Oud 10-02-2019, 22:27
BlikjeDrinken
BlikjeDrinken is offline
Hoi!

Ik was laatst mijn kast aan het opruimen, komt er ineens een Samsung NX10 van m'n uit de kast gerolt. Paar foto's mee gemaakt voor de gein, en vond het heel leuk om te doen!

1) Hoe begin je met goede foto's maken?

2) Hoe stel je de ISO Diafragma en Sluitertijd in op een Samsung NX10?

3) Is de Samsung NX10 een goede/recente camera?

4) Zijn er tips om met de Samsung NX10 een betere foto te bereiken?

Ik hoor het graag!

Groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2019, 22:54
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Goede foto's maak je door goed te kijken en bewust te fotograferen. En dat leer je vooral door het vaak te doen.

Dit toestel ken ik verder niet, dus ik vind het lastig om daar specifiek tips over te geven. Als die camera oud en vrij simpel is, doe je er misschien beter aan om met je telefoon te fotograferen.

In het algemeen kan je zeker veel hebben aan goede basiskennis over de belichtingsdriehoek (ISO, diafragma en sluitertijd) en compositie.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 10-02-2019, 23:29
BlikjeDrinken
BlikjeDrinken is offline
Citaat:
Goede foto's maak je door goed te kijken en bewust te fotograferen. En dat leer je vooral door het vaak te doen.

Dit toestel ken ik verder niet, dus ik vind het lastig om daar specifiek tips over te geven. Als die camera oud en vrij simpel is, doe je er misschien beter aan om met je telefoon te fotograferen.

In het algemeen kan je zeker veel hebben aan goede basiskennis over de belichtingsdriehoek (ISO, diafragma en sluitertijd) en compositie.
Beetje gezocht op internet, het is een camera uit 2010 met 14 megapixel. Is dat goed?

Ik heb zojuist een paar video's gekeken over de ISO diafragma en sluitertijd, ik weet precies wat ze nu betekenen
Met citaat reageren
Oud 11-02-2019, 06:08
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Beetje gezocht op internet, het is een camera uit 2010 met 14 megapixel. Is dat goed?

Ik heb zojuist een paar video's gekeken over de ISO diafragma en sluitertijd, ik weet precies wat ze nu betekenen
Megapixels zegt niet zo heel veel. Je sensor en de lens bepalen hoe goed je camera is.

Ga gewoon eens met deze camera of met je telefoon aan de slag. Grote kans dat je je voorlopig prima kunt redden daarmee. Je kunt altijd nog wat nieuws kopen als je steeds tegen beperkingen van je materiaal aan loopt.

Super ga die kennis toepassen. Ga er mee oefenen en experimenteren. Dan ga je ook vanzelf je eigen stijl ontwikkelen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-02-2019, 07:13
BlikjeDrinken
BlikjeDrinken is offline
Ik heb besloten vanmiddag na school naar het bos te gaan met mijn hond en de camera ik hoop dat het wat word!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2019, 08:37
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik heb besloten vanmiddag na school naar het bos te gaan met mijn hond en de camera ik hoop dat het wat word!
Leuk, veel plezier!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-02-2019, 09:44
Verwijderd
https://gathering.tweakers.net/forum...ssages/1906432 biedt het één en ander aan suggesties voor cursussen.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2019, 11:42
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Ik heb er niet echt verstand van...
Als je geen verstand daarover hebt dan kan je net zo goed hier niet op reageren.

Citaat:
Maar heb je het internet al uitgeprobeerd? Daar staat veel info op
Dat weet elke wijsneus.

Laatst gewijzigd op 11-02-2019 om 11:53.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2019, 11:45
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Trouwens als ik specificaties wil weten over een bepaald iets. Dan ga ik naar Tweakers.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2019, 12:13
BlikjeDrinken
BlikjeDrinken is offline
Iemand die mijn vragen nog kan beantwoorden?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2019, 12:28
MeisjeLisa
MeisjeLisa is offline
Citaat:
Iemand die mijn vragen nog kan beantwoorden?
Elin3 had je toch al geholpen? Op welke manier kan ik je nog hulp bieden?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2019, 12:35
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Serieus, tyfstraal eens op met dit soort gekut.
Citaat:
Als je geen verstand daarover hebt dan kan je net zo goed hier niet op reageren.



Dat weet elke wijsneus.
Houd het een beetje gezellig en blijf ontopic, graag. Reageer inhoudelijk, of reageer gewoon niet.

Liefs, het forumbazen team
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 11-02-2019, 16:46
BlikjeDrinken
BlikjeDrinken is offline
Hoi allemaal! Ik heb wat mooie fotos kunnen maken! Hoop dat ik er snel beter in word.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2019, 16:49
MeisjeLisa
MeisjeLisa is offline
Citaat:
Hoi allemaal! Ik heb wat mooie fotos kunnen maken! Hoop dat ik er snel beter in word.
Hoop ik ook voor je! Leuk dat je een nieuwe hobby hebt!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2019, 14:21
Protected22
Protected22 is offline
1) Hoe begin je met goede foto's maken? Dit verschild echt heel erg qua wat jij wilt doen. Maar oefenen is de key!


2) Hoe stel je de ISO Diafragma en Sluitertijd in op een Samsung NX10? https://www.gebruikershandleiding.co...-5-448960.html

3) Is de Samsung NX10 een goede/recente camera?
Oud bakkie zo te zien, maar als jij hem prettig vind werken dan is hij goed toch?

4) Zijn er tips om met de Samsung NX10 een betere foto te bereiken?

Wat voor foto's wil jij maken?
Daarnaast. Oefenen is de key! Daarmee leer jij het beste hoe je betere foto's maakt voor wat jij wil. Ik maak bijvoorbeeld veel landschap en astro foto's dus dat is heel anders dan portretten bijvoorbeeld. Daarnaast kan youtube helpen met sommige tricks. Peter Mckinnon bijv is een goede.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2019, 14:22
Protected22
Protected22 is offline
Mocht je er echt niet uitkomen. Er zijn veel handige cursussen om vele termen te kunnen begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2019, 18:20
BlikjeDrinken
BlikjeDrinken is offline
Hoi allemaal!
Ik heb een paar (naar mijn mening) mooie fotos gemaakt! Geen idee hoe je hier fotos post of dat het überhaupt wel mag anders had ik het wel gedaan.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2019, 20:59
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Hoi allemaal!
Ik heb een paar (naar mijn mening) mooie fotos gemaakt! Geen idee hoe je hier fotos post of dat het überhaupt wel mag anders had ik het wel gedaan.
Tof!

Je mag gerust wat foto's laten zien hier. Je kunt foto's die je elders (bijv. op Tinypic) hebt geupload insluiten op het forum, door de URL van de afbeelding binnen de tags [IMG ] [/ IMG] te zeggen. (Zonder spaties dan uiteraard )
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-02-2019, 21:03
Verwijderd
imgur.com is echt de bestah

Laatst gewijzigd op 12-02-2019 om 21:03. Reden: h vergeten
Met citaat reageren
Oud 12-02-2019, 22:29
BlikjeDrinken
BlikjeDrinken is offline
Citaat:
Tof!

Je mag gerust wat foto's laten zien hier. Je kunt foto's die je elders (bijv. op Tinypic) hebt geupload insluiten op het forum, door de URL van de afbeelding binnen de tags [IMG ] [/ IMG] te zeggen. (Zonder spaties dan uiteraard )
Aha, ik zou ze morgen laten zien, lig nu in bed
Met citaat reageren
Oud 25-02-2019, 07:22
Protected22
Protected22 is offline
Citaat:
Aha, ik zou ze morgen laten zien, lig nu in bed
Mooie foto's!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Wat wil je kwijt #1
Verwijderd
478 15-03-2014 17:31
ARTistiek Fotografie aan kunstacademie
suzannevdhorst
6 29-06-2007 12:47
ARTistiek [FOTOTOPIC] Je zelfgemaakte favoriete foto op het moment!
Al Murphy
405 26-06-2007 11:49
Lifestyle Wat heb je vandaag gedaan ?
vaag
500 21-03-2005 13:34
ARTistiek Laten fotograferen
dead person
17 04-11-2004 00:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.