben en andere meningen hebben. Zolang je het maar leuk vindt om met elkaar een gesprek te voeren en je niet direct ergert als iemand ergens anders over denkt dan jij.

Als je zo iemand hebt ontmoet, kun je zelf initiatief nemen om het contact te onderhouden. Stuur diegene eens een berichtje op hyves hoe het gaat, een emailtje of een smsje. Bellen kan ook, maar misschien vind je dat enger.
Vraag diegene daarna eens of hij/zij zin heeft om wat leuks te gaan doen (terrasje pakken, dagje uit, winkelen, film kijken, etc.)
Als je dat een paar keer hebt gedaan kun je ook wat vaker gaan bellen. Toon interesse in de ander, praat niet alleen over jezelf.
Vrienden maken en vrienden onderhouden betekent dat je niet alleen wacht tot iemand jóu uitnodigt en interesse toont in jou, het betekent dat je zelf ook actief moet zijn. Pas als je dat doet, kun je gaan verwachten dat het andersom ook ontstaat. Want op een gegeven moment moet het natuurlijk wel tweerichtingsverkeer gaan worden. Dan zul je zien dat de ander ook geďnteresseerd is in jou en in wat jij hebt meegemaakt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2010, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Vrienden moet je allereerst ergens tegen komen.
School, werk, verjaardagen, uitgaan, etc. Het zijn allemaal plekken waar je mensen kan ontmoeten die je vrienden kunnen worden. Mensen die thuis blijven zitten en zeggen dat ze geen vrienden hebben doen dus iets fout, want vrienden komen je niet aanwaaien.

Als je dan iemand ontmoet met wie je een klik hebt, kun je daar op door gaan. Iemand hoeft niet hetzelfde te zijn als jij; jullie kunnen prima andere interesses hebben en andere meningen hebben. Zolang je het maar leuk vindt om met elkaar een gesprek te voeren en je niet direct ergert als iemand ergens anders over denkt dan jij.

Als je zo iemand hebt ontmoet, kun je zelf initiatief nemen om het contact te onderhouden. Stuur diegene eens een berichtje op hyves hoe het gaat, een emailtje of een smsje. Bellen kan ook, maar misschien vind je dat enger.
Vraag diegene daarna eens of hij/zij zin heeft om wat leuks te gaan doen (terrasje pakken, dagje uit, winkelen, film kijken, etc.)
Als je dat een paar keer hebt gedaan kun je ook wat vaker gaan bellen. Toon interesse in de ander, praat niet alleen over jezelf.
Vrienden maken en vrienden onderhouden betekent dat je niet alleen wacht tot iemand jóu uitnodigt en interesse toont in jou, het betekent dat je zelf ook actief moet zijn. Pas als je dat doet, kun je gaan verwachten dat het andersom ook ontstaat. Want op een gegeven moment moet het natuurlijk wel tweerichtingsverkeer gaan worden. Dan zul je zien dat de ander ook geďnteresseerd is in jou en in wat jij hebt meegemaakt.
Het probleem is vaak dat ik het idee heb dat er gewoon niemand is die een beetje vrienden met mij kan worden omdat ik gewoon totaal anders als ''normale'' mensen ben.
ik heb wel mensen die in de buurt van vrienden komen maar echte vrienden zijn het ook niet.
ik snap wel dat je niet precies hetzelfde hoeft te zijn enzo maar toch....

Mede door mijn verleden durf ik volgens mij ook niet echt snel op iemand af te stappen enzo om te proberen vrienden te worden.
ik durf dat gewoon niet meer omdat ik bang ben dat het verleden zich herhaalt enzo.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2010, 16:23
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Wat maakt jou anders dan 'normale' mensen?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2010, 18:33
Jordy204
Jordy204 is offline
Ey duckdog,

Ik herken het probleem ook wel met name nu het zomervakantie is loop ik er toch vaak tegen op dat ik ook niet veel vrienden heb en eigenlijk bijna alleen maar wat thuishang.
Vind het zelf ook niet fijn en probeer ook zoveel mogelijke sociale dingen te doen.Of in elk geval mn dag vol te maken vaak door een stuk te gaan fietsen of even de stad in gaan ofzo.Natuurlijk is dat niet zo super gezellig om aleen altijd dingen te gaan doen maar het maakt je wel beter te leren omgaan met aleen zijn en het geeft je ook een gevoel dat je niet constant van anderen afhankelijk hoeft te zijn.En natuurlijk ga je liever met iemand anders maar het is in elk geval beter dan helemaal niks doen en alleen maar wat thuishangen.

Op dit moment zijn veel sportclubs dicht maar bij winkels of bepaalde zaken zijn er in de zomervakantie vaak wel extra hulpkrachten nodig omdat de vaste krachten op vakantie zijn of verlof hebben.Je kan dan van deze gelegenheid gebruik maken door bijvoorbeeld bij een winkel of dergelijke op zoek te gaan naar openstaande vacatures of gewoon te sollicteren ergens waar veel jongeren werken.De grootste kans heb je dan meestal bij een winkel.Misschien heb je ook wel een bepaalde sport of hobby die je leuk vind of waar je goed in bent.Ik zelf ga naar de vakantie ook weer op zoek naar een nieuwe vechtsport,misschien dat dit ook wel wat voor jou is maar het kan ook zijn dat je bijvoorbeeld misschien meer van voetbal of iets dergelijks houd.Als je al een bijbaantje hebt of je zit al bij een club kun je proberen daar meer contacten te maken.

Het is wel zo dat als jij meer vrienden wilt jij zelf daar moeite voor zult moeten doen en de eerste stap zal moeten zetten.Met name bij meisjes is dat zo,ze komen namelijk meestal niet uit zichzelf op jou af maar als je een vlotte babbel hebt kun je is een keertje gezellig met zo´n met een meisje praten.Belangrijk hierbij is dat je vooral interesse toont in haar en complimentjes maakt want daar zijn de meeste vrouwen wel gevoelig voor.

Ik weet niet hoe oud je bent en of je veel contacten hebt of niet maar je kunt proberen bestaande contacten die je al hebt uit te breiden naar een breder contact.Daarnaast als je nog op de middelbare school zit heb je zowiezo een kans om veel mensen te ontmoeten.Stel je wel niet kwetsbaar of verlegen op want dat heb ik wel altijd gedaan en was vaak het mikpunt daardoor en heb er ook weinig vrienden aan overgehouden helaas.En op de middelbare school zitten nogal wat rotte appels die alles proberen om iemand anders het leven zuur te maken hou daar goed rekening mee.

In elk geval hoop dat je hier wat aan hebt en succes verder!
Met citaat reageren
Oud 01-08-2010, 11:27
Verwijderd
Citaat:
ey duckdog,

ik herken het probleem ook wel met name nu het zomervakantie is loop ik er toch vaak tegen op dat ik ook niet veel vrienden heb en eigenlijk bijna alleen maar wat thuishang.
Vind het zelf ook niet fijn en probeer ook zoveel mogelijke sociale dingen te doen.of in elk geval mn dag vol te maken vaak door een stuk te gaan fietsen of even de stad in gaan ofzo.natuurlijk is dat niet zo super gezellig om aleen altijd dingen te gaan doen maar het maakt je wel beter te leren omgaan met aleen zijn en het geeft je ook een gevoel dat je niet constant van anderen afhankelijk hoeft te zijn.en natuurlijk ga je liever met iemand anders maar het is in elk geval beter dan helemaal niks doen en alleen maar wat thuishangen.hee, ja dat probeer ik ook wel, ik wil later de creatieve richting in dus de zomervakantie gebruik ik nu vooral om verder te werken met mijn portfolio, waar ik als het gewoon school is niet zoveel tijd voor heb.



op dit moment zijn veel sportclubs dicht maar bij winkels of bepaalde zaken zijn er in de zomervakantie vaak wel extra hulpkrachten nodig omdat de vaste krachten op vakantie zijn of verlof hebben.je kan dan van deze gelegenheid gebruik maken door bijvoorbeeld bij een winkel of dergelijke op zoek te gaan naar openstaande vacatures of gewoon te sollicteren ergens waar veel jongeren werken.de grootste kans heb je dan meestal bij een winkel.misschien heb je ook wel een bepaalde sport of hobby die je leuk vind of waar je goed in bent.ik zelf ga naar de vakantie ook weer op zoek naar een nieuwe vechtsport,misschien dat dit ook wel wat voor jou is maar het kan ook zijn dat je bijvoorbeeld misschien meer van voetbal of iets dergelijks houd.als je al een bijbaantje hebt of je zit al bij een club kun je proberen daar meer contacten te maken.
zou ik graag willen, maar ik mag nog bijna nergens werken,(ben een meisje van 13), heb wel een folderwijk maar daar ontmoet je ook niet echt veel mensen mee, ik zat eerst bij scouting dat was wel een gezellig groep maar toen ging iedereen er ineens onderuit en sprak ik de meeste ook niet meer. Ik zit nu wel bij een tekenclub maar daar zit ik tussen allemaal 8&9 jarigen.mss toch maar een andere club zoeken dan..... Ookal kan ik bij deze heel erg goed opschieten met de begeleidster

het is wel zo dat als jij meer vrienden wilt jij zelf daar moeite voor zult moeten doen en de eerste stap zal moeten zetten.met name bij meisjes is dat zo,ze komen namelijk meestal niet uit zichzelf op jou af maar als je een vlotte babbel hebt kun je is een keertje gezellig met zo´n met een meisje praten.belangrijk hierbij is dat je vooral interesse toont in haar en complimentjes maakt want daar zijn de meeste vrouwen wel gevoelig voor.
ja dat weet ik, maar ik merk gewoon dat vrouwen zo gemeen kunnen zijn en kattig, ik heb wel een paar meiden waar ik wat meer mee omga maar dat zijn ook niet echt vriendinnen. En mijn twee even oude nichtjes ga ik ook wel veel mee om, maar ik weet niet of je wel vriendinnen kunt zijn met familie.

ik weet niet hoe oud je bent en of je veel contacten hebt of niet maar je kunt proberen bestaande contacten die je al hebt uit te breiden naar een breder contact.daarnaast als je nog op de middelbare school zit heb je zowiezo een kans om veel mensen te ontmoeten.stel je wel niet kwetsbaar of verlegen op want dat heb ik wel altijd gedaan en was vaak het mikpunt daardoor en heb er ook weinig vrienden aan overgehouden helaas.en op de middelbare school zitten nogal wat rotte appels die alles proberen om iemand anders het leven zuur te maken hou daar goed rekening mee.
bij mij in de omgeving durft niemand met mij om te gaan omdat er een vriendengroep is(rond de 80 mensen) die echt iedereen die met mij omgaat gaan pesten enzo.
Omdat hun mij gewoon niet mogen.
Dat maakt het alleen maar lastiger om vrienden te zoeken.
Ik had al geprobeerd om op een school heel ver weg te komen maar dat is niet gelukt
.

In elk geval hoop dat je hier wat aan hebt en succes verder!
ik denk wel dat ik hier wat aan heb gehad.
Mss toch slim om eens een andere tekenclub te zoeken en zo snel mogelijk een ander bij baantje
is there someone else who knows more tips?

Laatst gewijzigd op 01-08-2010 om 14:11.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2010, 15:46
Verwijderd
hey Duckdog96,

Ik ken je probleem wel, ik ben vroeger ontzettend veel gepest enzo. Maar ik denk dat het vooral te maken heeft met zelfvertrouwen.
Ik heb zelf niet zo heel veel zelfvertrouwen, maar wat dan wel een tip is, is om bijvoorbeeld een keertje naar een feestje te gaan van iemand. Als je dus uitgenodigd bent. Want op een feestje dan zijn mensen vaak veel losser en valt er makkelijker contact te maken met anderen.
Verder is het inderdaad zoeken naar mensen waar je je thuis bij denkt te voelen. Ik heb zelf bijvoorbeeld dat ik me niet zo goed thuis voel bij hele populaire mensen, omdat ik daar niet een goede klik mee kan krijgen(vaak). Ondanks dat ook die mensen heel aardig kunnen zijn, maar ik ben altijd gepest dus zit dat toch meer in mijzelf.
Maar wat je verder eigenlijk moet proberen is op mensen af durven te stappen. Bijvoorbeeld alleen al eens vragen of je bij een paar mensen mee kunt doen met een activiteit. Dit is vooral handig als je nog op school zit of een opleiding doet.
Ik weet niet of je wat aan mijn tips hebt, maar ik hoop van wel
Met citaat reageren
Oud 04-08-2010, 08:19
Verwijderd
Citaat:
hey Duckdog96,

Ik ken je probleem wel, ik ben vroeger ontzettend veel gepest enzo. Maar ik denk dat het vooral te maken heeft met zelfvertrouwen.
Ik heb zelf niet zo heel veel zelfvertrouwen, maar wat dan wel een tip is, is om bijvoorbeeld een keertje naar een feestje te gaan van iemand. Als je dus uitgenodigd bent. Want op een feestje dan zijn mensen vaak veel losser en valt er makkelijker contact te maken met anderen.
Verder is het inderdaad zoeken naar mensen waar je je thuis bij denkt te voelen. Ik heb zelf bijvoorbeeld dat ik me niet zo goed thuis voel bij hele populaire mensen, omdat ik daar niet een goede klik mee kan krijgen(vaak). Ondanks dat ook die mensen heel aardig kunnen zijn, maar ik ben altijd gepest dus zit dat toch meer in mijzelf.
Maar wat je verder eigenlijk moet proberen is op mensen af durven te stappen. Bijvoorbeeld alleen al eens vragen of je bij een paar mensen mee kunt doen met een activiteit. Dit is vooral handig als je nog op school zit of een opleiding doet.
Ik weet niet of je wat aan mijn tips hebt, maar ik hoop van wel
hee,
ja ik denk idd de laatste tijd een kwestie van zelfvertrouwen.
vroeger kon het me echt niets schelen enzo wat anderen van me dachten, maar de laatste tijd ben ik steeds vaker bang om af te gaan ofzo.
ik voel me ook niet zo thuis bij populaire mensen maar dat komt omdat dat in mijn geval ook de grootste pestkoppen zijn
ik denk dat ik toch maar eens aan mijn zelfvertrouwen moet gaan werken

x me


ps.somewone else other tips? they're always welkom!!

Laatst gewijzigd op 04-08-2010 om 15:33.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2010, 00:03
Bregje
Bregje is offline
Hey Duckdog,
Ik zie al meerdere berichtjes van je staan die eigenlijk allemaal op hetzelfde neerkomen; je bent vaak bang, voelt je alleen en 'onveilig', voelt je onzeker, bent sociaal geďsoleerd en wanhopig op zoek naar bevestiging/vriendschap/waardering. Tip 1; ga in behandeling. Tip 2; richt je op iets dat je wél wilt en maakt een stappenplan; wat is je doel? Maak het niet te groot en werk dáár naartoe. Zo kun je stapje voor stapje prettige dingen aan je leven toevoegen; je kunt nu eenmaal niet alles tegelijk! Tip 3; zoek contact met lotgenoten met autisme. Waarschijnlijk voel je je dan een stuk meer begrepen. Tip 4; (maar dat doe je al) Blijf praten, jezelf uiten. En zoek wellicht ook andere vormen om je te uiten; misschien heb je bepaalde hobby's waar je je energie in kwijt kan? Tip 5; zorg voor beter contact met je ouders?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2010, 10:45
Verwijderd
Citaat:
Hey Duckdog,
Ik zie al meerdere berichtjes van je staan die eigenlijk allemaal op hetzelfde neerkomen; je bent vaak bang, voelt je alleen en 'onveilig', voelt je onzeker, bent sociaal geďsoleerd en wanhopig op zoek naar bevestiging/vriendschap/waardering. Tip 1; ga in behandeling. Tip 2; richt je op iets dat je wél wilt en maakt een stappenplan; wat is je doel? Maak het niet te groot en werk dáár naartoe. Zo kun je stapje voor stapje prettige dingen aan je leven toevoegen; je kunt nu eenmaal niet alles tegelijk! Tip 3; zoek contact met lotgenoten met autisme. Waarschijnlijk voel je je dan een stuk meer begrepen. Tip 4; (maar dat doe je al) Blijf praten, jezelf uiten. En zoek wellicht ook andere vormen om je te uiten; misschien heb je bepaalde hobby's waar je je energie in kwijt kan? Tip 5; zorg voor beter contact met je ouders?
hey Bregje,
ja mss heb je wel gelijk.
ik voel me idd erg eenzaam enzo.
hetgene wat ik nu het meeste mis(maar dat weet je dus al)
is iemand die ik kan vertrouwen enzo.
(zie topic: ik wil haar niet kwijt)



tip 1. wat bedoel je met in behandeling gaan??
tip 2. ik heb een levensdoel, maar dat is zo lastig waar te maken. en dat is eigenlijk ook een doel dat nu nog onmogelijk is.
tip 3. ik ken een aantal meiden met autisme, en ook 2 jongens. maar die zijn zo anders als ik, ze begrijpen me wel, maar toch, het zijn niet echt mensen waar ik alles tegen durf te zeggen.
een meisje was ik eerst vriendinnen mee,maar heb ik de hele zomervakantie nog niet gesproken, ik heb het idee dat ze geen vrienden mee met me wil zijn ofzo.
tip 4. ik probeer idd zoveel mogelijk te praten, en merk ook wel dat ik dat erg fijn vind, maar eerlijk gezegd zou ik niet weten met wie ik moet praten.
ik zoek nu wel contact via dit forum enzo, maar ik durf veel dingen niet te zeggen tegen mensen omdat ik bang ben dat ze mensen die ermee te maken hebben kennen enzo.
met Joyce kan ik wel praten(maar je het in dat andere topic al gelezen hoe dat zit)
hobby's heb ik wel een paar, het probleem is dat ik daardoor niet echt afgeleid word.
als ik teken of schilder, kan ik mijn gedachten overal heen sturen, en aangezien er niet veel plezierigs is dwalen die meestal af naar problemen. als ik gedichten schrijf gaat het meestal ook over mijn leven en dus weer over problemen, als ik skeeler of muziek luister gaat het er ook weer over.
ik zit wel bij een tekencursus maar daar zitten allemaal 9 jarige bij dus vrienden maken ofzo kan daar ook niet bepaald...
tip 5. Beter contact met mijn ouders lijkt me vrijwel onmogelijk, mijn moeder draait telkens terug op wat zij vroeger wel niet heeft meegemaakt enzo, zij weet ook lang niet alles wat ik meemaak ofzo want ze snapt gewoon niet dat ik genoeg aan mijn eigen hoofd heb.
mijn vader leeft nog een beetje in het ''jaren 50''tijdperk, die denk dat als je een keer stop zegt iedereen braaf stopt met waar ze mee bezig zijn ofzo.
mijn vader is bovendien ook veel naar het buitenland voor werk.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2010, 11:01
Bregje
Bregje is offline
Citaat:
hey Bregje,
ja mss heb je wel gelijk.
ik voel me idd erg eenzaam enzo.
hetgene wat ik nu het meeste mis(maar dat weet je dus al)
is iemand die ik kan vertrouwen enzo.
(zie topic: ik wil haar niet kwijt)



tip 1. wat bedoel je met in behandeling gaan??
tip 2. ik heb een levensdoel, maar dat is zo lastig waar te maken. en dat is eigenlijk ook een doel dat nu nog onmogelijk is.
tip 3. ik ken een aantal meiden met autisme, en ook 2 jongens. maar die zijn zo anders als ik, ze begrijpen me wel, maar toch, het zijn niet echt mensen waar ik alles tegen durf te zeggen.
een meisje was ik eerst vriendinnen mee,maar heb ik de hele zomervakantie nog niet gesproken, ik heb het idee dat ze geen vrienden mee met me wil zijn ofzo.
tip 4. ik probeer idd zoveel mogelijk te praten, en merk ook wel dat ik dat erg fijn vind, maar eerlijk gezegd zou ik niet weten met wie ik moet praten.
ik zoek nu wel contact via dit forum enzo, maar ik durf veel dingen niet te zeggen tegen mensen omdat ik bang ben dat ze mensen die ermee te maken hebben kennen enzo.
met Joyce kan ik wel praten(maar je het in dat andere topic al gelezen hoe dat zit)
hobby's heb ik wel een paar, het probleem is dat ik daardoor niet echt afgeleid word.
als ik teken of schilder, kan ik mijn gedachten overal heen sturen, en aangezien er niet veel plezierigs is dwalen die meestal af naar problemen. als ik gedichten schrijf gaat het meestal ook over mijn leven en dus weer over problemen, als ik skeeler of muziek luister gaat het er ook weer over.
ik zit wel bij een tekencursus maar daar zitten allemaal 9 jarige bij dus vrienden maken ofzo kan daar ook niet bepaald...
tip 5. Beter contact met mijn ouders lijkt me vrijwel onmogelijk, mijn moeder draait telkens terug op wat zij vroeger wel niet heeft meegemaakt enzo, zij weet ook lang niet alles wat ik meemaak ofzo want ze snapt gewoon niet dat ik genoeg aan mijn eigen hoofd heb.
mijn vader leeft nog een beetje in het ''jaren 50''tijdperk, die denk dat als je een keer stop zegt iedereen braaf stopt met waar ze mee bezig zijn ofzo.
mijn vader is bovendien ook veel naar het buitenland voor werk.
1. In behandeling gaan; bij een psycholoog, coach, psychiater etc.
2. Ik heb het niet over een levensdoel het zou ook niet goed zijn als je je levensdoel nu al zou behalen, dan heb je niets meer over. Nee ik bedoel kleine concrete doelen; dat kan al zijn bijvoorbeeld(!)(neem dit dus niet letterlijk) 'ik wil mijn kamer opgeruimd hebben' 'ik wil elke week een keer gaan sporten' 'ik wil een goed gesprek met mijn ouders voeren' 'ik wil mijn hond elke dag twee keer uitlaten' etcetc. Of zelfs nog kleinere doelen! Maar iets waar je naartoe kan werken, begrijp je?
3. Je hoeft niet meteen vrienden met iedereen te zijn, dat zijn anderen ook niet. Dat kost tijd en vraagt een investering van energie. Gewoon 'mensen leren kennen'. Zoek mensen op die je wél interesseren, waar je wel een klik mee hebt. Waarom zou je bevriend willen zijn met mensen die jij niet leuk vindt? Onderneem ook zelf actie, nodig mensen uit, maak een praatje, het komt niet vanzelf! (let daarbij wel op dat je het niet teveel doet, dat schrikt mensen af omdat je 'wanhopig' overkomt)
4. Praten met mensen om je heen, praten op internet, voor mijn part anonieme chats, anonieme forums. Maar het fijnste is natuurlijk gewoon praten met mensen om je heen. Of; zoek een psycholoog. Wat betreft je hobbies; je hebt dus niet écht een hobby waar je je in uit kan leven begrijp ik? Doel 1; een passie vinden?
5. Ik heb het niet over perfect contact, ik heb het over BETER. Wat kun je wél met je ouders delen? Misschien houd je moeder wel van wandelingen maken, of je vader van vissen? Of kun je met je moeder mee boodschappen doen, maak je een keer een ontbijtje... (dit zijn VOORBEELDEN, wat jouw ouders prettig vinden is persoonlijk). Denk niet te groot, begin klein! Bij te grote doelen raak je vanzelf ontmoedigd, omdat dat niet ineens haalbaar is. Maak kleine succesjes voor jezelf.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2010, 11:06
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Zorg vooral voor een goed contact met jezelf. Houd van jezelf, daar heb je niemand anders voor nodig. Je bent niet meer of minder waard als een mens zonder of met vrienden, er is dan ook geen reden om je daar ongelukkig over te voelen.
Ik raad je aan om inderdaad iets te zoeken in het leven waar je echt trots op kunt zijn. Zoek het beste in jezelf. Geef jezelf een hoop liefde, hoe meer liefde je hebt, hoe meer je kunt weggeven. Vind de vreugde van het leven!
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2010, 12:24
deadlytown
Avatar van deadlytown
deadlytown is offline
Citaat:
Zorg vooral voor een goed contact met jezelf. Houd van jezelf, daar heb je niemand anders voor nodig. Je bent niet meer of minder waard als een mens zonder of met vrienden, er is dan ook geen reden om je daar ongelukkig over te voelen.
Ik raad je aan om inderdaad iets te zoeken in het leven waar je echt trots op kunt zijn. Zoek het beste in jezelf. Geef jezelf een hoop liefde, hoe meer liefde je hebt, hoe meer je kunt weggeven. Vind de vreugde van het leven!
Je haalt de woorden uit mn mond. echt waar.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2010, 23:49
Bregje
Bregje is offline
Citaat:
Zorg vooral voor een goed contact met jezelf. Houd van jezelf, daar heb je niemand anders voor nodig. Je bent niet meer of minder waard als een mens zonder of met vrienden, er is dan ook geen reden om je daar ongelukkig over te voelen.
Ik raad je aan om inderdaad iets te zoeken in het leven waar je echt trots op kunt zijn. Zoek het beste in jezelf. Geef jezelf een hoop liefde, hoe meer liefde je hebt, hoe meer je kunt weggeven. Vind de vreugde van het leven!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Best Friends
Kirk22
2 17-07-2002 19:42
Verhalen & Gedichten friends
kuzmelissa
2 03-03-2002 09:32
Verhalen & Gedichten What am I, a friend? Tell me...
Gothic
5 08-10-2001 19:32
Verhalen & Gedichten Friends Forever :)
Gothic
9 20-09-2001 22:02
Verhalen & Gedichten friends
Rio
2 11-09-2001 16:51
Verhalen & Gedichten Like losing a best friend
just_me
2 09-09-2001 19:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:42.