Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2003, 11:29
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 12-11-2003 @ 11:56:
euhm, ja dat height is een probleem..
Daar doet hij niet aan :/

Ik kan het er wel inzetten maar hij doet er niks mee.. :/
moet je ook je body instellen.
Advertentie
Oud 12-11-2003, 18:48
Mother Earth
Avatar van Mother Earth
Mother Earth is offline
Ehm... Mijn vorige berichtje zat tussen een discussie in, dus misschien hebben jullie hem over het hoofd gezien... Of misschien ben ik veel te ongeduldig.
Maar de vraag was of jullie www.geocities.com/lauwatjah/home.htm of kortweg www.lauwa.cjb.net willen checken
Groetjes!!
__________________
Praat niet zo veel over jezelf Dat doen wij wel als je weg bent
Oud 12-11-2003, 19:48
mixtape
Avatar van mixtape
mixtape is offline
Vernieuwd: http://www.areuready.nl
__________________
jaaaaa jaaa
Oud 12-11-2003, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Silveria schreef op 12-11-2003 @ 20:48:
Vernieuwd: http://www.areuready.nl
IK vond de vorige mooier
Oud 12-11-2003, 20:21
mixtape
Avatar van mixtape
mixtape is offline
Citaat:
eXo schreef op 12-11-2003 @ 21:15:
IK vond de vorige mooier
ik weet nog niet wat ik van deze vind, maar ben er zelf niet kapot van, ook omdat ie een beetje saai is
Maar die vorige was ik wel helemaal zat
Dus wat dat betreft vind ik deze beter
__________________
jaaaaa jaaa
Oud 12-11-2003, 21:24
nienie
Avatar van nienie
nienie is offline
Citaat:
Mother Earth schreef op 12-11-2003 @ 19:48:
Ehm... Mijn vorige berichtje zat tussen een discussie in, dus misschien hebben jullie hem over het hoofd gezien... Of misschien ben ik veel te ongeduldig.
Maar de vraag was of jullie www.geocities.com/lauwatjah/home.htm of kortweg www.lauwa.cjb.net willen checken
Groetjes!!
-Je moet de grootte van je pagina aanpassen. Hij loopt nu heel ver door naar onderen. Dat staat geloof ik standaard in Geocities ingesteld, maar je kan het vrij gemakkelijk veranderen in Page properties of zoiets.
-Ten tweede dacht ik dat ik op een Robbie Williams Fan site terecht kwam, maar op de rest van je website is geen Robbie Williams te bekennen! Ik vind eerlijk gezegd het achtergrondplaatje dus niet zo toepasselijk: hij is erg mooi, maar niet toepasselijk.
-Rode letters op een zwarte achtergrond ziet er even erg leuk uit, maar op een gegeven moment krijg je er wel pijn in je ogen van. Zeker bij het lezen van columns. Zorg anders op z'n minst dat de columns in een frame (of nieuw window) worden geopend met een lichte achtergrond en donkere letters.
-Het 'You' in het menu vind ik niet heel erg duidelijk. Misschien kan je een andere indeling van het menu maken, waarbij je de drie deelonderwerpen van 'You' als onderwerpen van het menu opneemt.
-Contact (of alleen een mailto:-link) staat meestal apart in het menu. De uitleg voor het maken van een link naar je website zou je ook bij Contact kunnen zetten of bij Tutorials voor het maken van een website. WWW kan je dan intussen wel veranderen in 'Links'
-De tekst op de Home-pagina vind ik persoonlijk wel erg overdreven "je-maakt-een-vergissing-door-op-mijn-site-te-komen"- taal, maar wie ben ik
-Weinig foto's en bovendien is het leuker als je de thumbnails (kleine fotootjes) ook kan vergroten!
Oud 13-11-2003, 14:35
Rakshasa
Avatar van Rakshasa
Rakshasa is offline
Ook een forum is niet toegestaan, tenzij je overduidelijk zelf voor een bijzondere layout hebt gezorgt.

Mja, ik maak dus een forum als schoolproject. Ik heb een hoop forums bekeken maar VBB is gewoon het handigst vind ik. Dus het lijkt er allicht nogal op, al ben ik nu meer bezig met de layout. Ga ik dan geflamed worden of gebanned als ik een (min of meer) look-a-like maak en hier post..?
Oud 13-11-2003, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Rakshasa schreef op 13-11-2003 @ 15:35:
Ook een forum is niet toegestaan, tenzij je overduidelijk zelf voor een bijzondere layout hebt gezorgt.

Mja, ik maak dus een forum als schoolproject. Ik heb een hoop forums bekeken maar VBB is gewoon het handigst vind ik. Dus het lijkt er allicht nogal op, al ben ik nu meer bezig met de layout. Ga ik dan geflamed worden of gebanned als ik een (min of meer) look-a-like maak en hier post..?
iig geflamed,
tenzij je het forum zelf hebt geprogrameerd, dan mag het nog wel..
Oud 13-11-2003, 15:42
Verwijderd
Post maar, ik ben ook bezig met 'n forum en ik kan wel wat inspiratie gebruiken wat layout betreft.
Oud 13-11-2003, 15:44
Rakshasa
Avatar van Rakshasa
Rakshasa is offline
Citaat:
********** schreef op 13-11-2003 @ 15:58:
iig geflamed,
tenzij je het forum zelf hebt geprogrameerd, dan mag het nog wel..
Ja, ik programmeer alles zelf. Dat wel, maar ik had wat inspiratie nodig qua benodigde velden, zoals aantal posts op de hoofdpagina enzo. Het bovenste gedeelte met 'zoeken' is bijvoorbeeld qua opzet hetzelfde nog.
Oud 13-11-2003, 17:54
Verwijderd
Nou laat zien dat kreng
Oud 13-11-2003, 18:44
Rakshasa
Avatar van Rakshasa
Rakshasa is offline
Nou ja.. okee, maar ik ben er dus nog mee bezig. Soms :>

Mijn forum.. je kunt wel terugbladeren maar dat heeft an sich weinig zin...
Oud 13-11-2003, 20:56
- DeJa - Vu -
Avatar van - DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
Rakshasa schreef op 13-11-2003 @ 19:44:
Nou ja.. okee, maar ik ben er dus nog mee bezig. Soms :>

Mijn forum.. je kunt wel terugbladeren maar dat heeft an sich weinig zin...
Waarom heb je die witte balk tussen de naam en het plaatje gedaan?

En wat is de voertaal van het forum?
__________________
www.freemotion.nl ~ BBoying is a way of life...
Oud 13-11-2003, 21:33
Verwijderd
Website voor bedrijf ouders:

http://home.studenten.net/~mutant/Banden

Route, geschiedenis en merken doen t nog niet, die info moet ik nog krijgen. En ondertussen zijn die lijnen onder de links in het menu al weggehaald (Merci ********** ), maar uploaden kost me teveel tijd met mn modempje.
Oud 13-11-2003, 21:45
TIGEK
TIGEK is offline
Citaat:
Mutant schreef op 13-11-2003 @ 22:33:
Website voor bedrijf ouders:

http://home.studenten.net/~mutant/Banden

Route, geschiedenis en merken doen t nog niet, die info moet ik nog krijgen. En ondertussen zijn die lijnen onder de links in het menu al weggehaald (Merci ********** ), maar uploaden kost me teveel tijd met mn modempje.
Voor welke resolutie is hij gemaakt.
Ik kan beter jouw website niet bezoeken volgens mij


Ik kan maar 1 ding zeggen
Het werkt niet. (en hou minimaal rekening met 800*600)
Offtopic: ik voel me al zo arm met mijn rot schermpje

EDIT quote toe gevoegd
__________________
Laptops zijn net vrouwen. Je moet er voor zichtig mee omgaan als je iets fout doet is het heel gevaarlijk.
Oud 13-11-2003, 22:14
- DeJa - Vu -
Avatar van - DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
TIGEK schreef op 13-11-2003 @ 22:45:
Voor welke resolutie is hij gemaakt.
Ik kan beter jouw website niet bezoeken volgens mij
[afbeelding]

Ik kan maar 1 ding zeggen
Het werkt niet. (en hou minimaal rekening met 800*600)
Offtopic: ik voel me al zo arm met mijn rot schermpje

EDIT quote toe gevoegd
Ja hier draaid ie wel goed. Maar ik zou de site een titel geven!


En nog een paar dingen in het formulier. Hij doet het niet!! Hij zegt:
Method Not Allowed
The requested method POST is not allowed for the URL /~mutant/Banden/vacature.htm.
En er wordt ook niet gecontroleerd of er een geldig email adres is ingevuld.

Over het algemeen is het ook niet zo verstandig om een email adres op de site te zetten. Er zijn namelijk programmas die internet afscannen op email adressen, en dan spam (ongewenste post) sturen. Niet fijn dus

Meestal wordt de knop HOME ook als eerste gezet (links dus). De knoppen 'Geschiedenis' en 'Merken' doen het niet...

Maar resolutie is toch wel het belangrijkste punt!!
__________________
www.freemotion.nl ~ BBoying is a way of life...
Oud 13-11-2003, 22:40
Rakshasa
Avatar van Rakshasa
Rakshasa is offline
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 13-11-2003 @ 21:56:
Waarom heb je die witte balk tussen de naam en het plaatje gedaan?

En wat is de voertaal van het forum?
Designtechnisch, eigenlijk. En de voertaal is Engels, maar ik heb wat stukjes tekst her en der gesprokkeld als test. Niet op letten dus :>
Oud 14-11-2003, 00:09
Verwijderd
Citaat:
TIGEK schreef op 13-11-2003 @ 22:45:
Voor welke resolutie is hij gemaakt.
Ik kan beter jouw website niet bezoeken volgens mij
[afbeelding]

Ik kan maar 1 ding zeggen
Het werkt niet. (en hou minimaal rekening met 800*600)
Offtopic: ik voel me al zo arm met mijn rot schermpje

EDIT quote toe gevoegd
Hij is gemaakt voor 800 bij 600. Het middengedeelte is precies 800 bij 600, vandaar mijn gepiel met de frames om hem mooi in het midden te houden voor de grotere schermresoluties.

Enneh, ik wil je echt niet vervelen ofzo, maar laatst had ik het met mijn leraar webdesign over het rekening houden met mensen met kleine schermpjes en hij zei dat dat tegenwoordig echt niet meer hoeft, wat hem betreft bouw ik te klein en moet ik op 1200 gaan werken.
Oud 14-11-2003, 00:13
Verwijderd
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 13-11-2003 @ 23:14:
Ja hier draaid ie wel goed. Maar ik zou de site een titel geven!


En nog een paar dingen in het formulier. Hij doet het niet!! Hij zegt:
Method Not Allowed
The requested method POST is not allowed for the URL /~mutant/Banden/vacature.htm.
En er wordt ook niet gecontroleerd of er een geldig email adres is ingevuld.

Over het algemeen is het ook niet zo verstandig om een email adres op de site te zetten. Er zijn namelijk programmas die internet afscannen op email adressen, en dan spam (ongewenste post) sturen. Niet fijn dus

Meestal wordt de knop HOME ook als eerste gezet (links dus). De knoppen 'Geschiedenis' en 'Merken' doen het niet...

Maar resolutie is toch wel het belangrijkste punt!!
Dat merken en geschiedenis het niet deden heb ik gezegd.

De controle op het emailadres heb ik eraf gehaald omdat het emailadres niet verplicht is en de controle wat pa betreft er niet overheen hoefde, Titel komt er nog aan.

Het forumlier moet nog een actie meekrijgen, het wordt nu nog niet verzonden (in geen van mijn javascript boeken staat hoe ik dat moet doen, lekker handig ).

En wat betreft die spam, pa heeft een uitstekende spamfilter, zijn probleem Hij heeft het er nu ook al opstaan dus...
Oud 14-11-2003, 06:44
TIGEK
TIGEK is offline
Citaat:
Mutant schreef op 14-11-2003 @ 01:09:
Hij is gemaakt voor 800 bij 600. Het middengedeelte is precies 800 bij 600, vandaar mijn gepiel met de frames om hem mooi in het midden te houden voor de grotere schermresoluties.

Enneh, ik wil je echt niet vervelen ofzo, maar laatst had ik het met mijn leraar webdesign over het rekening houden met mensen met kleine schermpjes en hij zei dat dat tegenwoordig echt niet meer hoeft, wat hem betreft bouw ik te klein en moet ik op 1200 gaan werken.
Sla je leerkracht dan heel hard.
Daar ben ik het niet mee eens. Ongeveer 25%zal 800*600 mee werken.
En persoonlijk vindIk het toch wel een belangrijke punt.
Misschien is het makkelijker om met tabelen te werken en Niet Frames. Ik schat dat de breedte wel 800px is. hierdoor heb je alleen horziontale scrollbalks maar daar heb veel minder last van. Het zijn nog een paar kleine aanpassing maar gebruik ze toch
__________________
Laptops zijn net vrouwen. Je moet er voor zichtig mee omgaan als je iets fout doet is het heel gevaarlijk.
Oud 14-11-2003, 08:06
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 13-11-2003 @ 22:33:
Website voor bedrijf ouders:

http://home.studenten.net/~mutant/Banden

Route, geschiedenis en merken doen t nog niet, die info moet ik nog krijgen. En ondertussen zijn die lijnen onder de links in het menu al weggehaald (Merci ********** ), maar uploaden kost me teveel tijd met mn modempje.
Waarom is de navigatie een map?
Waarom niet gewoon een plaatje met daarop gewoon text (wat de links is).

Verder vind ik het allemaal wel een beetje erg grijs, het het grote plaatje is te overdreven.
Oud 14-11-2003, 09:25
Manuzhai
Avatar van Manuzhai
Manuzhai is offline
**********: je site is nu qua layout best okay, maar qua taal kan het echt niet. In het stukje over WordBase heb je al 5 spel/type-fouten staan, en dan heb ik het nog niet over de grammaticale fouten in je Engels. Ik denk niet dat je op deze manier serieus genomen kan worden. Ohjah, en die custom XHTML/CSS dingen zijn ook lelijk, neem gewoon de defaults of maak ze in een stijl net als het Trilogixen.nl plaatje.

Verder heb ik het idee dat er wel een stijgende lijn in de designs in dit topic zit.
__________________
Slechts beschikbaar via naamzoek/privebericht.
Oud 14-11-2003, 09:28
Verwijderd
Citaat:
Manuzhai schreef op 14-11-2003 @ 10:25:
**********: je site is nu qua layout best okay, maar qua taal kan het echt niet. In het stukje over WordBase heb je al 5 spel/type-fouten staan, en dan heb ik het nog niet over de grammaticale fouten in je Engels. Ik denk niet dat je op deze manier serieus genomen kan worden. Ohjah, en die custom XHTML/CSS dingen zijn ook lelijk, neem gewoon de defaults of maak ze in een stijl net als het Trilogixen.nl plaatje.

Verder heb ik het idee dat er wel een stijgende lijn in de designs in dit topic zit.
Dat enegls is echt kut, 75% van de bezoekers in Nederlansdtalig, dus ik ga alles nederlands maken.
Dus dat wod opgelost.

Dat XHTML en CSS plaatje is idd niet geweldig mooi, maar ga niet de standaard butrtons gbruiken, die passen er niet tussen vind ik.



Je hebt trouwens wel gelijk over die stijgende lijn (et af en toe een diep dal ).
Oud 14-11-2003, 10:38
Verwijderd
Citaat:
TIGEK schreef op 14-11-2003 @ 07:44:
Sla je leerkracht dan heel hard.
Daar ben ik het niet mee eens. Ongeveer 25%zal 800*600 mee werken.
En persoonlijk vindIk het toch wel een belangrijke punt.
Misschien is het makkelijker om met tabelen te werken en Niet Frames. Ik schat dat de breedte wel 800px is. hierdoor heb je alleen horziontale scrollbalks maar daar heb veel minder last van. Het zijn nog een paar kleine aanpassing maar gebruik ze toch
Ach ik haat die vent ook... en ik weet ook weer wat ik fout heb gedaan. Heb vroeger professioneel gebouwd, en toen werkten we met iets kleiner dan 800 bij 600 zodat het idd mooi op t scherm paste. Ik weet alleeen die afmetingen niet meer en mijn leraar is weinig behulpzaam wat kleine schermpjes betreft .
Enneh... ik werk graag met frames Ik weeeet dat het slecht is enzo en bladiblaa, maar pas heb ik een site gemaakt zonder en ik ben gewoon echt stukken langer bezig geweest en met enorme omwegen om hetzelfde effect te krijgen... Maar ik ben van plan als ik nog eens veel tijd heb (als school meewerkt) een versie in noframes te maken, zodat je kunt kiezen. (ik ben stiekem van mening dat alle tijd die gestoken wordt in het ontwijken van frames beter gestoken zou worden in het oplossen van de problemen met frames ).

**********: Ik werk graag met grijs Of blauwig... EN af en toe felle kleuren, maar nooit meer dan 2 of 3. (home.studenten.net/~mutant/Webstrijd heel eenvoudig en snel in elkaar gepropt, mijn c-schijf met werk was gecrasht en ik had 1 dag om het opnieuw in elkaar te steken).
En imagemaps... gewoonte -> mijn hoofdmenu maak ik bijna altijd met imagemap.
Oud 14-11-2003, 10:40
Verwijderd
Mutant,
als ik jou zo hoor heb je alleen maar foute gewoontes

Oud 14-11-2003, 12:12
Verwijderd
Beetje gelijk heb je wel trilo. Waarom gebruik je niet gewoon Iframes of beter nog een server side scriptingtaal waar je het gewoon lekker kan includen.
Oud 14-11-2003, 13:35
nienie
Avatar van nienie
nienie is offline
Citaat:
Mutant schreef op 13-11-2003 @ 22:33:
Website voor bedrijf ouders:

http://home.studenten.net/~mutant/Banden

Route, geschiedenis en merken doen t nog niet, die info moet ik nog krijgen. En ondertussen zijn die lijnen onder de links in het menu al weggehaald (Merci ********** ), maar uploaden kost me teveel tijd met mn modempje.
Ik weet dat er al veel over gezegd is, maar ik wil ook nog wel even commentaar geven. Ik heb zelf resolutie 800x600 draaien en bij ziet hij er net zo verneukt uit als bij TIGEK: het bovenste frame wordt maar half weergegeven. Verder kan ik helemaal niet scrollen in het 'middenframe' (het grote frame dus), zodat ik maar de helft van de tekst kan lezen. Ik snap eigenlijk niet waarom, want in de broncode staat bij dát frame niet "scrolling=NO" (dat staat alleen bij het bovenste en onderste frame). Volgens je broncode heb je nog een derde kolom (FRAME COL), die zie ik helemaal niet. Verder zou je nog een derde rij (FRAME ROW) moeten hebben, maar die zie ik dus ook niet!

In het menu aan de linkerkant vind ik het persoonlijk mooier als de links niet onderstreept zijn. Daarvoor kan je deze STYLE-code toevoegen: <STYLE><!--A{text-decorationone}--></STYLE>

De website heeft nog geen titel, alleen 'Untitled Document'.

De letters van de teksten zijn nog behoorlijk groot, het zou een grootte minder kunnen. (Mijn tekengrootte staat op 'gemiddeld')

Achtergrond vind ik juist erg mooi. Houden zo!
Oud 15-11-2003, 00:34
- DeJa - Vu -
Avatar van - DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Over die resolutie kon je vroeger mooi bij de stats van Nedstat zien, zoals bijvoorbeeld op http://www.nedstatbasic.net/s?tab=1&link=5&id=710309 . Maar ik zie dat hij dat tegenwoordig niet meer meet. Kon je zien wat de meest gebruikte resolutie was

En volgens mij kan Javascript weinig doen aan het verzenden van een formulier. Het kan wel controleren, maar heeft volgens mij weinig met (anoniem?) verzenden te doen.
Leer het me als het wel kan
__________________
www.freemotion.nl ~ BBoying is a way of life...
Oud 15-11-2003, 11:10
Verwijderd
Die resoluties zijn uiteenlopend, voorbeelden van verschillende websites:

WebFTP
Code:
1 1024x768 		2392  
2 800x600 		623  
3 1280x1024 		479
**********.nl
Code:
1 1024x768 		1135  
2 1280x1024 		287  
3 800x600 		203
Oud 15-11-2003, 14:57
- DeJa - Vu -
Avatar van - DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Ik draai normaal gesproken op 1600x1200
__________________
www.freemotion.nl ~ BBoying is a way of life...
Oud 15-11-2003, 21:04
Verwijderd
Gefeliciteerd jong.
Oud 16-11-2003, 00:46
Rakshasa
Avatar van Rakshasa
Rakshasa is offline
1600x1200 is, imo, echt utterly useless. 1280x1024 "foreva!".
Oud 16-11-2003, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Rakshasa schreef op 16-11-2003 @ 01:46:
1600x1200 is, imo, echt utterly useless. 1280x1024 "foreva!".
Ja, met een 17"ja

Ik ga op m'n 20"echt geen 1280*1024 draaien!
Oud 16-11-2003, 16:50
Verwijderd
Oeh wat heerlijk masculien, opscheppen over je aantal inches.
Oud 17-11-2003, 16:10
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 16-11-2003 @ 17:50:
Oeh wat heerlijk masculien, opscheppen over je aantal inches.
Ik gebruik 'm niet eens actief,
gebruik meestal m'n 17"
Oud 17-11-2003, 19:25
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
deathz0rz schreef op 25-10-2003 @ 00:38:
Paint Shop Pro


@ Nienie: Mijn logootje gemaakt in Paint Shop Pro, ook netjes ge-antialias't zoals je ziet. Paint Shop Pro blijft een heerlijk programma.



Ik ben veels te lui om mn website eindelijk eens af te maken, de vormgeving is nooit geheel naar mn wens, ik mis echt inspiratie.
Oud 17-11-2003, 21:35
nienie
Avatar van nienie
nienie is offline
Orion, die post was al van een hele tijd geleden
Ik heb m'n logo inmiddels allang ge-antialiast, kijk maar op dewebsite
Oud 18-11-2003, 18:07
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
nienie schreef op 17-11-2003 @ 22:35:
Orion, die post was al van een hele tijd geleden
Ik heb m'n logo inmiddels allang ge-antialiast, kijk maar op dewebsite
Sorry

Leuk hoor, Gebruik je nu PSP?

Enne....

Not Found
The requested URL /users/marel_c/800x600/English/creating.html was not found on this server.


--------------------------------------------------------------------------------

Apache/1.3.4 Server at home.iae.nl Port 80
Oud 18-11-2003, 19:05
Martjin
Avatar van Martjin
Martjin is offline
www.afcswiffer.tk

ssst...stil maar..hijs perfect..ik weet het
Oud 18-11-2003, 19:19
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
MartenZ schreef op 18-11-2003 @ 20:05:
www.afcswiffer.tk

ssst...stil maar..hijs perfect..ik weet het
Ik neem aan dat je dit als geintje bedoelt;

- Leuke graphics, Paint? JPEG compressie is duidelijk te zien.
- Times New Roman
- Beetje van alles door elkaar heen gemikt

Worden jullie btw hierdoor gesponsord?

Oud 18-11-2003, 20:10
Martjin
Avatar van Martjin
Martjin is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 18-11-2003 @ 20:19:
Ik neem aan dat je dit als geintje bedoelt;

- Leuke graphics, Paint? JPEG compressie is duidelijk te zien.
- Times New Roman
- Beetje van alles door elkaar heen gemikt

Worden jullie btw hierdoor gesponsord?

[afbeelding]
neej, maar we zijn er mee bezig
Oud 18-11-2003, 23:37
Verwijderd
Citaat:
nienie schreef op 14-11-2003 @ 14:35:
Ik weet dat er al veel over gezegd is, maar ik wil ook nog wel even commentaar geven. Ik heb zelf resolutie 800x600 draaien en bij ziet hij er net zo verneukt uit als bij TIGEK: het bovenste frame wordt maar half weergegeven. Verder kan ik helemaal niet scrollen in het 'middenframe' (het grote frame dus), zodat ik maar de helft van de tekst kan lezen. Ik snap eigenlijk niet waarom, want in de broncode staat bij dát frame niet "scrolling=NO" (dat staat alleen bij het bovenste en onderste frame). Volgens je broncode heb je nog een derde kolom (FRAME COL), die zie ik helemaal niet. Verder zou je nog een derde rij (FRAME ROW) moeten hebben, maar die zie ik dus ook niet!

In het menu aan de linkerkant vind ik het persoonlijk mooier als de links niet onderstreept zijn. Daarvoor kan je deze STYLE-code toevoegen: <STYLE><!--A{text-decorationone}--></STYLE>

De website heeft nog geen titel, alleen 'Untitled Document'.

De letters van de teksten zijn nog behoorlijk groot, het zou een grootte minder kunnen. (Mijn tekengrootte staat op 'gemiddeld')

Achtergrond vind ik juist erg mooi. Houden zo!
De helft wat je zegt is al gezegd, dus daar ga ik niet meer op in.

De frames zijn zo gemaakt, dat er aan alle kanten een frame sit, waardoor het altijd mooi in het midden gezet wordt. Als je 800*600 hebt, zou ie net erin moeten passen en vallen die side-frames weg. En dat niet scrollen, als een website niet al te veel content heeft, vind ik scrollbars gewoon afschuwelijk. Het prob is gewoon dat ik te groot voor 800*600 heb gebouwd. Ik zal hem veranderen, maar ff geen tijd voor.

Leuk dat je de achtergrond mooi vindt .

Trilo: ja, ik heb best veel rottige gewoontes. En school is gewoon kut .

Exo... ik heb geen idee waar je t over hebt

En het moet ff van mn hart, ik snap niet hoe sommige mensen nog 800*600 kunnen werken: Ik word gek van de beperkte hoeveelheid info die maar op mijn scherm past .
Oud 19-11-2003, 02:39
Verwijderd
Met een serverside programmeer (opmaak -whatever) taal kun je gegevens uit een relationele database halen en als HTML presenteren. Dat je op deze manier 100x efficienter werkt is duidelijk
Oud 19-11-2003, 07:40
nienie
Avatar van nienie
nienie is offline
Citaat:
Mutant schreef op 19-11-2003 @ 00:37:
En het moet ff van mn hart, ik snap niet hoe sommige mensen nog 800*600 kunnen werken: Ik word gek van de beperkte hoeveelheid info die maar op mijn scherm past .
Mijn monitor gaat echt flippen als ik de resolutie hoger zet (beeldvervorming, hoge piiiiiiiiiieptoon, trillend beeld). En ik heb geen geld voor een nieuwe monitor. Maar ik moet zeggen dat ik er niet echt veel problemen mee heb: bureaublad is meestal 'opgeruimd' en voor scrollen heb ik een scrolmuis
Oud 19-11-2003, 16:27
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 19-11-2003 @ 03:39:
Met een serverside programmeer (opmaak -whatever) taal kun je gegevens uit een relationele database halen en als HTML presenteren. Dat je op deze manier 100x efficienter werkt is duidelijk
Ah, dat ga ik op mijn stage leren . Ik kijk er al naar uit...
Oud 19-11-2003, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 19-11-2003 @ 00:37:
En het moet ff van mn hart, ik snap niet hoe sommige mensen nog 800*600 kunnen werken: Ik word gek van de beperkte hoeveelheid info die maar op mijn scherm past .
Nog niet eens zo gek lang geleden (nou ja, 3 jaar oid) draaide de meeste nog 800*600, en iedereen vond het prima..
Tot anderhalf jaar geleden draaide het merendeel zelfs nog 800*600..

Programma's zijn echt niet groter geworden, het is maar net wat je gewend bent, toen ik nog 640*480 draaide, en niet hoger kon, vond ik het allemaal prima gaan...

Hetzelfde als je met Analood vs ISDN had,
inbel was traag, ISDN was
Maar ja, wat is ISDN tegenwoordig? Ook traag, omdat we nu kabel en adsl hebben...

Als je niet beter weet, mis je het niet..
Oud 19-11-2003, 20:41
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 19-11-2003 @ 20:17:
Nog niet eens zo gek lang geleden (nou ja, 3 jaar oid) draaide de meeste nog 800*600, en iedereen vond het prima..
Tot anderhalf jaar geleden draaide het merendeel zelfs nog 800*600..

Programma's zijn echt niet groter geworden, het is maar net wat je gewend bent, toen ik nog 640*480 draaide, en niet hoger kon, vond ik het allemaal prima gaan...

Hetzelfde als je met Analood vs ISDN had,
inbel was traag, ISDN was
Maar ja, wat is ISDN tegenwoordig? Ook traag, omdat we nu kabel en adsl hebben...

Als je niet beter weet, mis je het niet..
Jawel hoor... Ik mis kabel enorm!!! Vooral met torenhoge rekeningen en snelheden van een slak .
Oud 19-11-2003, 21:44
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
nienie schreef op 19-11-2003 @ 08:40:
Mijn monitor gaat echt flippen als ik de resolutie hoger zet (beeldvervorming, hoge piiiiiiiiiieptoon, trillend beeld). En ik heb geen geld voor een nieuwe monitor. Maar ik moet zeggen dat ik er niet echt veel problemen mee heb:
Nouja, je mag altijd bij mij langs komen op school, daar hadden ze laast een aantal van zulke laser 15" CRT schermpjes weggedaan, max resolutie 1280x1024.. en 1024x768 op 85Hz Ik heb d'r zelf ook een staan voor mn 2e PC, fijne schermpjes toch als je geen geld wilt uitgeven en je er nog snel even een nodig had.

Oud 19-11-2003, 22:24
nienie
Avatar van nienie
nienie is offline
Bedankt voor het aanbod Als ze nog steeds monitoren beschikbaar hebben, waar is die school ergens? Mail me anders maar even (adres staat in profiel).
Ik heb zelf trouwens ook 15", van een of ander vaag merk 'Highscreen'.
Oud 20-11-2003, 21:32
nienie
Avatar van nienie
nienie is offline
Weer een websitekeuring, nu van het menu: maar omdat ik er nog absoluut niet zeker van ben dat dit het gaat worden, heb ik m'n vernieuwing alleen locaal veranderd en heb er een screenshot van gemaakt, die je hier kan downloaden. Sorry, ik weet dat het een groot bestand is, maar in ander formaat dan in BMP werden de kleuren verneukt.

Het gaat alleen om de achtergrond bij het menu: vinden jullie het op deze manier mooi? Ik heb al vaak kritiek gelezen op websites die zwart niet goed gebruikten als achtergrond, dus ik wil graag jullie mening.

De huidige situatie is nog steeds online hier te bekijken.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Centraal] Sitecheck topic (2)
Manuzhai
4 02-02-2006 16:29
Software & Hardware Heb jij een eigen website? Post hem hier!
Quincy
65 18-04-2004 17:12
Software & Hardware [Design] Goede design-ideeën voor websites
Martin
17 06-10-2003 13:10
Software & Hardware [PHP] Efficientste manier om website te bezorgen
Gus
1 14-01-2003 10:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01.