Oud 06-09-2003, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 05-09-2003 @ 21:37:


Mensen die niet met dit probleem in deze mate in aanraking zijn gekomen zullen het zeer moeilijk hebben om het te begrijpen. Een psycholoog vind ik een zeer vergaande maatregel, en niet zeer gepast, maar ik zoek sowieso niet graag hulp bij andere mensen.

WIe zegt trouwens dat deze schat het met goede bedoelingen zei, dat is jou interpretatie.
Wat kan jij zeuren zeg.

Ik heb al minstens drie keer verteld dat ik er zelf ook mee in aanraking mee ben gekomen, en alsnóg beschuldig je mij er gewoon van dat ik er niks van weet. DAT IS NIET WAAR! Ik weet echt wel waarover ik praat.

Een psycholoog is zeker geen verregaande maatregel, en altijd nog een betere oplossing dan gewoon niet meedoen met gym.

En volgens mij wordt een psycholoog zo langzamerhand verzekert door het ziekenfonds.

Of ga jij ook niet naar de tandarts omdat je denkt dat je je tanden wel goed genoeg poetst?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2003, 13:04
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
HoopStront schreef op 06-09-2003 @ 11:38:
In je vrijetijd op school gaan gymmen zeker...
Wat voor nut heeft het om goed te zijn in gym? Je hebt het later toch niet nodig, bijles voor Nederlands of Wiskunde kan ik nog wel begrijpen. Maar gym....

Als je er genoeg tijd aan besteed zou je best beter kunnen worden in gym, maar zou je echt zin hebben om je vrijetijd te besteden aan iets waar je een hekel aan hebt...
Bij ons was het verplicht Ja zal best, maar als je een hekel aan gym heb omdat je dr niks van bakt en vervolgens weigert er iets aan te doen vind ik dat je niet moet zeiken van hoe zwaar je het wel niet hebt met gym enzo. (even afgezien van mensen die er niks aan KUNNEN doen, bijv door ziekte ofzo)
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Wat kan jij zeuren zeg.

Ik heb al minstens drie keer verteld dat ik er zelf ook mee in aanraking mee ben gekomen, en alsnóg beschuldig je mij er gewoon van dat ik er niks van weet. DAT IS NIET WAAR! Ik weet echt wel waarover ik praat.

Een psycholoog is zeker geen verregaande maatregel, en altijd nog een betere oplossing dan gewoon niet meedoen met gym.

En volgens mij wordt een psycholoog zo langzamerhand verzekert door het ziekenfonds.

Of ga jij ook niet naar de tandarts omdat je denkt dat je je tanden wel goed genoeg poetst?
Wie zeurt hier nou
Je zult vast wel weten waarover je praat, maar volgens mij praten wij allebei over 2 verschillende maten.

Liever naar een psycholoog gaan, dan naar gym.
Waar gaat dat heen, liever van een flatgebouw afspringen en naar de doktor gaan, ipv van niet springen

Er is trouwens in 18 jaar nog nooit iets met mn tanden geweest
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 13:12
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Sorry, maar ik lach je nu flink uit, omdat dit niet op de waarheid baseert

Op jouw school misschien, bij mij is het wel degelijk zo.> En zo hoort het op alle scholen te zijn.. Leraren horen rekening te houden met jouw capaciteiten.

jij snapt het niet, het gaat niet over het wel of niet kunnen. Als je gewoon niet goed bent krijg je mensen over je heen dat is het groote dillema.

Dat krijg je met alle vakken. Als je tenminste dapper genoeg bent uitleg te vragen

Dat kan niet, je krijgt voor andere vakken immers ook geen ontziening

Maar was jij niet degene die zei dat gym een vakopzich was.. En heel anders dan andere vakken, en dat die niet met elkaar te vergelijken waren?

Praat me er niet van, ik kon het ook niet. Maar als je het verprutst is er niemand die komt klagen of je de pan inhakt.

Dat doen je ouders wel als je later thuiskomt
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 13:14
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Wie zeurt hier nou
Je zult vast wel weten waarover je praat, maar volgens mij praten wij allebei over 2 verschillende maten.


Ja natuurlijk want als jij het hebt is het het einde van de wereld.. En als een ander het ook heeft dan stelt het vrij weinig voor

Liever naar een psycholoog gaan, dan naar gym.
Waar gaat dat heen, liever van een flatgebouw afspringen en naar de doktor gaan, ipv van niet springen


De reden dat jij een hekel aan gym heb heeft een oorzaak.. En voor die oorzaak zou een psycholoog goed kunnen zijn, je krijgt niet uit jezelf een hekel aan gym.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Maar was jij niet degene die zei dat gym een vakopzich was.. En heel anders dan andere vakken, en dat die niet met elkaar te vergelijken waren?
Ja, dat vind ik wel, maar daarom krijg je er nog geen vrijstelling voor. Het is verplicht, weet je nog

Citaat:
Ja natuurlijk want als jij het hebt is het het einde van de wereld.. En als een ander het ook heeft dan stelt het vrij weinig voor
Nee, dat niet, maar we praten daardoor wel langs elkaar heen.

Citaat:
De reden dat jij een hekel aan gym heb heeft een oorzaak.. En voor die oorzaak zou een psycholoog goed kunnen zijn, je krijgt niet uit jezelf een hekel aan gym.
Jep, de basis ligt bij de gymlessen op de basisschool, daarvoor heb ik nieteens een shrink nodig om dat te begrijpen.

Citaat:
Dat krijg je met alle vakken. Als je tenminste dapper genoeg bent uitleg te vragen
onzin, bij die vakken heeft niemand jou nodig op is afhankelijk van jou.

Citaat:
Dat doen je ouders wel als je later thuiskomt
Nee, hoor, nooit last van gehad. Mn vader snapte het zelf ook nooit, en mn moeder, mja, die zat weleens te klagen, maar niet zo dat het vervelenn was.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 13:39
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Nee, dat niet, maar we praten daardoor wel langs elkaar heen. Ja maar er is niemand die precies hetzelfde heeft asl jou.. Iedereen mens is uniek, en niemand begrijpt beter wat jij bedoeld dan jezelf..Maar toch kan je proberen een beetje naar elkaar toe te praten

Jep, de basis ligt bij de gymlessen op de basisschool, daarvoor heb ik nieteens een shrink nodig om dat te begrijpen

Waarom begrijp je het dan nog steeds niet? Op de basisschool krijg je echt niet zomaar een hekel aan school.. En zelfs dan, je moet naar nu kijken en naar de rest van je leven.. En ik denk dat je een stuk gelukkiger leven kan hebben als je gewoon met dingen als gym kan omgaan..

onzin, bij die vakken heeft niemand jou nodig op is afhankelijk van jou.
Ooit in de 2e fase gezeten? En zegt het begrip werkstuk jou iets? Of 'in groepen werken' wat bij de helft van de opgaven soms wel gevraagd word

Nee, hoor, nooit last van gehad. Mn vader snapte het zelf ook nooit, en mn moeder, mja, die zat weleens te klagen, maar niet zo dat het vervelenn was. Ik neem aan dat ze wle gaan klagen als blijkt dat je blijft zitten omdat je ergens slecht in
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Ooit in de 2e fase gezeten? En zegt het begrip werkstuk jou iets? Of 'in groepen werken' wat bij de helft van de opgaven soms wel gevraagd word
dat zegt me wel wat, maar je wilt niet weten hoe we dat allemaal hebben aangepakt.

Citaat:
Waarom begrijp je het dan nog steeds niet? Op de basisschool krijg je echt niet zomaar een hekel aan school.. En zelfs dan, je moet naar nu kijken en naar de rest van je leven.. En ik denk dat je een stuk gelukkiger leven kan hebben als je gewoon met dingen als gym kan omgaan..
Ik heb ook zeker geen hekel aan school gehad op het middelbaar onderwijs, alleen aan gym
Gelukkig zal ik nooit meer te hoeven gymen, of te sporten
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 15:59
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Wat is er zo moeilijk, gewoon niet gaan. Dat deed ik vorig jaar ook.

Bij ons keken ze nooit wie er wel of niet was, dus je werd toch nooit gemist. Als ik naar gym ga moet ik eerst 3 uur wachten voor twee lesuren gym. Als ik dan klaar ben, is het 5 uur Ik kan net zo goed niet naar gym gaan, ivp naar de sportschool, daar heb ik meer aan en is leuker. Bovendien krijgen wij geen cijfers voor gymn.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 16:04
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Gym is vaak helemaal niks. Voor mensen die onzeker zijn is het echt een nachtmerrie. Bij sport worden de 'zwakkere' er nou eenmaal heel snel uitgepikt en kan je zeer makkelijk misbruiken van maken. En daar wordt dan ook echt massaal gebruik van gemaakt.

Leraren snappen het niet of willen het probleem niet erkennen. Met als gevolg dat je allerlei smoesjes moet verzinnen voor het ontlopen van die lessen. Ik deed dan ook nooit mee aan achterlijke oefeningen in touwen, ringen, rekken of weet ik veel wat nog meer. Balsporten vond ik wel leuk en deed ik altijd aan mee. Het werd bij mij gelukkig wel geaccepteerd en zo niet, simuleerde ik een blessure of ging ik de keer daarna gewoon niet. Niet zo moeilijk
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Gym is vaak helemaal niks. Voor mensen die onzeker zijn is het echt een nachtmerrie. Bij sport worden de 'zwakkere' er nou eenmaal heel snel uitgepikt en kan je zeer makkelijk misbruiken van maken. En daar wordt dan ook echt massaal gebruik van gemaakt.

Leraren snappen het niet of willen het probleem niet erkennen. Met als gevolg dat je allerlei smoesjes moet verzinnen voor het ontlopen van die lessen.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 16:31
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
Bij ons is gym gewoon heel kont aan. Het zijn twee lesuren waarvan een word gebruik om 'op de leerlingen te wachten' en teams (zeer oneerlijke btw) te maken. En dan mogen de popi jopi jongens kiezen wat we gaan doen, dat is of voetbal of basketbal. Dat zijn twee sporten die ik totaal niet leuk vind en ook niet kan. En als je niet popi bent krijg je toch nooit de bal en word je aan de kant geduwd.

Ik ben niet slecht in sport, wel in deze twee sporten. Als we nou eens Volleyball, Hockey, tennis ofzo deden, dan zou ik wel komen
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 16:42
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
B] dat zegt me wel wat, maar je wilt niet weten hoe we dat allemaal hebben aangepakt.[/B]

Gaat er dan niet een belletje bij je rinkelen dat een psychologe misschien toch beter zou zijn? Of dat het niet normaal is dat je zoveel moeite heb met contact met andere mensen? Maargoed, jij hebt het zo opgelost, dat is jouw keuze
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 16:50
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-09-2003 @ 13:54:
Praat me er niet van, ik kon het ook niet. Maar als je het verprutst is er niemand die komt klagen of je de pan inhakt.
Nee inderdaad. Dan is het gewoon heel simpel: je blijft zitten of je zakt!! Ik geloof dat die straf toch wel een heel stuk hoger is. Je toont én inzet én zakt...

Maar je stelt je zo verschrikkelijk vijandig op. Probeert alles maar goed te praten. Ik vraag me af of je ook daadwerkelijk alle argumenten leest en ook beseft wat er staat of dat je puur probeert te zoeken naar een tegenargument. Net als wat ik zei: als je geen inzicht hebt in een vak als aardrijkskunde of geschiedenis wordt je ook voor lul gezet. Je bent dom, kan het niet, zou er niet genoeg aan doen enzovoorts. Maar het is dan toch nog geen argument om het vak voor mensen die het niet kunnen dan maar af te schaffen?
Ik probeer serieus te begrijpen hoe jij d'r over denkt, maar wat ik nu lees is alleen maar zo vijandig mogelijk een tegenargument opgooien wat gebaseerd is op emoties.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 17:05
Verwijderd
Citaat:
als je geen inzicht hebt in een vak als aardrijkskunde of geschiedenis wordt je ook voor lul gezet. Je bent dom, kan het niet, zou er niet genoeg aan doen enzovoorts.
Ik heb het nog nooit meegemaakt dat iemand voor lul is gezet bij een van die vakken
Bij gym ligt d enadruk op het "samen", en bij ak sta je er alleen voor Niemand die jou iets kan verwijten als het fout gaat.

Citaat:
Gaat er dan niet een belletje bij je rinkelen dat een psychologe misschien toch beter zou zijn? Of dat het niet normaal is dat je zoveel moeite heb met contact met andere mensen? Maargoed, jij hebt het zo opgelost, dat is jouw keuze
Euh, waarom?
Ik heb vrienden genoeg en bekenden ook. Ik heb altijd samengewerkt met mensen met wie ik het goed kon vinden, alleen de manier waarop wij zaken hebben aangepakt was niet erg goed. In de pauze voor ANW bijvoorbeeld nog een heel werkstuk uit onze duim moeten zuigen
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 17:20
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
Overjoyed schreef op 06-09-2003 @ 09:23:

Hún sluiten je niet buiten, je sluit jezélf buiten!
zij....


en juist met dit soort opmerkingen duw je dat soort mensen verder in een isolement. Ga ze lekker zelf de schuld geven zeg, ze zijn al zo blij met zichzelf


(al heb je in jouw ogen 100x gelijk, het werkt gewoon niet op dit soort dingen te zeggen, ze hebben een averechts effect)
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 17:29
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-09-2003 @ 18:05:
Ik heb het nog nooit meegemaakt dat iemand voor lul is gezet bij een van die vakken
Bij gym ligt d enadruk op het "samen", en bij ak sta je er alleen voor Niemand die jou iets kan verwijten als het fout gaat.
Ik heb anders nog nooit meegemaakt dat iemand voor lul is gezet bij gym.. Maar dat wil niet zeggen dat het niet gebeurd.

Zowel gym en aardrijkskunde hebben delen die je samen moet doen, en delen die je alleen meot doen... Gym misschien iets meer, maar het is niet zo dat aardrijkskunde puur individueel is.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 17:32
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
chris9 tje schreef op 06-09-2003 @ 18:20:
zij....


en juist met dit soort opmerkingen duw je dat soort mensen verder in een isolement. Ga ze lekker zelf de schuld geven zeg, ze zijn al zo blij met zichzelf


(al heb je in jouw ogen 100x gelijk, het werkt gewoon niet op dit soort dingen te zeggen, ze hebben een averechts effect)
Ja wat moeten we dan zeggen?
Dat het goed is om niet naar gym te gaan als je dat eng vind? Want geloof me, dat is het niet..

Maargoed, je heb gelijk dat zulke opmerkingen niet echt helpen.

Laatst gewijzigd op 06-09-2003 om 17:38.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Ja wat moeten we dan zeggen?
Dat het goed is om niet naar gym te gaan als je dat eng vind? Want geloof me, dat is het niet.. Het heet weglopen voor je problemen als je niet naar gym gaat omdat je het eng vind.. En ik hoef hopelijk niet uit te leggen waarom dat slecht is.
Meetsl komt het door voorvallen bij het vak zelf dat mensen het eng vinden. Ik was al bekeerd, maar ik kom terug op wat ik eerst al zei: jij snapt het niet
Je loopt niet weg voor problemen je probeert ze te vermijden.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 17:36
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-09-2003 @ 18:05:
Ik heb het nog nooit meegemaakt dat iemand voor lul is gezet bij een van die vakken
Bij gym ligt d enadruk op het "samen", en bij ak sta je er alleen voor Niemand die jou iets kan verwijten als het fout gaat.
JIJ misschien niet nee, maar ik wel, ontzettend vaak zelfs. Zowel door docenten als door leerlingen, dus ik weet echt wel waar het over gaat. Maar jij zou het dan toch ook raar vinden als ik voortaan geen aardrijkskunde en geschiedenis meer hoefde te doen?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 17:50
Verwijderd
Ga toch een eind heen, iedereen word weleens voor lul gezet. Ik heb het niet over eenvoudig voor lul gezet worden, ik heb het over pesten
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 17:55
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-09-2003 @ 18:50:
Ga toch een eind heen, iedereen word weleens voor lul gezet. Ik heb het niet over eenvoudig voor lul gezet worden, ik heb het over pesten
wat is dat nou voor 'n kut argument? hoe weet jij nou in welke mate het bij mij het geval is en hoe weet jij nou als hoe erg ik dat ervaar? Dat is precies wat jij anderen kwalijk neemt! Dat ze niet begrijpen waar ze het over hebben als ze zeggen dat het wel mee valt oid. En nu doe je precies hetzelfde.

Jezus man, als je geen discussie wilt voeren en een ander z'n mening niet wilt horen, meng je d'r dan ook niet tussen!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 18:33
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Over het algemeen is het gym (beduidend) erger dan bij andere vakken. Bij gym kan je ook echt iemand fysiek aanpakken. Dat wil niet zeggen dat het bij andere vakken niet gebeurd.

Gym is ook gewoon niet boeiend verders
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 18:53
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-09-2003 @ 18:50:
Ga toch een eind heen, iedereen word weleens voor lul gezet. Ik heb het niet over eenvoudig voor lul gezet worden, ik heb het over pesten
Pesten gebeurd echt niet bij gym wel en bij andere vakken niet.

Als je gepest word, word je bij alle vakken druit gepikt.. Niet alleen bij gym
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 23:25
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 06-09-2003 @ 19:53:
Pesten gebeurd echt niet bij gym wel en bij andere vakken niet.

Als je gepest word, word je bij alle vakken druit gepikt.. Niet alleen bij gym
neej... maar gym is wel een perfecte mogelijkheid, is het niet tijdens de les, dan wel in de kleedkamers....


maar goed, ik vind dat leraren eigenlijk altijd getraind moeten worden om dat vluchtgedrag te herkennen... Maar goed... je hebt natuurlijk altijd slechte leraren die zelf net zo hard meedoen....
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 02:08
Verwijderd
Citaat:
wat is dat nou voor 'n kut argument? hoe weet jij nou in welke mate het bij mij het geval is en hoe weet jij nou als hoe erg ik dat ervaar? Dat is precies wat jij anderen kwalijk neemt! Dat ze niet begrijpen waar ze het over hebben als ze zeggen dat het wel mee valt oid. En nu doe je precies hetzelfde.

Jezus man, als je geen discussie wilt voeren en een ander z'n mening niet wilt horen, meng je d'r dan ook niet tussen!
Ik leg jou haarfijn uit dat er een flink verschil is tussen voor lul zetten en pesten, hoewel pesten misschien niet het goede woord is. Eerlijk gezegt vind ik jou slap, oei oei hij verwijt mij dingen die hij anderen kwalijk neemt. Ja, want jij verwijt mij nu iets waarmee jij begonnen bent. Jij snapt er geen bal van hoe ik het ervaar, jij bent ermee begonnen schat.
Als jij nou een oprot, jij voert net zo weinig een discussie als ik als het eropaan komt. Dus rot op en meng je er niet in

Ik begin mij echt te irriteren aan mensen als jij, als jij echt wist waar ik het over had zou je niet reageren zoals in je vorige posts, dat blijkt heel duidelijk. Ik denk dat mensen die het echt hebben meegemaakt dat ook onmiddelijk zullen ontdekken.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 10:19
Verwijderd
Citaat:
HoopStront schreef op 06-09-2003 @ 11:44:
Bij gym krijg je gelijk heel je team over je heen als je een keer iets fout doet. Bij Aardrijkskunde alleen je leraar (en dat niet eens altijd) en dan ben je er vanaf. Je staat niet voor lul, en je hoeft je er niet voor te schamen...
Ow? Hier kan ik nog wel een aparte discussie van 3 pagina's over voeren.

Citaat:
Gauloises schreef op 06-09-2003 @ 13:54:
Sorry, maar ik lach je nu flink uit, omdat dit niet op de waarheid baseert
Toch is het vaak zo. Misschien bij jouw op school jammer genoeg toevallig niet, maar overal waar ik op school heb gezeten zeker wel. Misschien niet grotendeels, maar wel voor een groot deel. Als jij slecht in gym was, maar er altijd was en altijd je best deed ed, dan kreeg je een 6. Een onvoldoende kreeg je pas als je nooit kwam of iedere les wortel stond te schieten.

Citaat:
jij snapt het niet, het gaat niet over het wel of niet kunnen. Als je gewoon niet goed bent krijg je mensen over je heen dat is het groote dillema.
En door het te leren krijg je die mensen niet meer over je heen. Ze snapt het dus prima, jij snapt het niet. Verder krijgt je zelfbeeld dan ook nog een beetje een opkrikker.

Citaat:
Dat kan niet, je krijgt voor andere vakken immers ook geen ontziening

Toch raar dat ik die 'ontziening' wel gehad heb. Je bek open doen wil wel eens helpen. Heb je het überhaupt wel eens geprobeerd?

Citaat:
Praat me er niet van, ik kon het ook niet. Maar als je het verprutst is er niemand die komt klagen of je de pan inhakt.
Wat ik al zei: Hier kan ik nog wel een aparte discussie van 3 pagina's over voeren.

Citaat:
Gauloises schreef op 06-09-2003 @ 18:05:
Ik heb het nog nooit meegemaakt dat iemand voor lul is gezet bij een van die vakken
Bij gym ligt d enadruk op het "samen", en bij ak sta je er alleen voor Niemand die jou iets kan verwijten als het fout gaat.
Dat jij niemand kent, geldt niet meteen dat er niemand is.

Er zijn zat dingen die wel individueel zijn bij gym. Meer dan de helft bij ons. En bij ak was lang niet alles individueel.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 10:20
Verwijderd
Citaat:
chris9 tje schreef op 07-09-2003 @ 00:25:
neej... maar gym is wel een perfecte mogelijkheid, is het niet tijdens de les, dan wel in de kleedkamers...
Ooit gehoord van leswisselingen, pauzes, enz? De mogelijkheid voor pesten is er overal. Leraren zouden van alles moeten herkennen, helaas is dat lang niet altijd mogelijk. Soms een kwestie van geen goede leraar zijn, soms een kwestie van gewoon niet mogelijk zijn. Gym heeft/gymdocent hebben in mijn ogen absoluut geen uitzonderingspositie.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 10:25
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 07-09-2003 @ 03:08:
Ik leg jou haarfijn uit dat er een flink verschil is tussen voor lul zetten en pesten, hoewel pesten misschien niet het goede woord is. Eerlijk gezegt vind ik jou slap, oei oei hij verwijt mij dingen die hij anderen kwalijk neemt. Ja, want jij verwijt mij nu iets waarmee jij begonnen bent. Jij snapt er geen bal van hoe ik het ervaar, jij bent ermee begonnen schat.
Als jij nou een oprot, jij voert net zo weinig een discussie als ik als het eropaan komt. Dus rot op en meng je er niet in

Ik begin mij echt te irriteren aan mensen als jij, als jij echt wist waar ik het over had zou je niet reageren zoals in je vorige posts, dat blijkt heel duidelijk. Ik denk dat mensen die het echt hebben meegemaakt dat ook onmiddelijk zullen ontdekken.


Ik snap niet wat jullie probleem is...maar goed.

Verder kun je ook bij andere vakken dan gym voor lul gezet worden, gepest worden of hoe je het dan ook wilt noemen. Jij bent niet de enige waar dat soort dingen mee gebeuren en gym is niet het enige vak waar dan bij gebeurd. Je gelooft anderen niet, gaat er van uit dat ze niet weten waar ze het voor hebben, zet ze voor lul, bent overtuigd van je eigen standpunten en lijkt niet bereidt te zijn ze te weerzien, enz. Denk je dat het leuk is om op zo'n manier een discussie te voeren?

'Rot op en meng je er niet in' vind ik een zeer trieste opmerking. Net als 'Ik begin mij echt te irriteren aan mensen als jij'. Dat soort dingen voegen absoluut niks toe aan een discussie. En op zo'n manier is discussiëren idd niet mogelijk. Jammer.

'als jij echt wist waar ik het over had zou je niet reageren zoals in je vorige posts, dat blijkt heel duidelijk. Ik denk dat mensen die het echt hebben meegemaakt dat ook onmiddelijk zullen ontdekken.' Dit is iemand jouw eigen mening aan praten. Zie het eerste deel van deze post. Accepteer ign dat er mensen zijn met andere meningen en dat die mensen best dezelfde soort dingen als jij mee gemaakt kunnen hebben. Je bent niet de enige met die ervaringen en niet iedereen met bepaalde ervaringen is even verbitterd als jij. Om dingen mee gemaakt te hebben hoef je niet zo te denken als jij.

Laatst gewijzigd op 07-09-2003 om 10:50.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 11:09
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 07-09-2003 @ 03:08:
Ik leg jou haarfijn uit dat er een flink verschil is tussen voor lul zetten en pesten, hoewel pesten misschien niet het goede woord is. Eerlijk gezegt vind ik jou slap, oei oei hij verwijt mij dingen die hij anderen kwalijk neemt. Ja, want jij verwijt mij nu iets waarmee jij begonnen bent. Jij snapt er geen bal van hoe ik het ervaar, jij bent ermee begonnen schat.
Als jij nou een oprot, jij voert net zo weinig een discussie als ik als het eropaan komt. Dus rot op en meng je er niet in

Ik begin mij echt te irriteren aan mensen als jij, als jij echt wist waar ik het over had zou je niet reageren zoals in je vorige posts, dat blijkt heel duidelijk. Ik denk dat mensen die het echt hebben meegemaakt dat ook onmiddelijk zullen ontdekken.
nou, laat ik dan proberen om het nétjes te verwoorden:
jij hebt een ontiegelijke hekel aan gym, omdat je het niet goed kan, omdat de leerlingen dat zien en omdat zij je vervolgens pesten. Zó erg, dat jij absoluut niet meer naar die les wil en er gigantisch tegen op ziet.
ik heb een ontiegelijke hekel aan andere vakken. Ook omdat ik het niet kan, omdat leerlingen me er om uitlachen evenals de docenten. Ik geloof best dat het bij jou misschien nog stukken erger is, maar ik kan dus wél begrijpen hoe het voelt.
En tóch vind ik niet dat die leerlingen dan niet naar de lessen hoeven te gaan. Juist omdat er dan bij elk vak wel een persoon zou zijn die het dan niet zou hoeven volgen. Er zijn, en blijven, altijd kinderen die worden gepest. Om welke reden dan ook. Dat is niet iets dat we moeten accepteren, want het is verschrikkelijk kut voor die personen. Maar om ze bij de pesters weg te houden en juist de pésters laten zitten, vind ik geen goed idee. Je bereikt ermee dat JIJ dingen gaat ontlopen. In je latere leven zul je nog vaker dit soort dingen mee kunnen maken en dan kan je ook niet altijd alles ontlopen. Dingen oplossen is een beter idee. En ik ben dus van mening dat je dat niet bereikt door niet naar de les te gaan.

En over dat ik vind dat je niet echt goede argumenten geeft ofzo: je staat gewoon zo vijandig in de discussie dat ik me afvraag of je uberhaubt wel wil horen dat een ander een tegengestelde mening heeft van die van jou. Misschien had ik dat dan ook wel (uit jouw reactie te lezen dan), maar ik zal me proberen wat meer open te stellen voor jouw mening. Maar hier heb je de mijne dan dus alvast.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 11:28
fractuur
fractuur is offline
Ik vind het eigenlijk allemaal gelul. Ik had, en heb nog steeds een enorme hekel aan turnen, en laat mijn gymleraar nou een turnfanaat zijn. Ik heb in het begin (in de eerste) gewoon geweigerd ook maar iets te doen met turntoestellen. Die 1en compenseerde ik toch wel met atletiek en balsporten. Maar toen kreeg ik ontzettend op mn kop van mn leraar in de tweede, maar ik turnde nog steeds niet. Pas in de derde en de vierde (mijn leraar is niet zo'n toegeeflijk tiepje) heb ik me ingespand om wat turnonderdelen te doen. Nee, nog steeds geen dodenval of overslag voor mijn, maar wel de (hoge) bok en de kast. En de leraar ziet dat ik mn best probeer te doen, en dat waardeert ie ook. Een Verona van der Leur zal ik toch nooit worden.

Btw, ik vind het slecht van gymleraren om mensen te laten kiezen. Bij ons krijg je een nummer en wordt je in een groep ingedeeld. En als de groepen erg ongelijk zijn, worden er wat mensen verwisseld. Wel zo eerlijk. Dus mensen die last hebben van het 'uitkiessysteem', of ze nou als laatst of in het midden worden gekozen, vraag aan je leraar of hij nummers wil geven, dan heb je die competitie onderling ook niet zo.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 16:12
Verwijderd
Citaat:
'Rot op en meng je er niet in' vind ik een zeer trieste opmerking. Net als 'Ik begin mij echt te irriteren aan mensen als jij'. Dat soort dingen voegen absoluut niks toe aan een discussie. En op zo'n manier is discussiëren idd niet mogelijk. Jammer.
Ik verwoord dezelfde mening als iemand anders, op een minder subtiele manier, daarom is die van mij niet goed en van iemadn anders wel

Citaat:
nou, laat ik dan proberen om het nétjes te verwoorden:
jij hebt een ontiegelijke hekel aan gym, omdat je het niet goed kan, omdat de leerlingen dat zien en omdat zij je vervolgens pesten. Zó erg, dat jij absoluut niet meer naar die les wil en er gigantisch tegen op ziet.
ik heb een ontiegelijke hekel aan andere vakken. Ook omdat ik het niet kan, omdat leerlingen me er om uitlachen evenals de docenten. Ik geloof best dat het bij jou misschien nog stukken erger is, maar ik kan dus wél begrijpen hoe het voelt.
En tóch vind ik niet dat die leerlingen dan niet naar de lessen hoeven te gaan. Juist omdat er dan bij elk vak wel een persoon zou zijn die het dan niet zou hoeven volgen. Er zijn, en blijven, altijd kinderen die worden gepest. Om welke reden dan ook. Dat is niet iets dat we moeten accepteren, want het is verschrikkelijk kut voor die personen. Maar om ze bij de pesters weg te houden en juist de pésters laten zitten, vind ik geen goed idee. Je bereikt ermee dat JIJ dingen gaat ontlopen. In je latere leven zul je nog vaker dit soort dingen mee kunnen maken en dan kan je ook niet altijd alles ontlopen. Dingen oplossen is een beter idee. En ik ben dus van mening dat je dat niet bereikt door niet naar de les te gaan.

En over dat ik vind dat je niet echt goede argumenten geeft ofzo: je staat gewoon zo vijandig in de discussie dat ik me afvraag of je uberhaubt wel wil horen dat een ander een tegengestelde mening heeft van die van jou. Misschien had ik dat dan ook wel (uit jouw reactie te lezen dan), maar ik zal me proberen wat meer open te stellen voor jouw mening. Maar hier heb je de mijne dan dus
Ik ben vroeger idd altijd gepest bij gym omdat ik niets van bakte, hoe goed ik me ook inzette of mn best deed, ik was er gewoon niet goed in. Ondanks dat er in de afgelopen jaren niemadn ooit op het idee is gekomen om daar mij nog mee lastig te vallen of zich er nog druk over te maken, ben ik altijd nog met die gevoelens van angst naar gym gegaan. Nu moet ik wel bijzeggen dat ik in de laatste jaren een leraar had die graag naar prestaties keek en niet naar de inzet, en ik presteerde echt niet goed hoeveel ik ook oefende of mn best deed, wat natuurlijk mijn beeld van gym niet veel verbeterde. Natuurlijk moeten leerlingen lessen volgen, daar valt niet onder uit te komen en dat is begrijpelijk. Maar gym is in mijn ogen een vak waar je niets van leert waar je iets aan hebt in je verdere leven, maar wel een uitstekend vak om slechte mensen eruit te pikken en flink de pan in te hakken, netzolang totdat ze er niet meer aan willen medoen. Gym zou dus vanuit het aspect dat het niets bijdraagt aan je opleiding moeten worden afgescaft, met als voordeel dat er minder snel een situatie optreed waarin zwakkere leerlingen er uit gepikt worden.

Ik ben wel van mening dat het goe dis de gepeste weg te halen, het zorgt ervoor dat de gepeste minder te leiden heeft. Het is voor de gepeste onmogelijk om de problemen op te lossen, en als leerkracht heb je er ook niet de mogelijkheden toe. De verplaatsing van een gepeste naar een andere klas waar het beter gaat werkt alleen maar in het voordeel van de gepeste. Van mij mag je het ontlopen noemen, maar daar is niets mis mee alsje daarmee een betere situatie voor jezelf kunt creëeren.

Ik wel best de mening van andere mensen horen, alleen zit daar teveel onbegrip in voor de gepeste. Diegene heeft een situatie waar je nauwelijks uit kunt komen. Verder is het pesten zeer emotioneel, en is het niet te begrijpen met wat voor gevoelens de gepesten moeten omgaan. Mij valt op dat er teveel onbegrip ervoor heerst wat zich er na een tijd afspeelt in de hoofden van de gepesten. Als je een keer het stadium van angst hebt bereikt dan kom je daar niet meer zo makkelijk uit, en dan zou je er alles voor over hebben om niet meer in de situatie te komen waarvoor je bang bent.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 07-09-2003 @ 17:12:
Ik verwoord dezelfde mening als iemand anders, op een minder subtiele manier, daarom is die van mij niet goed en van iemadn anders wel
Jouw mening is niet goed? Volgens mij zeg ik dat nergens.

Citaat:
Maar gym is in mijn ogen een vak waar je niets van leert waar je iets aan hebt in je verdere leven
Zo heeft iedereen zijn eigen mening. Ik vind Frans bv. nutteloos, waar ik in mijn verdere leven niks aan heb. En toch moest ik Frans doen. En zo ken ik nog wel een aantal vakken. En ook die vakken zijn erg geschikt om de 'slechte' mensen er uit te pikken. Mensen kunnen nou eenmaal niet in alles goed zijn, vroeger niet, nu niet, nooit niet. Daar moet je mee om leren gaan, niet er voor weg lopen.

Gym voegt best iets toe, wat al een aantal keer gezegd is, de mensen in Nederland worden steeds dikker. 't is misschien niet veel, maar 't is wel iets wat je bij gym doet. En er schijnen ook nog mensen te zijn die door het schoolgymmen toch gaan sporten, wat ze anders waarschijnlijk niet gedaan hadden.

Situaties waarin leerlingen eruit gepikt worden zijn er toch wel. Bij jou was het toevallig gym, bij een ander is het tekenen, muziek, Frans, wiskunde of wat dan ook. Dan zou het hele leven dus wel afgeschaft kunnen worden.

Citaat:
De verplaatsing van een gepeste naar een andere klas waar het beter gaat werkt alleen maar in het voordeel van de gepeste.
Als het dan beter gaat. Soms gaat het idd beter, maar net zo vaak gaat het net zo slecht. En waarom? Bv. doordat je door het gepest worden onzeker bent geworden, onzekerheid straal je uit en daardoor ben je een makkelijk doelwit.

Citaat:
Ik wel best de mening van andere mensen horen, alleen zit daar teveel onbegrip in voor de gepeste. Diegene heeft een situatie waar je nauwelijks uit kunt komen. Verder is het pesten zeer emotioneel, en is het niet te begrijpen met wat voor gevoelens de gepesten moeten omgaan. Mij valt op dat er teveel onbegrip ervoor heerst wat zich er na een tijd afspeelt in de hoofden van de gepesten. Als je een keer het stadium van angst hebt bereikt dan kom je daar niet meer zo makkelijk uit, en dan zou je er alles voor over hebben om niet meer in de situatie te komen waarvoor je bang bent.
Het is geen kwestie van onbegrip: het is een kwestie van een andere mening hebben. Dat jij dat ziet als onbegrip, tja, daar kan ik helaas ook niks aan veranderen. Ik heb niet het idee dat jij mijn mening respecteert of ook maar probeert te beseffen dat ik misschien best wel eens iets soortgelijks meegemaakt zou kunnen hebben en dus best wel weet waar ik het over heb. Jij probeert hier de wijsneus uit te hangen en denkt mij/ons uit te moeten leggen wat pesten is en hoe het in elkaar zit enz., omdat je er van uit gaat dat ik/wij dat niet zouden weten. En laat dat nou jammer genoeg niet de waarheid zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Zo heeft iedereen zijn eigen mening. Ik vind Frans bv. nutteloos, waar ik in mijn verdere leven niks aan heb.
Ik denk dat enige kennis van frans nuttiger is voor jou dan dat je een een salto kunt maken
Je moet naar de educatieve waarde kijken, en die ligt bij gym nou eenmaal laag.

Citaat:
En ook die vakken zijn erg geschikt om de 'slechte' mensen er uit te pikken. Mensen kunnen nou eenmaal niet in alles goed zijn, vroeger niet, nu niet, nooit niet. Daar moet je mee om leren gaan, niet er voor weg lopen.
Nee, mensen kunnen niet in alles goed zijn, maar bij gym is er een sterkere mate van samen spel dan bij frans waardoor mensen er eerder op letten. Verder kun je bij gym makkelijk worden aangepakt op je lichamelijk toestand. Iemand op zijn of haar geestelijke toestand pakken is stukken moeilijker.

Citaat:
Gym voegt best iets toe, wat al een aantal keer gezegd is, de mensen in Nederland worden steeds dikker. 't is misschien niet veel, maar 't is wel iets wat je bij gym doet. En er schijnen ook nog mensen te zijn die door het schoolgymmen toch gaan sporten, wat ze anders waarschijnlijk niet gedaan hadden.
Het is te weinig wat je bij gym doet. Onderzoek heeft uitgewezen dat een normale voeding met alle belangrijke voedings stoffen en een uur per dag beweging in de vorm van lopen of fietsen genoeg is voor je gezondheid. Ik vind ook dat de school het zich niet tot doel moet maken bepaalde sport soorten te promoten. School moet je kennis geven en geen reclame maken.
De gezondheids problemen kun je ook aanpakken door voorlichting, wat waarschijnelijk ook een veel betere manier is omdat je dan een groote hoeveelheid aan problemen kunt aanpakken. Waar niet gezondheids onderwijs ipv gym.

Citaat:
Situaties waarin leerlingen eruit gepikt worden zijn er toch wel. Bij jou was het toevallig gym, bij een ander is het tekenen, muziek, Frans, wiskunde of wat dan ook. Dan zou het hele leven dus wel afgeschaft kunnen worden.
Leuk bedacht, maar bij gym is dat een veel eenvoudigere manier. Simpelweg omdat men dan direct met elkaar te maken heeft bij het "werk". Bij die andere vakken gaat het om individualiteit.

Citaat:
Als het dan beter gaat. Soms gaat het idd beter, maar net zo vaak gaat het net zo slecht. En waarom? Bv. doordat je door het gepest worden onzeker bent geworden, onzekerheid straal je uit en daardoor ben je een makkelijk doelwit.
Laten zitten, dan blijft de situatie hetzelfde, verplaatsing kan leiden tot een andere situatie.

Citaat:
Het is geen kwestie van onbegrip: het is een kwestie van een andere mening hebben.
Een mening hebben, jij kunt best een mening hebben, maar het is dan altijd heel makkelijk als je het zelf niet ervaren hebt. Je moet dan ook rekening houden met de gebeurtenissen en iet alles zomaar uitsluiten.

Citaat:
Ik heb niet het idee dat jij mijn mening respecteert of ook maar probeert te beseffen dat ik misschien best wel eens iets soortgelijks meegemaakt zou kunnen hebben en dus best wel weet waar ik het over heb.
Als jij iets soortgelijks in deze mate hebt meegemaakt, dan ben ik ervan overtuigd dat jou mening in zekere mate zou verschillen van die die je nu hebt. Jij hebt moeilijkheden de geest van een gepest slachtoffer te begrijpen en in hoeverre het voor zo iemand mogelijk is of in hoeverre diegene durft in te gaan op zijn problemen om deze te proberen te veranderen.

Citaat:
Jij probeert hier de wijsneus uit te hangen en denkt mij/ons uit te moeten leggen wat pesten is en hoe het in elkaar zit enz., omdat je er van uit gaat dat ik/wij dat niet zouden weten. En laat dat nou jammer genoeg niet de waarheid zijn.
Mag ik jou erop wijzen dat jij precies hetzelfde bij mij doet wijsneusje van me
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 21:49
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Ik denk dat enige kennis van frans nuttiger is voor jou dan dat je een een salto kunt maken
Je moet naar de educatieve waarde kijken, en die ligt bij gym nou eenmaal laag.


Mag jij mij uitleggen waar frans nuttig voor is als je nooit in frankrijk gaat studeren, geen echt internationale baan krijgt of wat dan ook.. En daarnaast is een salto voor gym niet vereist.


Nee, mensen kunnen niet in alles goed zijn, maar bij gym is er een sterkere mate van samen spel dan bij frans waardoor mensen er eerder op letten. Verder kun je bij gym makkelijk worden aangepakt op je lichamelijk toestand. Iemand op zijn of haar geestelijke toestand pakken is stukken moeilijker.


Het overgrote deel van de mensen die gepakt word word gepakt om de geestelijke toestand, al is dr lichamelijk nog zoveel mis met je. Je word gepakt om hoe JIJ ermee omgaat.

Het is te weinig wat je bij gym doet. Onderzoek heeft uitgewezen dat een normale voeding met alle belangrijke voedings stoffen en een uur per dag beweging in de vorm van lopen of fietsen genoeg is voor je gezondheid. Ik vind ook dat de school het zich niet tot doel moet maken bepaalde sport soorten te promoten. School moet je kennis geven en geen reclame maken.
De gezondheids problemen kun je ook aanpakken door voorlichting, wat waarschijnelijk ook een veel betere manier is omdat je dan een groote hoeveelheid aan problemen kunt aanpakken. Waar niet gezondheids onderwijs ipv gym.

die voorliichting stelt vaak ook niks voor.. En school zet je dan tenmisnte nog een beetje aan tot beweging.. School promoot bepaalde sporten niet, school laat je kennis maken met de meeste algemene sporten die er zijn zodat je later ZELF kan bepalen wat je ermee doet.


Leuk bedacht, maar bij gym is dat een veel eenvoudigere manier. Simpelweg omdat men dan direct met elkaar te maken heeft bij het "werk". Bij die andere vakken gaat het om individualiteit.

Jij denkt echt dat als je geen gym gehad had, je dr niet uit gepakt was he?


Laten zitten, dan blijft de situatie hetzelfde, verplaatsing kan leiden tot een andere situatie.
Ik denk dat je jezelf moet veranderen wil je dat de omgeving ook veranderd in de houding tegenover jou


Een mening hebben, jij kunt best een mening hebben, maar het is dan altijd heel makkelijk als je het zelf niet ervaren hebt. Je moet dan ook rekening houden met de gebeurtenissen en iet alles zomaar uitsluiten.
We houden toch rekening met de gebeurtenissen , alleen wij gaan waarschijnlijk gewoon anders met gebeurtenissen om.. En daarom verschillen wij van mening


Als jij iets soortgelijks in deze mate hebt meegemaakt, dan ben ik ervan overtuigd dat jou mening in zekere mate zou verschillen van die die je nu hebt. Jij hebt moeilijkheden de geest van een gepest slachtoffer te begrijpen en in hoeverre het voor zo iemand mogelijk is of in hoeverre diegene durft in te gaan op zijn problemen om deze te proberen te veranderen.
Kan je ophouden praten alsof wij niks weten.nooit wat hebben meegemaakt enzo? Dat zou de discussie een stuk beter maken. En probeer mij aub geen dingen aann te praten die ik niet heb
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Mag jij mij uitleggen waar frans nuttig voor is als je nooit in frankrijk gaat studeren, geen echt internationale baan krijgt of wat dan ook.. En daarnaast is een salto voor gym niet vereist.
natuurlijk is een salto niet vereist, dat weet ik ook wel ik had net zo goed kunnen zeggen, wat heb je eraan als je een honkbal ver kunt slaan. Frans hoeft niet nuttig te zijn in jou geval, in mijn geval ook niet trouwens , maar ik denk toch dat je moet toegeven dat er met een kennis van de franse taal er meer mogelijkheden voor je worden geopend dan met de kennis hoe je een salto moet maken, of bij honkbal en bal verweg slaan.

Citaat:
Het overgrote deel van de mensen die gepakt word word gepakt om de geestelijke toestand, al is dr lichamelijk nog zoveel mis met je. Je word gepakt om hoe JIJ ermee omgaat.
Het is in mijn ogen toch makkelijker om iemand te pakken als diegene een zwakkere of een slechtere lichamelijke toestand heeft. Het geeft je eerder een reden om het te doen. Als jij mee kunt presteren bestaat er niet echt een grote mogelijkheid om je aan te pakken.

Citaat:
die voorliichting stelt vaak ook niks voor.. En school zet je dan tenmisnte nog een beetje aan tot beweging.. School promoot bepaalde sporten niet, school laat je kennis maken met de meeste algemene sporten die er zijn zodat je later ZELF kan bepalen wat je ermee doet.
Ik denk dat een voorlichting over een gezonde levenstijl ook beweging beinhoud en informatie kan bieden op een groter vlak over gezond leven.
In mijn ogen is kennis maken met of promoten tamelijk gelijk aan elkaar, gym heeft gewoon een te lage educatieve waarde, daarin ligt de essentie.

Citaat:
Jij denkt echt dat als je geen gym gehad had, je dr niet uit gepakt was he?
Zeker, ik was dan natuurlijk nog wel eens gepakt, maar ik werd elke vrijdag bij gym goed aangepakt als je dat wil weten. De rest van de week lieten ze gewoon met rust meestal.

Citaat:
Ik denk dat je jezelf moet veranderen wil je dat de omgeving ook veranderd in de houding tegenover jou
hier kan ik me boos over maken. Waarom moet iemand die gepest word zichzelf veranderen, waarom mag diegene niet de persoon zijn die hij of zij is? Ik denk eerder dat het gedrach van de pester moet veranderen. Maar nee, het slachtoffer heeft er natuurlijk zelf voor gezorgt omdat hij zo'n onsportief zwak knulletje was
Nee, jezelf veranderen omdat anderen je niet accepteren, dat is zwak, echt zwak.

Citaat:
Kan je ophouden praten alsof wij niks weten.nooit wat hebben meegemaakt enzo? Dat zou de discussie een stuk beter maken. En probeer mij aub geen dingen aann te praten die ik niet heb
Ik ontkom niet aan die gedachte over het geval pesten. Jullie hebben vast op andere gebieden zakne meegemaakt waar ik maar weinig benul van heb.

Euh, maar wat zou ik jou proberen aan te praten
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 09:26
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
natuurlijk is een salto niet vereist, dat weet ik ook wel ik had net zo goed kunnen zeggen, wat heb je eraan als je een honkbal ver kunt slaan. Frans hoeft niet nuttig te zijn in jou geval, in mijn geval ook niet trouwens , maar ik denk toch dat je moet toegeven dat er met een kennis van de franse taal er meer mogelijkheden voor je worden geopend dan met de kennis hoe je een salto moet maken, of bij honkbal en bal verweg slaan.

Nee dat vind ik niet.. Als je later verderwil in de sportrichting heb je heel veel aan gym, net zoals je later veel heb aan frans als je in Frankrijk wil wonen. Ja natuurlijk heb je met Frans iets meer mogenlijkheden maar dat vind ik niet genoeg redenen om niet te hoeven gymmen

Het is in mijn ogen toch makkelijker om iemand te pakken als diegene een zwakkere of een slechtere lichamelijke toestand heeft. Het geeft je eerder een reden om het te doen. Als jij mee kunt presteren bestaat er niet echt een grote mogelijkheid om je aan te pakken.
Ik blijf bij mijn standpunt dat ze je toch wel pakken, of je nou gym doet of niet.. Ze vinden altijd wel een reden om jou te kunnen pesten.. En weet je wat er gebeurd als de gepeste uit de groep verdwijnt? Dan word er wel een anders kind de dupe dat dr dan buiten valt.. Je hebt echt niks opgelost, alleen voor jezelf heb je het leven iets makkelijker gemaakt.

Ik denk dat een voorlichting over een gezonde levenstijl ook beweging beinhoud en informatie kan bieden op een groter vlak over gezond leven.
In mijn ogen is kennis maken met of promoten tamelijk gelijk aan elkaar, gym heeft gewoon een te lage educatieve waarde, daarin ligt de essentie.

Ja En op mijn school hebben we dat gehad tot en met de 2e.. Dat vak heette verzorging waarin je heel veel dingen werden uitgelegd over hoe je voor je eigen lichaam moet zorgen.

Ik noem het informeren. Gym is in mijn ogen bedoeld om je kennis te laten maken met heel veel verschillende sporten.. En ik vind dat dat zo moet blijven,dan is dr voor iedereen altijd wel iets bij datie leuk vind (of in elk geval minder erg).

Zeker, ik was dan natuurlijk nog wel eens gepakt, maar ik werd elke vrijdag bij gym goed aangepakt als je dat wil weten. De rest van de week lieten ze gewoon met rust meestal.
Ik vind het zowieso jammer om te horen dat het zover heeft kunnen komen.. Op mijn school word je al geschorst als je uithaalt naar een gepeste (of een ander, geowon, een leerling in het algemeen) zonder reden.

hier kan ik me boos over maken. Waarom moet iemand die gepest word zichzelf veranderen, waarom mag diegene niet de persoon zijn die hij of zij is? Ik denk eerder dat het gedrach van de pester moet veranderen. Maar nee, het slachtoffer heeft er natuurlijk zelf voor gezorgt omdat hij zo'n onsportief zwak knulletje was
Nee, jezelf veranderen omdat anderen je niet accepteren, dat is zwak, echt zwak.
Waarom lijkt het wel of jij mijn woorden altijd negatief wil opvatten
Ik heb niet gezegd dat je je innerlijk moest veranderen, ik bedoel gewoon dat het misschien helpt als je je minder kwetsbaar opstelt. En jij kan er niks aan doen als zij jou pesten.. Een goede gymleraar ziet wat er gebeurd en probeerd er rekening mee te houden en probeert er voor te zorgen dat op het veld (of in de zaal in de winter) er niet gepest word. Buiten de gymles moet er ook wat tegen het pesten gedaan worden, maar ik denk dat dat meer de zaak van de mentor is dan die van de gymleraar.


Ik ontkom niet aan die gedachte over het geval pesten. Jullie hebben vast op andere gebieden zakne meegemaakt waar ik maar weinig benul van heb. Jammer dat je zo denkt.. En al helemaal jammer aangezien het onterecht is. Ik ben ook gepest geweest.. Alleen ik word het op dit moment niet meer, en ik ben niet kwaad op de mensen die mij ooit gepest hebben.

Euh, maar wat zou ik jou proberen aan te praten

Citaat:
Jij hebt moeilijkheden de geest van een gepest slachtoffer te begrijpen en in hoeverre het voor zo iemand mogelijk is of in hoeverre diegene durft in te gaan op zijn problemen om deze te proberen te veranderen.
Dat dus.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 07-09-2003 @ 22:03:
Ik denk dat enige kennis van frans nuttiger is voor jou dan dat je een een salto kunt maken
Je moet naar de educatieve waarde kijken, en die ligt bij gym nou eenmaal laag.
Salto's maken mag officieel volgens mij niet bij gym.

Frans heeft voor mij geen educatieve waarde.

Citaat:
Iemand op zijn of haar geestelijke toestand pakken is stukken moeilijker.
Ben ik het niet mee eens.


Citaat:
Leuk bedacht, maar bij gym is dat een veel eenvoudigere manier. Simpelweg omdat men dan direct met elkaar te maken heeft bij het "werk". Bij die andere vakken gaat het om individualiteit.
't is niet 'leuk bedacht', 't is jammer genoeg een feit.

Citaat:
Een mening hebben, jij kunt best een mening hebben, maar het is dan altijd heel makkelijk als je het zelf niet ervaren hebt. Je moet dan ook rekening houden met de gebeurtenissen en iet alles zomaar uitsluiten.
Je snapt het nog steeds niet, hè? Waarop baseer jij dat ik het niet zelf ervaren heb? Omdat ik die andere mening heb?

Citaat:
Als jij iets soortgelijks in deze mate hebt meegemaakt, dan ben ik ervan overtuigd dat jou mening in zekere mate zou verschillen van die die je nu hebt. Jij hebt moeilijkheden de geest van een gepest slachtoffer te begrijpen en in hoeverre het voor zo iemand mogelijk is of in hoeverre diegene durft in te gaan op zijn problemen om deze te proberen te veranderen.
Je hebt dus werkelijk geen idee waar over je praat. Hoe weet jij waar ik mijn mening op baseer? Je bent er nog steeds heilig van overtuigd dat alle mensen die zo iets mee gemaakt hebben dezelfde mening hebben als jij. Wordt lastig leven voor je op zi;n manier, ben ik bang.

Citaat:
Mag ik jou erop wijzen dat jij precies hetzelfde bij mij doet wijsneusje van me
Dat mag. Ik ben het er alleen niet mee eens. En 'van jou' ben ik zeker niet.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 13:01
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Als ik hier zo de meningen lees heb ik het idee dat ik vroeger hele andere gymlessen heb gehad.. Daarmee bedoel ik dat wij juist veel salto's e.d. 'moesten' maken. Iig is Frans (en ieder ander vak) wel algemene kennis en gym gewoon niet. Gym is altijd beter dan niks doen, maar om nou te zeggen dat het de gezonde levensstijl bevorderd is toch wat overdreven denk ik.

Dat mensen gepest worden tijdens ieder lesuur zou kunnen, maar over het algemeen is de gymles het uitgelezen moment. Sport in het algemeen is over het algemeen vrij hard. Alles wordt daar uitvergroot en dat is bij de andere lessen minder.

Waarvoor zou ik met alle oefeningen mee moeten doen? Leuk hoor dat sommige mensen de turnonderdelen wel wisten te waarderen, maar ik vind het gewoon niks
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 08-09-2003 @ 14:01:
Waarvoor zou ik met alle oefeningen mee moeten doen? Leuk hoor dat sommige mensen de turnonderdelen wel wisten te waarderen, maar ik vind het gewoon niks
Ik ook niet. Net als een rondje Kralingse Plas (grote plas in Rotterdam waar we dan om heen moesten rennen). Mijn oplossing was nogal simpel, als ik iets niet wilde, dan deed ik het gewoon niet. Er waren genoeg andere dingen waar ik wel aan mee deed (volleybal, basketbal, voetbal, enz.).
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 14:01
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-09-2003 @ 14:12:
Mijn oplossing was nogal simpel, als ik iets niet wilde, dan deed ik het gewoon niet. Er waren genoeg andere dingen waar ik wel aan mee deed (volleybal, basketbal, voetbal, enz.).
Voor mij hetzelfde.


Maar ik vind dat gym wel iets toevoegd. Niet zoveel als aan Latijn, Natuurkunde of iets in die geest, maar je blijft in beweging. Het is toch alleen maar goed om 1 keer per week te bewegen, al is het maar een uurtje? Vooral met buitengym ren je veel, en das goed voor je conditie. Met sporten als volleybal en softbal doe je iets aan de balvaardigheid en daar is ook niets mis mee..

Eigenlijk zou iedereen verplicht moeten sporten. Niet alleen voor je conditie, of je figuur, maar ook voor sociale contacten. Er zit een meisje bij mij in de klas en die doet niks aan sport. En haar vriendinnen op school zijn de enige met wie ze wat kan afspreken ofzo. Terwijl ik regelmatig uitga, of ga stadten met mensen die ik van sport ken...
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Je hebt echt niks opgelost, alleen voor jezelf heb je het leven iets makkelijker gemaakt.
Liever je eigen leven makkelijker maken, je hebt het trouwens wel opgelost, jij bent uit de problemen, daarom gaat het in dit geval. Ik denk niet dat een gepeste in staat is om een gevecht aan te gaan met de pester. Dat is juist het grote probleem, de gepeste is te zwak om in verweer te gaan tegen de pester.

Citaat:
Dat vak heette verzorging waarin je heel veel dingen werden uitgelegd over hoe je voor je eigen lichaam moet zorgen.
Natuurlijk, en ik heb bij dat vak ook veel geleerd over gezondheid en dergelijke, daarom ben ik er ook van overtuigd dat dat de beste manier is om mensen bij te brengen wat gezond is.

Citaat:
Ik vind het zowieso jammer om te horen dat het zover heeft kunnen komen.. Op mijn school word je al geschorst als je uithaalt naar een gepeste (of een ander, geowon, een leerling in het algemeen) zonder reden.
Dat si zeer goed, maar het kan niet altijd realistisch worden toegepast. Maar meestal als zulke maatregelen genomen worden is het al te laat. Het "drama" heeft al plaats gevonden om het zo maar te zeggen.

Citaat:
Ik heb niet gezegd dat je je innerlijk moest veranderen, ik bedoel gewoon dat het misschien helpt als je je minder kwetsbaar opstelt.
Dat is natuurlijk niet makkelijk en daarvoor moet je best sterk zijn als persoon, ik dnek dat de gepeste dat vaak niet is.

Citaat:
Dat dus.
Dat was veronderstellen vanuit mijn kant

-------

Citaat:
Frans heeft voor mij geen educatieve waarde.
je zult toch wel moeten toegeven dat een kennis van een andere taal meer aanvullend is voor je opleidings niveau dan de kennis over hoe een bal te slaan.

Citaat:
't is niet 'leuk bedacht', 't is jammer genoeg een feit.
Nee, is het niet, is een leuk bedenksel.

Citaat:
Je snapt het nog steeds niet, hè? Waarop baseer jij dat ik het niet zelf ervaren heb? Omdat ik die andere mening heb?
Als jij het ervaren had, dan zou je er op een minder slachtoffer is schuld achtige manier naar kijken.

Citaat:
Je hebt dus werkelijk geen idee waar over je praat. Hoe weet jij waar ik mijn mening op baseer? Je bent er nog steeds heilig van overtuigd dat alle mensen die zo iets mee gemaakt hebben dezelfde mening hebben als jij. Wordt lastig leven voor je op zi;n manier, ben ik bang.
Jij hoeft ook niet dezelfde mening te hebben als ik, maar als jij gepest was geworden zou je zeker niet de uitlatingen doen die jij op de afgelopen paar kantjes hebt vertoond.
Ik denk dat jij eerder een lastig leven zulkt hebben als ik als ik jou zo hoor, of beter gezegt lees

Citaat:
Dat mag. Ik ben het er alleen niet mee eens. En 'van jou' ben ik zeker niet.
je hoeft het ook niet altijd met de feiten eens te zijn.
En dat van mij was ook alleen maar provocatief bedoeld

----------

Citaat:
Als ik hier zo de meningen lees heb ik het idee dat ik vroeger hele andere gymlessen heb gehad.. Daarmee bedoel ik dat wij juist veel salto's e.d. 'moesten' maken. Iig is Frans (en ieder ander vak) wel algemene kennis en gym gewoon niet. Gym is altijd beter dan niks doen, maar om nou te zeggen dat het de gezonde levensstijl bevorderd is toch wat overdreven denk ik.

Dat mensen gepest worden tijdens ieder lesuur zou kunnen, maar over het algemeen is de gymles het uitgelezen moment. Sport in het algemeen is over het algemeen vrij hard. Alles wordt daar uitvergroot en dat is bij de andere lessen minder.
Helemaal mee eens
Bij ons kreeg je wel hogere cijfers voor saltos, maar het moest niet. Zonder kon je atijd nog maximaal een 7 halen.
-----------

Citaat:
Mijn oplossing was nogal simpel, als ik iets niet wilde, dan deed ik het gewoon niet.


---------
Citaat:
Eigenlijk zou iedereen verplicht moeten sporten. Niet alleen voor je conditie, of je figuur, maar ook voor sociale contacten. Er zit een meisje bij mij in de klas en die doet niks aan sport. En haar vriendinnen op school zijn de enige met wie ze wat kan afspreken ofzo. Terwijl ik regelmatig uitga, of ga stadten met mensen die ik van sport ken...
Sporten is niet ultiem, voldoende beweging is belangrijk voor een gezond lichaam. Voldoende beweging is ook makkelijk te verkrijgen zonder te sporten, evenals een gezonde levbenstyl met betrekking op voeding.
Veel sociale contacten is ook niet belangrijk, goede sociale contacten wel. Wat heb je eraan als je veel mensen kent, maar als je met niemand ervan close genoeg bent.

Verder hecht natuurlijk ook niet iedereen waarde aan sociale contacten van een sportvereniging. Ikzelf heb een tijd lang getennist, en die mensen dier er rondliepen hadden weinig anders te doen dan elkaar vertellen over met wie ze gespeeld hadden, en hoe goed ze diegene wel niet hadden verslagen. Iets wat mij als persoon niet veel interressert. Ik geef de voorkeur aan mensen met wie ik meer gemeen heb dan alleen maar het spel.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 08-09-2003 @ 15:44:
je zult toch wel moeten toegeven dat een kennis van een andere taal meer aanvullend is voor je opleidings niveau dan de kennis over hoe een bal te slaan.
Denk je dat ik nog veel weet van Frans? Nee. Het heeft dus absoluut niks toegevoegd aan mijn opleiding.

Citaat:
Nee, is het niet, is een leuk bedenksel.
Das dan jouw mening, die ik niet deel.

Citaat:
Als jij het ervaren had, dan zou je er op een minder slachtoffer is schuld achtige manier naar kijken.
Heb jij mij ook maar ergens zien zeggen dat de slachtoffer de schuld is? Ik vind het ronduit gewoon beledigend dat je dat durft te zeggen. Je weet ook duidelijk niet waar over je praat. Ik vind het ook een nogal raar dat jij denkt te weten hoe mijn leven is verlopen. Ik zeg toch ook niet dat dat pesten in jouw situatie wel mee viel? Ik weet niet of het mee viel en ik ben ook niet de persoon om er over te oordelen.

Citaat:
Jij hoeft ook niet dezelfde mening te hebben als ik, maar als jij gepest was geworden zou je zeker niet de uitlatingen doen die jij op de afgelopen paar kantjes hebt vertoond.
Nogmaals: Ik vind het ook een nogal raar dat jij denkt te weten hoe mijn leven is verlopen. Ik zeg toch ook niet dat dat pesten in jouw situatie wel mee viel? Ik weet niet of het mee viel en ik ben ook niet de persoon om er over te oordelen.

Met jou is op deze manier iig geen discussie mogelijk. Jij bent er kennelijk van overtuigd dat je weet hoe mijn leven is verlopen en dat ik een fantastisch leven heb gehad, zonder bepaalde dingen mee gemaakt te hebben. Ik zou willen dat ik jouw beeld van mijn leven kon geloven.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 14:53
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Liever je eigen leven makkelijker maken, je hebt het trouwens wel opgelost, jij bent uit de problemen, daarom gaat het in dit geval. Ik denk niet dat een gepeste in staat is om een gevecht aan te gaan met de pester. Dat is juist het grote probleem, de gepeste is te zwak om in verweer te gaan tegen de pester.

Dat praat jij jezelf aan Ik ken zat gepeste mesnen die wel gewoon terugvochten. En ik heb dat zelf ook vaak zat gedaan.
Ja tuurlijk kan niet iedereen het opbrengen maar om nou van tevoren al te zeggen dat de situatie hopeloos is.



Dat si zeer goed, maar het kan niet altijd realistisch worden toegepast. Maar meestal als zulke maatregelen genomen worden is het al te laat. Het "drama" heeft al plaats gevonden om het zo maar te zeggen.

Ja, maar als er niks gedaan word herhaalt het drama zich en verergerd het alleen maar.


Dat is natuurlijk niet makkelijk en daarvoor moet je best sterk zijn als persoon, ik dnek dat de gepeste dat vaak niet is. Ja het is niet makkelijk, maar niet onmogelijk,.
Daarom heb ik ook in het begin ergens gezegd dat een psycholoog kon helpen.. Want die kan dan met je praten zodat je wat zelfverzekerder bent enzo en er beter mee om kan gaan, en je je ook minder kwetsbaar opstelt



Dat was veronderstellen vanuit mijn kant kan best maar het komt heel vervelend over..


je zult toch wel moeten toegeven dat een kennis van een andere taal meer aanvullend is voor je opleidings niveau dan de kennis over hoe een bal te slaan.
Vroeger misschien , amar tegenwoordig worden de studieboeken in het engels of nederlands geschreven.


Als jij het ervaren had, dan zou je er op een minder slachtoffer is schuld achtige manier naar kijken.
Heeft leonoor ooit gezegd dat het slachtoffer de schuldige is? ik dacht van niet
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 14:55
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
fractuur schreef op 08-09-2003 @ 15:01:


Eigenlijk zou iedereen verplicht moeten sporten. Niet alleen voor je conditie, of je figuur, maar ook voor sociale contacten. Er zit een meisje bij mij in de klas en die doet niks aan sport. En haar vriendinnen op school zijn de enige met wie ze wat kan afspreken ofzo. Terwijl ik regelmatig uitga, of ga stadten met mensen die ik van sport ken...


Je kan mensen ook leren kennen buiten sport// En wie ben jij om te bepalen of mensen verplicht superveel sociale contacten moeten hebben, of verplicht een supermooi figuur moeten hebben?
Je doet net of dr wat mis met dat meisje is alleen omdat ze haar vriendinnen alleen van school kent.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Denk je dat ik nog veel weet van Frans? Nee. Het heeft dus absoluut niks toegevoegd aan mijn opleiding.
Ik zal in de herhaling vallen, maar frans heeft een hogere educatieve waarde, ookal gebruik jij misschien geen frans meer. Er bestaan verschillende soorten kennis, en de ene kennis is nuttig en wat waard, en andere kennis is minder nuttig en ook minder waard om te hebben.

Citaat:
Heb jij mij ook maar ergens zien zeggen dat de slachtoffer de schuld is?
nee, maar dat heb ik zo ook niet gezegt. Ik zei slachtoffer is schuld achtige manier wat iets geheel anders is.

Citaat:
Nogmaals: Ik vind het ook een nogal raar dat jij denkt te weten hoe mijn leven is verlopen. Ik zeg toch ook niet dat dat pesten in jouw situatie wel mee viel? Ik weet niet of het mee viel en ik ben ook niet de persoon om er over te oordelen.
Dat zeg ik ook niet, maar als ik jou stukken lees/analyseer dan blijkt daaruit duidelijk dat je niet gepest bent. Een echt gepest iemand zou zich op een andere manier uitlaten/redeneren.

Ben je nu wel gepest dan, want anders heb ik toch gewoon gelijk dat ik in jou stukken kan zien dat jij niet gepest bent.
De verdere waarde of het nou echt nodig is om het te begrijpen of niet buitenwege latend.

Citaat:
Met jou is op deze manier iig geen discussie mogelijk. Jij bent er kennelijk van overtuigd dat je weet hoe mijn leven is verlopen en dat ik een fantastisch leven heb gehad, zonder bepaalde dingen mee gemaakt te hebben. Ik zou willen dat ik jouw beeld van mijn leven kon geloven.
Op jou manier ook niet schat
Ik ben er ook helemaal niet van overtuigd dat ik weet hoe jou leven verlopen is, de enige die dat zegt en denkt ben jij, ik ben er alleen van overtuigd dat jij nooit gepest bent op school bij gym.

--------

Citaat:
Ik ken zat gepeste mesnen die wel gewoon terugvochten. En ik heb dat zelf ook vaak zat gedaan.
Leuk gezegt, als jij in staat bent het op te nemen tegen een pester, dan kan hij jou niet pesten omdat jij hem terug pakt. Dat valt dan niet geheel meer in mijn defenitie van pesten

Citaat:
Ja, maar als er niks gedaan word herhaalt het drama zich en verergerd het alleen maar.
Jep, dat is waar, en het schrikt af voor de toekomst. De pester moet worden aangepakt. Jammergenoeg word dat niet overal gedaan.

Citaat:
Ja het is niet makkelijk, maar niet onmogelijk,.
Daarom heb ik ook in het begin ergens gezegd dat een psycholoog kon helpen.. Want die kan dan met je praten zodat je wat zelfverzekerder bent enzo en er beter mee om kan gaan, en je je ook minder kwetsbaar opstelt
Niets is helemaa onmogelijk. Ik blijf erbij dat als jeje anders opstelt je toegeeft aan het pest gedrag en jezelf veranderd tot iemand die je niet geheel bent.
Verder is het toch een ramp als een psycholoog aan te pas moet komen, zover mag en moet het gewoon nieteens komen.

Citaat:
Vroeger misschien , amar tegenwoordig worden de studieboeken in het engels of nederlands geschreven.
Natuurlijk, maar daarom is franse kennis wel meer waard dan kennis over een bal slaan.

Citaat:
Heeft leonoor ooit gezegd dat het slachtoffer de schuldige is? ik dacht van niet
Dat zeg ik ook niet wat er staat is totaal iets anders, misschien wel wat ongelukkig geformuleerd, maar ik kon geen betere bedenken.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 16:52
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Ik zal in de herhaling vallen, maar frans heeft een hogere educatieve waarde, ookal gebruik jij misschien geen frans meer. Er bestaan verschillende soorten kennis, en de ene kennis is nuttig en wat waard, en andere kennis is minder nuttig en ook minder waard om te hebben.
Dat is jouw MENING


nee, maar dat heb ik zo ook niet gezegt. Ik zei slachtoffer is schuld achtige manier wat iets geheel anders is.
Je suggereert het er anders wel mee

Dat zeg ik ook niet, maar als ik jou stukken lees/analyseer dan blijkt daaruit duidelijk dat je niet gepest bent. Een echt gepest iemand zou zich op een andere manier uitlaten/redeneren.

Ben je nu wel gepest dan, want anders heb ik toch gewoon gelijk dat ik in jou stukken kan zien dat jij niet gepest bent.
De verdere waarde of het nou echt nodig is om het te begrijpen of niet buitenwege latend.


Wat weet jij van andere mensen af en hoe haal je het in je hoofd zo snel over ze te oordelen.. En waarom vind je dat alleen mensen die zwaar gepest zijn een mening hebben die telt.

Op jou manier ook niet schat
Ik ben er ook helemaal niet van overtuigd dat ik weet hoe jou leven verlopen is, de enige die dat zegt en denkt ben jij, ik ben er alleen van overtuigd dat jij nooit gepest bent op school bij gym.

Met haar valt pruima te discussieren, alleen met jou niet..
Ow, dus jij baseerd de verloop van haar leven op basis van een paar posts..


Leuk gezegt, als jij in staat bent het op te nemen tegen een pester, dan kan hij jou niet pesten omdat jij hem terug pakt. Dat valt dan niet geheel meer in mijn defenitie van pesten
Dus omdat ik mijn mond opentrek als iemand mij pest wil dat zeggen dat het pesten meteen ophoud.. Dacht het niet.
Dat maakt niet uit, ik had toch al twijfels over de correctheid van jouw definitie van pesten


Niets is helemaa onmogelijk. Ik blijf erbij dat als jeje anders opstelt je toegeeft aan het pest gedrag en jezelf veranderd tot iemand die je niet geheel bent.
Verder is het toch een ramp als een psycholoog aan te pas moet komen, zover mag en moet het gewoon nieteens komen.

Daar ben ik het niet mee eens.

Nee, dat is het niet. Een psycholoog is een heel normaal iets... En ik vind dat je het op zn minst een kans meot hebben gegeven voor je iets afwijst.


Natuurlijk, maar daarom is franse kennis wel meer waard dan kennis over een bal slaan.
Ook dat is jouw mening

Dat zeg ik ook niet wat er staat is totaal iets anders, misschien wel wat ongelukkig geformuleerd, maar ik kon geen betere bedenken. Je suggereert het er anders wel mee.. Misschien dat jij het anders bedoelde maar een totaal ander iets zou ik het zeker neit willen noemen
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 16:53
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Ga gewoon gymmen...niet zo zeuren
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 17:10
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 08-09-2003 @ 17:43:
nee, maar dat heb ik zo ook niet gezegt. Ik zei slachtoffer is schuld achtige manier wat iets geheel anders is.
Ook dat heb ik nergens gezegd. Zo ja: ik ben erg benieuwd naar de quote van waar ik dat gezegd zou hebben.

Citaat:
Dat zeg ik ook niet, maar als ik jou stukken lees/analyseer dan blijkt daaruit duidelijk dat je niet gepest bent. Een echt gepest iemand zou zich op een andere manier uitlaten/redeneren.
Dat denk jij. Maar dat is geen feit, dat blijkt nu iig wel.

Citaat:
Ben je nu wel gepest dan, want anders heb ik toch gewoon gelijk dat ik in jou stukken kan zien dat jij niet gepest bent.
De verdere waarde of het nou echt nodig is om het te begrijpen of niet buitenwege latend.
Voor het geval je het nu nog niet door mocht hebben: ja, ik ben gepest. En niet alleen maar 'wij vinden jou niet aardig'. Kortom, je hebt dus ongelijk.

Citaat:
Op jou manier ook niet schat
Ik ben er ook helemaal niet van overtuigd dat ik weet hoe jou leven verlopen is, de enige die dat zegt en denkt ben jij, ik ben er alleen van overtuigd dat jij nooit gepest bent op school bij gym.
Alweer schat.

Jij beweert keer op keer dat ik niet gepest kan zijn enzovoorts, dat vind ik toch wel redelijk er op lijken dat jij denkt te weten hoe mijn leven is verlopen.

Ook ik ben gepest op school en niet alleen bij gym.

Citaat:
Leuk gezegt, als jij in staat bent het op te nemen tegen een pester, dan kan hij jou niet pesten omdat jij hem terug pakt. Dat valt dan niet geheel meer in mijn defenitie van pesten
Dat valt niet onder jouw definitie van pesten, maar voor zo ver ik weet wel onder de algemene definitie van pesten.

Verder: zie de post van dyfusica.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 17:20
chris9 tje
chris9 tje is offline
[
Citaat:
Nee dat vind ik niet.. Als je later verderwil in de sportrichting heb je heel veel aan gym, net zoals je later veel heb aan frans als je in Frankrijk wil wonen. Ja natuurlijk heb je met Frans iets meer mogenlijkheden maar dat vind ik niet genoeg redenen om niet te hoeven gymmen
Daar hebben we het al een keer over gehad geloof ik Frans heb je ook nodig in een studie die niet zoveel met frankrijk te maken hebt. Er is nl nogal veel literatuur in het Frans. Je hebt in je vervolgopleiding een grotere kans om nog een keer frans tegen te komen dan gym....

Citaat:
Ik heb niet gezegd dat je je innerlijk moest veranderen, ik bedoel gewoon dat het misschien helpt als je je minder kwetsbaar opstelt. En jij kan er niks aan doen als zij jou pesten.. Een goede gymleraar ziet wat er gebeurd en probeerd er rekening mee te houden en probeert er voor te zorgen dat op het veld (of in de zaal in de winter) er niet gepest word. Buiten de gymles moet er ook wat tegen het pesten gedaan worden, maar ik denk dat dat meer de zaak van de mentor is dan die van de gymleraar.
jah.. en die gymleraar moet dat dan weer aan een mentor of leerlingbegeleider doorgeven

Pas bij mijn laatste gymleraar had ik het idee dat het goed geregeld was bij het vak. Hij hield veel rekening met ieder zijn eigen niveau en hij beoordeelde op inzet, en samenwerking e.d. Als je ergens heel goed in was kon je bijvoorbeeld een onvoldoende halen door geen rekening te houden met het lagere niveau van iemand anders. Je werd nergens toe gedwongen, alleen een beetje aangespoord. Ik merkte dat degenen die eerder angst hadden voor gym steeds meer mee gingen doen en er ook een beetje lol in hadden.

Ik denk dan ook dat het nut van gym is dat je leert samenwerken en rekening houden met elkaar Dat is veel belangrijker dan het bewegen (een gymles is te kort en spoort alleen degenen aan die toch al belangstelling hadden voor sport en schrikt de anderen af) MAAR dan moeten die lessen wel op die manier gegeven worden. Gericht op respect voor elkaars prestaties en op het aanmoedigen om te proberen je grenzen te verleggen.
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het is alsof ik niet leef!
Dreamer1234
21 15-11-2016 08:32
Algemene schoolzaken Gymmen. Schoenen of blote voeten?
annaromijn
67 08-08-2011 17:45
De Kantine Jouw dag #4
TopDrop
500 20-11-2007 17:41
Lichaam & Gezondheid vraag
DeNiSeTjUh
14 09-07-2003 11:39
Lifestyle Gymmen en bewegen op blote voeten
Dreamwave
81 18-05-2003 19:40
Psychologie Hoe gaan jullie met je littekens om???
** Lieve2002 **
118 10-12-2002 13:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:26.