Oud 21-05-2005, 15:10
MB
Avatar van MB
MB is offline
Ik wist al dat ik het wilde halen. Maar sinds ik gister lekker motor gereden heb weet ik zeker dat ik het zo snel mogelijk wil doen.

Ik vroeg me alleen af hoe duur het gemiddeld is. Ik wil het graag vlak na mijn autorijbewijs halen, dus de regels en dergelijke ken ik dan al wel. Ook rij ik al 2 jaar op een schakelbrommertje rond, dat heeft lijkt me, zowel voordelen als nadelen (voordeel: goede voertuigbeheersing, nadeel: ik kan mezelf hele slechte dignen aangeleerd hebben)

Heeft iemand enig idee hoeveel ik in totaat kwijt zou zijn, ga er maar vanuit dat ik wel wat aanleg heb...
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2005, 15:33
Verwijderd
Een autorijbewijs kost je gemiddeld bijna 2000 euro, lesgeld en examenkosten van een motorrijbewijs zijn bijna hetzelfde. Ik weet niet hoe rijk je bent...
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 16:08
MB
Avatar van MB
MB is offline
Dat kan nooit kloppen

Misschien scheelt het nog kwa gemiddelde voor man of vrouw? Hoeveel lessen had jij dan dat je er 2000 euro voor kwijt was?
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 16:17
Mestkever
Avatar van Mestkever
Mestkever is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 21-05-2005 @ 15:33 :
Een autorijbewijs kost je gemiddeld bijna 2000 euro, lesgeld en examenkosten van een motorrijbewijs zijn bijna hetzelfde. Ik weet niet hoe rijk je bent...
WTF, een autorijbewijs is echt nooit 2000 euro hoor. Waar ik woon heb je vanaf 1000 euro al een pakket incl theorieexamen+rijexamen.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 16:19
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
Mestkever schreef op 21-05-2005 @ 16:17 :
WTF, een autorijbewijs is echt nooit 2000 euro hoor. Waar ik woon heb je vanaf 1000 euro al een pakket incl theorieexamen+rijexamen.
Ik heb mn rijbewijs B gehaald in 9maanden en dit kostte mijn ouders net iets onder de 2000 euro, dus het kan goed kloppen hoor
__________________
einde
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 16:26
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Eerised schreef op 21-05-2005 @ 16:19 :
Ik heb mn rijbewijs B gehaald in 9maanden en dit kostte mijn ouders net iets onder de 2000 euro, dus het kan goed kloppen hoor
Ja hallo, maar 9 maanden zijn ook wel erg veel lessen, lijkt me. Of je hebt dan veel pauzes gehad. Bovendien zou ik graag een snelcursus doen. Maar het gaat nou ff niet om het autorijbewijs.

Voertuigbeheersing is niet zo'n probleem, maar ik ben bang dat ik mezelf foute dingetjes aangeleerd heb dus wil ik uitgaan van de gemiddelde kosten voor mijn motorrijbewijs.

Is er hier iemand die zelf het motorrijbewijs pas heeft gehaald ofzo?
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 16:31
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 21-05-2005 @ 16:26 :
Ja hallo, maar 9 maanden zijn ook wel erg veel lessen, lijkt me. Of je hebt dan veel pauzes gehad. Bovendien zou ik graag een snelcursus doen. Maar het gaat nou ff niet om het autorijbewijs.

Voertuigbeheersing is niet zo'n probleem, maar ik ben bang dat ik mezelf foute dingetjes aangeleerd heb dus wil ik uitgaan van de gemiddelde kosten voor mijn motorrijbewijs.

Is er hier iemand die zelf het motorrijbewijs pas heeft gehaald ofzo?
Eerst tijdje lessen ( 3 x per 2 weken ) Toen hij op vakantie, daarna ik en daarna gewoon gaan lessen. Examen gedaan ( gezakt) opnieuw aangevraagd, 1 les in de tussen tijd gehad ( 1maand) en toen geslaagd. Het zijn niet alleen de kosten van de lessen maar ook het geld voor theorie, praktijk aan rijschool en praktijk voor huur auto & examinator en het rijbewijs ophalen. Alles zit er dan wel bij, maar dat moet je er ook wel bij rekenen, zonder krijg je m namelijk niet mee. Houdt ook in je hoofd dat praktijk van motorrijbewijs tegenwoordig in 2 keer gaat en je dus vaker de motor huurt.

Ik wil trouwens ook heel graag gaan motorrijden, maar dat wordt nog wel even sparen. Helaas betalen mn ouders dit niet.
__________________
einde
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 01:54
Verwijderd
Citaat:
Mestkever schreef op 21-05-2005 @ 16:17 :
WTF, een autorijbewijs is echt nooit 2000 euro hoor. Waar ik woon heb je vanaf 1000 euro al een pakket incl theorieexamen+rijexamen.
Ik ben in een keer geslaagd en ik heb 50 lessen gehad.
De meeste mensen slagen niet eens in een keer, daarom zei ik ook 'gemiddeld'. Een examenaanvraag kost je trouwens alweer 200 euro.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 12:51
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 22-05-2005 @ 01:54 :
Ik ben in een keer geslaagd en ik heb 50 lessen gehad.
De meeste mensen slagen niet eens in een keer, daarom zei ik ook 'gemiddeld'. Een examenaanvraag kost je trouwens alweer 200 euro.
En ik heb in totaal dan 40 lessen gehad. Maar goed, het tikt snel en goed aan dus ik zou maar flink gaan sparen
__________________
einde
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 14:00
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 22-05-2005 @ 01:54 :
Ik ben in een keer geslaagd en ik heb 50 lessen gehad.
De meeste mensen slagen niet eens in een keer, daarom zei ik ook 'gemiddeld'. Een examenaanvraag kost je trouwens alweer 200 euro.
Ja, hallo heej! 50 lessen is extreem veel. Volgens mij ligt het gemiddelde (*voor mannen iig) tussen de 25 en de 30 lessen, ja met 50 lesesn dan ben je al minstens 1500 euro kwijt aan alleen de lessen
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 15:47
Verwijderd
Voor je motorrijbewijs moet je toch 20 of 21 zijn, minimaal?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 16:03
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 21-05-2005 @ 15:33 :
Een autorijbewijs kost je gemiddeld bijna 2000 euro, lesgeld en examenkosten van een motorrijbewijs zijn bijna hetzelfde. Ik weet niet hoe rijk je bent...
Vreemd, ik was 1200 euro kwijt
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 16:04
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 22-05-2005 @ 15:47 :
Voor je motorrijbewijs moet je toch 20 of 21 zijn, minimaal?
Nope, je mag alleen pas op zwaardere motoren rijden als je 21 bent of je rijbewijs al 2 jaar hebt.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 16:05
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 22-05-2005 @ 01:54 :
Ik ben in een keer geslaagd en ik heb 50 lessen gehad.
De meeste mensen slagen niet eens in een keer, daarom zei ik ook 'gemiddeld'. Een examenaanvraag kost je trouwens alweer 200 euro.
50 Lessen zit ook 14 lessen boven het gemiddeld aantal lessen voor vrouwen.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 16:08
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 22-05-2005 @ 14:00 :
Ja, hallo heej! 50 lessen is extreem veel. Volgens mij ligt het gemiddelde (*voor mannen iig) tussen de 25 en de 30 lessen, ja met 50 lesesn dan ben je al minstens 1500 euro kwijt aan alleen de lessen
ten eerste : discrimineer niet zo, er is ab-so-luut geen verschil tussen mannen en vrouwen mbt het aantal rijlessen. Mannen hebben doorgaans de voertuigbeheersing eerder onder de knie, vrouwen hebben doorgaans het verkeersinzicht sneller door, per saldo scheelt dat geen lessen.
gemiddeld is ongeveer 45 lessen; let wel, dat is een gemiddelde, redelijk omhoog gehaald door mensen die nooit eens een keertje slagen. Als je daar rekening mee houdt, is 30 tot 40 lessen heel normaal. 25 lessen is heel erg netjes, de meeste mensen hebben meer lessen nodig.

overigens, 50 lessen voor 1500 euro is nog goedkoop : 1500/50 = 30 euro per les, ver onder de prijs van de meeste rijlessen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 17:30
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 22-05-2005 @ 16:08 :
ten eerste : discrimineer niet zo, er is ab-so-luut geen verschil tussen mannen en vrouwen mbt het aantal rijlessen. Mannen hebben doorgaans de voertuigbeheersing eerder onder de knie, vrouwen hebben doorgaans het verkeersinzicht sneller door, per saldo scheelt dat geen lessen.
gemiddeld is ongeveer 45 lessen; let wel, dat is een gemiddelde, redelijk omhoog gehaald door mensen die nooit eens een keertje slagen. Als je daar rekening mee houdt, is 30 tot 40 lessen heel normaal. 25 lessen is heel erg netjes, de meeste mensen hebben meer lessen nodig.

overigens, 50 lessen voor 1500 euro is nog goedkoop : 1500/50 = 30 euro per les, ver onder de prijs van de meeste rijlessen.
Ik discrimineer helemaal niemand, ik zeg alleen wat ik hier heb gehoord bij diverse rijscholen, die zeggen dat het nog redelijk wat scheelt. Het is sowieso geen discriminatie om zoiets te zeggen als je denkt (of weet) dat het zo is En ik vraag het hier btw, om wat vergelijkingsmateriaal of ze heir wel of neit goedkoop zijn.

Maar aangezien jij een rijschoolhouder bent (toch?) zal ik er maar vanuit gaan dat het bij jou rijschool zo is. Maar 45 lessen gemiddeld valt mij wel vies tegen

Maar hoe duur zijn MOTORrijlessen bij jou dan per uur? Hier scheelt het tussen de 34 euro en de 48 euro per uur, dat is incl huur motor, kleding en de instructeur enzo. Maar ik weet niet of jij er ervaring mee hebt, maar wat is jouw professionele mening, is het beter om les te krijgen ven een instructeur op een motor, of eentje die er met een auto achteraan rijdt?
__________________
As finishing touch, God created the dutch

Laatst gewijzigd op 22-05-2005 om 17:35.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 17:38
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 22-05-2005 @ 17:30 :
Ik discrimineer helemaal niemand, ik zeg alleen wat ik hier heb gehoord bij diverse rijscholen, die zeggen dat het nog redelijk wat scheelt. Het is sowieso geen discriminatie om zoiets te zeggen als je denkt (of weet) dat het zo is En ik vraag het hier btw, om wat vergelijkingsmateriaal of ze heir wel of neit goedkoop zijn.

Maar aangezien jij een rijschoolhouder bent (toch?) zal ik er maar vanuit gaan dat het bij jou rijschool zo is. Maar 45 lessen gemiddeld valt mij wel vies tegen

Maar hoe duur zijn MOTORrijlessen bij jou dan per uur? Hier scheelt het tussen de 34 euro en de 48 euro per uur, dat is incl huur motor, kleding en de instructeur enzo. Maar ik weet niet of jij er ervaring mee hebt, maar wat is jouw professionele mening, is het beter om les te krijgen ven een instructeur op een motor, of eentje die er met een auto achteraan rijdt?
(kerel, je moet even teruglezen waar ik op reageer; dan heb je vrij snel door dat dit over auto-rijlessen ging).

geen idee wat beter is, ik zou zelf alleen geen les gaan geven op dezelfde motor als de leerling. (ten eerste hou ik graag nog wat energie over aan t eind van de dag, ten tweede blijf ik graag heel). Ik ken eigenlijk ook geen mensen die les geven op de motor zelf. (geef zelf overigens geen motorrijles, voor de duidelijkheid).
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 17:50
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 22-05-2005 @ 17:38 :
(kerel, je moet even teruglezen waar ik op reageer; dan heb je vrij snel door dat dit over auto-rijlessen ging).

Weet ik Daar had ik het ook over, maar daarna ging ik over tot op het motorrijbewijs...
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-05-2005, 17:59
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Mijn rij instructeur vertelde me dat het gemiddelde voor autolessen op 35 lag, maar dat terzijde

Ik zou ook opletten op dingen als de prijs van het examen. Zo is het bij het autorijden iets van 180 en veel mensen moeten dat betalen waar dan ook de auto en de instructeur bij in zit. Ik moest echter 200 betalen. Dat scheelt toch 20 euro.
Bij motor rijden moet je 2 examens doen dus is het best handig om ook naar dat soort dingen te kijken.
En natuurlijk kijken of de lessen wel per 60 minuten zijn of 45 minuten.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 18:30
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Balance schreef op 22-05-2005 @ 17:59 :
Mijn rij instructeur vertelde me dat het gemiddelde voor autolessen op 35 lag, maar dat terzijde
jouw rij-instructeur heeft er ook baat bij om dat zo te stellen; op die manier krijg je klanten...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 18:32
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 22-05-2005 @ 18:30 :
jouw rij-instructeur heeft er ook baat bij om dat zo te stellen; op die manier krijg je klanten...
Maar hoe duur is lessen per uur bij jou dan? (auto)
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 18:34
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 22-05-2005 @ 18:30 :
jouw rij-instructeur heeft er ook baat bij om dat zo te stellen; op die manier krijg je klanten...
dat vertelde hij achteraf. En het zou dus over het algemeen gaan; niet over zijn eigen rijschool.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 18:53
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 22-05-2005 @ 16:08 :
ten eerste : discrimineer niet zo, er is ab-so-luut geen verschil tussen mannen en vrouwen mbt het aantal rijlessen. Mannen hebben doorgaans de voertuigbeheersing eerder onder de knie, vrouwen hebben doorgaans het verkeersinzicht sneller door, per saldo scheelt dat geen lessen.
gemiddeld is ongeveer 45 lessen; let wel, dat is een gemiddelde, redelijk omhoog gehaald door mensen die nooit eens een keertje slagen. Als je daar rekening mee houdt, is 30 tot 40 lessen heel normaal. 25 lessen is heel erg netjes, de meeste mensen hebben meer lessen nodig.
Bij jouw rijschool is dat misschien zo, maar het gemiddelde voor mannen is 34 lessen en voor vrouwen 36. Absoluut geen 45. Het verschil tussen mannen en vrouwen is inderdaad nihil, dat klopt.

Een vriend van me is geslaagd na 18 lessen en mijn rij-instructeur vertelde me dat er net zoveel mensen zijn die na 20-25 lessen slagen als mensen die er 45 lessen voor nodig hebben.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 18:55
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 22-05-2005 @ 18:30 :
jouw rij-instructeur heeft er ook baat bij om dat zo te stellen; op die manier krijg je klanten...
Juist niet, als jij zegt dat het landelijk gemiddelde hoger is, zijn klanten achteraf vaker tevreden. Hij kan dus beter jou vertellen dat er 45 lessen nodig zijn, dan ben jij blij als je het na 25 stuks haalt en zeg je iedereen dat hij een goede leraar is.

Kom maar eens met een betrouwbare bron als je zegt dat het landelijk gemiddelde 45 is, want ik geloof er geen bal van. Ik ken één iemand die meer dan 45 lessen nodig heeft gehad en als ik zo snel even tel is dat er ééntje op 25 mensen die ik ken en het rijbewijs hebben gehaald.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 18:59
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-05-2005 @ 18:55 :
Kom maar eens met een betrouwbare bron als je zegt dat het landelijk gemiddelde 45 is, want ik geloof er geen bal van. Ik ken één iemand die meer dan 45 lessen nodig heeft gehad en als ik zo snel even tel is dat er ééntje op 25 mensen die ik ken en het rijbewijs hebben gehaald.
de rest van je post vind ik prima, maar dat laatste zegt natuurlijk helemaal niks. Jouw kennissenkring is vast geen afspiegeling van alle mensen die rij examen doen en al zou dat wel zo zijn, dan is 25 nog een veel te klein aantal om het te kunnen generaliseren naar de gehele groep.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2005, 19:06
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Balance schreef op 22-05-2005 @ 18:59 :
de rest van je post vind ik prima, maar dat laatste zegt natuurlijk helemaal niks. Jouw kennissenkring is vast geen afspiegeling van alle mensen die rij examen doen en al zou dat wel zo zijn, dan is 25 nog een veel te klein aantal om het te kunnen generaliseren naar de gehele groep.
Het zegt niets, maar ik weet van het CBR dat het 34/36 is en het is toch op z'n minst vreemd dat het gemiddelde van m'n kennissenkring dik onder de 40 en misschien wel onder de 35 ligt?

EDIT: Het kan goed dat het in het afgelopen jaar sterk verhoogd is, maar ik dacht juist dat die TTT het aantal lessen zo had verlaagd?
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3

Laatst gewijzigd op 22-05-2005 om 19:09.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 19:22
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-05-2005 @ 19:06 :
Het zegt niets, maar ik weet van het CBR dat het 34/36 is en het is toch op z'n minst vreemd dat het gemiddelde van m'n kennissenkring dik onder de 40 en misschien wel onder de 35 ligt?

EDIT: Het kan goed dat het in het afgelopen jaar sterk verhoogd is, maar ik dacht juist dat die TTT het aantal lessen zo had verlaagd?
nee dat is helemaal niet vreemd, want jouw kennissen zijn waarschijnlijk allemaal van rond jouw leeftijd en mannelijk?
Jonge mensen (en met een klein verschil toch ook mannen) leren makkelijker autorijden dan oudere mensen. Zo zijn er mensen die rond hun 50ste nog willen leren autorijden. Met een aantal lessen van rond de 60 schroef je dan een gemiddelde aardig op.

Overigens geloof ik jouw 34/36 wel, want zoals ik eerder al zei had mijn rij instructeur het over 35.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 21:14
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Boeiend hoe duur lessen hier bij mij in de buurt zijn, of bij pietje in de achterhoek. Het gaat er alleen maar om hoe duur lessen is bij JOU in de buurt.
Ik heb prijzen gelezen van 35 euro, tot aan 50 euro(!) per uur. Laatste is uitzonderlijk hoog. Ik zat zelf op 40 euro per uur. Gewoon ff rondbellen in de buurt!

Gemiddelde aantal motor rijlessen al tja...liggen op 35 ofzo. Je hebt 2 examens (met theorie 3) en die moet je natuurlijk allemaal betalen en zijn niet goedkoop. Reken op een euro of 2000 en je zal vrijwel altijd wel centen overhouden! Dat is een stuk beter dan te kort komen dacht ik zo.

Ohja mensen lul niet zo over dat autorijbewijs, dat is totaal anders. Eerste examen is bijvoorbeeld al iets dat helemaal 0,0 met autorijbewijs te maken heeft, de bijzondere verrichtingen. Dan heb je nog verkeersdeelname en ook dat is weer anders. Op de motor ben je veel kwetsbaarder, moet je veel beter kijken (denk aan de weg, niet over putdeksels nog witte strepen e.d. rijden). Heb je autorijbewijs, dan zal dat vast wel schelen in hoe snel je je VD oppakt. Heb je talent met de motor of veel brommerervaring (of beiden) dan zal je VB wel redelijk af gaan.

Tevens is autorijbewijs vaak anders dan motorrijbewijs, aangezien mensen op de motor vaak veel gedrevener zijn (tis een hobby!) en die autorijmensen het vaak "maar gewoon doen, tis toch handig en het 'hoort' zo ofzo..."

http://www.motor-forum.nl/forum/topic/98593/1 voor de kosten.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 21:47
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 22-05-2005 @ 21:14 :
Boeiend hoe duur lessen hier bij mij in de buurt zijn, of bij pietje in de achterhoek. Het gaat er alleen maar om hoe duur lessen is bij JOU in de buurt.
Ik heb prijzen gelezen van 35 euro, tot aan 50 euro(!) per uur. Laatste is uitzonderlijk hoog. Ik zat zelf op 40 euro per uur. Gewoon ff rondbellen in de buurt!

Gemiddelde aantal motor rijlessen al tja...liggen op 35 ofzo. Je hebt 2 examens (met theorie 3) en die moet je natuurlijk allemaal betalen en zijn niet goedkoop. Reken op een euro of 2000 en je zal vrijwel altijd wel centen overhouden! Dat is een stuk beter dan te kort komen dacht ik zo.

Ohja mensen lul niet zo over dat autorijbewijs, dat is totaal anders. Eerste examen is bijvoorbeeld al iets dat helemaal 0,0 met autorijbewijs te maken heeft, de bijzondere verrichtingen. Dan heb je nog verkeersdeelname en ook dat is weer anders. Op de motor ben je veel kwetsbaarder, moet je veel beter kijken (denk aan de weg, niet over putdeksels nog witte strepen e.d. rijden). Heb je autorijbewijs, dan zal dat vast wel schelen in hoe snel je je VD oppakt. Heb je talent met de motor of veel brommerervaring (of beiden) dan zal je VB wel redelijk af gaan.

Tevens is autorijbewijs vaak anders dan motorrijbewijs, aangezien mensen op de motor vaak veel gedrevener zijn (tis een hobby!) en die autorijmensen het vaak "maar gewoon doen, tis toch handig en het 'hoort' zo ofzo..."

http://www.motor-forum.nl/forum/topic/98593/1 voor de kosten.
]

Whaha, dat is mijn topic
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 00:05
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-05-2005 @ 16:05 :
50 Lessen zit ook 14 lessen boven het gemiddeld aantal lessen voor vrouwen.
Ja hé....
Ik studeer in Utrecht maar moest van mijn ouders in Eindhoven lessen. Ik had eerst maar een uur per week les, later twee.

Volgens de statistieken haalt nog geen 50% het rijexamen de eerste keer.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 00:08
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 23-05-2005 @ 00:05 :
Ja hé....
Ik studeer in Utrecht maar moest van mijn ouders in Eindhoven lessen. Ik had eerst maar een uur per week les, later twee.

Volgens de statistieken haalt nog geen 50% het rijexamen de eerste keer.
Klopt, 45% ofzo haalt het de eerste keer. Maar veel mensen gaan ook na 20 of 25 lessen al op hè... 50 Is extreem veel!
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 08:14
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 23-05-2005 @ 00:05 :
Ja hé....
Ik studeer in Utrecht maar moest van mijn ouders in Eindhoven lessen. Ik had eerst maar een uur per week les, later twee.

Volgens de statistieken haalt nog geen 50% het rijexamen de eerste keer.
Ik ga er stiekum vanuit dat ik wel wat bovengemiddeld ben Ik kan namelijk op zich al auto rijden (voertuigbeheersing heb ik) en ik denk dat ik ook wel enigzins voorsprong heb, omdat ik al 2 jaar 'ervaring' heb op gedaan in het verkeer met mijn brommer. Niet dat dat hetzelfde is ofzo, maar ik weet wel al een beetje hoe het werkt zeg maar
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 10:49
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 23-05-2005 @ 08:14 :
Ik ga er stiekum vanuit dat ik wel wat bovengemiddeld ben Ik kan namelijk op zich al auto rijden (voertuigbeheersing heb ik) en ik denk dat ik ook wel enigzins voorsprong heb, omdat ik al 2 jaar 'ervaring' heb op gedaan in het verkeer met mijn brommer. Niet dat dat hetzelfde is ofzo, maar ik weet wel al een beetje hoe het werkt zeg maar
Vrienden van mij die brommer hebben gereden geven toch duidelijk aan dat autorijden HEEL anders is dan brommer rijden en absoluut niet vergelijkbaar. Motor rijden weet ik niet.

mijn lessen inmiddels 8 maanden terug koste 36 euro per uur. (ik kijk nu net op de website en per 1 jan 2005 is het 40 euro)

MOTOR RIJBEWIJS KOST DAAR HET VOLGENDE
Per uur € 42,50
10 Lesbonnen € 400,00
A ex voertuig beheersing € 138,25 incl. huur motor 1 uur voor en 1 tijdens examen
A ex Verkeersdeelneming € 248,60 incl. huur motor 1 uur voor en 1,5 tijdens examen
Her A ex Verkeersdeelneming € 229,60 incl. huur motor 1 uur voor en 1,5 tijdens examen
B.N.O.R. - A € 252,00 incl. huur motor 1 uur voor en 1,5 tijdens examen
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 11:08
LittleLucille
LittleLucille is offline
mijn oude rij instructuur wist me te vertellen dat het je 15 lessen kon schelen als je je autorijbewijs al zou hebben..
ik weet dat het bij mijn rijschool iets van 45,- euro koste per les..
maar ze bieden ook goedkoperen paketten aan..
maar denk dat je toch wel zeker uit moet gaan van 2000,- euro voor je je stempeltje er bij hebt staan..
voor mijn auto rijbewijs was ik iets meer dan 2000,- euro kwijt..
maar kwam doordat ik een spoedcursus had..
__________________
Sometimes An Accident Is No Accident At All...
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 15:39
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-05-2005 @ 18:55 :
Juist niet, als jij zegt dat het landelijk gemiddelde hoger is, zijn klanten achteraf vaker tevreden. Hij kan dus beter jou vertellen dat er 45 lessen nodig zijn, dan ben jij blij als je het na 25 stuks haalt en zeg je iedereen dat hij een goede leraar is.

Kom maar eens met een betrouwbare bron als je zegt dat het landelijk gemiddelde 45 is, want ik geloof er geen bal van. Ik ken één iemand die meer dan 45 lessen nodig heeft gehad en als ik zo snel even tel is dat er ééntje op 25 mensen die ik ken en het rijbewijs hebben gehaald.
waarschijnlijk vergeet jij die lui die staatsexamen doen (gedaan hebben), die halen t gemiddelde redelijk omhoog.

(over bronnen : ik word er een beetje moe van jaarverslagen en maanduitgaves te citeren, en die 25 mensen die jij kent zeggen imho niet zo heel erg veel. Waarschijnlijk hebben een aantal daarvan hun rijbewijs een jaar of langer geleden gehaald; het aantal lessen (gemiddeld) is best toegenomen de laatste paar jaar, dankzij examinatoren met een nogal 'verkeersveilige' *kuch*klerelijers*kuch* instelling).

als je dan ook even wat meer had gelezen, had je ook begrepen dat het gemiddelde aantal lessen wat anders is dan het meest gangbare aantal lessen; de meeste mensen hebben rond de 45 lessen nodig, maar dat neemt niet weg dat [aantal lessen]/[aantal leerlingen] ~ 45. (gesnapt ?).

(bij ons hebben de meeste leerlingen 25 lessen nodig. er zijn uitzonderingen, naar beide kanten toe. Meest extreme : meisje dat na tien lessen perfect reed en in 1x slaagde, en kerel die dr zes keer over deed voordat-die slaagde. (leuk voor de statistieken, dat soort nitwits die niks snappen. waarom is er geen 'toelatings-eis' voor het rijbewijs, minimaal mavo of zo...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Motorrijbewijs
AzN
35 18-06-2009 09:53
Werk, Geld & Recht Motorrijbewijs !!
miGAnt
57 17-12-2005 16:23
Werk, Geld & Recht 21 worden
Konijn
16 16-06-2005 11:16
De Kantine india of een motorrijbewijs?
Lolita
65 31-10-2003 20:10
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap scooter opvoeren illegaal, waarom?
alwaysgood
73 15-08-2002 06:22
Software & Hardware ik wil me tellert zoek rijden (scooter)
ick
62 28-06-2002 09:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.