Oud 01-02-2018, 20:43
Xmeike_X
Avatar van Xmeike_X
Xmeike_X is offline
Hey ik ben iemand met zware depressie..
Ik denk erover na om een punt achter mijn leven te zetten
Maar ik wil mijn familie niet kwetsen.
Ik heb geen vrienden om mee te praten hierover maar ik moet met iemand praten want het gaat echt niet goed met mij..
Het zou fijn zijn als je de moeite neemt met me te praten via dit forum graag want ik wil mijn social media graag privé houden
__________________
als ik gemekker wil horen koop ik wel een geit
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2018, 21:12
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wat moeilijk om alleen met je depressieve gevoelens te worstelen! Is er een volwassene in je omgeving waar je bij terecht kunt? Een vertrouwenspersoon op school, een buurvrouw of tante waar je een goede band mee hebt, of gewoon je huisarts? Als je met dit verhaal naar de huisarts gaat wordt je doorverwezen naar de psycholoog, en die kan je weer helpen om met depressieve gedachtes om te gaan en minder depressieve gedachtes te hebben.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 01-02-2018, 21:18
Xmeike_X
Avatar van Xmeike_X
Xmeike_X is offline
Citaat:
Wat moeilijk om alleen met je depressieve gevoelens te worstelen! Is er een volwassene in je omgeving waar je bij terecht kunt? Een vertrouwenspersoon op school, een buurvrouw of tante waar je een goede band mee hebt, of gewoon je huisarts? Als je met dit verhaal naar de huisarts gaat wordt je doorverwezen naar de psycholoog, en die kan je weer helpen om met depressieve gedachtes om te gaan en minder depressieve gedachtes te hebben.
Ik ben ooit naar een psycholoog gegaan maar het hielp me niet want het kwam steeds weer terug.
We hebben bij mij op school niet iemand waar je naartoe kan met deze problemen of het is je metor maar die meld het dan aan mijn ouders en ik wil niet dat hun hier verdriet door gaan krijgen.
Ik heb maar 1 echte vriend waar ik mijn verhalen aan kwijt kan maar ze kan me niet helpen omdat ze niet weet hoe ik me voel.
__________________
als ik gemekker wil horen koop ik wel een geit
Met citaat reageren
Oud 01-02-2018, 21:30
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Misschien had je geen goede psycholoog. Er zijn goed psychologen die je heel prima verder kunnen helpen. Lijkt me zeker het proberen waard, wat heb je immers te verliezen? Dood wil je toch al.. Maak een afspraak bij je huisarts en zoek hulp, dat is echt de beste optie.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2018, 21:31
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik ben ooit naar een psycholoog gegaan maar het hielp me niet want het kwam steeds weer terug.
We hebben bij mij op school niet iemand waar je naartoe kan met deze problemen of het is je metor maar die meld het dan aan mijn ouders en ik wil niet dat hun hier verdriet door gaan krijgen.
Ik heb maar 1 echte vriend waar ik mijn verhalen aan kwijt kan maar ze kan me niet helpen omdat ze niet weet hoe ik me voel.
Misschien zou je eens naar een andere psycholoog kunnen gaan? Ik heb zelf ook last gehad van psychische klachten, en ik vond het juist heel fijn om er met een psycholoog over te kunnen praten. Mijn psycholoog kon me ook precies uitleggen hoe het kwam dat ik me bijvoorbeeld soms heel lusteloos voelde (welke stofjes in je hersenen daar bij betrokken zijn) en dat vond ik heel erg prettig. Daardoor kon ik er iets beter mee omgaan dat ik soms alleen nog maar in een hoekje wilde zitten en wilde huilen, of soms alleen nog maar terug naar bed wilde - en verder niks meer. Inmiddels heb ik mijn traject bij de psycholoog afgesloten, maar ik ben daar ook ruim twee jaar regelmatig naar toe geweest. Die veranderingen kosten enorm veel tijd, want je moet denkpatronen en gedragspatronen doorbreken en dat is best lastig.

Je ouders willen denk ik niets liever dan jou helpen. Hoe lastig het ook is, vaak is het wel het beste om eerlijk te zijn. Het is beter dat zij weten dat je hier mee worstelt, en dat ze er voor je kunnen zijn, dan dat ze nergens vanaf weten en jij de hele tijd "toneel moet spelen" om ze te laten denken dat het allemaal prima gaat.

Het is sowieso heel lastig voor gewoon een vriend of vriendin om jou te helpen. Het is niet voor niks dat maatschappelijk werkers of psychologen er jaren voor moeten leren voor dat ze hulpverlener kunnen worden. Natuurlijk is het fijn als iemand naar je luistert, maar helemaal begrijpen kan een vriend of vriendin jouw gedachten vaak niet. Het is moeilijk om je daar in in te leven, zeker als je zelf nog nooit dat soort klachten of gedachtes hebt gehad. Daarnaast vraag je eigenlijk ook te veel van vrienden, als zij jouw hulpverlener moeten zijn, daar kunnen vriendschappen echt op stuk lopen. Overweeg toch nog eens om naar een (andere) psycholoog te gaan...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-02-2018, 11:10
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Mocht je de stap naar met een psycholoog praten te groot vinden, kun je ook op iets als 7cupsoftea.com praten met een vrijwillige luisteraar. Kan opluchten, maar is zeker geen vervanging van psychische hulp.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2018, 14:03
Jeffrey15
Jeffrey15 is offline
Kijk prive aub
Met citaat reageren
Oud 02-02-2018, 21:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
https://www.113.nl/ is een website waar je kan chatten of op een andere manier in contact kan komen met mensen die je kunnen helpen of die er in elk geval voor open staan om naar je te luisteren.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2018, 22:49
Xmeike_X
Avatar van Xmeike_X
Xmeike_X is offline
Citaat:
https://www.113.nl/ is een website waar je kan chatten of op een andere manier in contact kan komen met mensen die je kunnen helpen of die er in elk geval voor open staan om naar je te luisteren.
Dankjewel voor de tip ik zal gaan kijken
__________________
als ik gemekker wil horen koop ik wel een geit
Met citaat reageren
Oud 02-02-2018, 22:59
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wees ook voorzichtig met de mensen die je via het forum benaderen. Geef bijvoorbeeld nooit zomaar persoonsgegevens, zoals je achternaam, woonplaats, school of telefoonnummer door. Doordat jij zo open bent kunnen mensen met verkeerde bedoelingen ook makkelijker misbruik maken van jouw kwetsbaarheid.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-02-2018, 11:47
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb je topic verplaatst, omdat het beter op Psych past
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2018, 22:09
Xmeike_X
Avatar van Xmeike_X
Xmeike_X is offline
Citaat:
Wees ook voorzichtig met de mensen die je via het forum benaderen. Geef bijvoorbeeld nooit zomaar persoonsgegevens, zoals je achternaam, woonplaats, school of telefoonnummer door. Doordat jij zo open bent kunnen mensen met verkeerde bedoelingen ook makkelijker misbruik maken van jouw kwetsbaarheid.
Nee ik geef niks door want ik weet dat ik daar problemen mee kan krijgen
__________________
als ik gemekker wil horen koop ik wel een geit
Met citaat reageren
Oud 03-02-2018, 22:35
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Nee ik geef niks door want ik weet dat ik daar problemen mee kan krijgen
Heel verstandig
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 06-03-2018, 13:55
Xmeike_X
Avatar van Xmeike_X
Xmeike_X is offline
Ik heb dus een depressie (wat sommigen al wisten door vorige topic)
Eigenlijk ging het weer wat beter door mijn vrienden
Ze hielpen me er een beetje doorheen door leuke dingen te doen enzo
Maar ik ben nu een week al niet meer naar school geweest omdat elke keer als ik binnenkwam voelde ik me weer depressief en rende ik naar buiten
Nu was ik gister weer op school en mijn beste vriendin keek haast door me heen
Mijn hart brak en mijn andere vrienden negeren me ook compleet
Nu word het dus steeds erger
Ik heb niemand meer
Ik was gestopt met snijden maar doe het nu nog dieper dan eerst
Ik moet waarschijnlijk naar een speciale school omdat ik daar niks meer kan, maar dan ben ik echt iedereen kwijt..
ik weet niet wat ik moet vooral omdat ik hier helemaal zelf mee zit en het aan niemand kwijt kan

Ik zou graag verhalen willen horen van mensen die ook met depressie hebben geleefd en hoe ze het hebben overleefd want ik hoop dat ik daar motivatie uithaal om zelf door te kunnen gaan met leven
__________________
als ik gemekker wil horen koop ik wel een geit

Laatst gewijzigd op 06-03-2018 om 15:03.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2018, 17:01
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik heb je topics even samengevoegd, omdat je vraag eigenlijk nog steeds hetzelfde is

Wat vervelend dat je vrienden zo reageerden! Misschien vanuit hen wel begrijpelijk, zij zijn zich er denk ik helemaal niet van bewust hoe dit voor jou voelt. Jij was er een paar dagen niet, dus hebben ze zich met andere dingen bezig gehouden... Weten je vrienden dat je met deze depressieve klachten worstelt?

Ik heb zelf ook een tijd depressieve klachten gehad, waarvoor ik onder behandeling van een psycholoog was. Ik maakte in korte tijd veel heftige dingen mee, waardoor ik steeds minder kon hebben. Ik kon niet meer zo goed relativeren, raakte snel in paniek en had regelmatig het gevoel dat ik beter die dag in bed had kunnen blijven. Ik heb nooit gedacht "ik wil dood", maar dagenlang in bed blijven klonk wel aantrekkelijk... Ik wilde graag een beetje ontsnappen aan de werkelijkheid. Mijn vriend (inmiddels ex) snapte niks van hoe ik mij voelde en ik dacht dat andere vrienden het ook niet zouden begrijpen. En mijn moeder, waar ik altijd heel close mee was, was overleden. Met hulp van de psycholoog ben ik steeds beter voor mezelf gaan zorgen, en heb ik bepaalde gedachten-patronen ook echt kunnen veranderen. Ik werd liever voor mezelf en ging me ook steeds weer wat meer open stellen voor anderen. Die vrienden waarvan ik dacht dat ze het toch niet zouden snappen? Die konden eigenlijk best goed luisteren. Ik ben vrienden verloren in die moeilijke periode, maar heb er ook nieuwe sterkte vriendschappen voor terug gekregen. Als ik een paar jaar terug nadacht over de toekomst dacht ik vooral aan alles wat "moest", wat mensen van me verwachtten, nu durf ik veel meer te dromen, keuzes te maken voor mensen en dingen waar ik blij van word. Ik heb twee jaar begeleiding gehad van mijn psycholoog, omdat ik na het eerste traject toch weer een flinke terugval had, maar die tijd en energie was het zeker waard. Ik sta nu weer een stuk hoopvoller en positiever in het leven. Ik ben echt heel blij dat ik hier niet alleen mee ben blijven worstelen...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering
PetitieJeugd
39 31-10-2013 14:01
Psychologie Medicatie....
Verwijderd
51 16-07-2009 01:41
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 07:11
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 08:46
Psychologie MIJN SPREEKBEURT WILLEN JULLIE PLEASE ChEcKEN
kleinedraak
13 25-08-2002 21:43
Liefde & Relatie Aaarrgghh, kmoet het toch weer even kwijt
Verwijderd
11 18-06-2002 17:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.