Oud 25-05-2006, 19:54
Estar
Estar is offline
Citaat:
indigo schreef op 25-05-2006 @ 20:41 :
Ik heb vorig jaar in Rotterdam ook meegedaan, toen was ik ook naar de tweede ronde, maar die heb ik echt nét niet gehaald. Opvallend: precies hetzelfde onderwerp, precies dezelfde artikelen, precies dezelfde opzet als vorig jaar... alleen wat minder deelnemers. (Toen deden er 800 mee aan de 1e ronde, 400 aan tweede en mochten er max. 205 geselecteerd worden - Nu zijn er 140 deelnemers en 105 plaatsen. Helaas zegt dat niks over je kans ).



Waar zijn er maar 140 deelnemers?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2006, 20:48
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
indigo schreef op 25-05-2006 @ 20:41 :
Ik ben ook door naar de tweede ronde van de VU! Heb deze week de literatuur gekregen. Ik heb vorig jaar in Rotterdam ook meegedaan, toen was ik ook naar de tweede ronde, maar die heb ik echt nét niet gehaald. Opvallend: precies hetzelfde onderwerp, precies dezelfde artikelen, precies dezelfde opzet als vorig jaar... alleen wat minder deelnemers. (Toen deden er 800 mee aan de 1e ronde, 400 aan tweede en mochten er max. 205 geselecteerd worden - Nu zijn er 140 deelnemers en 105 plaatsen. Helaas zegt dat niks over je kans ).
Overigens heb ik ook veel Letteren-motivatie gebruikt. Ik heb wel in de thuiszorg en met autistische kinderen gewerkt, maar dat is dan ook verder alles wat medische achtergrond had. Maarach , ik ga nu gewoon nóg beter m'n best doen...

Oja, misschien nog iets over de toetsen (als dat iig hetzelfde is als in Rotterdam - ze lijken het een beetje gekopieerd te hebben ). Je kreeg (en krijgt dus) 5 toetsen: HIV (algemeen, meerkeuze, geen idee meer hoe dat precies was), rekenen aan AIDS (was logisch redeneren, ging bijvoorbeeld om hoe beinvloedt het ene medicijn de opname van het andere enz.), PubMed (dingen opzoeken in een database en dan je resultaten opschrijven, was wel lastig vond ik), filosofie (dat was gewoon een luistertoets Nederlands waarin een college filosofie werd gegeven, vond ik vrij makkelijk) en Anatomie (we moesten -dacht ik- rontgenfoto's beoordelen, ruimtelijk inzicht dus). Al met al dacht ik dat het wel redelijk ging, maar ik had dus echt net een paar tienden te weinig . Maak tijdens de colleges die je krijgt vooral veel aantekeningen, je kan ook literatuur opzoeken en dat mag je allemaal meenemen. Rekenmachine/binas kunnen ook handig zijn. (Nu maar hopen dat het helpt )

edit: jij zat bij mij op school!
Welk jaar? En wie ben je? Er schijnt nog een jongen uit mijn jaar mee te doen, misschien dat je hem ook kent. Kan je me anders even PM-en?

Bedankt voor de tips idd, en het was me al opgevallen dat onder de info "Erasmus.nogiets" stond.. Maar ja, mooi voordeel voor jou iig. Op zich staan de testen en het doorwerken van de hoeveelheid stof me wel aan. Ik heb een jaar Geschiedenis achter de rug, en dus heb ik een jaar lang niets anders gedaan dan teksten analyseren.. Als voorbereiding ga ik maar een beetje samenvatten, en ik denk dat ik heel veel biochemie moet herhalen als ik alles zo eens doorlees. Leuk hoor, een jaartje Letterenstudie, maar werkelijk alles is weggezakt.
Bovendien heb ik een leuke job moeten weigeren omdat de stof redelijk veel is (loop ook al achter met mijn "eigen" vakken) dus ik moet wel binnenkomen.

Estar, doe jij nog mee?
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 22:55
Estar
Estar is offline
Ja ik doe nog mee, maar in rotterdam he
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 09:39
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Citaat:
fractuur schreef op 25-05-2006 @ 21:48 :
Welk jaar? En wie ben je? Er schijnt nog een jongen uit mijn jaar mee te doen, misschien dat je hem ook kent. Kan je me anders even PM-en?

Bedankt voor de tips idd, en het was me al opgevallen dat onder de info "Erasmus.nogiets" stond.. Maar ja, mooi voordeel voor jou iig. Op zich staan de testen en het doorwerken van de hoeveelheid stof me wel aan. Ik heb een jaar Geschiedenis achter de rug, en dus heb ik een jaar lang niets anders gedaan dan teksten analyseren.. Als voorbereiding ga ik maar een beetje samenvatten, en ik denk dat ik heel veel biochemie moet herhalen als ik alles zo eens doorlees. Leuk hoor, een jaartje Letterenstudie, maar werkelijk alles is weggezakt.
Bovendien heb ik een leuke job moeten weigeren omdat de stof redelijk veel is (loop ook al achter met mijn "eigen" vakken) dus ik moet wel binnenkomen.

Estar, doe jij nog mee?
Ik hóóp dat het een voordeel is idd . En ik heb hetzelfde probleem, ik heb alweer m'n scheikunde- en bioboeken opgezocht. Gelukkig zijn m'n eigen tentamens niet zo moeilijk, maar die vallen wel in dezelfde week dus daar moet ik nog iets voor regelen.

@Estar: in Amsterdam zijn er 140 deelnemers, dat staat in ieder geval in de brief die ik heb gekregen.

Edit: ik heb nog even nagezocht, werkelijk alles is precies hetzelfde als vorig jaar. We hebben zelfs van dezelfde mensen college ...

(Je hebt PM )
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 10:17
Estar
Estar is offline
Ow dat is wel weinig dan.

Ik weet niet hoeveel mensen er bij rotterdam door zijn, ik hoop uiteraard dezelfde percentage
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 10:27
Bob de Beer
Avatar van Bob de Beer
Bob de Beer is offline
Citaat:
fractuur schreef op 25-05-2006 @ 21:48 :
Bedankt voor de tips idd, en het was me al opgevallen dat onder de info "Erasmus.nogiets" stond.. Maar ja, mooi voordeel voor jou iig. Op zich staan de testen en het doorwerken van de hoeveelheid stof me wel aan. Ik heb een jaar Geschiedenis achter de rug, en dus heb ik een jaar lang niets anders gedaan dan teksten analyseren.. Als voorbereiding ga ik maar een beetje samenvatten, en ik denk dat ik heel veel biochemie moet herhalen als ik alles zo eens doorlees. Leuk hoor, een jaartje Letterenstudie, maar werkelijk alles is weggezakt.
Waar gaat het allemaal over?
__________________
Wilde gij mijne rolneger worden?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 11:58
Estar
Estar is offline
Het gaat bij mij over hiv.


Zullen ze wel een boeiend onderwerp vinden denk ik
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 13:03
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Estar schreef op 26-05-2006 @ 12:58 :
Het gaat bij mij over hiv.


Zullen ze wel een boeiend onderwerp vinden denk ik
Waarscheinlijk wel ja, mijn decentraal was ook HIV. Bij de college's ook getallen opschrijven en aantekeningen maken, wij mochten die meenemen (die aantekeningen) en ze vragen ook wel naar getallen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 13:27
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
ik heb wel een voordeeltje... momenteel behandelen we HIV op de universiteit ==> mn enige vak nu is epidemiologie (krijg ik ook tentamen over)

En voor de rest... ik ga nog wel flink mn kennis herhalen, maar alles is redelijk vers omdat ik net een jaar BMW achter de rug heb (en daar nog steeds mee bezig ben)
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 14:16
Estar
Estar is offline
Citaat:
Ieke schreef op 26-05-2006 @ 14:03 :
Waarscheinlijk wel ja, mijn decentraal was ook HIV. Bij de college's ook getallen opschrijven en aantekeningen maken, wij mochten die meenemen (die aantekeningen) en ze vragen ook wel naar getallen.
Bedankt voor de tip!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 14:24
Estar
Estar is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 26-05-2006 @ 14:27 :
ik heb wel een voordeeltje... momenteel behandelen we HIV op de universiteit ==> mn enige vak nu is epidemiologie (krijg ik ook tentamen over)

En voor de rest... ik ga nog wel flink mn kennis herhalen, maar alles is redelijk vers omdat ik net een jaar BMW achter de rug heb (en daar nog steeds mee bezig ben)
In welke groep zit jij voor pubmed?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 16:43
charly not
Avatar van charly not
charly not is offline
Citaat:
Estar schreef op 25-05-2006 @ 23:55 :
Ja ik doe nog mee, maar in rotterdam he
Hey, ik was ook op gesprek geweest.. maar heb nog steeds niks gehoord over of ik door ben of niet..
Hoe heb jij gehoord dat je door bent dan??
__________________
whine whine whine, to be or not to be...I'm dead
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 16:45
Estar
Estar is offline
Citaat:
charly not schreef op 28-05-2006 @ 17:43 :
Hey, ik was ook op gesprek geweest.. maar heb nog steeds niks gehoord over of ik door ben of niet..
Hoe heb jij gehoord dat je door bent dan??
Per brief, een paar dagen later.

Als je niks ervan hoort ben je niet door.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 16:50
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Estar schreef op 28-05-2006 @ 17:45 :
Per brief, een paar dagen later.

Als je niks ervan hoort ben je niet door.
Slordige procedure.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 16:54
Estar
Estar is offline
Citaat:
fractuur schreef op 28-05-2006 @ 17:50 :
Slordige procedure.
Klopt, een meisje dat ik ken die is ook niet door, ik had een brief gehad en zij niet. Zij bellen de EUR maar ze stond niet in de lijst met brieven en ze stond ook niet meer in het bestand.

Ze had gemailt en ze zeiden dat de gene die meteen door waren een brief hebben gehad en anderen niet, omdat er nog met een andere afdeling overleg werd gepleegd en de mensen die door waren zich moesten voorbereiden op de 2e ronde.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 18:14
charly not
Avatar van charly not
charly not is offline
Citaat:
Estar schreef op 28-05-2006 @ 17:45 :
Per brief, een paar dagen later.

Als je niks ervan hoort ben je niet door.
jezus wat een schrale zooi daar. Word er echt niet goed van. Belachelijk dat je niet even iets te horen krijgt van wel of niet.
gvd, baal echt. Ga morgen ook nog maar ff bellen dan.
__________________
whine whine whine, to be or not to be...I'm dead
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 18:27
Estar
Estar is offline
Citaat:
charly not schreef op 28-05-2006 @ 19:14 :
jezus wat een schrale zooi daar. Word er echt niet goed van. Belachelijk dat je niet even iets te horen krijgt van wel of niet.
gvd, baal echt. Ga morgen ook nog maar ff bellen dan.
Ik vind het ook raar.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 11:34
fractuur
fractuur is offline
Even een vraagje: als je de decentrale selectie niet doorkomt, dan loot je toch nog gewoon mee?
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 17:39
Suzan20
Suzan20 is offline
Hoi Iedereen

Ik ben ook door naar de tweede ronde van de decentrale selectie in Rotterdam. Kan iemand die al een tweede ronde heeft meegemaakt (Rotterdam of Amsterdam) mij vertellen wat de luistertoets filosofie nou precies is. Ik heb namelijk nog nooit filosofie gehad en ik weet daar ook weinig van , hoe kan ik me erop voorbereiden?
En wat moet je precies bij een pubmedtoets doen?
Mag men ook gewoon boeken als aanvullende literatuur meenemen?

alvast bedankt!!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 18:27
Estar
Estar is offline
Citaat:
Suzan20 schreef op 02-06-2006 @ 18:39 :
Hoi Iedereen

Ik ben ook door naar de tweede ronde van de decentrale selectie in Rotterdam. Kan iemand die al een tweede ronde heeft meegemaakt (Rotterdam of Amsterdam) mij vertellen wat de luistertoets filosofie nou precies is. Ik heb namelijk nog nooit filosofie gehad en ik weet daar ook weinig van , hoe kan ik me erop voorbereiden?
En wat moet je precies bij een pubmedtoets doen?
Mag men ook gewoon boeken als aanvullende literatuur meenemen?

alvast bedankt!!
Je mag aanvullende literatuur meenemen. Pubmed is een zoek programma in boeken etc voor medische doeleinden. En filosofie is een film kijken met daarin een pauze dus dan moet je vragen maken.En dan kijk je de 2e helft met daarna nog een eind vragen. Net als nederlands zeggen ze.


Fractuur: Ja dan loot je gewoon mee
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 21:08
Suzan20
Suzan20 is offline
bedankt Estar voor je antwoord!
kan iemand mij vertellen of de filosofietoets ook kennis van het vak filosofie behoeft? zoja, wat moet ik precies gaan leren, aangezien ik nooit filosofie heb gehad?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 21:14
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Suzan20 schreef op 02-06-2006 @ 18:39 :
Hoi Iedereen

Ik ben ook door naar de tweede ronde van de decentrale selectie in Rotterdam. Kan iemand die al een tweede ronde heeft meegemaakt (Rotterdam of Amsterdam) mij vertellen wat de luistertoets filosofie nou precies is. Ik heb namelijk nog nooit filosofie gehad en ik weet daar ook weinig van , hoe kan ik me erop voorbereiden?
En wat moet je precies bij een pubmedtoets doen?
Mag men ook gewoon boeken als aanvullende literatuur meenemen?

alvast bedankt!!
Filosofie is een soort college op film die in 2en geknipt is en je dan vragen over moet maken. Lijkt het meeste op een luistertoets van wat je op de middelbare school gehad hebt bij de talen.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=books
Dit ^ is pubmed. Het is een gigantische database vol medische artikelen. De bedoeling is dat je met behulp van pubmed vragen beandwoord. Van kom op zo min mogelijk (maar wel relevante) resultaten uit en wat is je zoekopdracht. Bedenk wel dat pubmed in het engels moet, dus je ook zo moet zoeken. Woordenboek is wel handig.

Ja. Maar maak aantekeningen bij je college's. Die mag je meenemen. Verder zou ik niet teveel meeslepen. Het medisch zakwoordenboek is handig, een boek over anathomie ook. Maar als je teveel meeneemt ga je alleen maar lopen zoeken en daar schiet je ook niks mee op. Het zijn lange toetsen. (Pubmed afkrijgen zelfs als je er ervaren mee bent is erg moeilijk)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 23:03
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Dat filosofie college draait niet echt om de filosofie, hoor. Tenminste, je hoeft geen voorkennis te hebben.

Het gaat erom dat je goed kunt onthouden wat er is verteld tijdens dat college. Maak dus goede aantekeningen en let goed op! Daarna moet je vragen maken over de stof die is verteld tijdens het college (op film).

In mijn groep zat iedereen TIJDENS de film al vragen in te vullen, mocht eigenlijk niet, maar er werd niks van gezegd. Toen heb ik dat ook maar gedaan.

Probeer de Sobotta boeken voor anatomie van iemand te lenen. Je krijgt namelijk (bijvoorbeeld) dwarsdoorsnedes van het menselijk lichaam, die je moet ordenen van hoog naar laag. Makkelijk als je dan Sobotta bij je hebt, dan kan je alles makkelijk opzoeken.
(als je geen Sobotta hebt, kijk dan naar de nummers die bij de ribben staan, rib 1 zit het hoogst, daaronder rib 2 etc )
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 11:24
fractuur
fractuur is offline
Roos en Ieke: jullie zijn geweldig!

Hoe staan de Psychologie-mensen er eigenlijk voor?
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 11:26
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Decentrale selectie van psychologie aan de UvA is woensdag. Ik kan niet meedoen dankzij een fout van de ib-groep Maar volgens de UvA wordt iedereen toegelaten die zich voor 15 mei hebben aangemeld.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 15:00
Suzan20
Suzan20 is offline
Roos en Ieke, heel erg bedankt voor jullie hulp, jullie tips zullen me zeker helpen!
ik heb eigenlijk al een jaar Biomedische wetenschappen opzitten(bijna) en heb ook een paar goede boeken (anatomie enz) die ik mee kan nemen, maar toch ben ik wel goed zenuwachtig voor de selectietoetsen!
maar hopen dat het lukt!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 20:49
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 03-06-2006 @ 12:26 :
Decentrale selectie van psychologie aan de UvA is woensdag. Ik kan niet meedoen dankzij een fout van de ib-groep Maar volgens de UvA wordt iedereen toegelaten die zich voor 15 mei hebben aangemeld.
dat zou kunnen, want een vriendinnetje van de uni vertelde me dat zij ingeloot is voor psychologie. (en wij zitten op de UvA) Dat is best vroeg om al te weten toch? Dus mss laten ze dan idd iedereen toe
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 20:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 03-06-2006 @ 21:49 :
dat zou kunnen, want een vriendinnetje van de uni vertelde me dat zij ingeloot is voor psychologie. (en wij zitten op de UvA) Dat is best vroeg om al te weten toch? Dus mss laten ze dan idd iedereen toe
Nou ja, volgens mij kan ze het nog niet officieel weten. Ik heb tenminste nog niets officieels gehoord. Maar de uitslag wordt inderdaad pas halverwege juli bekend gemaakt. Duurt nog wel even dus.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 21:48
jolligoodfellow
jolligoodfellow is offline
Hey mensen,

Ik doe mee aan de 2de fase van de decentrale selectie in Rotterdam geneeskunde.

Ik heb 1 vraag aan de Ex geslaagde deelnemers van die selectie namelijk:

Wat voor literatuur is levensreddend tijdens die toetsen??
Ik zag ergens staan Sabotta geen idee wat het is maar als iemand een lijstje zou kunnen maken zou ik er iig heeeel blij mee zijn kusjee
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 11:53
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
jolligoodfellow schreef op 04-06-2006 @ 22:48 :
Hey mensen,

Ik doe mee aan de 2de fase van de decentrale selectie in Rotterdam geneeskunde.

Ik heb 1 vraag aan de Ex geslaagde deelnemers van die selectie namelijk:

Wat voor literatuur is levensreddend tijdens die toetsen??
Ik zag ergens staan Sabotta geen idee wat het is maar als iemand een lijstje zou kunnen maken zou ik er iig heeeel blij mee zijn kusjee
Levensreddend gaat het uberhaupt niet worden, je moet de literatuur niet zien als het gene waar het vanaf hangt. Juist niet, als je alles gaat opzoeken kom je nooit van je leven klaar met de toetsen, wat over het algemeen sowieso bij de meeste al vrij lastig is (de toetsen zijn selecterent, dus lastig en vrij lang) Overschat het belang van boeken die je meeneemt niet. Zo belangrijk is het ook weer niet, zonder is het opzich ook te doen.
Maar goed, wat ik denk dat handig is om mee te nemen:
- Medisch zakwoordenboek. Staan altijd wel een paar nuttige dingen in.
- Sobotta voor de anatomie toets. Dit is dus een anatomie boek. Wel erg uitgebreid, een simpelere kom je denk ik ook wel een eind mee. Maar sobotta is het boek wat je toch moet hebben als je geneeskunde studeert.
- Woordenboek engels - nederlands en andersom voor de pubmed. Beter nog is als je een medische versie erbij kan krijgen, maar het is ook wel te doen zonder hoor.
- Aantekeningen die je zelf tijdens de college's maakt. Die mag je meenemen op de toets daarover en hier heb je eigenlijk nog het meeste aan. Schrijf zo veel mogelijk op, maar zorg ook dat je de draad van het college niet mist. Teveel schrijven werkt wat dat betreft aafrechts.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 18:30
Suzan20
Suzan20 is offline
is het infoboekje dat we gekregen hebben (Decentrale selectie Rotterdam) bedoeld als leerstof
(dus alles heel goed leren) of moeten we dat als hulpbron bij de toetsen gebruiken? is het de bedoeling dat we daarbuiten nog veel aanvullende literatuur over HIV gaan lezen?
kan iemand (een ex-geslaagde) alsjeblieft meer over haar/zijn ervaring hierover vertellen?

alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 19:42
Estar
Estar is offline
Dat is dus 1 toets, wat en of je literatuur meeneemt is geheel aan jezelf.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 19:54
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Suzan20 schreef op 05-06-2006 @ 19:30 :
is het infoboekje dat we gekregen hebben (Decentrale selectie Rotterdam) bedoeld als leerstof
(dus alles heel goed leren) of moeten we dat als hulpbron bij de toetsen gebruiken? is het de bedoeling dat we daarbuiten nog veel aanvullende literatuur over HIV gaan lezen?
kan iemand (een ex-geslaagde) alsjeblieft meer over haar/zijn ervaring hierover vertellen?

alvast bedankt!
Het is in principe voldoende, in combinatie met de college's. Je zou even kunnen lezen wat hierboven gezegd is, denk dat je daar al aardig wat aan hebt.
Er is maar 1 toets die heel specerfiek over HIV gaat, de zoekdingen die je met pubmed doet zijn ook aan de hand van HIV, maar daar heb je niet al teveel kennis over HIV voor nodig. Logisch redeneren, filosofie en anatomie hebben al helemaal niks met HIV te maken.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 12:25
jolligoodfellow
jolligoodfellow is offline
Thx Iekje,

Nu heb ik tog nog een vraagje.

Hoe zit het met dat rekenen met AIDS? wat hoe en waar kan je ermee oefenen?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 13:36
Estar
Estar is offline
Citaat:
jolligoodfellow schreef op 06-06-2006 @ 13:25 :
Thx Iekje,

Nu heb ik tog nog een vraagje.

Hoe zit het met dat rekenen met AIDS? wat hoe en waar kan je ermee oefenen?
Hier kun je je niet op voorbereiden, alle informatie gaan ze in een college geven.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 14:00
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Estar schreef op 06-06-2006 @ 14:36 :
Hier kun je je niet op voorbereiden, alle informatie gaan ze in een college geven.
ik heb die info al gehad, want die tabellen die ze laten zien (met specificiteit enzo) heb ik op de universiteit behandeld ==> epidemiologie. We zijn er veel dieper op ingegaan, morgen tentamen.

Maar denken jullie dat t erg moeilijk rekenen gaat worden? ik weet niet goed wat voor vragen ik kan verwachten.... of het echt sommen worden of meer inzicht

Laatst gewijzigd op 06-06-2006 om 14:04.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 15:05
Estar
Estar is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 06-06-2006 @ 15:00 :
ik heb die info al gehad, want die tabellen die ze laten zien (met specificiteit enzo) heb ik op de universiteit behandeld ==> epidemiologie. We zijn er veel dieper op ingegaan, morgen tentamen.

Maar denken jullie dat t erg moeilijk rekenen gaat worden? ik weet niet goed wat voor vragen ik kan verwachten.... of het echt sommen worden of meer inzicht
Ik verwacht niet dat het al te moeilijk gaat worden.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 22:58
fractuur
fractuur is offline
Ik ben zo'n ramp in statistiek.

Vooral omdat ik het kort heb gehad bij wiskunde B, en verder niet meer op de uni.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 06:41
Estar
Estar is offline
Ik heb het niet eens gehad met vwo omdat ik heel statestiek niet krijg met examen.Maar volgens mij is het gewoon inzicht en een grafiek lezen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 07:02
Suzan20
Suzan20 is offline
ik heb gehoord dat de evaluatietoets niet meetelt(van een ex-geslaagde, hij wist het niet zeker), kan dit kloppen?
ergens las ik ook dat inzicht wordt getest in de vorm van het draaien met wiskundige figuren, of figuren van 2D naar 3D vertalen ofzo. hoe zit dit eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 08:18
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Wat ik me nog herinner van vorig jaar is dat je bij die reken-toets niet erg veel statistiek nodig had. Ik heb het dit jaar wel gehad, maar of ik het nu snap... Het waren bijv. vragen over mevrouw M die medicijn A kreeg, daarvan werd X procent opgenomen door de darmen. In een pil zit zoveel mg en ze moet zoveel per dag hebben, hoeveel pillen moet ze dan slikken? (En dan kwam er nog een medicijn B en C bij die de opname ook weer beinvloedden enz. enz.)
Ik vond de toets tijdens het maken niet zo moeilijk, maar dat is wel degene waarop ik 'gezakt' ben toen... De formules die in dat artikel staan moet je wel goed begrijpen.
@Suzan: Volgens mij telt de evaluatietoets ook niet mee, het stond in ieder geval niet bij de cijfers/resultaten die ik vorig jaar kreeg. Zou ook een beetje raar zijn als ze dat meetellen, denk ik. Toch?
Over die figuren: da's de toets anatomie, je moet bv. met 1 of 2 longfoto's (dat was het geloof ik) gaan bepalen wáár precies een gezwel zit. Ruimtelijk inzicht dus, kan je niet echt goed oefenen, maar als je een paar dwarsdoorsnedes van menselijk lichaam hebt gezien snap je in elk geval waar het over gaat.

Gaan jullie extra literatuur meenemen? Ik neem denk ik Binas mee, woordenboek voor PubMed en misschien nog een eigen samenvatting ofzo...

Nog over de artikelen: ik weet nog wel dat ik vorig jaar zei dat ik niet zo heel veel aan de artikelen had gehad. Je moet ze zeker wel lezen, maar het meeste is echt logisch redeneren & info uit de colleges verwerken (maak goede aantekeningen!). Maar ze gaan echt niet vragen hoe de HIV-problematiek in de Filippijnen wordt opgelost ofzo... dat kan je namelijk gewoon opzoeken
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 10:31
fractuur
fractuur is offline
Bedankt! Als het echt rekenen wordt aan afwijkingen wordt het helemaal niets.

Als extra literatuur: misschien Binas, Biologie samengevat (voor het afweersysteem enzo) en een woordenboek.. Verder heb ik niets bijzonders in de kast liggen. O, misschien dat ik nog een anatomieboek vraag van een vriendin die geneeskunde studeert, maar hun tentamenperiode komt er natuurlijk ook gewoon aan..
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 13:35
Suzan20
Suzan20 is offline
Wat ik me nog herinner van vorig jaar is dat je bij die reken-toets niet erg veel statistiek nodig had. Ik heb het dit jaar wel gehad, maar of ik het nu snap... Het waren bijv. vragen over mevrouw M die medicijn A kreeg, daarvan werd X procent opgenomen door de darmen. In een pil zit zoveel mg en ze moet zoveel per dag hebben, hoeveel pillen moet ze dan slikken? (En dan kwam er nog een medicijn B en C bij die de opname ook weer beinvloedden enz. enz.)
Ik vond de toets tijdens het maken niet zo moeilijk, maar dat is wel degene waarop ik 'gezakt' ben toen... De formules die in dat artikel staan moet je wel goed begrijpen.
@Suzan: Volgens mij telt de evaluatietoets ook niet mee, het stond in ieder geval niet bij de cijfers/resultaten die ik vorig jaar kreeg. Zou ook een beetje raar zijn als ze dat meetellen, denk ik. Toch?
Over die figuren: da's de toets anatomie, je moet bv. met 1 of 2 longfoto's (dat was het geloof ik) gaan bepalen wáár precies een gezwel zit. Ruimtelijk inzicht dus, kan je niet echt goed oefenen, maar als je een paar dwarsdoorsnedes van menselijk lichaam hebt gezien snap je in elk geval waar het over gaat.


welk artikel bedoel je? ik kan in mijn infoboek geen artikel vinden dat gaat over medicijnenopname!
en over dat voorbeeld met dat gezwel op een longenfoto: bedoel je een rontgenfoto? en het lijkt me wel lastig om de plaats van een gezwel te bepalen als je nog weinig van anatomie en analyse van rontgenfoto's afweet, toch? of denk ik veel te moeilijk?

ik neem trouwens ook een binas mee, en een anatomieboek (ik kon geen Sabotta vinden ) en verder woordenboeken.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 17:10
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Citaat:
Suzan20 schreef op 07-06-2006 @ 14:35 :
[B
welk artikel bedoel je? ik kan in mijn infoboek geen artikel vinden dat gaat over medicijnenopname!
en over dat voorbeeld met dat gezwel op een longenfoto: bedoel je een rontgenfoto? en het lijkt me wel lastig om de plaats van een gezwel te bepalen als je nog weinig van anatomie en analyse van rontgenfoto's afweet, toch? of denk ik veel te moeilijk?

ik neem trouwens ook een binas mee, en een anatomieboek (ik kon geen Sabotta vinden ) en verder woordenboeken. [/B]
Ik bedoel het artikel over statistiek "Uitkomsten van laboratoriumonderzoek..." en ik bedoel inderdaad een rontgenfoto, maar ik weet het dus ook allemaal niet meer precies. (En daarbij kan het echt wel net weer anders zijn dan vorig jaar!) Ik vond die toets toen wel lastig, maar daarom word je juist getest: of je ruimtelijk inzicht goed is. Het is wel te doen, niet dat je heel veel medische kennis moet hebben ofzo. Hoe ben je aan een anatomieboek gekomen? Ik heb nog een weekje, zou echt niet weten hoe ik eraan kom. Bio samengevat neem ik toch ook maar mee, is misschien wel handig.
Die Engelse wetenschappelijke artikelen zijn trouwens wel verrekt moeilijk door te komen zeg
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 17:43
Suzan20
Suzan20 is offline
ik doe dit jaar Biomedische wetenschappen, ik kan allerlei boeken lenen via de universiteits medisch bibliotheek. maar goed, ik weet niet of ik iets aan een anatomieboek heb, als ik het verder niet heb bestudeerd.
bedoel je dat je de engelse teksten in het infoboekje moeilijk vindt? ik vind vooral statistiek lastig, want ik heb van een vriend gehoord dat op de toets ook naar de cijfers worden gevraagd!
heb je vorig jaar in Amsterdam geprobeerd?
Welke studie heb je dit jaar gedaan? Heb jij eigenlijk stoffen van de middelbare school nog eens herhaald?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 18:15
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Suzan20 schreef op 07-06-2006 @ 08:02 :
ik heb gehoord dat de evaluatietoets niet meetelt(van een ex-geslaagde, hij wist het niet zeker), kan dit kloppen?
ergens las ik ook dat inzicht wordt getest in de vorm van het draaien met wiskundige figuren, of figuren van 2D naar 3D vertalen ofzo. hoe zit dit eigenlijk?
Klopt, die toets telt idd niet mee. Tenminste, was bij ons niet zo, het is gewoon voor eigen onderzoek, maar ik heb hem wel gemaakt.

Inzicht in die dingen heb je met name nodig voor anatomie om de boel goed in elkaar te kunnen zetten enzo. Inzicht in hoe het in elkaar zit.

Ik heb alleen een toets logisch redeneren gehad wat betreft rekenen. Daar mocht geen rekenmachine mee mee en het waren wel soort van sommen. Daar had ik ook mijn onvoldoende op. Het is logisch nadeken en je komt opzich een heel eind, maar je moet wel doorwerken. Ik had het dus niet af.
Je kan in het tentamen over HIV ook vragen krijgen over prevalentie etc, maar led vooral op tijdens de colleges.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 18:35
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
@Suzan: ik pm je straks wel . Die statistiek valt wel mee, maar die cijfers zijn écht niet moeilijk, gewoon aantallen enzo en die krijg je allemaal in de colleges! Je moet alleen zorgen dat je alles opschrijft dus En bovendien mag je de literatuur er allemaal bijhouden hè, dus dat scheelt weer, hoef je niet alles te onthouden. En ja, ik vind met name de wetenschappelijke teksten in het boekje best lastig. Misschien scheelt het dat ik geen medisch-gerelateerde studie doe...

@Ieke: vorig jaar mochten we bij ''rekenen aan AIDS" (misschien toch wel anders dan logisch redeneren?) wel een rekenmachine gebruiken.
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Met citaat reageren
Oud 07-06-2006, 22:15
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
indigo schreef op 07-06-2006 @ 19:35 :
@Ieke: vorig jaar mochten we bij ''rekenen aan AIDS" (misschien toch wel anders dan logisch redeneren?) wel een rekenmachine gebruiken.
Ik heb het jaar daarvoor decentraal gedaan (ben nu 2e jaars) en die hebben we niet gehad, het rekenvak was bij ons logisch redeneren. Ik denk dat het anders is, dit waren sommen die je kon oplossen door na te denken of hem gewoon al eens gezien te hebben.
Van die dingen als 9+8+7+6+5+4+3+2+1=? (een makkelijke, maar er waren echt moeilijke bij en het was lang)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 08:50
fractuur
fractuur is offline
@Indigo: Die tekst over een vaccin tegen aids. De rest vind ik tot zover wel meevallen. Statistiek en prevalentie ga ik vandaag maar eens aan beginnen. Maar wat ik er van gelezen heb denk ik dat vooral lastig woordgebruik is gehanteerd, en valt de stof an sich nog wel mee..
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 08:58
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
Citaat:
fractuur schreef op 08-06-2006 @ 09:50 :
@Indigo: Die tekst over een vaccin tegen aids. De rest vind ik tot zover wel meevallen.
Ja inderdaad dat was degene die ik het ergst vond tot nu toe. Ik begin nu trouwens wel een beetje zenuwachtig te worden, vooral omdat je niet zo goed weet wat je kan verwachten... (ok, ik weet nog íets van vorig jaar, maar natuurlijk niet hoe ik het beter had kunnen doen). Jullie?
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Decentrale selectie geneeskunde 2009/2010
Ghislaine91
26 14-11-2009 14:52
Studeren Decentrale selectie Mondzorgkunde Nijmegen
crazydutch1989
0 09-10-2009 10:24
Studeren Decentrale selectie Geneeskunde 2009
WR
240 23-08-2009 03:10
Wegwijzen & Voorstellen Zin en onzin decentrale selectie
Marco Egas
0 09-08-2009 14:16
Studeren Decentrale selectie in Nijmegen
Marco Egas
0 23-07-2009 15:14
Algemene schoolzaken Decentrale selectie bij loting-studies
Roos
11 15-11-2002 13:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.