Oud 19-02-2013, 15:56
Fleurdm
Fleurdm is offline
Hey,

Ik heb een vraagje..
Ik wil heel graat N&G met natuurkunde gaan doen, maar ik heb een negatief advies voor natuurkunde gekregen. Ik zou later misschien geneeskunde willen studeren en natuurkunde is daarbij verplicht (in combinatie met N&G).
Op dit moment (vwo 3 periode 2) sta ik een 7,1 eind en doe er best veel voor.
Ik ben dus niet heel sterk en vind het best moeilijk.
Ik wil volgend jaar ook wiskunde A gaan doen.
Is het haalbaar wiskunde A met natuurkunde te doen als je er niet heel goed in bent?
Iemand ervaring??

Alvast bedankt!!
Groetjes,
Fleur

Laatst gewijzigd op 19-02-2013 om 16:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2013, 16:03
Doornroos
Doornroos is offline
Het is het meest handig om natuurkunde te doen met wiskunde B, aangezien het op bepaalde vlakken wel echt overlapt. Dingen die je bij Natuurkunde nodig hebt worden aangehaald bij Wiskunde B en andersom. Echter zijn er wel mensen in mijn klas die het doen met wiskunde A, maar ik weet niet precies hoe zij het er van afbrengen. Maar wanneer je jouw cijfer noemt, geeft dat overigens wel echt hoop. Een 7,1 is echt niet heel laag.

Kijk, mij valt Natuurkunde redelijk mee en dat zegt wat. Ik heb de eerste drie jaar vrijwel geen natuurkunde gehad vanwege een erg slechte school. Ik moet er echt wel voor werken, maar het lukt me wel. Bovendien heb ik ook echt een instelling van: ''Ik haal Natuurkunde. Punt. Anders blijf ik wel zitten.'' In mijn ogen is het te doen, maar dat hangt natuurlijk per persoon af. Als je het echt heel graag wil en je weet dat je er de motivatie voor hebt, zou ik het doen. Maar dan moet je er niet van schrikken als je er wel bijles bij moet nemen en er echt wat voor moet doen.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2013, 16:07
Fleurdm
Fleurdm is offline
Bedankt!
Ik ben wel bereid om er voor te werken
Met citaat reageren
Oud 19-02-2013, 18:55
rkooiker
rkooiker is offline
Het is prima te doen met wiskunde A. De wiskunde van wiskunde B komt echt nauwelijks terug in natuurkunde. Om voor een paar kleine dingetjes wiskunde B te volgen is dan onnodig en B is een stuk moeilijker dan A.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 10:22
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Ik zou er gewoon voor gaan, met een 7,1 nu en een hoop doorzettingsvermogen kom jij er wel, gok ik . En zoals eerder gezegd, natuurkunde is prima haalbaar zonder wiskunde B
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 12:59
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Waar komt dat negatieve advies eigenlijk vandaan dan? Aangezien je een 7,1 staat, maar je docenten het toch afraden...
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 13:19
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Verder weet ik niet precies wat tegenwoordig onder wiskunde A valt en wiskunde B, maar als je natuurkunde volgt en daar ook nog eens moeite mee hebt (anders krijg je geen negatief advies lijkt me), kan een goede wiskundebasis wel helpen. Je zult toch echt een basis in de algebra en analyse moeten hebben als je natuurkunde in de bovenbouw volgt.

Als Wiskunde A alleen maar kansberekening en statistiek is heb je daar weinig aan in de natuurkundeles en moet je iedere keer dat er een nieuw type functie wordt behandeld je eerst gaan verdiepen in hoe die functie in elkaar zit voordat je toekomt aan de natuurkundige toepassing. Daarnaast vergroot wiskundig inzicht ook je natuurkundig inzicht, ik raad het je zeker aan.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 21-02-2013, 07:32
Endorsed
Endorsed is offline
Het is alleen een beetje zinloos om Natuurkunde te doen zonder WiA omdat je voor de studie zelf toch Wiskunde B nodig hebt. Wi B is ook niet zoveel moeilijker hoor.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2013, 11:39
rkooiker
rkooiker is offline
Of je wiskunde A of B moet kiezen ligt er ook aan hoe goed je in wiskunde bent. Dus, wat sta je nu en doe je daar veel moeite voor?

De basis aan algebra en analyse krijg je ook bij wiskunde A. Ze geeft zelf aan geneeskunde te willen doen. En ze gaat hoogstwaarschijnlijk geen natuurkunde studeren als ze daar nu al moeite mee heeft.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2013, 17:35
Fleurdm
Fleurdm is offline
Voor wiskunde sta ik nu ook een 7,1.
De "wiskunde B hoofdstukken" vind ik wel een stuk moeilijker dan de typische "wiskunde A hoofdstukken". Meestal haal ik dus ook voor zo'n wiskunde B hoofdstuk ong. een 6,5 en bij een wiskunde A hoofdstuk zeker een punt hoger..
De keuze dat ik wiskunde A gaat doen staat wel al vast
Met citaat reageren
Oud 21-02-2013, 17:38
Fleurdm
Fleurdm is offline
Oja Martino,
Dat weet ik zelf ook niet zo heel goed, maar ik denk omdat het moeilijker gaat worden naarmate de jaren en de docent er waarschijnlijk aan twijfelt dat ik het examen haal..
Met citaat reageren
Oud 21-02-2013, 20:34
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Vraag eens waarom hij/zij dat denkt! Daar heb je meer aan dan ons advies. Leg daar ook bij uit waarom je natuurkunde er bij wil. Als jij een 7,1 staat en de docent raadt het af denk ik dat daar misschien wel eens een goede reden voor kan zijn.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 21-02-2013, 21:20
Fleurdm
Fleurdm is offline
Ik heb 5 maart een gesprek.
Laat wel horen wat hij ervan denkt.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 12:28
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Het is alleen een beetje zinloos om Natuurkunde te doen zonder WiA omdat je voor de studie zelf toch Wiskunde B nodig hebt. Wi B is ook niet zoveel moeilijker hoor.
Natuurlijk is dat niet zinloos; dat je natuurkunde volgt in de bovenbouw betekent niet meteen dat je een studie (Technische) Natuurkunde gaat doen. Voor geneeskunde heb je natuurkunde nodig, maar geen wiskunde B, om maar een voorbeeld te noemen...
Met citaat reageren
Oud 24-02-2013, 00:03
Starbucks-
Starbucks- is offline
Als je zeker weet dat je de medische en niet de technische richting op wilt, kun je juist beter wiskunde A doen. Een flinke portie statistiek heeft denk ik een grotere prioriteit dan algebra en meetkunde voor een studie als geneeskunde. Bij wiskunde A krijg je trouwens ook de basis van algebra, differentieren en allerlei functies. Hier zit ook wat overlap met wiskunde B in gelukkig
Als je het nog niet zeker weet zou ik wiskunde B doen. Ik had zelf wiskunde B en vooral bij meetkunde ontbrak mij elke vorm van inzicht waardoor ik het inwisselde voor wiskunde A. En ik moet zeggen, ik ben blij dat ik van meetkunde af ben. Ik heb veel meer aan statistiek en kansrekening.

Voor natuurkunde zou ik me sowieso geen zorgen maken. Ik was echt superslecht in natuurkunde (met grote moeite een 4.0 gestaan, in de onderbouw stond ik een 6.0) maar als je netjes je huiswerk maakt, dan komt dat in orde. Het lastige bij natuurkunde is (bij mij tenminste), dat het door de moeilijkheidsgraad heel verleidelijk is om het maar saai te vinden en geen huiswerk te maken. Door flinke porties natuurkunde leren een dag of twee voor de toets kwam ik er niet. Juist door tijdig je huiswerk te maken ontwikkel je een grote mate van inzicht waardoor je vlak voor de toets alleen wat hoeft door te nemen. Ik sta nu gelukkig een 5.0 en dit compenseer ik ruim met m'n betere vakken.

PS: Het is niet geheel onlogisch dat je school je een slecht advies geeft voor natuurkunde. Scholen weten namelijk heel goed dat op natuurkunde (van de mensen met een N-profiel) ontzettend veel mensen zakken. Dit is natuurlijk niet goed voor hun slagingspercentages ivm de onderwijsinspectie.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2013, 12:55
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Als je zeker weet dat je de medische en niet de technische richting op wilt, kun je juist beter wiskunde A doen. Een flinke portie statistiek heeft denk ik een grotere prioriteit dan algebra en meetkunde voor een studie als geneeskunde. Bij wiskunde A krijg je trouwens ook de basis van algebra, differentieren en allerlei functies. Hier zit ook wat overlap met wiskunde B in gelukkig
Een arts wordt steeds meer een technicus, de medische richting is de technische richting. Als techniek je niet ligt heb je weinig te zoeken in de gezondheidszorg.
__________________
you're not my demographic

Laatst gewijzigd op 24-02-2013 om 15:10.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2013, 22:06
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Een arts wordt steeds meer een technicus, de medische richting is de technische richting. Als techniek je niet ligt heb je weinig te zoeken in de gezondheidszorg.
Technische geneeskunde
Met citaat reageren
Oud 26-02-2013, 13:42
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Dat is iets heel anders en géén opleiding tot arts!
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Profielkeuze ( C&M of N&G )
Jessie463
1 10-06-2015 08:12
Studeren Profielkeuze ; NG/NT/CM/EM !!!
MRxSMITH
76 30-12-2009 17:25
Algemene schoolzaken Profielkeuze-crisis
Summerlover
36 05-07-2005 20:42
Studeren Profielkeuze probleem
dark*dizzie*
16 21-05-2005 12:43
Algemene schoolzaken Profielkeuze --> NT+NG zwaar?
Verwijderd
52 27-01-2004 23:06
Algemene schoolzaken profielkeuze in havo 3......
bram87
9 05-03-2003 17:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43.