Oud 27-06-2020, 23:45
Blackblade
Blackblade is offline
Hallo iedereen

Ik ben nu al gedurende acht en een halve maand gelukkig samen met mijn vriendin. Er is echter 1 ding dat ons beiden al onze hele relatie tegenzit en dat is jaloezie. We zijn beiden namelijk nogal jaloers, en ik nog veel harder dan zij. Je kunt je voorstellen dat die jaloezie een hoop problemen meelevert.

Mijn lief is altijd goed bevriend geweest met jongens. Vanaf jongs af aan is ze omgegaan met jongens en nu nog heeft ze een beste vriend over. Ze is gewend om na school gewoon even binnen te springen en een film te kijken, dan even mee te eten en daarna naar huis te gaan. Nu ik er ben heb ik zoiets dus al helemaal niet graag. Natuurlijk is het moeilijk voor hun twee om zoiets te ontwennen maar ik vind niet dat zoiets nog kan tijdens een relatie.

Dit is waarschijnlijk omdat ze ver van me weg woont, dus bij mij kan ze niet zomaar even langskomen en daarnaast ben ik mijn vorige vriendin verloren omdat zij en haar beste vriend iets werden. Ik voelde me dus nogal voor schut gezet en sindsdien vind ik het heel moeilijk om mijn vriendin vrij dingen te laten doen.

Deze soort angst is uitgebreid naar jongens in het algemeen. Samen een film kijken of bij haar beste vriend gaan zwemmen heb ik helemaal niet graag. Overigs heb ik ook het gevoel dat haar beste vriend valt op mijn lief, hoewel dat gevoel er ook kan zijn om mijn gedrag te 'rechtvaardigen'.

Een paar maanden geleden ben ik in therapie gegaan hiervoor, maar naar mijn inziens gaat dat niet hard vooruit en werkt het nauwelijks. Ik weet namelijk niet precies waarvoor ik bang heb, en dat uitzoeken kost heel veel tijd, die ik naar mijn inziens niet heb.

Ik vraag me af of er onder jullie ook koppels zijn die heermee worstelen of geworsteld hebben. Ik zou dit heel erg graag willen oplossen omdat het toch heel wat druk legt op onze relatie. Daarnaast doe ik zelf dingen niet (meer) omdat mijn lief dat ook niet zou mogen van mij.

Ik zou het fijn vinden als die personen even willen reageren met hoe zij er mee omgaan, of zelfs opgelost hebben. Wij zitten namelijk een beetje met de handen in het haar.

Voor de mensen die zich hier helemaal niet in herkennen en me idioot of gek vinden, reageer aub niet minachtend. Ik werk hier aan en doe mijn best, als ik het kon oplossen door me 'er gewoon over te zetten' had ik dit al lang gedaan.

Al een hele grote dankjewel voor degene die willen reageren!

Blackblade
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2020, 23:50
Verwijderd
Citaat:
Hallo iedereen

Ik ben nu al gedurende acht en een halve maand gelukkig samen met mijn vriendin. Er is echter 1 ding dat ons beiden al onze hele relatie tegenzit en dat is jaloezie. We zijn beiden namelijk nogal jaloers, en ik nog veel harder dan zij. Je kunt je voorstellen dat die jaloezie een hoop problemen meelevert.

Mijn lief is altijd goed bevriend geweest met jongens. Vanaf jongs af aan is ze omgegaan met jongens en nu nog heeft ze een beste vriend over. Ze is gewend om na school gewoon even binnen te springen en een film te kijken, dan even mee te eten en daarna naar huis te gaan. Nu ik er ben heb ik zoiets dus al helemaal niet graag. Natuurlijk is het moeilijk voor hun twee om zoiets te ontwennen maar ik vind niet dat zoiets nog kan tijdens een relatie.
Hier ben ik gestopt met lezen. Als ik jouw vriendin was had ik je al lang gedumpt.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2020, 23:57
Verwijderd
Oh je wil advies:

Maak het uit, ze past niet bij je en je bent helemaal niet zoveel maanden gelukkig met haar.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2020, 23:58
Blackblade
Blackblade is offline
Citaat:
Voor de mensen die zich hier helemaal niet in herkennen en me idioot of gek vinden, reageer aub niet minachtend. Ik werk hier aan en doe mijn best, als ik het kon oplossen door me 'er gewoon over te zetten' had ik dit al lang gedaan.
Misschien had je beter wat verder gelezen. Aan zo'n reactie heb ik dus helemaal niets. Daarnaast ben jij mijn vriendin (gelukkig) niet en betekent zoiets niet meteen dat we uit elkaar moeten gaan. Wij hebben meer goede momenten als slechte, dus dit is een werkpunt, geen breakup punt.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2020, 00:00
Verwijderd
Citaat:
Misschien had je beter wat verder gelezen. Aan zo'n reactie heb ik dus helemaal niets. Daarnaast ben jij mijn vriendin (gelukkig) niet en betekent zoiets niet meteen dat we uit elkaar moeten gaan.


Veel succes psycho
Met citaat reageren
Oud 28-06-2020, 00:01
Verwijderd
Je bent bang om haar te verliezen, omdat je ex is vreemd gegaan, nou, dat zegt toch iets over HAAR en niet over jou? En dat zegt helemaal NIETS over jouw huidige vriendin. Je doet haar echt zwaar tekort. Gewoon vinden dat ze geen andere mensen niet mag zien, je bent fucking gestoord man, laat haar met rust en maak het uit.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2020, 00:06
Blackblade
Blackblade is offline
En waar baseer je jouw 'advies' dan op, professional? Ik heb dit topic geplaatst voor waardevol en constructief advies. Als ik het uit had moeten maken had mijn therapeute dat vast al verteld. Maar nee, alle relaties zijn het waard om in te investeren. Plus, ik zal je wat helpen met verder te denken, het uitmaken met haar verhelpt het probleem helemaal niet.

Ik stel me kwetsbaar op, zulke reacties helpen me geen stap vooruit. Daarom vraag ik je vriendelijk om je energie in een ander topic te stoppen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2020, 00:26
Verwijderd
Citaat:
En waar baseer je jouw 'advies' dan op, professional? Ik heb dit topic geplaatst voor waardevol en constructief advies. Als ik het uit had moeten maken had mijn therapeute dat vast al verteld. Maar nee, alle relaties zijn het waard om in te investeren. Plus, ik zal je wat helpen met verder te denken, het uitmaken met haar verhelpt het probleem helemaal niet.

Ik stel me kwetsbaar op, zulke reacties helpen me geen stap vooruit. Daarom vraag ik je vriendelijk om je energie in een ander topic te stoppen.


Ik snap wel dat het niet bij je therapeut lukt. Veel succes verder met je gemanipuleer.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2020, 00:39
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Je bent bang om haar te verliezen, omdat je ex is vreemd gegaan, nou, dat zegt toch iets over HAAR en niet over jou? En dat zegt helemaal NIETS over jouw huidige vriendin. Je doet haar echt zwaar tekort. Gewoon vinden dat ze geen andere mensen niet mag zien, je bent fucking gestoord man, laat haar met rust en maak het uit.
De persoon die ik gequotet heb heeft gelijk
Met citaat reageren
Oud 28-06-2020, 00:41
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Dit staat op het basic psycho manipulator boek volume I.
Haar dingen laten verbieden, zoals omgaan met andere mensen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2020, 00:45
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Misschien had je beter wat verder gelezen. Aan zo'n reactie heb ik dus helemaal niets. Daarnaast ben jij mijn vriendin (gelukkig) niet en betekent zoiets niet meteen dat we uit elkaar moeten gaan. Wij hebben meer goede momenten als slechte, dus dit is een werkpunt, geen breakup punt.
Je bevestigt jezelf, mister.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2020, 00:55
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
En waar baseer je jouw 'advies' dan op, professional? Ik heb dit topic geplaatst voor waardevol en constructief advies. Als ik het uit had moeten maken had mijn therapeute dat vast al verteld. Maar nee, alle relaties zijn het waard om in te investeren. Plus, ik zal je wat helpen met verder te denken, het uitmaken met haar verhelpt het probleem helemaal niet.

Ik stel me kwetsbaar op, zulke reacties helpen me geen stap vooruit. Daarom vraag ik je vriendelijk om je energie in een ander topic te stoppen.
Er zijn zoveel foute dingen in deze bericht

> Wat zij heeft gepost is waardevol en constructief advies, maar jij ziet niet vanuit een ander perspectief het probleem niet. Jij bent het probleem. Het beste is om het uit te maken, en aan jezelf te werken i.p.v. jezelf te pleuren in een relatie. Het is voor jouw eigen best wil. Anders ga je verder met je manipuleertechnieken, en dat wil jij, en jouw vriendin ook niet.

Maar ik betwijfel dat je dit advies gaat nemen, want dat doet 99% op dit subforum toch niet. Uiteindelijk ga je haar toch verliezen, en dat is maar beter ook.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2020, 06:59
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Waarom denk je de tijd niet te hebben dit allemaal uit te zoeken? En hoe oud zijn jullie?
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 28-06-2020, 10:07
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
En waar baseer je jouw 'advies' dan op, professional? Ik heb dit topic geplaatst voor waardevol en constructief advies. Als ik het uit had moeten maken had mijn therapeute dat vast al verteld. Maar nee, alle relaties zijn het waard om in te investeren. Plus, ik zal je wat helpen met verder te denken, het uitmaken met haar verhelpt het probleem helemaal niet.

Ik stel me kwetsbaar op, zulke reacties helpen me geen stap vooruit. Daarom vraag ik je vriendelijk om je energie in een ander topic te stoppen.
Jij kunt niet handelen dat jouw vriendin een normaal sociaal leven heeft, omdat je ex is vreemdgegaan.

Ik heb dikgedrukt waar de problemen zitten. Wat verwacht je precies van ons en je therapeut als je notabene zélf al weet waar het probleem zit? Het klinkt namelijk alsof jij geestelijk nog volwassen moet worden en helemaal niet toe bent aan een serieuze gelijkwaardige relatie.

Overigens zijn lang niet alle relaties het waard om in te investeren. Grow up.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Met citaat reageren
Oud 28-06-2020, 13:08
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben zelf een jaloers kreng, maar ik weet dat het gevoel niet rationeel is. Soms wel, maar meestal niet. Dus spreek ik het niet uit, tenzij daar reden toe is. Echte reden, en niet alleen in mijn jaloerse verbeelding. Want het probleem van jaloezie is van mij, niet de ander. En ik vraag me altijd af of ik het zou waarderen als er andersom van mij gevraagd werd om niet met vrienden om te gaan.

Ik had ooit een vriendje dat nog jaloerser was dan ik en wij hadden vaak ruzie omdat ik dan met een bevriende ex had gepraat of te dicht bij een collega had gezeten. Ik kan je vertellen dat dat niet lang geduurd heeft en ik hem nu actief ontwijk als ik hem ergens zie.

Overigens was dat een typische relatie die het niet waard was om in te investeren en kan ik zo nog wel een paar voorbeelden noemen van relaties die tijd en moeite niet waard zijn.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Jaloezie in een relatie (afgesplitst van 'Wat is liefde?')
Volk
83 23-11-2011 14:44
Liefde & Relatie Mijn verhaal
Undertow
21 10-05-2011 16:39
Verhalen & Gedichten Verlichting door de voeten van Anja
Moscow
0 03-01-2008 20:26
Psychologie De kracht van je onderbewuste
gewoonmax
14 05-02-2007 09:06
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Hebben jullie leeslijsten Nederlands liggen?
lso
10 05-09-2005 08:54
Liefde & Relatie Jaloers op ex?
Jeronimo
34 02-05-2002 12:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.