Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2005, 11:44
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Geinspireerd (sorry, trema doet het niet) door de clip van Fragile (Treble) die ik toevallig zag toen ik aan het oppassen was. En een beetje door het boek De reis van het drakeschip (CS Lewis).

Het was een heel grote, groene grasvlakte. Zover ik kon kijken, zag ik lang, zacht golvend gras. Waar ik het niet meer zag, raakte een blauwe muur de grond. De muur overspande de grasvlakte, met mij als klein figuurtje er middenin. Ik liet me achterover vallen en keek omhoog. De muur, was het de lucht? Het was onnatuurlijk felblauw, te blauw om lucht te kunnen zijn. Het gras onder me, was te zacht en te groen om gras te kunnen zijn. Ik stond op, niet wetend waar ik was. Het kon niet echt zijn, het was iets gemaakts - maar wat?
Ik was helemaal alleen. Zonder alles gezien te hebben, wist ik dat. Hier kon niet nog iemand zijn. Ik sprong op en draaide rond: niemand. Toen pas besefte ik, dat ik nu kon doen wat ik wilde. Ik wervelde over het groene iets, mijn armen uitgestrekt. Ik werd niet moe, niet duizelig, niet iets anders negatiefs. Ik cirkelde door, tot ik ineens merkte dat het donkerder werd. Er schoven wolken langs de muur, abnormaal witte wolken. Er was geen zon, toch was er plotseling minder licht. Ik merkte dat ik bijna bij de plek was waar de muur het groene iets raakte. Ik stond naast de horizon. Daar waar ik stond, verschenen de wolken, die daarna langs de lucht gleden en recht tegenover me weer verdwenen. Zacht, verlegen, schrikkerig raakte ik de muur aan. Hij smolt weg, erachter ving ik een glimp op van een andere wereld. Ik tekende een vierkant, en een stukje lucht viel naast me neer. Ik kon door het gat heen kijken, en daar zag ik die andere plaats. Ik trok een grote cirkel over de muur, klom er doorheen - en was in de normale wereld, waar een zon was, grijze wolken, een matblauwe lucht en kort, stekelig gras.
Thuis.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Advertentie
Oud 19-01-2005, 13:32
Raakvlak
Raakvlak is offline
De portier was een invalide.

Hermans.
Oud 19-01-2005, 18:48
Hamkaastostie
Avatar van Hamkaastostie
Hamkaastostie is offline
Citaat:
Xizang schreef op 17-01-2005 @ 19:30 :
Heerlijk toch!
Omdat je mijn favoriete kiwi bent:

De portier was een invalide.
=^.^=
__________________
Het is niet af maar er komt geen vervolg.
Oud 19-01-2005, 18:58
Hamkaastostie
Avatar van Hamkaastostie
Hamkaastostie is offline
lalalaaaaaaaah ( nutteloze uitroep )
__________________
Het is niet af maar er komt geen vervolg.
Oud 19-01-2005, 19:01
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Na de oorlog is de wil om het dagelijks leven weer op te pakken het enige dat nog echt heerst...
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Oud 19-01-2005, 19:06
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
Citaat:
Changshan schreef op 19-01-2005 @ 20:01 :
Na de oorlog is de wil om het dagelijks leven weer op te pakken het enige dat nog echt heerst...
De hamsters echter heersen immer. Daar is niets aan te doen.
__________________
Romantici rouleren de wereld
Oud 19-01-2005, 19:09
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Kristoph schreef op 19-01-2005 @ 20:06 :
De hamsters echter heersen immer. Daar is niets aan te doen.
Op hun beurt stevig in de hand gehouden door de 'Krullen', laten zij binnen nu en onbepaalde tijd geen molecuul meer van ons heel.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Oud 19-01-2005, 19:11
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
HOEDT U VOOR DE BEVER!
__________________
Romantici rouleren de wereld
Oud 19-01-2005, 19:19
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
*verstopt*
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Oud 19-01-2005, 19:22
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
Timo/Changshan Simi ... Fotootjes Timi&Simi! says:
hehe, briljant, zo'n dit wil k ff kwijt topic
Timo/Changshan Simi ... Fotootjes Timi&Simi! says:
alles mag erop
Krullenkop | Spaghettihoofd | Broccoli is relatief says:
ja
Krullenkop | Spaghettihoofd | Broccoli is relatief says:
niets is off-topic


Citaat:
I C U schreef op 19-01-2005 @ 20:19 :
*verstopt*
Ik zie je nog
__________________
Romantici rouleren de wereld

Laatst gewijzigd op 19-01-2005 om 19:25.
Oud 19-01-2005, 20:02
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Dit moesten Kristoph en ik even kwijt; het is een msn-improvisatie stukje: de één geeft voorzetten, waar de ander mee verder schrijft.

Krullenkop | Spaghettihoofd | Broccoli is relatief zegt:
‘Een goedemiddag,’ zei hij, om maar meteen het tegendeel duidelijk te maken. ‘Ik twijfel er niet aan dat jullie allemaal gehoord hebben van de ontsnapping van Marja. Het laatste nieuws gaat hier immers altijd als een lopend vuurtje rond, is het niet? Evenmin twijfel ik eraan dat jullie haar vertrek evenzeer betreuren als ik. Nu… misschien hebben sommigen van jullie iets opvallends gemerkt de afgel

Timo/Changshan Simi ... Fotootjes Timi&Simi! zegt:
open dagen... ik weet niet in hoeverre Marja OPENLIJK bomen heeft geknuffeld, of naar mollen heeft gegraven, maar allemaal hebben we kunnen merken dat er iets mis was met haar.'

Timo/Changshan Simi ... Fotootjes Timi&Simi! zegt:
'Wel,' hij zuchtte, 'ik weet niet hoe jullie daarmee omgaan als haar klasgenoten, maar ik verwacht van jullie toch op z'n minst dat het binnen deze gemeenschap blijft. Het is immers al beschamend genoeg. Jullie zijn nu allemaal wel veertien of vijftien jaar oud, dus ik denk dat jullie mijn vertrouwen niet hoeven te beschamen.'

Krullenkop | Spaghettihoofd | Broccoli is relatief zegt:
'Nu we het toch over gemeenschap hebben overigens...'


(Timo/Changshan Simi ... Fotootjes Timi&Simi! zegt:
haha, verwacht je dat ik nu verder ga?
Krullenkop | Spaghettihoofd | Broccoli is relatief zegt:
ja )

Krullenkop | Spaghettihoofd | Broccoli is relatief zegt:
'...jullie herinneren je misschien nog wel nijntje die hier enkele weken geleden een speciale les gegeven heeft... wel...'

Timo/Changshan Simi ... Fotootjes Timi&Simi! zegt:
'Marja is dus met Nijntje mee naar huis gegaan. Sindsdien is het eigenlijk alleen maar bergafwaarts gegaan; haar - toch al enorme - hoeveelheid aan medicijnen is verdubbeld. Je kunt wel raden naar de bij-effecten...'

Krullenkop | Spaghettihoofd | Broccoli is relatief zegt:
', die op de verpakking zo verhullend staan aangegeven als: toenemende activiteit van de geslachtsdelen.'

Timo/Changshan Simi ... Fotootjes Timi&Simi! zegt:
'Bij meisjes is dit natuurlijk extra hevig merkbaar. Jullie hebben het allemaal kunnen ruiken, als ze eens WEL bij een les aanwezig was... en haar aanhankelijkheid was op den duur ook afstotend; we hebben de concierge enkele dagen ziek naar huis moeten sturen, vanwege trauma's en een bobbel in zijn broek. De in haar ogen enige juiste oplossing, was om maar bomen te gaan knuffelen.'

Timo/Changshan Simi ... Fotootjes Timi&Simi! zegt:
'Nu blijkt dat zelfs de bomen haar hier hebben afgewezen, is ze weggelopen, met in haar hart het treurige gevoel van eenzaamheid.'


Chan - Alle rechten voorbehouden
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Oud 19-01-2005, 20:09
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Oud 19-01-2005, 20:10
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Citaat:
Ik zie je nog [/B]
O.... Hm...

*duikt nog verder weg*
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Oud 19-01-2005, 20:12
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
leuke improvisatie, btw...
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Oud 19-01-2005, 20:19
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 19-01-2005 @ 21:09 :
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 20-01-2005, 07:24
Verwijderd
Citaat:
Kristoph schreef op 19-01-2005 @ 20:11 :
HOEDT U VOOR DE BEVER!
k
Oud 20-01-2005, 10:40
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Kristoph schreef op 19-01-2005 @ 20:11 :
HOEDT U VOOR DE BEVER!
Ja, doe dat.

Weer op school... maar nu heb ik vrij van les, de rest van de klas zit wel bij Duits.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 20-01-2005, 11:29
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
Ik wilde even kwijt dat vertaalmachines vrij waardeloos zijn. Neem nou dit stukje, dat netjes vertaald had moeten worden van het Duits naar het Engels en vervolgens naar het Nederlands:

er zeiden naast het: u kent waarschijnlijk? timm zei niets het daar zat en dat onderbrekingsgel andere door ijzig was broeken daar zei timm dunnen: nr, I niet nochtans kon ik tijden één doen, die één mitn roze overhemd met de bediende hadden

van de vertaal vissen van Babel Hulp In het Engels: in rusland. in zijn portefeuille had hij altijd zoonsgipspleister dingen zien doorboren nochtans dat beste het nooit nochtans één dag het op gronden viel daar het niet nooit zag nochtans gezegd het om het even wat slechts hij houdt gipspleister van dingen begon.

volledig roze brouwt het erzahlt in de avond me toen, die het van zijn had aangezien talisman, weibt u het namlich luidere roze overhemden heeft, zei het en van het is het timm bolwerken op goed en? andere gevraagde één.

er zeiden timm volledig stil: I het van hem nam weg en toen I het hoog-gehouden en wij om allen te hebben gelachen minstens de helft wij verleent lachte en die kan het bont meer dinger, u en daar veronderstellen gezegd te hebben? gevraagd naast Timm.

De zaag van Timm op zijn knielt. hij wierp weg, zei het hij en beschouwde toen timm anderen: ja, zei hij, hij het weg wierp, en toen het hem werd. op nachsten dag het niet het wordt het reeds bovengenoemd allebei om het even wat sasen daar op een dergelijke manier en gezegd niets heeft.

maar toen zei andere één: blodsinn. en hij zei het nog eens aan bovengenoemde betekenis van de blonde, hij, vrouw van I, zei Timm. Naturlich is het blodsinn. die volledig duidelijk witte I ook is en toen het nog zei: maar het is amuserend, kent u, is vermakelijk het niettemin.

en timm gelachen lachte het alle twee en timm maakte een vuist in de broekzak daardoor zerdruchte was het iets kleine gipspleister roze materiële veel roze daar niet meer aan, omdat het het reeds voor een lange tijd in de zak had nochtans het nog roze was. het had langs het uitbrengen rusland.
__________________
Romantici rouleren de wereld
Oud 20-01-2005, 13:06
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ehm.. Hartstikke duidelijk toch?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 20-01-2005, 13:28
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Eh... Juist!
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Oud 20-01-2005, 13:28
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
Ja...vooral dat stukje over die zoonsgipspleister
__________________
Romantici rouleren de wereld
Oud 20-01-2005, 15:25
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
5de keer gelezen, ik begin nu toch iets van een verhaallijn te ontdekken . Wat natuurlijk niet betekent dat ik weet waar het over gaat . Ik ben wel benieuwd naar die zoonsgipspleister...

Vervolg?
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Oud 20-01-2005, 15:43
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Kristoph schreef op 20-01-2005 @ 12:29 :
Ik wilde even kwijt dat vertaalmachines vrij waardeloos zijn. Neem nou dit stukje, dat netjes vertaald had moeten worden van het Duits naar het Engels en vervolgens naar het Nederlands:
Als je het weer terug vertaald wordt het een nog grotere teringzooi.
En als je dat dan weer terugvertaalt...
en probeer het eens via Frans...
__________________
Recht voor je raapje!
Oud 20-01-2005, 16:43
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 20-01-2005 @ 16:43 :
Als je het weer terug vertaald wordt het een nog grotere teringzooi.
En als je dat dan weer terugvertaalt...
en probeer het eens via Frans...
Of via Latijn...
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 20-01-2005, 16:46
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Citaat:
Roosieh schreef op 20-01-2005 @ 17:43 :
Of via Latijn...
Hve fun!
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Oud 20-01-2005, 17:01
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Whahaha Christof! Volgens mij was de tekst beter te snappen als ik het gewoon in het duits had gelezen.
Oud 20-01-2005, 19:32
Hamkaastostie
Avatar van Hamkaastostie
Hamkaastostie is offline
owjah!

En de laatste zonnestralen, werden weggewist door tranen.
__________________
Het is niet af maar er komt geen vervolg.
Oud 21-01-2005, 23:07
Droomz
Avatar van Droomz
Droomz is offline
Wolken

De lucht is blauw. Blauw met witte wolkjes.
Een lucht die je in prentenboeken ziet. Een lucht die kinderen zich altijd zullen herinneren, hoe oud ze ook zijn. Hoe oud ze zullen worden. Die lucht zal op hun netvlies gebrand staan. Ook het prentenboek wat ze lazen als klein kind. Dat zal doorgegeven worden door de opa’s en de oma’s, waardoor generatie op generatie die lucht zal herinneren en zal koesteren. Als een ‘memorie’. Een kindergedachte. Een lucht die niet echt kon zijn, maar alleen sprookjesachtig. Hier en daar bellen door de luchten, die gevormd zijn in een bellenblaas. Misschien hier en daar zaadjes van een pluizenbol, die zich voort planten door enkel vrij te zijn en vliegend door de lucht.

Ze lachte even en ging toen op haar tenen staan. Ze wilde dat ze wat langer was. Dan kon ze de lucht aanraken. Ze zou met haar handen in de lucht grijpen en de wolken aanraken. De witte zachte wolken, vlak boven haar. De wolken die haar troost gaven, wanneer ze uit het raam keek. De wolken die loom voorbij dreven, wanneer zij, met Joey, in het gras lag en een krans van madeliefjes vlocht. De zachte pluizige wolken die op de watten in de badkamer leken. Net zo wit, net zo zacht. Ze kon erbij. Als ze nu haar handen uit zou steken, zou ze een pluizige witte wolk in haar handen hebben.

Illusies zijn zo dun als papier. Het waait zo weg en dan komt het nooit meer terug. Kinderdromen zijn misschien leuk als herinnering, maar je kunt er niet op bouwen, je zult nooit een huis erop kunnen bouwen als je groot bent.

Ze glimlachte naar buiten. Ze glimlachte naar de wolken buiten. De wolken die witgrijs waren met hier en daar een stukje blauw. Het regende zacht, maar het gaf niet. De glimlach was niet van haar gezicht af te halen.
Ze wist dat kinderdromen nooit waar konden worden, dat ze nooit een eigen wolk zou hebben. Geen zachte, pluizige, witte wolk, zoals in haar prentenboeken. Ze moest zich tevreden stellen met het feit dat ze de wolken enkel zou aanraken, als de mist bij de grond zou blijven hangen. Mist was immers ook een grote wolk. Alleen niet pluizig of wit, maar doorzichtig en nevelig. Klammig. Niet de eigenschappen die ze ooit aan een wolk gekoppeld had. Het was niet anders.
Er waren twee verschillen: een wetenschappelijke verklaring en haar kinderfantasie. Wat was mooier? Wat was tastbaarder? Wat moest ze koesteren en wat moest ze verwerpen? De plaatjes uit haar prentenboeken of de wetenschap?

Wolken. Wat zijn wolken. Een mist of zachte pluizenballen vol met stof. Zijn wolken lekker zacht om op te liggen. Zou je lekker in een pluizenbal kunnen liggen. Zou je gedachten niet even op een wolk willen neerleggen. Het weg laten drijven, zodat jij het kwijt bent. Soms zou je weleens met ze mee willen waaien naar onbekende oorden. Naar dingen die je in je dromen nog niet ziet. Dingen waar je van droomt om ze ooit waar te maken.

Haar ogen stonden somber, terwijl ze naar buiten keek. De wolken dreven zacht voorbij. Wat wilde ze graag meedrijven met ze, weg van hier. Weg van alles. Vrij zijn. Een gelukkig leven hebben samen met de wolken uit haar kinderjaren, die ze koesterde. Zo erg koesterde. De wolken die ze wilde knuffelen en er op in slaap vallen. De wolken die hadden gezien van wie ze haar eerste kus had gekregen. De wolken die hadden gezien dat ze huilde. De wolken die er altijd waren en die al haar geheimen kenden, die niemand anders wist.
De witte, zachte, pluizige wolken die op de watten in de badkamer leken. Ze rukte zich los van het raam, vanwaar uit ze naar haar witte vrienden had staan kijken. Automatisme was het misschien, maar ineens stond ze voor de boekenkast. De boekenkast vol met boeken. Kinderboeken. Onderste plank. Ze had ze al jaren niet meer aangeraakt, maar ze wist het nog precies.
Ze stak haar hand uit naar het blauwe boek en toen ze het vastpakte, voelde ze zich weer even klein en jong. De voorkant was nog steeds blauw. Blauw met witte wolken. Ze pakte het boek en ging op de grond zitten. Gewoon naast de boekenkast. De bekende geur steeg op uit het boek, toen ze het opensloeg.
‘De lucht is blauw. Blauw met witte wolkjes.’


__________________
♪ Oefenen is de sleutel tot het ongrijpbare
Oud 22-01-2005, 16:13
Hamkaastostie
Avatar van Hamkaastostie
Hamkaastostie is offline
Een kus is voor de liefde, een zoen voor de lust.
__________________
Het is niet af maar er komt geen vervolg.
Oud 22-01-2005, 17:41
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
Niets is zeker en zelfs dat niet.
__________________
Romantici rouleren de wereld
Oud 22-01-2005, 17:46
Verwijderd
To know the road ahead, ask the ones coming back.
Oud 22-01-2005, 18:00
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
Vrees de dood niet, want zolang wij er zijn is de dood er niet en als de dood er is, zijn wij er niet meer.
__________________
Romantici rouleren de wereld
Oud 22-01-2005, 18:16
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Je bent mijn laatste hoop! Dampende hoop...
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Oud 22-01-2005, 19:21
horsepills
horsepills is offline
Citaat:
Raakvlak schreef op 19-01-2005 @ 14:32 :
De portier was een invalide.

Hermans.
dat zei ik.
Oud 22-01-2005, 19:30
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Dream until your dreams come true
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 23-01-2005, 13:06
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Kristoph, die zijn goed!
Oud 23-01-2005, 14:57
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Dit is een tekst van Youp van 't Hek, die ik graag even kwijt wilde

Dromen

Nu je weg bent mag ik toch wel dromen
Ik doe net of je er nog bent
Ik zie je in gedachten binnenkomen
En er komt opeens weer leven in de tent
Wil je thee
Wil je iets anders
Hoe was je dag
Wat gaan we doen
Zullen we vanavond bioscopen
Of zullen we nog een keer net als toen
Natuurlijk kan ik prachtig voor je koken
Of wil je liever een restaurant
Of toch maar een boek of televisie
Een kop koffie of wat dwalen door de krant
Je hoeft het antwoord niet te geven
Ik droom je maar, je bent er niet
Maar je sjouwt nog altijd door m'n leven
En er is niemand die jou ziet
Ach natuurlijk mag ik van je dromen
Mag met je slapen in het grote bed
Mag met je vrijen, uitslapen en bomen
Zonder dat de wekker is gezet
Jij hebt geen last van al m'n dromen
Want jij hebt elders een prachtig mooi bestaan
Maar weet je wat het mooie is van dromen
Dat je nooit meer bij me weg kunt gaan
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Oud 24-01-2005, 14:28
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
Het leven is als een valkuil. Met het juiste gezelschap kan het nog best gezellig zijn, daar beneden.
__________________
Romantici rouleren de wereld
Oud 24-01-2005, 14:52
lukas15
Avatar van lukas15
lukas15 is offline
Citaat:
I C U schreef op 23-01-2005 @ 15:57 :
Dit is een tekst van Youp van 't Hek, die ik graag even kwijt wilde

Dromen

Nu je weg bent mag ik toch wel dromen
Ik doe net of je er nog bent
Ik zie je in gedachten binnenkomen
En er komt opeens weer leven in de tent
Wil je thee
Wil je iets anders
Hoe was je dag
Wat gaan we doen
Zullen we vanavond bioscopen
Of zullen we nog een keer net als toen
Natuurlijk kan ik prachtig voor je koken
Of wil je liever een restaurant
Of toch maar een boek of televisie
Een kop koffie of wat dwalen door de krant
Je hoeft het antwoord niet te geven
Ik droom je maar, je bent er niet
Maar je sjouwt nog altijd door m'n leven
En er is niemand die jou ziet
Ach natuurlijk mag ik van je dromen
Mag met je slapen in het grote bed
Mag met je vrijen, uitslapen en bomen
Zonder dat de wekker is gezet
Jij hebt geen last van al m'n dromen
Want jij hebt elders een prachtig mooi bestaan
Maar weet je wat het mooie is van dromen
Dat je nooit meer bij me weg kunt gaan
Mooie tekst! 'Morgen ben je dood' van Van 't Hek is ook mooi.
Oud 24-01-2005, 15:26
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Citaat:
lukas15 schreef op 24-01-2005 @ 15:52 :
Mooie tekst! 'Morgen ben je dood' van Van 't Hek is ook mooi.
Neem een hele grote lepel
Met de mooiste kaviaar
En een goede fles Bourgogne
Eentje van een prachtig jaar
Lees nog een keer van Neruda
Stil zijn ode aan de lucht
Kijk nog een keer naar de wereld
Zie de wezensvreemde klucht
Ruik nog een keer schone kleren
Bakkerij met heel vers brood
Ja want morgen, ja want morgen
Ja want morgen ben je dood

Morgen kan het echt gebeurd zijn
Zonder ziekte, zomaar dood
Morgen kan het echt gebeurd zijn
De wal ligt heel dicht bij de sloot
Pak alles met negen handen
Zonder zeuren, gewoon blij
Drink de dag met volle teugen
Want opeens is het voorbij
Niks geen waakvlam, lichterlaaie
Leef niet laf, maar mooi en groot
Ja want morgen, ja want morgen
Ja want morgen ben je dood

Maak een reis naar waar je heen wilt
Lees dat boek dat er nog ligt
Zeg iets moois tegen je liefde
Schrijf een bodemloos gedicht

Huil je hoofd leeg, schreeuw de tranen
Maak toch alle ruzies goed
Voel je hart verdomme kloppen
Voel het suizen van je bloed

Mocht je morgen nog leven
Dan was gisteren geen straf
En echt niemand, nee echt niemand
Pakt jouw gisteren ooit af!

Deze bedoelde je?
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Oud 25-01-2005, 14:28
lukas15
Avatar van lukas15
lukas15 is offline
Citaat:
I C U schreef op 24-01-2005 @ 16:26 :
Neem een hele grote lepel
Met de mooiste kaviaar
En een goede fles Bourgogne
Eentje van een prachtig jaar
Lees nog een keer van Neruda
Stil zijn ode aan de lucht
Kijk nog een keer naar de wereld
Zie de wezensvreemde klucht
Ruik nog een keer schone kleren
Bakkerij met heel vers brood
Ja want morgen, ja want morgen
Ja want morgen ben je dood

Morgen kan het echt gebeurd zijn
Zonder ziekte, zomaar dood
Morgen kan het echt gebeurd zijn
De wal ligt heel dicht bij de sloot
Pak alles met negen handen
Zonder zeuren, gewoon blij
Drink de dag met volle teugen
Want opeens is het voorbij
Niks geen waakvlam, lichterlaaie
Leef niet laf, maar mooi en groot
Ja want morgen, ja want morgen
Ja want morgen ben je dood

Maak een reis naar waar je heen wilt
Lees dat boek dat er nog ligt
Zeg iets moois tegen je liefde
Schrijf een bodemloos gedicht

Huil je hoofd leeg, schreeuw de tranen
Maak toch alle ruzies goed
Voel je hart verdomme kloppen
Voel het suizen van je bloed

Mocht je morgen nog leven
Dan was gisteren geen straf
En echt niemand, nee echt niemand
Pakt jouw gisteren ooit af!

Deze bedoelde je?
JA
Oud 25-01-2005, 14:33
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Citaat:
lukas15 schreef op 25-01-2005 @ 15:28 :
JA
Diez ook goed ja
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Oud 25-01-2005, 14:41
lukas15
Avatar van lukas15
lukas15 is offline
Youp van 't Hek is sowieso
Z'n liedjes ook!
Oud 25-01-2005, 15:07
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Citaat:
lukas15 schreef op 25-01-2005 @ 15:41 :
Youp van 't Hek is sowieso
Z'n liedjes ook!
Totally agree!
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Oud 25-01-2005, 15:14
lukas15
Avatar van lukas15
lukas15 is offline
Citaat:
I C U schreef op 25-01-2005 @ 16:07 :
Totally agree!
Jammer dat de meeste mensen alleen 'Flappie' kennen, als is dat nummer geniaal. De rest is minstens zo goed.
Oud 25-01-2005, 15:30
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Citaat:
lukas15 schreef op 25-01-2005 @ 16:14 :
Jammer dat de meeste mensen alleen 'Flappie' kennen, als is dat nummer geniaal. De rest is minstens zo goed.
Ik kijk wel es naar zijn ehm... optredens, een vriend van me heeft die DVD's! Heel geschikt op een saaie zondag
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Oud 25-01-2005, 15:31
lukas15
Avatar van lukas15
lukas15 is offline
Citaat:
I C U schreef op 25-01-2005 @ 16:30 :
Ik kijk wel es naar zijn ehm... optredens, een vriend van me heeft die DVD's! Heel geschikt op een saaie zondag
Of op een saaie dinsdagmiddag
Oud 25-01-2005, 15:33
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Citaat:
lukas15 schreef op 25-01-2005 @ 16:31 :
Of op een saaie dinsdagmiddag
Ik heb net Lion King 3 gekeken Ook zeer leuk op een dinsdagmiddag...
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Oud 25-01-2005, 15:36
lukas15
Avatar van lukas15
lukas15 is offline
Citaat:
I C U schreef op 25-01-2005 @ 16:33 :
Ik heb net Lion King 3 gekeken Ook zeer leuk op een dinsdagmiddag...
Volgens mij verveel je je (net als ik)
Oud 25-01-2005, 15:40
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Citaat:
lukas15 schreef op 25-01-2005 @ 16:36 :
Volgens mij verveel je je (net als ik)
Hm... wie weet is dat het wel! Ach, wij geven gewoon toe dat we geen leven hebben
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Dit wil ik even kwijt-topic!
Roosje
8 14-09-2009 16:09
Verhalen & Gedichten Dit-wil-ik-even-kwijt-topic versie 2! Met strengere regels!
Verwijderd
135 03-04-2008 17:40
Verhalen & Gedichten Korte gedichten topic
Diary of Dreams
500 14-07-2006 23:11
Verhalen & Gedichten Een andere weg [Stukje]
Anki
8 05-01-2006 17:52
Verhalen & Gedichten dit moet ik kwijt
punk mae
2 30-12-2005 11:16
Verhalen & Gedichten moest echt ff, kee?
SiemdeCyper
32 05-05-2005 12:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.