Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2002, 20:49
disposition
Avatar van disposition
disposition is offline
Archeologie in Leiden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2002, 14:54
Morphia
Avatar van Morphia
Morphia is offline
Ik moet hierna nog een jaar naar school, dus ik heb nog even de tijd, maar ik weet nog niet wat ik erna wil doen en er wordt zo veel druk op je gelegd met achterlijke folders en mooie verhalen dat ik het helemaal niet meer weet.

Verschillende opties zijn:

- Theaterdans (uitvoerend) in Tilburg
- Fotografie & Vormgeving
- Multimediavormgeving
- Mediëvistiek
- Hogere Hotelschool
- Latinistiek
- Algemene Letteren

Ik weet het echt niet.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 18:21
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Citaat:
damaetas schreef:


totaal offtopic: mag ik ff discreet vragen waar je je nick vandaan haalt?
Natuurlijk mag dat! Komt van het nummer 'I am the Walrus' van the Beatles.

Geweldig nummer
__________________
Wie het laatst lacht, heeft de grap niet begrepen..
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 21:47
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Citaat:
Ik ben de Walrus! schreef:


Natuurlijk mag dat! Komt van het nummer 'I am the Walrus' van the Beatles.

Geweldig nummer
ah ok, dan is het goed. mocht je ooit in een aula komen op de campus arenberg II van de KULeuven, dan zal je jezelf op bijna elke bank zien staan
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 11:55
slisje
Avatar van slisje
slisje is offline
Citaat:
slisje schreef:
Ik dacht het te weten, maar nu weet ik het niet meer
wou leraar maatschappijleer worden, aangezien je dan makkelijk door kon stromen naar Filosofie..
maar dan is het toch voornamelijk een economische kant die me meer trekt...
Ik weet het niet!
En ik zit al een jaar thuis
Knoop doorgehakt
Commercieële Economie/ Small Bussines
een van die 2 woord het..
met extra Italiaans erbij...
__________________
««...*Ilon@*...»»
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 14:25
seann
seann is offline
nog 2 langen jaren havo en dan misschien de HALO ( acedemie leraar lichamelijke opvoeding)
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 18:50
Morphia
Avatar van Morphia
Morphia is offline
Volgens mij heb ik het bedacht:

Media & Cultuur aan de UvA of aan de VU

Lijkt me heel erg leuk. En misschien kan ik dan ook doorstromen naar een vormgeving-opleiding als ik mijn studie afgerond heb..

Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 19:10
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Optie 1:
Koninklijk Instituur voor de Marine, KIM, Den Helder.
Heb je wel VWO voor nodig...

Optie 2:
Maritiem Instituut Willem Barentsz, Hoger Nautisch Onderwijs (HNO), West-Terschelling.
Is HBO, dus ook met HAVO te doen... én natuurlijk is West-Terschelling een unieke plaats om te studeren...

Voordeel van het KIM is dat het je niets kost, je krijgt meteen salaris. Dat is bij het MIWB wel anders; f900 per maand plus f3000 collegegeld per jaar. Van de f900 per maand krijg je f450 studiefinanciering.

Naar Maritiem Officieren (en vooral Nederlandse ) is wel grote vraag... nu zijn er (wereldwijd) 80.000 banen voor, over 10 jaar zullen dat er waarschijnlijk zo'n 150.000 zijn...
Kortom, je moet de werkgevers van je af slaan.

Beide opleidingen zijn overigens intern.
Die f900 per maand (MIWB) is dus inclusief kost en inwoning, uniform, studiematerialen enzo...
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 19:58
MoHaMeDJaLaL
Avatar van MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Roc A12
Volgens mij wel anders kijk ik wel.

als iemand me info kan geven wat betreft mbo en dat roc gebeuren,zou ik dat graag op prijs stellen.


met vr Mazzzzels

PeaCe
a.mekmassi@chello.nl
__________________
HIIIGH FIVE babehhh
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 20:10
KrizzZzZZzzjE :P
Avatar van KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
Dat is :
Hoger Beroeps Onderwijs, Faculteit Beeldende Kunst & Vormgeving - Autonome Schilderkunst aan de Constantijn Huygens Academie te Kampen.
--> Afkorting van het geheel HBOFBK&V-ASCHA oftewel
Den Kunstacademie


<<--- lekker veel woorden: klint intressant maakt mij een inteliegent-lijkend iemandje
__________________
Estilapo coge la dretticos !!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 21:27
K@rel
Avatar van K@rel
K@rel is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef:
Elektrotechniek, waarschijnlijk aan de UTwente, maar ik heb nog een jaartje VWO te doen
Ga ik ook doen, zeker te weten aankomend jaar en ook zeker weten in Enschede.
__________________
Deze sig is slechter dan die van jou!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 04:12
maar
Avatar van maar
maar is offline
Ik twijfel nu tussen bouwkunde in Delft en rechten in Leiden..
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 12:09
Love Crime
Love Crime is offline
ik ga dierverzorging in Meppel doen
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 14:16
flamez
flamez is offline
grafimedia technologie of KMA [koninklijke militaire academie] en dan de officiers opleiding..

greetz

Flamez
__________________
wie niet waagt, die heerscht niet
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 15:31
xsten
Avatar van xsten
xsten is offline
Ned. Kappers Akademie Amsterdam (part.)..... Hoewel ik er steeds minder zeker over ben of ik het wel wil.......
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 21:28
Heelduh
Heelduh is offline
Communicatie- en Informatiewetenschappen in Utrecht
__________________
Als je een vinger in je oor steekt en je teen in je mond en je draait op één been 20 rondjes, val je dan om?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 21:37
heldin
heldin is offline
ik wist het zeker, ik ging BMT in Eindhoven studeren. Ben naar een heleboel opendagen geweest, maar alleen van technische universiteiten.

en nu heb ik dus besloten dat ik dat helemaal niet wil. ik wil helemaal geen technische studie doen, ik heb een hekel aan wiskunde, scheikunde en natuurkunde...

maar ja, wat dan wel? er valt nogal wat af, ik wil geen echte bèta studie, maar ook zeker niet té alpha..

nu heb ik dus examen gedaan, en ben waarschijnlijk geslaagd. en nu weet ik, iemand die het allemaal zooo goed wist en zooo goed geregeld had, dus niet wat ik moet doen..

*zucht*

iemand tips??
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 08:12
Rosa-Sara
Avatar van Rosa-Sara
Rosa-Sara is offline
Citaat:
mijsje schreef:
ik wist het zeker, ik ging BMT in Eindhoven studeren. Ben naar een heleboel opendagen geweest, maar alleen van technische universiteiten.

en nu heb ik dus besloten dat ik dat helemaal niet wil. ik wil helemaal geen technische studie doen, ik heb een hekel aan wiskunde, scheikunde en natuurkunde...

maar ja, wat dan wel? er valt nogal wat af, ik wil geen echte bèta studie, maar ook zeker niet té alpha..

nu heb ik dus examen gedaan, en ben waarschijnlijk geslaagd. en nu weet ik, iemand die het allemaal zooo goed wist en zooo goed geregeld had, dus niet wat ik moet doen..

*zucht*

iemand tips??
Hmm misschien psychologie? Is een beetje beta, maar niet té. Er zit wat wiskunde en een beetje biologie in. Je kan zelf kiezen hoe "technisch" je het wilt maken, omdat je in zoveel verschillende richtingen kan kiezen.
\Maar het moet je natuurlijk wel echt interesseren.. . .
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 09:57
heldin
heldin is offline
Citaat:
Rosa-Sara schreef:


Hmm misschien psychologie? Is een beetje beta, maar niet té. Er zit wat wiskunde en een beetje biologie in. Je kan zelf kiezen hoe "technisch" je het wilt maken, omdat je in zoveel verschillende richtingen kan kiezen.
\Maar het moet je natuurlijk wel echt interesseren.. . .
daar ben ik oa over aan het nadenken. naja, ik ga naar van die opendagen voor late beslissers en dan lukt het hopelijk wel. maar psychologie lijkt me dus wel wat.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 11:58
maaike0
maaike0 is offline
ik ga ook psychologie studeren! In Nijmegen...en waarom Nijmegene......: is gewoon een leuke stad!!!!! (woon in Arnhem nu dusssss...)

Denk alleen dat het niet dit jaar wordt, want zoals het er nu naar uitziet ga ik zakken
__________________
*ook al leek ik soms gebroken ik klom uit een dal vandaan, want ik heb voor hetere vuren gestaan*
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 12:00
Rosa-Sara
Avatar van Rosa-Sara
Rosa-Sara is offline
Ja ik zou zeker naar open dagen gaan. Ik ga volgend jaar ook psychologie doen, en ben ook wel naar wat open dagen ervan geweest. Als je nog vragen hebt kan je me wel mailen
Succes met je keuze!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 12:09
Verwijderd
Citaat:
maar schreef:
Ik twijfel nu tussen bouwkunde in Delft en rechten in Leiden..
Dat zijn 2 totaal verschillende dingen
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 12:32
sXe
sXe is offline
politicologie in Leiden of Amsterdam...zie ik dan wel weer.
__________________
What makes you think that you're not one of us?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 13:42
heldin
heldin is offline
Citaat:
maaike0 schreef:
ik ga ook psychologie studeren! In Nijmegen...en waarom Nijmegene......: is gewoon een leuke stad!!!!! (woon in Arnhem nu dusssss...)

Denk alleen dat het niet dit jaar wordt, want zoals het er nu naar uitziet ga ik zakken
das ook wel een voordeel vind ik, als ik in Nijmegen ga studeren kan ik makkelijk nog even thuis blijven wonen

ik heb vandaag allemaal folders en zo gekregen, en het lijkt me heel leuk. 7 juni proefstuderen, en dan beslis ik!

Julia
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 13:43
heldin
heldin is offline
Citaat:
Rosa-Sara schreef:
Ja ik zou zeker naar open dagen gaan. Ik ga volgend jaar ook psychologie doen, en ben ook wel naar wat open dagen ervan geweest. Als je nog vragen hebt kan je me wel mailen
Succes met je keuze!
In welke stad wil je dat dan gaan doen? De studie lijkt mij leuk, maar ik heb nu geen tijd meer om overal te gaan kijken. Waar ben jij geweest, en wat lijkt jou de gezelligste universiteit en stad?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 15:47
Rosa-Sara
Avatar van Rosa-Sara
Rosa-Sara is offline
Ik ben in Utrecht en Leiden wezen kijken. Het leken me allebei wel leuke steden, en, aangezien ik het eerste jaar nog niet op kamers ga, wel te doen qua reistijd vanuit Rotterdam.
Leiden kwam erg gezellig op me over, het gebouw waarin psychologie zit zit er best gezellig uit (aan de binnenkant ) en het is echt maar 1 minuut lopen vanaf Leiden cs, en 5 minuten naar de binnenstad. En de binnenstad van Leiden ziet er erg knus en gezellig uit! Verder lopen er in Leiden (stiekem tegen mijn verwachting in) best wat verschillende types mensen rond, wat ik ook wel fijn vind. Ook is de uni daar niet zo vreselijk massaal.
Bij Utrecht is dat wel een beetje het geval, een erg groot gebouw. Verder zit psychologie daar op de uithof; 10 minuten met de bus vanaf CS. Het ligt dus een beetje afgelegen in een beetje deprimerend terrein met allemaal grote gebouwen. Verder zag het er wel iets moderner uit dan in Leiden. Maar voor mij heeft Leiden toch meer voordelen dan Utrecht.

Nou, dat was mijn verhaal. Misschien zijn er nog andere die het kunnen aanvullen. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 16:34
heldin
heldin is offline
Citaat:
Rosa-Sara schreef:


Nou, dat was mijn verhaal. Misschien zijn er nog andere die het kunnen aanvullen. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
dank je!

is er iemand in Nijmegen bij psychologie geweest??
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 21:08
kingetje
Avatar van kingetje
kingetje is offline
sorry...
__________________
Groetjes van DIZJOO!!

Laatst gewijzigd op 29-05-2002 om 21:17.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2002, 21:20
Bieke
Avatar van Bieke
Bieke is offline
die vorige post was van mij, maar ik had niet gezien dat dat onder kingetje's naam was(da's mijn vriend en hij heeft hier als laatst opgezeten)
Maar wat ik dus had gezet was: industrieel ingenieur met daarna informatie- en communicatietechnieken. In Diepenbeek(Hasselt, belgie)
__________________
Schatje! Ik hou heel erg veel van je! Heel veel liefs, Bianca
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 14:36
Smurf
Smurf is offline
Citaat:
L'Amour schreef:
Diergeneeskunde in Gent (België)
Ben jij toevallig ook al in Gent wezen kijken? En kies je voor Gent omdat je er toevallig bij in de buurt woont? Ik wil zelf diergeneeskunde in Utrecht gaan doen, omdat dat in de buurt ligt en omdat het er wel leuk uitziet allemaal...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 20:10
Pippeloentje
Avatar van Pippeloentje
Pippeloentje is offline
Grieks en Latijn in Groningen
__________________
««Een kus is een afdruk van een indruk die vraagt om een herdruk...»»
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 20:24
griz
griz is offline
jonges k dacht dak de enige gestoorde was die nog 2 jaar op school blijft om t vwo te gaan doen! wil techniek en maatschappij gaan studeren aan TU eindhoven
Met citaat reageren
Oud 30-05-2002, 20:51
L'Amour
Avatar van L'Amour
L'Amour is offline
Citaat:
Smurf schreef:
Ben jij toevallig ook al in Gent wezen kijken? En kies je voor Gent omdat je er toevallig bij in de buurt woont? Ik wil zelf diergeneeskunde in Utrecht gaan doen, omdat dat in de buurt ligt en omdat het er wel leuk uitziet allemaal...

Ik woon even ver van utrecht af als van gent, maar in gent heb ik gegarandeerd een kamer, en dat is erg fijn!
Bovendien vind ik een nadeel van die opleiding in utrecht dat je al na een week of 6 een richting moet kiezen en dat paarden bij kleine huisdieren zit. In gent hoef je pas in het 5e jaar te kiezen. Dan weet je ten minste waar je mee bezig bent en kan je dus een betere keuze maken.
En de faculteit in gent is vrij nieuw en ziet er leuk uit. Bovendien is gent gewoon een supergezellige studentenstad!!
__________________
Met mijn gedachten ergens anders, ben ik altijd overal
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 09:43
leek
Avatar van leek
leek is offline
Citaat:
L'Amour schreef:

Ik woon even ver van utrecht af als van gent, maar in gent heb ik gegarandeerd een kamer, en dat is erg fijn!
Bovendien vind ik een nadeel van die opleiding in utrecht dat je al na een week of 6 een richting moet kiezen en dat paarden bij kleine huisdieren zit. In gent hoef je pas in het 5e jaar te kiezen. Dan weet je ten minste waar je mee bezig bent en kan je dus een betere keuze maken.
En de faculteit in gent is vrij nieuw en ziet er leuk uit. Bovendien is gent gewoon een supergezellige studentenstad!! [/B]
Ik hoorde wel dat de manier van leren in België heel anders is. Het lessysteem is ouderwetser. Dat hoorde ik van een meisje die ook in België diergeneeskunde doet, ik weet alleen niet precies waar.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 13:21
~*Noa*~
Avatar van ~*Noa*~
~*Noa*~ is offline
PSYCHOLOGIE IN UTRECHT!!!!

Maar ja... waarschijnlijk eerst nog een jaartje VWO... *snik*...
__________________
~*Bless the road*~
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 13:39
Paulaah
Avatar van Paulaah
Paulaah is offline
Jaa ik heb echt geen idee..
Of iets met sport, dans, toerisme of horeaca.. tja
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 13:49
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
Citaat:
leek schreef:


Ik hoorde wel dat de manier van leren in België heel anders is. Het lessysteem is ouderwetser. Dat hoorde ik van een meisje die ook in België diergeneeskunde doet, ik weet alleen niet precies waar.
laten we het maar gawoon HELS noemen, iig vergeleken met nederlands systeem.

Eva (die zich afvraagt waarom ze te mietje is om in nederland te gaan studeren)
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 16:24
L'Amour
Avatar van L'Amour
L'Amour is offline
Citaat:
Leek Schreef:
Ik hoorde wel dat de manier van leren in België heel anders is. Het lessysteem is ouderwetser. Dat hoorde ik van een meisje die ook in België diergeneeskunde doet, ik weet alleen niet precies waar.
Het systeem is idd anders dan bij ons, maar daarom is het nog niet slechter. Je krijgt bv. maar 1x per jaar tentamens en je moet meer echt uit je hoofd leren, maar asl je straks dieren/veearts bent, zul je toch ook dingen moeten weten. Je kan dan ook niet alles opzoeken.
__________________
Met mijn gedachten ergens anders, ben ik altijd overal
Met citaat reageren
Oud 31-05-2002, 21:11
Cart?
Avatar van Cart?
Cart? is offline
Citaat:
damaetas schreef:


laten we het maar gawoon HELS noemen, iig vergeleken met nederlands systeem.

Eva (die zich afvraagt waarom ze te mietje is om in nederland te gaan studeren)

hehe ik waag het erop: Rechten in Nijmegen (uiteraard..belgisch & nederlands recht met een jaartje kul)
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 15:07
MAGIC-MAN
Avatar van MAGIC-MAN
MAGIC-MAN is offline
'Nog 2 jaar havo, ( vanuit MAVO) en dan HEBO, Hogere Europese Beroepen opleiding in Maastricht.
__________________
Als de wereld een appel is........dan is de school een rotte plek
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 15:05
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Ik ga nu eerst naar Havo 5, en daarna naar Zwolle-Windesheim- Journalistiek!

kuz mai
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 21:20
Summersmile
Summersmile is offline
Ik weet het nog niet helemaal zeker, maar naar alle waarschijnlijkheid wordt het Nederlands in Nijmegen. Daarna ga ik ook nog Literatuurwetenschappen in Nijmegen of anders in Utrecht. Ik ben er alleen nog niet uit waar ik Nederlands ga doen. Maar Grieks & Latijn lijkt me ook erg leuk ik ben wel errug wispelturig he
__________________
Ik zie je niet voordat ik je weer zie...:)
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 21:32
Eva*
Avatar van Eva*
Eva* is offline
Citaat:
E.v.a schreef:
Thbo SPW in Hilversum of Utrecht.
Hmmz, tegenwoordig ben ik aan het twijfelen tussen:
- Sociaal Pedagogisch Werk in Hilversum
- Begeleider Kunst, Cultuur en Media in Utrecht
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 09:26
Dorus
Avatar van Dorus
Dorus is offline
Ik ga bedrijkskunde studeren in Enschede.
__________________
There she walks just walkin' down the street, singin' do wah diddy diddy dum diddy do
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 10:58
sunna
sunna is offline
ik ga luzac college in rdam doen
havo 4 en 5 in 1 jaar
__________________
u never get a second chance to make your first impression
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 18:50
Verwijderd
Citaat:
disposition schreef:
Archeologie in Leiden
Da's cool, archeologie!! Verdien je alleen geen hol mee, anders dee ik ut ook

Mwahaha, iedereen wil journalistiek. Dat wordt loten

Ok nu weer ontopic: Waarschijnlijk Engels in Nijmegen, met een richting naar archeologie of (daar issie weer) journalistiek. Zie wel.

Ow, of kunstacademie, maar ik denk dat ik niet zweverig genoeg ben om daar in te komen
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 19:01
Psychopath
Avatar van Psychopath
Psychopath is offline
Politie school te lochem!
__________________
"Well if it’s from the internatz it must be true!" © Jamie Hyneman 27-5-2009
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 20:18
Geraldine
Avatar van Geraldine
Geraldine is offline
diergeneeskunde in Utrecht.
__________________
ja, en dus?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2002, 21:55
spinningduck
Avatar van spinningduck
spinningduck is offline
Personeel en Arbeid in Rotterdam
__________________
gekkenhuis
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 19:30
sweetx16x
sweetx16x is offline
Ik zou wel graag naar de KMA gaan om daar geneeskunde te studeren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Rekentoets probleem
Stijn13
0 18-10-2012 19:06
Studeren HELP! Er bestaat geen opleiding voor mij!
Ma.vl
10 25-01-2011 16:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.