Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2003, 10:16
Gus
Avatar van Gus
Gus is offline
Ik heb een PHP site gebouwd (met dank aan forummers hier) die keurig iets uit een MySQL database haalt en naar de browser schrijft. Ik maak daarbij op dit moment heel veel gebruik van losse bestanden die ik steeds "include" in PHP.

Ik vraag me af hoe ik het best de website kan "bezorgen", dus zodat hij zo snel mogelijk laadt bij de bezoeker. Heeft iemand tips?

Is 1 grote index.php file beter dan een hele boel kleine .php bestandjes met losse functies?
Is het in 1x "dumpen" van de hele pagina naar de browser beter dan het steeds wegschrijven van regels HTML zodra je ze beschikbaar hebt?
Misschien heeft iemand nog andere tips.

Groeten
gus
__________________
kom dans de hoela met mij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2003, 10:30
Manuzhai
Avatar van Manuzhai
Manuzhai is offline
Volgens mij haal jij wat dingen door elkaar. Je hebt aan de ene kant de performance van de webserver, die erbij gebaat is als je PHP code een klein beetje getuned is voor snelle parsing, en aan de andere kant het afleveren van het resultaat van het parsen via het internet naar de requester.

Ik zou me over de snelheid van het includen niet al te veel zorgen maken, en het is ook prima om data te schrijven naar de output zodra je ze klaar hebt. Waarschijnlijk heeft jouw host bovendien toch output_buffering aanstaan, waardoor je data in blokjes van 4096 bytes worden verstuurd.

Bij de snelheid over het internet hangt het er uiteraard vanaf wat voor connectie jij hebt, maar ook de connectie van de server met het netwerk speelt een rol. Verder zou je ten aanzien van de snelheid van het versturen kunnen nadenken over dingen als frames, het hergebruiken van plaatjes, of eventueel preloading.
__________________
Slechts beschikbaar via naamzoek/privebericht.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:00.