Oud 19-02-2013, 23:41
Ezzie1000
Ezzie1000 is offline
Ik zit nu op havo-vwo en moet volgend jaar kiezen wat ik moet doen havo of vwo.
Op havo sta ik geen 1 onvoldoende alleen maar 6,7,8,9
Vooral 7&8
Op vwo sta ik 1 onvoldoende en 6,7,8
Ik weet het niet en haal het meeste 7 en ik weet niet of ik daar blij mee moet zijn.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2013, 23:47
Daantjerr
Avatar van Daantjerr
Daantjerr is offline
Als het goed is krijg je nog advies van je school. Met zo'n cijferlijst zou ik zeker VWO proberen, want afstromen kan altijd nog. Het hangt er ook vanaf op welk vak je onvoldoende staat en hoe zwaar de onvoldoende is, misschien kun je het in de bovenbouw wel laten vallen.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2013, 23:47
tripster
tripster is offline
Gewoon VWO doen, als het niet lukt kan je altijd terug naar de Havo.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 09:25
Verwijderd
Lekker HAVO gaan doen, als je later nog VWO wilt doen kan dat gewoon en dan hoef je de komende jaren niet extreem op je tenen te lopen
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 10:01
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Je school geeft jou een advies dat waarschijnlijk VWO zal zijn. Dit advies zou ik gewoon opvolgen, want van VWO onderbouw terug naar de HAVO geeft minder gedoe dan na je HAVO nog twee jaar VWO gaan doen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 10:35
Verwijderd
Het schooladvies afwachten is inderdaad sowieso een goed advies.

Ezzie1000, weet je al wat je later wilt gaan doen? Als jij bijvoorbeeld 100% zeker weet dat je, ik zeg maar iets, chirurg wilt worden, dan heb je het VWO nodig en is het natuurlijk handig om voor het VWO te gaan. Als je zeker weet dat je later bij de brandweer wil, is een VWO-diploma wat minder noodzakelijk en scheelt het je (minimaal) een jaar als je de HAVO gaat doen.

Praat ook eens met je ouders en je mentor hierover. Maak dan een weloverwogen afweging waarbij je dit allemaal meeneemt.

Dat is uiteraard het advies dat deze dame nodig heeft, niet het hersenloze automatische piloot-antwoord VWO dat zelfs een forumbaas geeft.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2013, 18:40
Verwijderd
Citaat:
Dat is uiteraard het advies dat deze dame nodig heeft, niet het hersenloze automatische piloot-antwoord VWO dat zelfs een forumbaas geeft.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2013, 18:44
Verwijderd
Nouja, als je de potentie hebt om VWO te doen moet je dat natuurlijk altijd doen. Wat je als puber denkt dat je wilt worden is maar zelden wat je ook echt gaat doen. Hell, zelfs als je ambities tot fulltime putjes-schepper hebt zou ik nog lekker VWO doen als dat binnen je bereik ligt.

Met dat in je achterhoofd is een hogere middelbare opleiding natuurlijk altijd in je voordeel. Een automatische-piloot reactie is in deze dan ook vrij logisch.

Laatst gewijzigd op 22-02-2013 om 20:14.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2013, 18:50
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik ga ook mee met de automatische piloot-reactie. Zo'n VWO-diploma pakken ze je niet meer af.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 09:39
Verwijderd
Moet ze hem uiteraard wel eerst halen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 10:54
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Nouja, als je de potentie hebt om VWO te doen moet je dat natuurlijk altijd doen. Wat je als puber denkt dat je wilt worden is maar zelden wat je ook echt gaat doen. Hell, zelfs als je ambities tot fulltime putjes-schepper hebt zou ik nog lekker VWO doen als dat binnen je bereik ligt.

Met dat in je achterhoofd is een hogere middelbare opleiding natuurlijk altijd in je voordeel. Een automatische-piloot reactie is in deze dan ook vrij logisch.
Lijkt mij ook. En als vwo toch wel erg lastig is, kun je inderdaad altijd nog havo gaan doen, zeker als je geen chirurgambities o.i.d. hebt.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 10:54
Verwijderd
Maar dat is toch andersom net zo goed zo? Als je havo hebt, kun je altijd nog vwo gaan doen?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 12:03
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Als je je kapot moet werken voor je voldoendes, zou je de havo zeker kunnen overwegen. Maar als je het gevoel hebt dat je eventueel nog een tandje bij zou kunnen zetten -en dat heb je- dan ga je natuurlijk gewoon voor het vwo. Zo'n diploma nemen ze je niet meer af.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 12:28
Verwijderd
Vwo doen, want straks wil je misschien natuurkundige worden of wetenschapper weet ik veel. Dan heb je tenminste die mogelijkheid open staan. Wil je dat niet, dan kun je alsnog het hbo gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Maar dat is toch andersom net zo goed zo? Als je havo hebt, kun je altijd nog vwo gaan doen?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 14:08
Verwijderd
Dat scheelt misschien onnodige moeite (direct vwo)?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 14:43
Verwijderd
Direct havo scheelt ook misschien onnodige moeite.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 15:55
Verwijderd
Het ligt er gewoon aan wat TS aankan. Aangezien we haar niet kennen weten we dat niet en moet ze dus luisteren naar haar zelf, leerkrachten en ouders en daarop gebaseerd een keuze maken. Niet op wat wij zeggen, wij kunnen er eigenlijk niet zoveel over zeggen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-02-2013, 16:05
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Maar dat is toch andersom net zo goed zo? Als je havo hebt, kun je altijd nog vwo gaan doen?
Dat kost een jaar extra.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Dat kost een jaar extra.
VWO kost ook een jaar extra.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 17:25
Verwijderd
Citaat:
VWO kost ook een jaar extra.
meteen vwo= 6 jaar
meteen havo=5 jaar
Na havo vwo = + 2/3 jaar

Dusjah.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 17:43
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
VWO kost ook een jaar extra.
Als je zo rekent, kost het twee extra jaren om de onnodige omweg te maken.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 17:54
Verwijderd
He, je kan ook gewoon HAVO > HBO > Universiteit = even lang
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 18:16
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
meteen vwo= 6 jaar
meteen havo=5 jaar
Na havo vwo = + 2/3 jaar

Dusjah.
Je kunt van 5 havo naar 5 vwo overstappen, dat is dus +2 jaar, en soms kun je door na je eindexamen en in de zomer door te leren direct doorstromen naar 6 vwo, dus waar je die +3 jaar vandaan haalt...
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 18:33
Verwijderd
Citaat:
meteen vwo= 6 jaar
meteen havo=5 jaar
Na havo vwo = + 2/3 jaar

Dusjah.
Als dit de kwaliteit van je rekenwerk is, zou ik het vwo maar links laten liggen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2013, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Als dit de kwaliteit van je rekenwerk is, zou ik het vwo maar links laten liggen
Je zegt dat vwo een jaar extra kost. Uitgaande van het behalen van een havo diploma kost dat 5 jaar (dus van klas 1 middelbaar). Wil je daarna vwo doen op een reguliere middelbare school, dan ben je minimaal 2 extra jaar kwijt, 3 als de school wilt dat je vwo 4 begint.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 18:49
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Je kunt van 5 havo overstappen naar 5 of 6 vwo, als je cijfers goed genoeg zijn
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Je kunt van 5 havo overstappen naar 5 of 6 vwo, als je cijfers goed genoeg zijn
Ja oke, maar ik bedoelde dus na 5 havo (dwz diploma halen).

Edit:

Naar 6 vwo? Dat wist ik niet. Ik dacht dat dat alleen kon bij vavo's (maar dat is geloof ik 5 en 6 vwo in 1 jaar).
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 20:14
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ja, dat bedoel ik ook. Je doet eindexamen havo, en volgend schooljaar ga je weer verder in 5 vwo. Of als je goed genoeg bent, en bijleert na het examen, 6 vwo. In 'mijn tijd' was dat heel gewoon (het is voor mij als optie aangedragen), ik neem aan dat het nu ook gewoon kan.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 20:17
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Edit:

Naar 6 vwo? Dat wist ik niet.
Is binnen het reguliere onderwijs een zeldzaamheid tegenwoordig. Instromen in 5 VWO is standaard.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat bedoel ik ook. Je doet eindexamen havo, en volgend schooljaar ga je weer verder in 5 vwo. Of als je goed genoeg bent, en bijleert na het examen, 6 vwo. In 'mijn tijd' was dat heel gewoon (het is voor mij als optie aangedragen), ik neem aan dat het nu ook gewoon kan.
Dan is het in het eerste geval nog steeds 2 jaar extra.

Citaat:
Is binnen het reguliere onderwijs een zeldzaamheid tegenwoordig. Instromen in 5 VWO is standaard.
Wel knap hoor, wie dat kan, meteen naar 6 vwo vanuit 5 havo.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Dan is het in het eerste geval nog steeds 2 jaar extra.






Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Dan is het in het eerste geval nog steeds 2 jaar extra.



Wel knap hoor, wie dat kan, meteen naar 6 vwo vanuit 5 havo.
5+2 is een jaar extra tov 6. Het kost je een jaar.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 22:55
Verwijderd
Foei Hunterlife.

Was even niet wakker.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 23:46
Verwijderd
Haha je blaat al de hele dag dat het twee jaar extra kost en pas als het je letterlijk uitgelegd wordt snap je het, niets "even niet wakker". Je hebt gewoon weinig gevoel voor dit soort berekeningen. Maakt niets uit, ieder zijn niveau.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2013, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Haha je blaat al de hele dag dat het twee jaar extra kost en pas als het je letterlijk uitgelegd wordt snap je het, niets "even niet wakker". Je hebt gewoon weinig gevoel voor dit soort berekeningen. Maakt niets uit, ieder zijn niveau.
Ik las ooit dat sommige scholen vragen dat je na havo 5 op vwo 4 begint (iets met dat je met name in de natuur profielen veel mist in vwo 4), dus dan is het wel 2 jaar extra. Dat daarvoor was inderdaad niet logisch, dat ik zei dat het 2/3 jaar extra kost, maar nogmaals, ik was even niet helder, dat gebeurt, mensen zijn mensen.

Het leek voor mij heel erg logisch dus dacht ik 'hoe kan het 1 jaar extra zijn'? Pas toen Lusi het uitlegde snapte ik het, dank Lusi.

En inderdaad, ieder zijn niveau.

Edit:

Vooralsnog zou ik voor de vwo route kiezen Ezzie. Als je later toch iets op het WO wilt doen dan bespaar je een heleboel gezeur. Je kunt uiteraard naar het vavo gaan na je havo, maar waarom zou je als het fijner is om het op je eigen middelbare school te doen?

Een kleine tijd geleden (1-2 weken terug?) was er een lid die na havo 5 niet naar de vwo mocht op zijn eigen school omdat zijn docenten hem niet vwo-waardig vonden. Zijn cijfers waren redelijk, maar de docenten waren niet overtuigd. Als je meteen naar het vwo gaat bespaar je een hoop drama. Met een beetje inzet haal je het sowieso wel.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-03-2013, 23:44
Ezzie1000
Ezzie1000 is offline
Bedankt allemaal!
Het gaat nu nog beter op school met 8&9
Ik wacht het wel af en kijken wat mijn mentor zegt ?
Als ik het weet dan horen jullie wel weer van mij

Xoxo Es
Met citaat reageren
Oud 11-03-2013, 19:24
xMEM0RIES
Avatar van xMEM0RIES
xMEM0RIES is offline
Ik zou VWO proberen. Als dit echter niet lukt kan je altijd nog doorstromen naar de HAVO.
__________________
Nothing is impossible, the word itself says ''I'm possible'' .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Helpp!!!! Mbo/havo/vwo/uni
abdul272
3 18-01-2012 14:28
Algemene schoolzaken Na de havo vwo doen
Eind-Baas
10 24-04-2011 15:10
Algemene schoolzaken HAVO - VWO overstap
jav
7 30-07-2008 11:36
Algemene schoolzaken Combiklas Havo/Vwo op Vwo niveau?
lohe
39 04-02-2007 19:14
Algemene schoolzaken verschil vmbo/havo en havo/vwo
never mind
3 28-03-2004 13:12
Algemene schoolzaken Na de Havo Vwo gaan doen
Vlooienband
9 09-08-2002 17:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59.