Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Bekijk resultaten poll: Is het interessant?
Jup 4 50.00%
Nope 4 50.00%
Aantal stemmers: 8. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2004, 14:32
wdekreij
wdekreij is offline
Hallo,

Ik en 2 andere jongens beginnen over 2 maanden met een hostingbedrijf (zodra alle voorbereidingen klaar zijn zoals zelf gemaakt web panel waar alles op geregeld kan worden, ook door klanten).

Nu vroeg ik mij of of deze prijsen net zijn, er zijn altijd weer bedrijven die het voor minder aanbieden, of juist meer.. Maar de vraag is of het zo wel aantrekkelijk is?

Dit is dus geen spam, ik vermeld dus ook geen adres (die is ook pas sinds 1 uur geregistreerd dus lijkt mij sowieso beter )

Dit zijn onze prijzen:

50 mb/1 gb/1 pop/ 1db 1,99
100 mb / 3 gb / 10 pop / 2 db 4,99
150 mb / 5 gb / 25 pop / 5 db 7,49
500 mb / 10 gb/ 50 pop / 10 db

Extra db's, pop's, op webspace in overleg, elke gb traffic is 1 euro.

Elk pakket heeft:

Onbeperkt subdomeinen
Onbeperkt email aliases
PHP4
MySQL
Cgi
Error Document
Statistieken
Webcontrol

.nl domein kost 10 euro per jaar, .com enz 12,50 per jaar..

Voor de rest bieden we ook gameservers + design ed aan, maar daarvoor is het hier niet de juiste doelgroep denk ik om daar naar te informeren.. Nogmaals het is dus geen spam maar gewoon of dit interessant is.

Grtz Wilco

Ps alles dus incl btw, en hosting prijzen zijn per maand, domein per jaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2004, 14:43
Danny
Avatar van Danny
Danny is offline
Waar staan jullie servers gehost? Hoe zit het met helpdesk? Backups? etc..
__________________
Red Red Wineeee
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 14:43
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Ik denk dat je dit beter op Software & Multimedia kan plaatsen, aangezien daar mensen zitten die er wat meer verstand van hebben.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 14:44
TIGEK
TIGEK is offline
Jullie hebben je alvast wel een Kamer van Koophandel nummer / BTW nummer.

Want elke ondernemer moet immers weten dat het te strengste verboden is om BTW te hefen zonder dat je BTW af draag.

Dus zorg daar eerst voor.


Daarnaast waar word de server gehost. US is veel goed koper dan NL. Maar voor gameservers is NL hosting echt een must.

Dus meer info aub
__________________
Laptops zijn net vrouwen. Je moet er voor zichtig mee omgaan als je iets fout doet is het heel gevaarlijk.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 14:49
Danny
Avatar van Danny
Danny is offline
Niet alleen voor gameservers..voor een heel groot deel van de internettoepassingen.
__________________
Red Red Wineeee
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 15:28
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
De prijzen. Als de servers in de VS staan is het vrij duur. Als de servers in NL staan zijn de prijzen goedkoop.

Los daarvan is het belangrijk dat het totaalpakket in orde is.
Dus ook service, bereikbaarheid, backups etc.

www.webhostingtalk.nl is een handige forum voor je.
Al raad ik je aan niet een soortgelijke topic daar te openen. Grote kans dat je niet serieus genomen wordt.

Kijk daar rond, kijk wat de hosters daar aanbieden, wat hun prijzen zijn. Vergelijk het met wat jij hebt.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 12:13
Rutger
Rutger is offline
zou je niet eerst "ff" een marktonderzoek doen, voordat je start?
__________________
[ Gereserveerd voor spam die mij binnen aanzienlijk korte tijd aanzienlijk veel geld opleverd. :p ]
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 12:41
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Als je klanten mocht krijgen, benader die dan tenminste in correct Nederlands! Het staat niet erg proffesioneel als je met een 'prijSenlijst' komt.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 16:09
wdekreij
wdekreij is offline
Haha idd op de taal moeten jullie maar even niet letten We hebben daar in ons team een echt vakman voor dus dat komt goed

Wat extra info:

--Servers staan in Nederland
--KvK nr ed komt allemaal, alles 100 % legaal. Het word trouwens een VOF voor de geïnteresseerde. Dit word dus allemaal geregeld voor we van start gaan (lijkt me duidelijk).
--We willen ons vooral op goede service gaan richten..Een zeer uitgebreide FAQ om te beginnen (met plaatjes ed), mails worden diezelfde dag nog beantwoord (zover mogelijk dan, maar is altijd wel 1 van ons op een pc ). Daarnaast ook MSN en IRC om ons live te bereiken, en uiteraard ook via de telefoon.
--Alles word op 2 schijven opgeslagen (raid). Bij uitval van schijf 1, altijd nog schijf 2.

Grtz Wilco

Ps. Idd elders zal er een serieuzer topic komen indien nodig, niet met het taalgebruik als ik hier heb gebruikt... Ik dacht toch alleen maar jeugd die letten daar niet op maar dus wel
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 17:28
Danny
Avatar van Danny
Danny is offline
Ik zou MSN en IRC-support laten zitten. Bedrijven die dat aanbieden worden in het algemeen niet serieus genomen.

Misschien dat je even contact met me op kunt nemen; misschien kan ik jullie wel helpen met e.e.a. maar ik denk dat dat voor 99,9% van de forumusers hier helemaal niet interessant is, misschien beter buiten t forum om

Grtz
Danny
__________________
Red Red Wineeee
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 18:50
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
wdekreij schreef op 16-03-2004 @ 17:09:
--KvK nr ed komt allemaal, alles 100 % legaal. Het word trouwens een VOF voor de geïnteresseerde. Dit word dus allemaal geregeld voor we van start gaan (lijkt me duidelijk).
VOF staat gelijk aan oorlog, tenzij je bij de notaris een contract maakt waarbij je alles regelt. Je kunt beter allemaal een eenmanszaak openen en onderling factureren.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 19:05
Verwijderd
Hoe zit het met jullie leeftijden?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 20:01
wdekreij
wdekreij is offline
Tja dat moeten we dus ook informeren, hoe duur dat opstellen is van bepaalde dingen van een VOF.. Want een notaris is ook niet goedkoop

Allemaal een eigen eenmanszaak is toch super lastig met boekhouding ed?

Over de leeftijden >> 2 personen meerderjarig, ikzelf minderjarig Word pas november 18 dus moet via kartonrechter, moeten mijn ouders krabbeltje zetten zodat ze garant voor mij staan
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 09:08
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
wdekreij schreef op 16-03-2004 @ 21:01:
Tja dat moeten we dus ook informeren, hoe duur dat opstellen is van bepaalde dingen van een VOF.. Want een notaris is ook niet goedkoop

Allemaal een eigen eenmanszaak is toch super lastig met boekhouding ed?

Over de leeftijden >> 2 personen meerderjarig, ikzelf minderjarig Word pas november 18 dus moet via kartonrechter, moeten mijn ouders krabbeltje zetten zodat ze garant voor mij staan
Het gaat niet om garant staan, maar over handelingsbekwaamheid. Kijk, een VOF is geen rechtspersoon. Het is een verzameling van natuurlijke personen. In feite gaat een klant een contract aan met de personen, die daartoe wel bevoegd toe moeten zijn. Tot je 18e ben je dat niet.

Voorts, een notaris heeft vaak conceptcontracten liggen. Het hoeft dus niet zo heel duur te worden, voor 500 Euro moet je een heel eind zijn.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 09:18
Verwijderd
Het maakt voor de rechtsgeldigheid van de handelingen van een vennootschap onder firma niet uit of alle vennoten achttien jaar zijn hoor. Dat staat ten eerste nergens in het Wetboek van Koophandel (waar de vof geregeld is) en ten tweede zijn minderjarigen niet handelingsonbevoegd maar handelingsonbekwaam. Die dingen haal je hier door elkaar. Dat wil zeggen dat ze wel gewoon vermogenshandelingen mogen verrichten (overeenkomsten aangaan enz.) maar dat die ten behoeve van de minderjarige vernietigd kunnen worden. Die vernietiging kan alleen ingeroepen worden door de ouders, die moeten als wettelijk vertegenwoordiger immers de kinderen beschermen tegen hun eigen onbekwaamheid.

Als jij een vof opricht met zeg, vier personen, waarvan éen onder de 18 en drie boven de 18, dan is er niets aan de hand. Zoals ik al zei kan die 17-jarige prima de vof binden door het aangaan van overeenkomsten, dat maakt niets uit. Als zijn ouders daarvan op de hoogte zijn zullen ze het prima vinden. Bovendien maakt het voor de aansprakelijkheid niet uit of iemand minderjarig is of niet. In een vof zijn de vennoten hoofdelijk aansprakelijk voor alle schulden van de vennootschap. Als een meerderjarige vennoot de vof bindt, maakt het tegenover de wederpartij dus niets uit dat éen van de vennoten nog minderjarig is. Die minderjarige heeft de overeenkomst immers zelf niet aangegaan.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 16-03-2004 @ 19:50:
VOF staat gelijk aan oorlog, tenzij je bij de notaris een contract maakt waarbij je alles regelt. Je kunt beter allemaal een eenmanszaak openen en onderling factureren.
Probleem met een VOF/eenmanszaak is alleen dat je hoofdelijk aansprakelijk bent voor de schulden die de onderneming/ het bedrijfje maakt. Dit betekent dat als de onderneming schulden heeft, je eigen huis / auto kortom alles wat van jezelf is, kan worden verkocht om de schulden af te betalen. En bij een VOF maakt het niet uit welke vennoot het heeft gedaan ook nog - vandaar die oorlog.

Wat dat betreft kun je beter een BV beginnen, daar heb je dat niet, maar dat is wel duurder volgens mij...

(eigenlijk is dit stukje meer tegen de topicstarter gericht hoor, Unexplained, ik vul je even aan.)
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 14:43
wdekreij
wdekreij is offline
BV is sowieso geen optie.. Wij komen lang niet aan de 18.000 die daarvoor nodig is.. Veel meer dan de 3 pc's van elk die er desnooods inkunnen, de server en wat startersgeld zal het niet zijn, dus 18.000 is gewoon te veel.. Maar zo'n contract kan dus standaard maar 500 euro kosten.. Helaas is dit al aardig wat voor ons, we willen namelijk zo goedkoop mogelijk starten, maar als het moet dan moet het..

Voor de server besteden we zo'n 1000 (excl kast, dus incl. proccesor, moederbord, 2 x hdd en 2 x geheugen). Voor de rest kosten voor VOF oprichten, wellicht kosten voor een zakelijke rekening, en nog wat van zulk soort administratieve dingen.. Maar in 1 x zo'n 500 euro erbij is wel veel..

Maar iig thnx voor de tips allemaal!! Al gaat het allemaal niet meer om mijn vraag die ik in eerste instantie heb gevraagd
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 16:12
Verwijderd
Wellicht overbodig, maar mocht je nog vragen hebben over de juridische kant van je bedrijfje (aansprakelijkheid, schulden, enz.) dan kun je me wel mailen als je daar behoefte aan hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Webhosting advies
Kawoutertje
28 27-09-2004 10:54
Software & Hardware [Centraal] Webhosts
Bluesman
5 12-05-2004 05:43
Software & Hardware [hosting] keuze
Sentingua
11 23-02-2004 00:23
Software & Hardware Het Grote Hosting & Domeinnaam Topic!
SuperSanne
55 03-01-2004 15:23
Software & Hardware PHP Host gezocht!
©ha0$
20 25-09-2003 09:56
Software & Hardware Webservers oversea?
Gimme more beer
11 03-07-2003 16:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:52.