Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2011, 14:31
Eind-Baas
Eind-Baas is offline
Nou het zit dus zo:
Ik deed havo/vwo in de 1e en 2e klas, was eigenlijk nét niet goed genoeg voor vwo en ging dus havo doen.
Ik zit nu in 5 havo en ik heb eigenlijk zonder veel moeite het gehaald tot hier, en ga mijn examens in zonder onvoldoendes.

Maar ik zat laatst te denken, dat ik de middelbare school waarschijnlijk veel leuker vind dan studeren, en daarna werken. Als ik nu ga studeren, kan ik nooit meer naar de middelbare school.

Maar de opleiding die ik wil gaan doen is wel een HBO opleiding, dus ik zou gewoon die opleiding kunnen doen als ik eenmaal mijn diploma voor havo heb.
Wel wordt de opleiding als een van de moeilijkere HBO opleiding gezien (in het eerste jaar valt de helft al af, mede door de moeilijkheid).

Als ik nu vwo ga doen, wordt het misschien wel makkelijker voor me, maar als ik alsnog die HBO opleiding hierna niet haal, heb ik wel 3 jaar ''verspilt''. En ik ben nu 17, dus dan zou ik 20/21 zijn en nog moeten beginnen met een andere studie.

Dus, wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2011, 14:36
Naimin
Avatar van Naimin
Naimin is offline
Ik zou gewoon gaan studeren, als jij je havo zonder kleerscheuren hebt gehaald, dan weet ik zeker dat je die studie gewoon zonder het VWO kan doen.
Sommige mensen halen hun HAVO met een aantal onvoldoendes, als die zo'n studie willen doen hebben ze al een grotere kans om het niet te halen (tenzij hun inzet heel goed is en ze alleen maar studeren)
Wat ik op kan maken uit je verhaal is dat je in bovenklasse van de HAVO hoort.

Een VWO diploma staat leuk, maar ik denk niet dat je wat hebt aan de vakken die je allemaal krijgt voor opleiding, dat zijn dan eigenlijk verspilden jaren.
__________________
A myth is an image in terms of which we try to make sense of the world.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2011, 16:31
piraat013
piraat013 is offline
Ik raad je aan Havo diploma - Hbo p - Universiteit aan Vwo heb je niet zo heel veel staat misschien leuk op je cv, maar verder heb je er echt niks aan.Op middelbare school blijven hangen lijkt mij ook niet echt optimaal ,maar nogmaals jouw keuze ..........
Met citaat reageren
Oud 09-04-2011, 16:38
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik raad je aan Havo diploma - Hbo p - Universiteit aan Vwo heb je niet zo heel veel staat misschien leuk op je cv, maar verder heb je er echt niks aan.Op middelbare school blijven hangen lijkt mij ook niet echt optimaal ,maar nogmaals jouw keuze ..........
Volgens mij wilt hij helemaal niet naar de universiteit. HBO is trouwens 'schoolser' dan de universiteit (tenminste, dat vertellen ze mij altijd) dus als jij al liever de middelbare hebt, dan is hbo waarschijnlijk ook beter dan universiteit. Hoewel het ook wel afhangt van de opleiding die je wilt gaan doen.

Maar verder zie ik ook niet zozeer de toegevoegde waarde van VWO, behalve dat je het 'naar vervolgopleiding gaan' nog even uitstelt. Maar uiteindelijk moet je tóch, en misschien valt het allemaal wel mee?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2011, 17:15
Verwijderd
ik zou geen vwo gaan doen, zeker niet omdat je zelf al aangeeft dat je geen zin hebt om op latere leeftijd nog te moeten beginnen....
dan kun je naar mijn idee beter die hbo opleiding gaan doen
Met citaat reageren
Oud 09-04-2011, 18:10
Eind-Baas
Eind-Baas is offline
Ja dat is waar, wat jullie zeggen.
Maar ik vind het gewoon leuk op de middelbare school. Maar ik heb aan de andere kant ook wel zin om te studeren
Met citaat reageren
Oud 10-04-2011, 08:07
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ja dat is waar, wat jullie zeggen.
Maar ik vind het gewoon leuk op de middelbare school. Maar ik heb aan de andere kant ook wel zin om te studeren
Dat je 'het leuk op de middelbare school vind' moet niet echt je belangrijkste reden zijn om nog eens VWO te gaan doen. Je moet je er echt voor in gaan zetten...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2011, 09:14
Verwijderd
en om daarna evt toch nog een universitaire opleiding te doen hoef je ook geen vwo te doen, als je een hbo diploma hebt gaat dat ook prima.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2011, 12:16
312
Avatar van 312
312 is offline
Misschien dat ik het verkeerd lees, maar ik krijg de indruk dat je denkt dat het vwo na havo nog drie jaar is, dit klop niet: het duurt maar twee jaar.

Verder is het zo dat de havo nog gewoon voorbereidt op een hbo-opleiding en je moet de opleiding gewoon kunnen halen. Zeker als jij met goede punten de havo afsluit, de goede keuze maakt wat betreft vervolgopleiding en gemotiveerd bent. Vooral op opleidingskeuze en motivatie sneuvelen er een hoop.

Ik zie dan ook niet in wat jij aan een vwo-diploma hebt, aangezien jij toch naar het hbo wilt. Ga lekker studeren!
__________________
"Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist." (Epicurus)
Met citaat reageren
Oud 10-04-2011, 15:28
ieriep
ieriep is offline
Hoi!
Ik ben zelf vorig jaar na mijn examen van havo naar vwo gegaan.
Ik was ook eerst nét niet naar vwo gegaan en heb mijn havo makkelijk gehaald.
Nu zit ik in 5 vwo, ik vond het op school blijven niet erg. Maar het valt ergens een beetje tegen. 5 havo is toch gericht op het weg gaan en het weer terugkomen op school viel me tegen. Ik voelde het een beetje als blijven hangen en alle leuke mensen waren weg, je komt in een hele nieuwe klas.
Maar, ik sta nog steeds achter mijn keuze. Er vallen zoveel mensen uit bij het studeren. Of ze weten nog niet wat ze willen, het is te moeilijk. Ik heb nog 2 jaar (naja, ondertussen 1 jaar) om mezelf te ontwikkelen, een hoger niveau te halen en daarna kan ik altijd nog doen wat ik wil, maar heb ik meer keuzes en kanzen.
Als jij het niet erg vindt om nog vwo te gaan doen, zeker doen! Maar je moet er wel echt achter staan, en even op school informeren of je dan nog dingen moet inhalen (op mijn school is de aanlsuiting niet helemaal optimaal).
Er gaan veel mensen op een latere leeftijd studeren, je bent nog maar 17, er kan zoveel veranderen. Veel mensen gaan eerst reizen, stoppen met hun studie enz. dus leeftijd maakt echt niets uit!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2011, 14:10
3DS
3DS is offline
VWO sluit veel beter aan op de Universiteit dan HBO. De kans dat je het op de universiteit niet haalt na HBO is erg groot. En als je op de havo al uit je neus eet, zal je dat op HBO ook doen en dan ben je minder gewend aan de Universiteit. Maar aan de andere kant, als je de HBO-weg neemt scheelt het wel een jaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Na de HAVO, VWO gaan doen
Nabil Djeddi
0 27-11-2016 12:15
Algemene schoolzaken HBO of VWO na de HAVO
Kamelia
1 30-05-2014 20:31
Algemene schoolzaken Vwo doen na falen op hbo?
Anonymousdude
10 20-04-2013 19:04
Algemene schoolzaken VWO Versneld
MuddyMudskipper
9 25-03-2012 09:20
Studeren Studeren na de havo
DiarY
5 02-09-2009 15:36
Algemene schoolzaken Na de Havo Vwo gaan doen
Vlooienband
9 09-08-2002 16:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.