Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2012, 20:56
piraat013
piraat013 is offline
Hallo,

Ik zit nou met een groot probleem ,ik heb flinke ruzie gehad om ( iets) met mijn PWS groepje Havo 5 .Nou doe ik het in mijn eentje ,en moet ik hoofd en deelvragen verzinnen . En moet ikhet helaas met 3 bronnen doen
http://www.tilburg.nl/gemeente/ep/ch...ageTypeId=9960

Ik heb gevraagd aan de juf of mijn hoofd en deelvragen goed zijn ,ze vond het te mager
Kunnen jullie mij helpen ?Ik kan echt geen goede deelvragen en hoofdvragen verzinnen




Hoofdvraag :Komt Armoede vaker bij allochtonen voor dan bij autochtonen in Tilburg?



- Wat is Armoede ?

- Wie of wat zijn de risicogroepen ?

- Omvang in cijfers ten op zichte van de autochtonen in Tilburg ?

- Wat kan de gemeente er aan doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2012, 18:38
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Armoede is niet met een hoofdletter. Verder vind ik dat 'Omvang in cijfer ten opzichte van de autochtonen in Tilburg?' geen vraag, het mist een persoonsvorm en vraagwoord en alles. Alleen al door het anders te formuleren en goed te schrijven kom je een heel eind verder.

Je hoofdvraag lijkt me verder niet heel erg groot, het is gewoon een ja/nee-vraag. Je kunt een paar cijfers opzoeken, dan zeggen 'armoede komt inderdaad vaker voor bij allochtonen' en dan zou je klaar zijn. Misschien kun je 'm uitbreiden zodat er ook iets in staat als 'waarom is dit zo' of 'wat zijn de mogelijke oplossingen' -> dat zouden trouwens ook deelvragen kunnen zijn. Of desnoods maak je er een groter onderwerp van: 'Bij welke inwonersgroepen komt armoede in Tilburg het meest voor (en wat kan ertegen gedaan worden)?' bijvoorbeeld.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 03-04-2012, 19:56
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Hoofdvraag: Bij wie in Nederland komt armoede voor?

Deelvragen:
Wat is armoede volgens Nederlandse begrippen?
Wat zijn de (sociale) oorzaken van armoede?
Wat zijn de (sociale) gevolgen van armoede?
Is er sprake van een culturele component bij gezinnen die in armoede leven?
Wie is/zijn er verantwoordelijk voor het bestrijden van armoede?
Zijn er oplossingen om welvaartsverschillen terug te dringen?
Hoe bereiken deze oplossingen de doelgroep(en)?
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 05-04-2012, 22:07
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Arpos heeft hier een mooie uiteenzetting. De hoofdvraag die je zelf aandroeg was een hypothese, maar dan in vraagvorm. Denk ook alvast aan hoe je het onderzoek wil opstellen.
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 08-04-2012, 20:02
niinaa
niinaa is offline
Een hoofdvraag die begint met de woorden Hoe/Waarom is bijna altijd goed
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [SK] koolstofvezels
Coobie14
1 08-06-2011 14:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25.