Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2006, 12:29
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
Ik heb op mijn hand een lelijk litteken van een brandwond.
is ongeveer 3 lang en 1,5 cm breed en ik ga me er steeds meer aan storen.
Zeker nu ik leker in het zonnetje heb gezeten is hij veel donkerder dan de rest van mn huid.

Ik heb al litteken creme geprobeert van biodermal maar dit heeft nog steeds niet voor verbetering gezorgd.

Weet iemand een ander middel dat wel of beter werkt.
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 12:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Calendulan kan helpen. Je hebt ook van die littekenpleisters van Hansaplast. Die schijnen heel goed te werken maar zijn wel heel duur. Ik heb er zelf ook geen ervaring mee. Ik heb ook een erg lelijk litteken en mijn ervaring is dat je het met smeren met iets vets (calendulan, bodylotion, etc) wel iets minder kan krijgen maar dat het nooit echt helemaal wegtrekt. Het ligt er ook aan hoe oud je litteken is als je begint met smeren.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 12:49
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
Mijn litteken is 2 maandjes oud ofzow.
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 13:06
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Ik heb een keer vet uit een gourmetpannetje over mn arm gekiepert en dat leverde een brandwond van ongeveer 3 bij 3 cm op. Toen heb ik een brandwondengel van weleda gebruikt en je ziet de plek nu nog wel zitten, maar dan moet je er wel goed naar kijken en ook nu ik bruiner geworden ben zie je het verschil nauwelijks.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 13:27
BleuEyes
Avatar van BleuEyes
BleuEyes is offline
Na 2 maanden is hij nog helemaal niet écht genezen. Mijn litteken op mijn buik trekt nu nog steeds bij.. En dat is nog van jan. '05.

Ik denk dat je het 't beste kan blijven insmeren met calendulan. Het geneest écht een stuk sneller, en vaak ziet het er mooier uit!
__________________
Je hebt een vriend, iemand die voor jou door vuur gaat, elke dag weer voor je klaar staat, voor altijd aan je zij**
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 13:53
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Calendulan werkt goed. Althans, daar ga ik vanuit, want ik heb er zelf twee jaar mee gesmeerd (nu ja, dat beweren mijn papamama, zelf weet ik het niet meer zo goed) en mijn littekens vallen niet bovenmatig op of zo, behalve door de hoeveelheid.

Daarnaast trekken littekens ook weg, hoe ouder ze worden, hoe minder zichtbaar ze vaak zijn.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 14:08
lieve
lieve is offline
mijn neefje is overlaatst gevallen en is moeten genaaid worden aan zijn neus. De dokter heeft gezegd dat wanneer de wonde dicht is... en er veel zon schijnt het litteken in te smeren met sunblocker. Maar alleen het litteken.

Ik weet nie of dat zou helpen?
__________________
Ik hou van ... alleen van ..., ik kan nie leven in een wereld MET jou!!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 14:42
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
Dan calendulan kan ej dat gewoon bij de drogist kopen?? ik denk dat ik dat dan maar eens ga proberen.
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 14:57
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Kapoen schreef op 28-06-2006 @ 15:42 :
Dan calendulan kan ej dat gewoon bij de drogist kopen?? ik denk dat ik dat dan maar eens ga proberen.
Ik koop altijd die van VSM http://www.vsm.nl/
Je kunt kiezen uit creme, emulsie, gelei en zalf.
Bijna elke drogist en apotheek verkoopt het wel.
__________________
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 15:22
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
dankje
ik ga het zo glijk kopen
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Kapoen schreef op 28-06-2006 @ 16:22 :
dankje
ik ga het zo glijk kopen
Doen inderdaad. Heb het ook gebruikt (de creme, gelei vind ik minder fijn) en mijn litteken van anderhalf jaar oud is bíjna niet meer te zien, terwijl het eerst vuurrood was. Wel héél consequent smeren trouwens.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 21:51
Anofliep
Anofliep is offline
Citaat:
Kapoen schreef op 28-06-2006 @ 13:49 :
Mijn litteken is 2 maandjes oud ofzow.
Geduld is een schone zaak.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 23:23
Gerard316
Gerard316 is offline
Schaam jij je daarvoor?

Ik heb op mijn heup een grote blauwe rode littekend..(luieruitslag)

Circa 3cm lang en 8 cm breed..

Kan er niks aan doen!
Schaam je daar niet voor!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 23:24
Verwijderd
hij zal nog wel meer wegtrekken vermoed ik. 2 maanden is niet echt lang

overigens, bij mij blijven de littekens juist wit..
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 00:17
George
Avatar van George
George is offline
Als het goed genezen is, en de calendulan heeft niet goed genoeg geholpen, kan je huidolie met veel vitamine E, en liefst ook A en/of F (linolzuur) proberen, en dan ook echt twee keer per dag insmeren. Voor mij werkte het heel goed, ik weet niet meer precies welke ik had maar ik kan het wel voor je opzoeken als je dat wil.
__________________
I am Jack's wasted life.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 07:16
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
Ik schaam em er niet voor ik erger me eraan ik vindt het gwoon niet leuk hij is heel donker door de zon en hij word alleen maar donkerder.
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 08:14
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
volgens mij helpen al die zalfjes niet, misschien wel om het litteken zachter te maken, maar niet om de kleur te egaliseren of het weg te laten trekken ofzo.

Ikzelf heb ook een redelijk groot litteken onder mn bh-bandje (moedervlekje laten weghalen->wou dat ik hem lekker had laten zitten). Ook allemaal cremepjes gekocht, heel wat gesmeerd, toen teruggeweest naar de doc die zei dat het in de zon moest bijkleuren. Maar de huid eromheen kleurt wel maar het litteken zelf niet.
Op je hand kleurt het denk ik wel sneller bij, omdat je handen meestal in de zon zitten.
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 09:34
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
red5 schreef op 29-06-2006 @ 00:24 :
hij zal nog wel meer wegtrekken vermoed ik. 2 maanden is niet echt lang

overigens, bij mij blijven de littekens juist wit..
Bij mij ook. Of in elk geval witter dan de huid er omheen.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 11:15
Verwijderd
Citaat:
DNMB schreef op 29-06-2006 @ 09:14 :
volgens mij helpen al die zalfjes niet, misschien wel om het litteken zachter te maken, maar niet om de kleur te egaliseren of het weg te laten trekken ofzo.
Bij mij wel dus, in tegenstelling tot het spul (celiconenzalf of zo) dat ik er speciaal voor kreeg, dat was troep.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 12:58
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Roosje schreef op 28-06-2006 @ 14:53 :


Daarnaast trekken littekens ook weg, hoe ouder ze worden, hoe minder zichtbaar ze vaak zijn. [/B]
sorry maar das niet waar, in het begin word het minder, dat stopt toch echt op een gegeven moment, was het maar zo'n feest
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 13:06
Verwijderd
ik heb nog steeds een dik litteken op mijn rechterbovenarm van vorig jaar toen ik daar geopereerd werd voor een opgezette talgklier ofzo, maar er zit nou een grotere bult als dat er eerst zat, is dit ook opereerbaar of heb ik gewoon vette pech?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 15:13
Wuftie
Wuftie is offline
ik ben zelf verscheidene keren geopereerd aan mn waterhoofd, en elke keer werd hetzelfde litteken op mn buik ook weer open gemaakt en dichtgenaaid.. werken die litteken cremes ook bij zo'n litteken??
__________________
Een kus is een opdruk van een afdruk die met nadruk vraagt om herdruk
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 15:46
xicyx
xicyx is offline
Wat je moet proberen is, Vitamine E crème, dat je bij de apotheek kunt kopen. Als je hiermee je litteken 2 à 3 keer per dag inmasseert wordt het weer soepeler en geneest het netjes.
Een grote tube kost ongeveer 12 euro.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 17:23
mar87
mar87 is offline
ik heb ook behoorlijk last van m'n littekens.

heb er 2 onder m'n oor en 'n stuk of 6 op m'n rug.

allemaal als gevolg van puisten...en ik maak overmatig bindweefsel aan waardoor al die dikke littekens ontstaan

ik ben er een keer aan geopereerd...dat heeft niet erg geholpen.
'
later heb ik een hele poos siliconenzalf erop gesmeerd, maar dat resultaat viel ook bar tegen
daarna heb ik een poos gewoon niets gebruikt maarja dan blijft het ook zo hetzelfde, en nu smeer ik er dagelijk aloe vera yelly op, de littekens worden wel iets minder maar het is nog niet helemaal zoals het zijn moet....
maar volgens mij komt er hééél veel geduld bij kijken en consequent zijn wanneer je zalf ed gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 19:34
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Trouwens, het is ook raadzaam om je litteken in te smeren met zonnebrand, als je de zon in gaat.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 19:43
Verwijderd
Ligt ook wel een beetje aan het litteken zelf, hoe diep, groot enzo hij is.
Ik heb een tijdje die Hansaplast pleisters gebruikt voor wat kleine littekens die ik heel storend vond. Je ziet er nu helemaal niets meer van, zelfs niet als je goed kijkt.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 20:27
Maresha
Maresha is offline
accepteer, een littekens is een litteken en het gaat nooit helemaal weg tenzij je plastische chirurgie wilt

en anders, in de zon zitten helpt dacht ik? maar je litteken is ook nog niet zo oud, gaat wel paar jaar overheen voordat die veel minder opvallend is
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 10:11
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik heb een lidteken van een 2e-graads brandwond.
Ik ben toevallig gister begonnen er Bepanthen-zalf op te smeren. Dat is voor oppervlakkige huidbeschadigingen, tepelkloven en luieruitslag etc., niet specifiek voor lidtekens, maar ik heb op de site van het brandwondencentrum goeie ervaringen met dit zalfje gelezen, dus ik ga het maar gewoon proberen. Je kunt het gewoon bij de drogist kopen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 14:45
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Mijn hele been zit onder de littekens omdat ik tijdens de eindexamens aan het krassen/snijden was. (Ik kon de druk niet aan.) Ze zullen waarschijnlijk niet meer weggaan, maar nou is mijn vraag: Is er iets wat je erop kunt doen, waardoor ze minder of niet meer opvallen? Waarmee je ze kunt camoufleren? Want het ziet er gewoon niet uit...
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 14:48
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 29-06-2006 @ 13:58 :
sorry maar das niet waar, in het begin word het minder, dat stopt toch echt op een gegeven moment, was het maar zo'n feest
Ik zei vaak. Maar natuurlijk trekken ze niet helemaal weg - minder zichtbaar wordt het echter wel. Ik zou er niet aan moeten denken om met al mijn verse littekens van toen ik zes was nu nog rond te moeten lopen. Ze zijn iig al een stuk mooier.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 15:06
Kapoen
Avatar van Kapoen
Kapoen is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 13-07-2006 @ 15:45 :
Mijn hele been zit onder de littekens omdat ik tijdens de eindexamens aan het krassen/snijden was. (Ik kon de druk niet aan.) Ze zullen waarschijnlijk niet meer weggaan, maar nou is mijn vraag: Is er iets wat je erop kunt doen, waardoor ze minder of niet meer opvallen? Waarmee je ze kunt camoufleren? Want het ziet er gewoon niet uit...
Ik smeer nu een paar weken litteken creme van biodhermal en het werkt aardig.
__________________
Smile a lot, it's free
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 15:39
pollewop
Avatar van pollewop
pollewop is offline
Ik ben ooit door een ruit gerend en heb dus littekens op mijn polsen waar mensen domme vragen over stellen. Ik doe er meestal gewoon armbanden over (emo-manier) en ik gebruik al jaren calendulan zalf, de laatste tijd minder omdat mijn littekens echt véél kleiner zijn dan in het begin.
__________________
Napaku. 'Cause it isn't the rush of remembering, it's just mush
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 19:20
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 29-06-2006 @ 13:58 :
sorry maar das niet waar, in het begin word het minder, dat stopt toch echt op een gegeven moment, was het maar zo'n feest
Over het algemeen wel, maar dat kan lang duren. In de loop van de jaren worden ze over het algemeen echt wel beter. Ik heb op mijn enkel een hele lelijke en het heeft erg lang geduurt voor er een fatsoenlijke verbetering in zat. Nu (jaar of 9 verder) is hij wel mooi licht geworden.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.

Laatst gewijzigd op 13-07-2006 om 19:23.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 19:55
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Ieke schreef op 13-07-2006 @ 20:20 :
Over het algemeen wel, maar dat kan lang duren. In de loop van de jaren worden ze over het algemeen echt wel beter. Ik heb op mijn enkel een hele lelijke en het heeft erg lang geduurt voor er een fatsoenlijke verbetering in zat. Nu (jaar of 9 verder) is hij wel mooi licht geworden.
mwah dat heb ik met gewone littekens wel, met operatielittekens niet
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 20:28
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Het operatielitteken op mijn buik wordt ook nog steeds minder opvallend lijkt het wel, en die heb ik al 16 jaar ofzo. Sowieso als ik ermee in de zon ga en ik word bruiner valt het steeds minder op
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 20:34
Verwijderd
ik heb toen ik 2 of 3 was door een brandwond een litteken op mijn borst gekregen en dat is altijd doorgegaan met onopvallender worden en sinds een jaar of vijf is-ie helemaal niet meer zichtbaar dus je kunt er geluk mee hebben
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 22:50
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 13-07-2006 @ 20:55 :
mwah dat heb ik met gewone littekens wel, met operatielittekens niet
Ook die vervagen op den duur wel. Die op mijn enkel was ook van een operatie (zelfs 2 keer aan geopereerd) en die is lang erg lelijk geweest. Heeft echt een paar jaar geduurt maar nu is hij wel redelijk weggetrokken. Je blijft het uiteraard zien, maar hij was bij mij erg soort van gezwollen en rood/paars en dat is nu weg. Duurt gewoon enorm lang.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 09:01
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Ieke schreef op 13-07-2006 @ 23:50 :
Ook die vervagen op den duur wel. Die op mijn enkel was ook van een operatie (zelfs 2 keer aan geopereerd) en die is lang erg lelijk geweest. Heeft echt een paar jaar geduurt maar nu is hij wel redelijk weggetrokken. Je blijft het uiteraard zien, maar hij was bij mij erg soort van gezwollen en rood/paars en dat is nu weg. Duurt gewoon enorm lang.
hmm mijn operatielitteken van mn 8ste was op mn 15de niet vervaagd, wel wit, maar gewoon precies hetzelfde als hij altijd was in het begin, maar dan wit. Die is op mn 15de 'vervangen' en nu is het bovenste deel regelmatig nog rood , maar ach
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 09:02
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Bloem schreef op 13-07-2006 @ 21:28 :
Het operatielitteken op mijn buik wordt ook nog steeds minder opvallend lijkt het wel, en die heb ik al 16 jaar ofzo. Sowieso als ik ermee in de zon ga en ik word bruiner valt het steeds minder op
Als ik ermee in de zon ga word die van mij juist knalrood, ookal smeer ik zonblock op.. Tenminste dat is bij 1, bij mn andere littekens idd niet... En een litteken in mijn lies trekt wel nog steeds weg maar die is pas 2,5 jaar oud.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 10:52
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 14-07-2006 @ 10:01 :
hmm mijn operatielitteken van mn 8ste was op mn 15de niet vervaagd, wel wit, maar gewoon precies hetzelfde als hij altijd was in het begin, maar dan wit. Die is op mn 15de 'vervangen' en nu is het bovenste deel regelmatig nog rood , maar ach
Je kan ook niet verwachten dat ze volledig wegtrekken. Minder duidelijk met name, van die lelijke paars/rode kleur naar een normale huidskleur. Qua oppervlakte zullen ze niet echt kleiner worden. Littekens blijf je eigenlijk altijd wel zien, maar ze worden wel minder duidelijk.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 11:09
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Sassiefje, jij hebt een getinte huidskleur toch? Ik heb wel eens begrepen dat bij negroïde mensen littekens meestal veel lelijker worden dan bij blanke mensen, dus misschien speelt dat ook nog wel mee.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 19:49
Sennah
Avatar van Sennah
Sennah is offline
Citaat:
Bloem schreef op 14-07-2006 @ 12:09 :
Sassiefje, jij hebt een getinte huidskleur toch? Ik heb wel eens begrepen dat bij negroïde mensen littekens meestal veel lelijker worden dan bij blanke mensen, dus misschien speelt dat ook nog wel mee.
Ik heb net even haar fotoboek bekeken en ze is harstikke blank en blond..
__________________
Love the Hate in everybody *scouting is (Y)*
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 23:09
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Sennah schreef op 14-07-2006 @ 20:49 :
Ik heb net even haar fotoboek bekeken en ze is harstikke blank en blond..
Slim, dat had ik zelf ook kunnen doen natuurlijk Ik verwarde haar met een andere sasje-nog-iets, denk ik
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Littekens
heeeiiixx3
11 24-03-2013 18:39
De Kantine Waar schaam jij je voor?
Verwijderd
35 02-08-2008 21:06
Lichaam & Gezondheid littekens acne, creme????
HelpMePlease
2 09-08-2005 09:42
Lichaam & Gezondheid littekens verwijderen
Little miss NAUGHTY
3 14-05-2003 12:06
Psychologie kunnen littekens door automutilatie verwijderd worden.
Little miss NAUGHTY
10 13-05-2003 21:18
Lichaam & Gezondheid Paar vraagjes over straie...(ofzo)
perzik
9 14-03-2002 15:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.