Oud 15-04-2004, 19:58
hippie jesse
hippie jesse is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 14-04-2004 @ 23:28 :
Ik mag maximaal 6 pagina's, minimaal 3.

Dat is pas erg.

Ik heb er nu al 6 en ik ben pas net bezig.... Als ik wil zit ik zo op 25 ofzo, met gemak!
bij mij is max 6 alleen een richtlein
__________________
er is geen camera, foto's aan de overkant je verhalen gaan van je buik tot je gevoelens en het eindigt bij de zee
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2004, 21:17
kroot
kroot is offline
Voor het vak Engels, ik ging het werk van Shakespeare met dat van de Franse classicist Jean Racine vergelijken. Was wel moeilijk mijn onderwerp was eerst invloed van Shakespeare op latere toneelschrijvers maar dat vond mijn docent te breed (had hij gelijk in), dus toen werd het dit. Ik heb een 7.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 21:23
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
weezzz schreef op 15-04-2004 @ 09:57 :
het lijkt me echt k*t om een pws van max 6 kantjes te moeten maken, in 6 kantjes kan je toch helemaal geen uitgebreid onderzoek doen?
Lijkt mij ook niet. Je kan net aan het algemene deel van je onderwerp uitleggen: geen enkele ruimte voor verdieping. Wat een onzin zeg!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 18:49
Liews
Liews is offline
Ik heb een eigen evenement opgericht, of naja, een heel plan gemaakt dat je zow uit ken voeren enzow...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 19:21
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
hippie jesse schreef op 15-04-2004 @ 20:58 :
bij mij is max 6 alleen een richtlein
Klopt, maar ze moeten het wel kunnen lezen.

Je kan dus niet met 30 vel aankomen, want ze hebben er 10 minuten voor...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2004, 19:21
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Balance schreef op 15-04-2004 @ 22:23 :
Lijkt mij ook niet. Je kan net aan het algemene deel van je onderwerp uitleggen: geen enkele ruimte voor verdieping. Wat een onzin zeg!
Inderdaad. Ik weet echt niet wat ik ermee moet.

Als het in 6 pagina's moet is het niet meer van VMBO statt VWO-niveau.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 16:43
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ik zit in 5 VWO en ik ga het waarschijnlijk over "Intelligentie: genetisch bepaald of aangeleerd? Hoe zijn de ideeen over dit vraagstuk in de afgelopen eeuw veranderd?" Voor geschiedenis dus (misschien in combi met Aardrijkskunde. Ik doe het alleen. Bij ons staat er 80 uur voor (incl. presentatie). Er is geen minimum of maximum aantal kantjes.
Maar ik ben nog niet helemaal zeker over mn onderwerp, misschien wil wel onderzoek doen naar oorzaken van de toennemende jeugdcriminaliteit. (aardrijkskunde&geschiedenis).
Ik moest het onderwerp gisteren inleveren, maar ik weet het echt nog niet! echt stom dat je dat nu al helemaal moet weten.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 19:21
idontcare
Avatar van idontcare
idontcare is offline
ik had het over 'de mysteries van de piramiden van gizeh' voor geschiedenis en we hadden er een goed voor, twas 50 pagina's.
__________________
hoii
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 14:49
spemmey
spemmey is offline
Ik heb een onderzoek gedaan over wat kinderen kosten...en omdat we meerdere vakken moesten combineren ook meteen gekeken naar het ´carrieremoederschap´ en het verschil tussen vroeger en nu qua kosten...

Ben er 120 uur mee bezig geweest...tegenwoordig zit iedereen er veel korter aan. Maar het was toch leuk, en de uitkomst:

Kinderen zijn duur!!!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 15:24
Patrick_vN
Patrick_vN is offline
Ik ga het samen met iemand doen over het Outlet centrum in Goes, 2 jaar gelden was er sprake dat deze hier zou komen maar dat is nooit door gegaan. (outlet centrum = bijv. Batavia stad). Nu gaan wij onderzoeken over hoe en wat en zulk soort dingen.

Bij ons op school moet je er minimaal 80SLU aan besteden. Lijkt me vrij normaal.

Ik doe het trouwens voor de vakken Economie en klein beetje Ak.

Groeten Patrick
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 18:29
nijs
Avatar van nijs
nijs is offline
Citaat:
kroot schreef op 15-04-2004 @ 22:17 :
Voor het vak Engels, ik ging het werk van Shakespeare met dat van de Franse classicist Jean Racine vergelijken. Was wel moeilijk mijn onderwerp was eerst invloed van Shakespeare op latere toneelschrijvers maar dat vond mijn docent te breed (had hij gelijk in), dus toen werd het dit. Ik heb een 7.
Engels kun je toch niet kiezen in je profiel? Want ik zou graag een profielwerkstuk Nederlands maken, maar ik dacht dat dat niet kon, omdat dat niet gekozen is in het profiel.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 19:08
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
moet je het combineren met een profielvak. kroot heeft het gecombineerd met frans en geschiedenis zo te zien..
nederlands kan je misschien ook met geschiedenis oid combineren?
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 20:18
Verwijderd
ik heb dat ding van mij al af, geschiedenis, geblaat over koude oorlog.
20 kantjes ofzo.
exclusief eigen onderzoek.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 10:32
Fatality
Fatality is offline
ik doe voor natuurkunde, magneetzweeftreinen.
Maar ik ben nog niet helemaal zeker over mijn onderwerp, dus misschien heeft nog iemand leukere en spectaculairdere onderwerpen?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 10:51
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ik zit nu in 5 vwo, dus moet er volgend jaar een maken.

2 vragen:
voor de mensen die het al gemaakt hebben, wat vonden jullie handiger alleen of in een tweetal werken?

en ik wil volgend jaar het profielwerkstuk over het vak scheikunde maken (misschien Biologie, vind ik ook interessant, maar kan die leraar niet uitstaan) en dit wil ik graag combineren met geschiedenis, iemand enig idee voor een onderwerp?
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 15:17
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Wij moeten dit jaar al het onderwerp inleveren en begeleiders zoeken, zodat we volgend jaar gelijk kunnen beginnen. Ik doe hoofdvak Latijn, bijvak geschiedenis.
Mijn onderwerp: De feniks
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 16:48
heavinly
heavinly is offline
Ik heb mn PWS gedaan over de invloed van de media op mensen. Ik vond 't heel interessant en leuk enzo. Informatie was goed te vinden, eigenlijk is het wel helemaal naar mn zin gegaan.
De vakken waren Geschiedenis en Maatschappijleer.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 21:28
Verwijderd
Ik deed mijn profielwerkstuk over Nederlandse Film & Literatuur, voor het vak Nederlands.

Ik heb wel wat meer titels leren kennen maar of ik er nou echt veel van geleerd heb, ik weet niet. Ik was er vrij veel tijd aan kwijt, vooral op het laatste moment, maar echt geen 80 uur (dat staat er op mijn school voor). Ik denk ongeveer de helft of zo.
Het werd beoordeeld met een voldoende.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 21:58
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Breg schreef op 12-06-2004 @ 11:51 :
ik zit nu in 5 vwo, dus moet er volgend jaar een maken.

2 vragen:
voor de mensen die het al gemaakt hebben, wat vonden jullie handiger alleen of in een tweetal werken?
Ikzelf heb gekozen voor alleen werken.
Als eerste is het lastig om met z'n tweeën een onderwerp te vinden wat beiden interesseert. Je eerstekeuze onderwerpen vallen af en uiteindelijk blijf je met een compromis over. Het is veel leuker om gewoon je eerstekeus onderwerp te kunnen behandelen aangezien je er heel veel tijd in moet steken.
Ten tweede is het makkelijk om ergens aan te kunnen werken zodra je wil. Je bent niet afhankelijk van wat een ander al gedaan heeft (of juist niet gedaan heeft) en ook hoef je zelf je planning niet aan te passen aan die ander.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 10:47
Kiara
Kiara is offline
Ik zit ook in vwo 5 nu.. En moet er begin volgend jaar aan beginnen. We moesten afgelopen week al weten waar we het over doen enz...! Naja ik heb gekozen voor het wel of niet afschaffen van bijzonder onderwijs.. voor het vak geschiedenis. Eigenlijk meer gekozen omdat ik hier vorig jaar voor maatschappijleer ook al een werkstuk over heb gemaakt maja.

Kus!
__________________
My greatest glory is not in never failing, but in rising up every time I fall...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 10:56
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Ik wou in eerste instantie iets met de hersenactiviteit in de slaap doen, maar het werd een beetje ingewikkeld om de apparatuur zolang te lenen.

Toen ben ik maar bier gaan brouwen voor Sk. Leverde me ook een G op, als kenner.
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 11:40
Verwijderd
We deden een scheikunde profielwerkstuk, t was wel leuk, maar ik deed het met stomme mensen..
We gingen de desinfecterende werking van hypochloriet en chloorbleekloog (geloof ik ) onderzoeken. Dat vind je in zwembadwater. We gingen kijken welke van deze stoffen uit het evenwicht het beste desinfecteerde en dat deden we door een aantal oplossingen te testen op een voedingsbodem voor bacteriën. Na een tijdje konden we dan kijken op welk schaaltje de meeste of minste bacteriën zaten en daar conclusies uit trekken.
Dat was het in het kort..
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 12:07
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Jannekuhhh schreef op 11-06-2004 @ 19:29 :
Engels kun je toch niet kiezen in je profiel? Want ik zou graag een profielwerkstuk Nederlands maken, maar ik dacht dat dat niet kon, omdat dat niet gekozen is in het profiel.
Als je C&M doet, mag je wel Engels of Nederlands kiezen.
Tenminste bji mij op school (vwo) wel.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 20:22
hushpuppy
hushpuppy is offline
ik zit nu in 5 VWO enben dr druk mee bezig ik heb het over de verschillende onderwijssystemen op bassisscholen en welke filosofie erachter zit
__________________
the greatest thing in the world is to love and be loved in return
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 20:47
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Breg schreef op 12-06-2004 @ 11:51 :

2 vragen:
voor de mensen die het al gemaakt hebben, wat vonden jullie handiger alleen of in een tweetal werken?

Ik deed het in mijn eentje, maar het was beter geweest als ik het met iemand anders gedaan had, omdat

-je tenminste iemand hebt die je motiveert
-je leert samenwerken
-twee meer dan een weten

maar ik deed het in mijn eentje en dat kwam omdat

-degene met wie ik het wou doen en ik samen geen leuk onderwerp konden kiezen

en dat is dus het nadeel van met zn tweeen een opdracht zoeken
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 21:03
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 14-06-2004 @ 21:47 :
Ik deed het in mijn eentje, maar het was beter geweest als ik het met iemand anders gedaan had, omdat

-je tenminste iemand hebt die je motiveert
-je leert samenwerken
-twee meer dan een weten

maar ik deed het in mijn eentje en dat kwam omdat

-degene met wie ik het wou doen en ik samen geen leuk onderwerp konden kiezen

en dat is dus het nadeel van met zn tweeen een opdracht zoeken
-hm, die motivatiereden gaat voor mij minder op omdat ik werk bijna altijd met dezelfde persoon samen, en ik ben meestal degen die haar moet motiveren iets te doen
-dat 2e is wel waar, maar heb door de jaren heen zoveel opdrachten voor school gemaakt (in tweetallen/groepjes) dat ik me afvraag of deze ene opdracht een groot verschil maakt
-twee weten meer dan een is zeker waar
-het probleem is inderdaad dat ik niet denk dat ik een onderwerp kan vinden wat ik en degen met wie ik samen zou gaan werken allebei leuk vinden. Zij wil biologie als vak gebruiken, ik liever scheikunde. Daarnaast wil ik er ook nog geschiedenis aan koppelen, omdat ik dat gewoon erg interessant vind; zij haat geschiedenis...

Dus ik denk dat ik het toch maar alleen ga doen.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 08:22
CoolJessy
CoolJessy is offline
Ik ga het samen met een vriendin doen over anderhalve week beginnen we. (Wij kennen zoiets als een profielwerkstukweek, daarna moet je qua onderzoek alles al af hebben en de rest zo snel mogelijk erna)

We gaan voor scheikunde een mobiel alcohol blaaspijpje maken. Dat je in principe zo zelf mee kan nemen en gebruiken om te zien of je nog mag rijden bijvoorbeeld.

Tja...handig om het samen te doen? Nou..eigenlijk moet het samen. Maar met sommige mensen (die vriendin) kan ik echt niet samenwerken...zei doet overal zo makkelijk over en ik wil juist alles heel precies doen...dus we zullen nog wel zien hoe dat loopt.
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 09:41
girlsetsfire!
girlsetsfire! is offline
Ik deed het voor geschiedenis, het ging over Sinterklaas, ik heb er 3 a 4 uurtjes aan besteed en ik had een voldoende
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 10:05
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Breg schreef op 12-06-2004 @ 11:51 :
voor de mensen die het al gemaakt hebben, wat vonden jullie handiger alleen of in een tweetal werken?
Ik heb er bewust voor gekozen om het alleen te doen. Ik vond het fijner omdat ik zo gewoon er aan kon gaan werken als ik dat wilde en niet afhankelijk hoefde te zijn van iemand anders. Ook had ik een onderwerp waarbij mijn tante me veel geholpen heeft dus ik heb het eigenlijk niet helemaal alleen gedaan maar wel zonde klasgenoten. Als je het alleen doet kan je ook echt een onderwerp kiezen wat jij leuk vind, bij samenwerken is dat al wat lastiger.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 10:14
kroot
kroot is offline
Citaat:
Jannekuhhh schreef op 11-06-2004 @ 19:29 :
Engels kun je toch niet kiezen in je profiel? Want ik zou graag een profielwerkstuk Nederlands maken, maar ik dacht dat dat niet kon, omdat dat niet gekozen is in het profiel.
Bij ons op school (vwo) mag je als je C&M hebt, je profielwerkstuk ook voor Nederlands of Engels doen. Ik heb het niet echt gecombineerd met een profielvak. Het had natuurlijk wel met andere vakken te maken, maar het was alleen bij Engels.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 13:22
Miekie87
Miekie87 is offline
Ik moest mijn pws over brandstoffen houden.. Met als keuzevakken scheikunde en engels. Kreeg ik een boek thuis gestuurd van Shell, moest ik alles vertalen. Argh! En saaai dat het was! Niet normaal meer.
Kheb nixxx meer van m'n lerares gehoord, dus 't zal wel goed zijn.
__________________
Hell Yeah
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 13:27
angel-nieke
angel-nieke is offline
onderwerp knil/7 december divisie zijn er ongeveer 3 maanden mee bezig geweest...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 14:30
Verwijderd
Citaat:
angel-nieke schreef op 16-06-2004 @ 14:27 :
onderwerp knil/7 december divisie zijn er ongeveer 3 maanden mee bezig geweest...
over ned-indië?
heeft mijn opa ook nog gezeten.

als ik volgend jaar mijn pws niet voor geschiedenis mag doen:
1- gaat er iemand door tafels.
2- ga ik mijn ruilhandel-skills uitproberen
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 12:38
Sask!a
Avatar van Sask!a
Sask!a is offline
Mijn pws deed ik voor het vak geschiedenis, over het leven van de familie Frank voor en tijdens WO2.

Veel bij elkaar verzonnen (zogenaamd bij kamp Westerbork en het Achterhuis geweest) en we kregen er een 8 voor.
__________________
~*~Wees nooit een tweedeklas versie van iemand anders, maar altijd een eersterangs van jezelf~*~
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 18:59
Omehenk
Omehenk is offline
Bij mij was het profielwerkstuk EXTREEM SIMPEL. Ik had als vak natuurkunde gekozen en als onderwerp robotica. Ik had dus met mindstorms (dat is met lego werken, je hebt dan een grote steen waar op je allemaal dingen kan aansluiten zoals wielen, motortjes etc etc). Ik had dus samen met iemand anders een robot gemaakt, maar we waren dus al in 1 weekend helemaal klaar Ik had het toen dus aan me docent laten zien en die vond het dus helemaal geweldig enz Ik had er dus een goed voor gekregen (je kan een onvoldoende / voldoende / goed halen). En ik was dus klaar met mijn profielwerkstuk in 1 weekend, terwijl de leraren CONSTANT zaten te zeiken dat als je niet op tijd begint je het nooit zal afmaken blablabla, erg overdreven dus.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 16:20
wup
wup is offline
voor geschiedenis

Napoleon en de slag bij waterloo

met als hoofdvraag: hoe kon napoleon de slag bij waterloo verliezen?

heb bijna alles in 2 dagen gedaan, en ik had een goed
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 19:00
bignielz
bignielz is offline
Ik doe het over paracetamol.
vak bio en scheikunde
het is de bedoeling dat ik paracetamol ga maken en de theorie achter paracetamol belicht.
Ik moet 72 uur volmaken en de theorie moet tussen de 15 en 20 pagina's zijn
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 20:30
Sir_Cramlek
Avatar van Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Trieste up.
__________________
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Scout leader." - Lt. Frank Drebin, "Naked Gun 2 1/2"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [BIO] pws enquete
iemand95
4 21-10-2012 23:08
Algemene schoolzaken Profielwerkstuk--> psyche van de mens
thugz-angel
12 02-05-2005 14:23
Algemene schoolzaken Profielwerkstuk / Eindwerk
Verwijderd
15 02-08-2004 14:46
Beleidszaken Profielwerkstukken: algemeen topic?
Careless
12 28-10-2003 10:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35.