Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2007, 14:12
Verwijderd
Hey mensen, de tabellen met wie wel of niet ingeloot zijn, zijn vernieuwd. Ik denk ik zet t ff online, voor de mensen die t willen weten / er iets aan hebben.

B was 0456 -> 462
C was 0785 -> 799
D was 0479 -> 486
E was 0209 -> 212

Dit wordt dus per week vernieuwd als ik het goed heb, en hopelijk ook een keer een B die boven de 475 uitsteeks
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2007, 17:42
Gua
Avatar van Gua
Gua is offline
ingeloot, echt te blij omdat ik via de 21+ toets binnen ben gekomen
Op naar t windesheim
__________________
“It could be worse,” said Gua, looking around realising hes in Germany. “Well, maybe not.”
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 18:53
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Volgens mij ben ik ingeschreven...?
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Met citaat reageren
Oud 20-07-2007, 19:19
Gua
Avatar van Gua
Gua is offline
zou handig zijn
__________________
“It could be worse,” said Gua, looking around realising hes in Germany. “Well, maybe not.”
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 08:16
pino123
pino123 is offline
Citaat:
Dr. Korsakov schreef op 20-07-2007 @ 19:53 :
Volgens mij ben ik ingeschreven...?
hoe heb je dat gedaan? Bij studielink staat bij mij nog steeds 'status: wachten op centrale loting'
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 08:29
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Ja ik heb dus geen flauw idee of ik wel ben ingeschreven. Ik heb een paar brieven thuis gehad dat ik mijn pasfoto moet opsturen voor een collegekaart en dat ik een e-mail adres van de EUR heb. (bladiebla@student.eur.nl ) Via studielink kreeg ik mail dat ik een kopie van mijn id-bewijs, cijferlijst en diploma op moest sturen dus dat heb ik gedaan. Bij mij staat er ook nog wachten op centrale loting of zoiets, maar ik geloof dat ze het nu alleen nog maar moeten verifieren bij de IB-groep. Ik wacht gewoon volgende week af en kijk wat er gebeurt, dan kan ik altijd nog inspringen als het mis gaat.
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 08:32
pino123
pino123 is offline
ooh ok dan is het goe. Ik heb ook kopie id, diploma en cijferlijst opgestuurd en pasfotoformulier heb ik nu thuis. Wachtwoorden heb ik ook gehad. Gelukkig maar, ik zat hem al te stressen...
Alleen dit dan toch nog: http://cms.eur.nl/fileadmin/ASSETS/t..._na_loting.pdf
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 11:25
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-07-2007 @ 10:56 :
Vaak kan je je mail vanaf dergelijke emailadressen door laten sturen. Ik laat mail die naar het emailadres van de universiteit wordt gestuurd, iig automatisch doorsturen naar mijn gmail.

Dat emailadres van de universiteit is omdat veel mensen bv. hun hotmail-account laten verlopen of de account vol laten lopen ofzo en dan gaan lopen klagen dat het de schuld van de universiteit is dat ze bepaalde informatie (die vaak via de mail komt) niet gekregen hebben ed. Dus stuurt de universiteit alles naar hun 'eigen' emailadressen (die verloopt niet zolang je ingeschreven staat) en wat je er vanaf daar mee doet, dat moet je zelf weten.
Verloopt ook niet als je er al lang weg bent hoor. Ik heb inmiddels een half jaar mijn diploma en ik kan nog steeds mijn mail van de UU bekijken
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 11:29
Verwijderd
Jakkes uitgeloot voor Criminologie in Rotterdam. Als er nog 11 plaatsen worden verschoven, heb ik nog kans... Maar tot die tijd richt ik me gewoon op mijn 2e keus; Nederlands recht in Rotterdam
Met citaat reageren
Oud 21-07-2007, 13:04
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Ja ik denk dat je verder komt als alle gegevens bij de IBG gecontroleerd zijn. Tenminste dat maak ik ervan, dat als je verzoek is gehonoreerd zeg maar dat je dan door kunt met dat betaalgedoe. Daarom hou ik het maar in de gaten...
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 16:46
pino123
pino123 is offline
Yess, me to. Heeft iemand overigens een ontvangstbewijs gehad ofzo voor kopie id/diploma/cijferlijst?
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 18:24
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
Oké, Studielink is dus echt een ramp.

Misschien loop ik een beetje achter en hebben jullie dit net allemaal besproken, maar ik hoop dat iemand me kan helpen.
Ik dacht me een tijd geleden 'aangemeld' te hebben bij Studielink en ik verwachtte dat ik per post zo'n verificatiecode brief zou krijgen. Dat is toch nodig om te bevestigen dat je persoonsgegevens kloppen en dat je je diploma hebt gehaald etc? In elk geval heb ik die brief dus niet gekregen en ik ben bang dat ik iets fout heb gedaan. Wat ik wèl kreeg was een andere brief van Studielink, met 'dat ik op moet schieten' en dat ik een inschrijvingsverzoek moet doen.
Afijn, dat heb ik net dus gedaan (denk ik). Er stond dus op bepaalde pagina's wel dat het niet was geverifiëerd bij de IB-groep. Hoe kan dat nou?
Ah, wacht, ik krijg nu opeens 7 mails tegelijk binnen. Onder andere met dit bericht:
Citaat:
Het is niet mogelijk gebleken je cijfers van je vooropleiding te controleren in het Eindexamen Resultaten Register (ERR). Om je in te kunnen schrijven hebben we een kopie van je diploma en cijferlijst nodig van je vooropleiding. Stuur deze documenten op naar: Erasmus Universiteit, Afdeling CBI, kamer AT-06, Antwoordnummer 2791, 3000 VB Rotterdam. Voorkom vertraging in je inschrijving. Stuur de stukken voorzien van studentnummer snel op en houd de status van je inschrijving via Studielink in de gaten.
Heb ik iets verkeerd gedaan? Of moet ik maar gewoon doen wat ze zeggen? En als ik dat heb opgestuurd, ben ik dan definitief ingeschreven voor de studie? Oja, ik heb vorige week ofzo dus wel een bewijs van toelating gekregen; moet ik dat niet meesturen?

Zucht
__________________
Hold my head, we'll trampoline finally through the roof
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 18:28
pino123
pino123 is offline
volgens mij krijgt iedereen die mail.

-Gewoon kopie id, diploma en/of cijferlijst opsturen
-Bewijs van toelating hoef je niet op te sturen, wat ik ook raar vind. Maar het wordt via de IBG gecontroleerd, dus maakt het eigenlijk niet uit.
- je krijgt ook nog een pasfotoformulier en e-mailcodes etc. toegstuurd. En over eurekaweek

En dan ben je neit definitief ingeschreven, je moet dan een onbekende tijd wachten, zoals ik en dr Korsakof, want dan worden je gegevens gecontroleerd en moet je een machtiging opsturen ofzo.

Oftewel, Studielink is gewoon één groot drama.
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 18:37
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
pino123 schreef op 22-07-2007 @ 19:28 :
volgens mij krijgt iedereen die mail.

-Gewoon kopie id, diploma en/of cijferlijst opsturen
-Bewijs van toelating hoef je niet op te sturen, wat ik ook raar vind. Maar het wordt via de IBG gecontroleerd, dus maakt het eigenlijk niet uit.
- je krijgt ook nog een pasfotoformulier en e-mailcodes etc. toegstuurd. En over eurekaweek

En dan ben je neit definitief ingeschreven, je moet dan een onbekende tijd wachten, zoals ik en dr Korsakof, want dan worden je gegevens gecontroleerd en moet je een machtiging opsturen ofzo.

Oftewel, Studielink is gewoon één groot drama.
Dankjewel!
- Kopie id is denk ik niet nodig? Het staat er niet bij namelijk..
- het IBG controleert.. dat komt nog? Want er stond dus toen ik probeerde in te schrijven dat ze dat niet hadden 'geverifiëerd'.
- Eurekaweek folder heb ik
- Hoe lang duurde dit alles bij jullie (/hoe ver loop ik achter )? Ik ga zaterdag voor 3 weken weg
__________________
Hold my head, we'll trampoline finally through the roof
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 18:39
pino123
pino123 is offline
Citaat:
ecrivaine schreef op 22-07-2007 @ 19:37 :
- Hoe lang duurde dit alles bij jullie (/hoe ver loop ik achter )? Ik ga zaterdag voor 3 weken weg
dat is het grote probleem, ik ga donderdag ook op vakantie en heb ook geen idee hoe ik dit moet gaan oplossen. En je moet binnen die vier weken zijn ingeschreven, dd 15 augustus bij loting.

en in een andere mail staat volgens mij dat een kopie paspoort of id-bewijs of een uittreksel van het GBA nodig is.

edit: gevonden--> minstens vijftien WERKdagen http://www.eur.nl/inschrijven/over_i...en/tijdschema/
__________________
Jacob lovesss you

Laatst gewijzigd op 22-07-2007 om 18:43.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 18:50
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
Oh gatver, wat een gedoe.
De enige manier om het op te lossen is waarschijnlijk om het iemand anders verder te laten afhandelen. Ik kan mijn ouders misschien vragen.. en dan maar hopen dat je nergens een handtekening of iets dergelijks in moet vullen. En dat alles op tijd binnen is. 15 WERKdagen? Da's 3 weken, da's de deadline, aaaah *paniek*.
Het komt vast goed, maar het had makkelijker gekund..

Maar bedankt voor je hulp iig.
__________________
Hold my head, we'll trampoline finally through the roof
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 21:37
pino123
pino123 is offline
Klasgenootjes kunnen elkaar altijd een handje helpen
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 22-07-2007, 23:16
Yoruichi
Yoruichi is offline
Wat streng allemaal, wat gebeurt er dan als je de deadline van 15 dagen niet haalt?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 14:18
pino123
pino123 is offline
Yes Yes, who's your daddy?!?!

mail gehad
Citaat:
De GBA controle is uitgevoerd.
De IB-Groep zal je per brief een verificatie code voor Studielink toesturen.

De verificatie code dient op je persoonlijke Studielink pagina ingevuld te worden.
Hierna is het mogelijk om je inschrijvingsverzoek af te ronden.

Met vriendelijke groet,
Studielink.
Dit bericht is automatisch gegenereerd en kan niet beantwoord worden.
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 14:38
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
pino123 schreef op 23-07-2007 @ 15:18 :
Yes Yes, who's your daddy?!?!

mail gehad
Hey, die heb ik ook gehad inderdaad. Maar, wtf, ik heb net vanmorgen mijn papieren op de bus gedaan; dat was nou toch juist niet nodig met die verificatiecode?
Maar we komen er wel
__________________
Hold my head, we'll trampoline finally through the roof
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 15:23
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
ik heb donderdag jl. zo'n toelatingsbewijs gekregen en nu staat achterop dat ik na 5 dagen het inschrijfpakket krijg.... hopelijk krijg ik 'm woensdag dan
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Nonaj schreef op 21-07-2007 @ 12:25 :
Verloopt ook niet als je er al lang weg bent hoor. Ik heb inmiddels een half jaar mijn diploma en ik kan nog steeds mijn mail van de UU bekijken
Blijft alles niet een jaar blijft staan en dat ze het daarna verwijderen (portfolio iig wel bij de UU)?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 15:29
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
WAAAAAAAAAAT? Ik heb die mail niet gehad. Alleen dat mijn diploma en cijferlijst ok zijn bevonden en dat ze nu geloven dat ik ben wie ik ben. Ik hoop maar dat mijn vader Eurekaweek al betaald heeft, want zo'n folder of codes heb ik ook nog niet gehad. Ik haat dit zo hard. Als het niet snel beter wordt ga ik daar persoonlijk naartoe met al mijn shit en dan eis ik dat ze me meteen inschrijven, ter plekke.
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 16:14
pino123
pino123 is offline
Citaat:
ecrivaine schreef op 23-07-2007 @ 15:38 :
Hey, die heb ik ook gehad inderdaad. Maar, wtf, ik heb net vanmorgen mijn papieren op de bus gedaan; dat was nou toch juist niet nodig met die verificatiecode?
Maar we komen er wel
heb je nou die verificatiecode nodig, want in een andere mail staat nl. dat ik ben ingeloot en dat ik mijn inschrijfverzoek kan vervolgen?
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 16:26
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Dan heb je die verificatiecode niet nodig, want ik heb die mail ook gehad! Eindelijk goed nieuws.
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 16:38
pino123
pino123 is offline
Citaat:
Dr. Korsakov schreef op 23-07-2007 @ 17:26 :
Dan heb je die verificatiecode niet nodig, want ik heb die mail ook gehad! Eindelijk goed nieuws.
ok
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 16:50
pino123
pino123 is offline
en voor wanneer moet je betalen? dat kan ik niet vinden...
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 18:13
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Voor 1 september dacht ik ergens gezien te hebben. Kun jij dat machtigingsding al uitprinten? Ik kan alleen een dingie voor eigen administratie uitprinten maar niet zon geval dat je op kunt sturen.
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 19:52
pino123
pino123 is offline
ja dat had ik ook, maar vijf minuten later had een mail dat ik de machtiging kon uitprinten (en opsturen)
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 20:18
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-07-2007 @ 16:27 :
Blijft alles niet een jaar blijft staan en dat ze het daarna verwijderen (portfolio iig wel bij de UU)?
Ik dacht 3 maanden, maar dat is dus niet zo...ik zie het vanzelf wel.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 10:27
marloesmarloes
marloesmarloes is offline
Hallooo
Mijn broertje wil perse niet kijken of hij nog een kans heeft met de naplaatsing van geneeskunde, hij is bang dat hij opnieuw teleurgeseld gaat worden. Hij heeft volgnummer 498 in categorie B. Weet iemand waar ze nu inmiddels zijn? En of er een kans is? Is er al een update na de 20e (zie bericht hajoo)?
Ik ben erg benieuwd en kan zelf niety kijken op de ib-site.
Help!
Groetjes Marloes
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 10:43
Verwijderd
Geinig topic

Studie: Psychologie
Gemiddelde: N.v.t. (Propedeuse HBO opleiding)
Lotingsklasse: C
Status: ingeloot

Het is dan alleen een beetje jammer dat ik die brief met bevestiging nog niet heb gehad maar goed, met verlate inzending (P kreeg ik pas de 11e van deze maand en is de 13e van deze maand verwerkt volgens de IB Groep site)... Ik wacht vandaag nog maar even op de postbode en anders wordt het bellen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 12:35
pino123
pino123 is offline
Citaat:
marloesmarloes schreef op 24-07-2007 @ 11:27 :
Hallooo
Mijn broertje wil perse niet kijken of hij nog een kans heeft met de naplaatsing van geneeskunde, hij is bang dat hij opnieuw teleurgeseld gaat worden. Hij heeft volgnummer 498 in categorie B. Weet iemand waar ze nu inmiddels zijn? En of er een kans is? Is er al een update na de 20e (zie bericht hajoo)?
Ik ben erg benieuwd en kan zelf niety kijken op de ib-site.
Help!
Groetjes Marloes
nog geen update, ik denk wel dat er elke vrijdag een update is
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 15:03
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Ja ik kan hem nu ook uitprinten. Mooi
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 16:22
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
ik heb vandaag het pakketje gehad!

en gelijk vragen ze om het collegegeld te storten...... alles op z'n tijd .
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 16:26
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
Dr. Korsakov schreef op 24-07-2007 @ 16:03 :
Ja ik kan hem nu ook uitprinten. Mooi
Ik ook nu. Alleen zijn mijn ouders pas vrijdagavond thuis, dus kan ik het pas zaterdag opsturen en hebben ze het pas maandag .

Is daarna dan alles geregeld? En ben je dan ingeschreven?

Oja, nog geen pakketje o.i.d. gehad.
__________________
Hold my head, we'll trampoline finally through the roof
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 16:51
pino123
pino123 is offline
Citaat:
ecrivaine schreef op 24-07-2007 @ 17:26 :
Ik ook nu. Alleen zijn mijn ouders pas vrijdagavond thuis, dus kan ik het pas zaterdag opsturen en hebben ze het pas maandag .

Is daarna dan alles geregeld? En ben je dan ingeschreven?

Oja, nog geen pakketje o.i.d. gehad.
ik denk het wel, collegegeld wordt pas 25-09 afgeschreven dus dat maakt ook niets uit.
Verder heb ik ik ook geen info of een bevestiging gehad
__________________
Jacob lovesss you
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 18:10
MatthijsPB
MatthijsPB is offline
Aan de mensen die uitgeloot zijn:

Stel je bent uitgeloot, maar hebt een redelijke eindlijst.

Als je kiest om VAVO te doen voor puntverbetering om volgend jaar in te loten, let op de regels van het examenblad. In sommige gevallen is het mogelijk om bij een wisseling van onderwijssysteem/organisatie (bijvoorbeeld middelbaar->vavo) een "Vrijstelling van rechtswege" aan te vragen.

Zo kreeg ik op mijn VWO eindlijst een hoop vakken met cijfers erachter.. en 3 vakken met de notatie "VR" omdat die in een ander onderwijssysteem al zijn afgerond.

Ik ga nu, nu ik mijn VWO diploma heb gehaald (E&M), in 1 jaar op het VAVO proberen om de 4 N&G vakken te halen. Dan kan ik daarna geneeskunde doen. De vakken ANW, Maatschappijleer, CKV, GS1 staan op mijn lijst genoteerd als "VR" en die "VR" neem ik mee.

In de numerus fixus gids staat dat SLECHTS CIJFERS meetellen. Mijn gemiddelde cijfer heeft dus een kleinere deler dan die van jullie, omdat bij mijn gemiddelde 4 vakken ontbreken met een cijfer.

Ook wordt het mogelijk om een taal extra te laten vallen wanneer er een aantal studieuur behaald wordt met de overige vakken. Ik heb nu Duits 12 met een 6 (eindexamen kut norm heeft het verneukt) Het is hoogstwaarschijnlijk mogelijk dat ik Duits van mijn diploma mag laten wegstrepen omdat ik gecombineerd met een VOLLEDIG E&M profiel (GS AK WA12 EC1.2) + Volledig N&G (BI SK NA WB1) op een groot aantal studielastuur zit. Jaartallen doen er niet toe. Het oude excuus "Dit is een beta kind! we moeten hem geen talen laten doen" doet zn intrede.

Ook krijg ik vanwege mijn dubbele volledige profiel (ervanuitgaan dat ik deze 4 vakken haal) 2 cijferlijsten. 1 voor E&M en 1 voor N&G. Mocht het zo zijn dat het niet mogelijk is om Duits weg te strepen, dan is er misschien een mogelijkheid dat Duits niet op de N&G lijst komt omdat ik zelf als leerling mijn cijferlijst mag bepalen. Omdat ik EEN volledig diploma + cijferlijst heb (E&M) mag ik ervoor kiezen om op die andere cijferlijst uitsluitend N&G vakken te zetten. Dat zou dus betekenen dat ik in mijn geval vier keer een 8 moet halen dit jaar. Omdat ook op die nieuwe cijferlijst komt te staan "Geslaagd" kan de IB Groep niet zeiken "er staat geen duits op" Want hier gaat de inspectie over, niet de IB groep.

Natuurlijk ben ik een apart geval met 1 volledige cijferlijst. Maar zoek het examenblad op en de examenregelingen (beide te vinden op scholieren.com) en kijk wat er voor jou mogelijk is.

Iedere 7 die jij kunt laten verdwijnen of kunt laten noteren als "VR" is meegenomen..

voor vragen stuur maar een bericht. Ik ben al 3 weken bezig met deze paperassen om zo mijn hele cijferlijst aan te passen aan hoe ik hem wil..

groetjes
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 19:12
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Citaat:
MatthijsPB schreef op 24-07-2007 @ 19:10 :
*verhaal*
Jeez.

Ik denk dat we ons pakket krijgen als ze die machtiging binnen hebben. Mijn broertje had zich ingeschreven in Breda voor mechatronica, en toen zijn inschrijving helemaal compleet was kreeg hij zijn boekenlijst thuisgestuurd. Ik doe mijn machtiging morgen op de post, dan hebben ze hem donderdag en zullen ze dágen wachten en hem maandag registreren ofzo.
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 19:57
MatthijsPB
MatthijsPB is offline
Sorry voor dit ellendig lange verhaal

Maar ik wil werkelijk wat, dus ik doe wat moet om het te krijgen

Integendeel tot vele anderen, die zich door de loting uit het veld laten slaan en "Gewoon" wat anders kiezen...
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 21:12
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
MatthijsPB schreef op 24-07-2007 @ 20:57 :
Integendeel tot vele anderen, die zich door de loting uit het veld laten slaan en "Gewoon" wat anders kiezen...
Als ik was uitgeloot was ik me 200% gaan inzetten om de niet-loting studie biologie te doen. Prachtige studie, jammer dat je de eerste jaren planten e.d. erbij krijgt.

Maar ik kan je begrijpen hoor, ik ken iemand die is uitgeloot voor geneeskunde en nu rechten gaat studeren... Ik heb daar niet zo'n hoge pet van op, iedere havo'er kan dat zelfs doen, kies dan iets in de richting als biologie, biomedische wetenschappen, bio-exact, farmacie, farmaceutische wetenschappen, etc, etc .
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 21:56
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
vichog schreef op 24-07-2007 @ 22:12 :

Maar ik kan je begrijpen hoor, ik ken iemand die is uitgeloot voor geneeskunde en nu rechten gaat studeren... Ik heb daar niet zo'n hoge pet van op, iedere havo'er kan dat zelfs doen, kies dan iets in de richting als biologie, biomedische wetenschappen, bio-exact, farmacie, farmaceutische wetenschappen, etc, etc .
Ik ga mischien ook rechten doen, na cum laude geslaagd te zijn en een jaar geneeskunde gestudeerd te hebben.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 22:41
MatthijsPB
MatthijsPB is offline
Cum laude is afgeschaft.... het is slechts een titel die nergens meer voor staat.. de 8 gemiddeld van tegenwoordig is NIKS vergeleken bij de 8 gemiddeld van het Gymnasium B voor 1967

Wordt sinds 99 ook niet meer vermeld op je diploma...

Je moet gewoon studeren wat jij wilt. Maar stel je zegt "IK WIL WERKELIJK DOCTOR WORDEN" al 3 jaar.. vanaf de derde, zoals zoveel types... en je laat je dan afschrikken door de loting... dan wil je het dus niet werkelijk... snap je wat ik bedoel Iemand die WERKELIJK die opleiding binnen wil komen, vind een manier

Laatst gewijzigd op 24-07-2007 om 22:53.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 13:11
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Ik wil al werkelijk dokter worden sinds ik kan praten. Ik heb gymnasium met C&M gedaan, toen havo met C&M (4/5 in 1 jaar) en toen vwo met N&G (5/6 in 1 jaar). En nu ben ik ingeloot. Zonder vreemde dingen te doen met cijfers en zonder tegen iedereen 1000 km verhaal op te hangen.
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 13:23
marieke1232
marieke1232 is offline
@marloesmarloes: er is idd een kans dat je broertje nageplaatst gaat worden, maar denk dat dat pas eventueel in de maand augustus/september gaat worden, als het gaat gebeuren. Er is sinds 20/7 geen update meer geweest, komt overmorgen denk ik.

@MatthijsPB: goed van je om je "1000 km verhaal" te vertellen. Dit brengt anderen ook op ideeen. En al schrijf je een "2000 km verhaal", als je daar anderen mee kan helpen, gewoon doen!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 16:09
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
Dr. Korsakov schreef op 25-07-2007 @ 14:11 :
Ik wil al werkelijk dokter worden sinds ik kan praten. Ik heb gymnasium met C&M gedaan, toen havo met C&M (4/5 in 1 jaar) en toen vwo met N&G (5/6 in 1 jaar). En nu ben ik ingeloot. Zonder vreemde dingen te doen met cijfers en zonder tegen iedereen 1000 km verhaal op te hangen.
kijk dat is motivatie
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 17:37
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
MatthijsPB schreef op 24-07-2007 @ 23:41 :
Cum laude is afgeschaft.... het is slechts een titel die nergens meer voor staat.. de 8 gemiddeld van tegenwoordig is NIKS vergeleken bij de 8 gemiddeld van het Gymnasium B voor 1967

Wordt sinds 99 ook niet meer vermeld op je diploma...

Je moet gewoon studeren wat jij wilt. Maar stel je zegt "IK WIL WERKELIJK DOCTOR WORDEN" al 3 jaar.. vanaf de derde, zoals zoveel types... en je laat je dan afschrikken door de loting... dan wil je het dus niet werkelijk... snap je wat ik bedoel Iemand die WERKELIJK die opleiding binnen wil komen, vind een manier
Bij ons op school werd/word het zo genoemd en worden de mensen die dat resultaat behaald hebben apart genoemd bij de uitreiking van het diploma.


Iemand die werkelijk opleiding binnen wilt komen studeert als een malle om die 8 gemiddeld te halen, (of niet als je erg getalenteerd bent) en gaat niet allemaal rare dingen doen. En aangezien dat sinds 1967 niks meer voorstelt zie ik geen reden waarom dat niet zou kunnen lukken.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 18:43
rensd
Avatar van rensd
rensd is offline
Citaat:
Dr. Korsakov schreef op 25-07-2007 @ 14:11 :
Ik wil al werkelijk dokter worden sinds ik kan praten. Ik heb gymnasium met C&M gedaan, toen havo met C&M (4/5 in 1 jaar) en toen vwo met N&G (5/6 in 1 jaar). En nu ben ik ingeloot. Zonder vreemde dingen te doen met cijfers en zonder tegen iedereen 1000 km verhaal op te hangen.
Maar als je al heel lang weet dat je dokter wil worden, waarom ging je dan C&M doen? Dan weet je bij de profielkeuze toch dat je niet de juiste vakken hebt?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2007, 20:51
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
rensd schreef op 25-07-2007 @ 19:43 :
Maar als je al heel lang weet dat je dokter wil worden, waarom ging je dan C&M doen? Dan weet je bij de profielkeuze toch dat je niet de juiste vakken hebt?
Dat is een goede vraag. Ik heb 3 jaar biologie2, natuurkunde2, wiskunde b2 en scheikunde 2 gehad, en hij maar 1 jaar (van sommige vakken de 1-versie). Maar dan toch slagen, is knap (talent!). Al moet ik toegeven dat de examens van exacte vakken dit jaar naar mijn mening te makkelijk waren.
Citaat:
Poepkind schreef op 25-07-2007 @ 18:37 :
Bij ons op school werd/word het zo genoemd en worden de mensen die dat resultaat behaald hebben apart genoemd bij de uitreiking van het diploma.
Hier hetzelfde, en ik vind het toch best leuk .
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 09:46
Cecile87
Cecile87 is offline
Ik ben helaas ook uitgeloot. Van de ib-groep heb ik de 18e een brief ontvangen dat mijn tweede voorkeur in behandeling wordt genomen. Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voordat de ib-groep alles aan de universiteit heeft doorgegeven?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2007 Let op: Eindexamens 2007 stopt!
AlopiA
1 18-07-2007 23:04
Studeren Help: naplaatsing Geneeskunde
Verwijderd
2 18-07-2007 21:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42.