Oud 14-03-2018, 14:17
Joopie1900
Joopie1900 is offline
Duss... ik heb maandag een nummer van iemand uit mijn klas in een groepsapp gestuurd. Er zijn ongeveer 20 mensen geweest die haar een bericht gestuurd hebben. Het slachtoffer zelf kon er wel om lachen, maar een van haar vriendinnen (die ook genoemd is in 1 van de gesprekken) is naar de politie gegaan ivm bedreiging. Iemand heeft gezegd ‘je gaat eraan’ over een van de vriendinnen dus. Nu had ik vandaag een gesprek met de schoolleiding dat dit mij een strafblad had kunnen opleveren, maar dat geloof ik niet zo eigenlijk. Je zou dan toch eerst naar Halt gaan waar je geen strafblad krijgt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2018, 15:25
Verwijderd
Dat kan maar is onwaarschijnlijk. Als je minderjarig bent dan zijn verdwijnen dit soort dingen van je strafblad als je 18 wordt. Maar gewoon eerst nadenken en dan pas doen in het vervolg.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2018, 21:28
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Wat was de context? Was het zoals je nu in het nieuws hoort over die jongeren die meisjes als slet aanmerken en hun nummer delen? Want dat is wel degelijk iets waarmee je in de problemen kunt komen als iemand aangifte doet. Bureau halt gaat alleen op bij minder ernstige dingen zoals winkeldiefstal, bedreiging is al een ander verhaal.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 15-03-2018, 15:19
Verwijderd
Nou jah, als hij niet degene is geweest die de bedreiging heeft geuit dan is er niet zoveel aan de hand. Maar ik hoop dat hij zich ten zeerste realiseert dat met z'n twintigen om iemand heen gaan staan schreeuwen het real life equivalent is en of hij dan nog zo stoer zou zijn als mensen dat bij hem zouden doen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2018, 22:56
Joopie1900
Joopie1900 is offline
Sorry voor de wat late reactie. Ik heb alleen het nummer gedeeld, ik ken haar zelf en we kunnen prima met elkaar omgaan ook nu nog. Het ging me meer om het feit dat als iemand aangifte zou doen tegen mij vanwege het delen van iemands telefoonnumer of ik echt een strafblad zou krijgen. Ik zou het namelijk niet netjes vinden als de schoolleiding hierover niet eerlijk naar mij toe is.
Over de context het was op deze manier
‘Ik heb ruzie met dit meisje *nummer* stuur der een bericht.’ Het was de bedoeling om een ander nummer te sturen, maar dat zou de eventuele straf niet minderen dus niet belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2018, 22:58
Joopie1900
Joopie1900 is offline
En dat het een domme actie was weet ik zelf ook wel.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2018, 00:49
Verwijderd
Laat even weten hoe het afloopt. Ik ben reuzebenieuwd, oprecht!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2018, 09:36
MartinoT7
MartinoT7 is offline
Ligt aan je leeftijd toch? of je naar halt moet of een strafblad krijgt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Plan strafbaar stellen Holocaust-ontkenning wint steun
Relief
115 19-02-2007 11:47
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoger straffen werkt wel.
Verwijderd
81 27-06-2004 21:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap ‘Allochtonen strenger straffen dan autochtonen’
Gatara
168 27-07-2003 20:50
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog Alternatieve straffen...
diamonde
1 06-03-2003 14:54
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Rechters: strenger straffen helpt niet
dystopia
34 22-01-2003 09:45
Levensbeschouwing & Filosofie Minimum/hogere straffen in de wet
Unexplained
6 22-11-2002 20:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.