Oud 17-06-2002, 16:25
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Havock schreef:

want ik ebn de koppigheid zelve...
rofl! dat meeeen je niet! dat is helemaal niet te merken!

Nee, ik heb zelf net zo'n hekel aan die jehova-vegetariers, als ik ze zo even mag noemen. Iedereen is vrij om te kiezen wat hij wel of niet eet, en sommigen eten vlees, anderen niet. Dat is best, ik vind alleen dat je anderen niet lastig moet vallen met je eigen keuze want niet iedereen denkt en vind hetzelfde. Dat geldt voor vegetariers die anderen proberen te overtuiden, en ook voor vleeseters die vegetariers proberen te overtuigen om weer vlees te eten..
__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2002, 17:55
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
oh nee?
Nee.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 13:07
Verwijderd
Citaat:
TearSong schreef:


rofl! dat meeeen je niet! dat is helemaal niet te merken!


ah, ik overdreef wel een beetje hè

Citaat:

Nee, ik heb zelf net zo'n hekel aan die jehova-vegetariers, als ik ze zo even mag noemen. Iedereen is vrij om te kiezen wat hij wel of niet eet, en sommigen eten vlees, anderen niet. Dat is best, ik vind alleen dat je anderen niet lastig moet vallen met je eigen keuze want niet iedereen denkt en vind hetzelfde. Dat geldt voor vegetariers die anderen proberen te overtuiden, en ook voor vleeseters die vegetariers proberen te overtuigen om weer vlees te eten..
flamen is leuk
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 21:27
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
TearSong schreef:


Nee, ik heb zelf net zo'n hekel aan die jehova-vegetariers, als ik ze zo even mag noemen. Iedereen is vrij om te kiezen wat hij wel of niet eet, en sommigen eten vlees, anderen niet. Dat is best, ik vind alleen dat je anderen niet lastig moet vallen met je eigen keuze want niet iedereen denkt en vind hetzelfde. Dat geldt voor vegetariers die anderen proberen te overtuiden, en ook voor vleeseters die vegetariers proberen te overtuigen om weer vlees te eten..
Vleeseten is niet alleen je eigen keuze...
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 20:24
Verwijderd
ik word pas vegetariër als het zin heeft


als ik nu besluit het te worden is de bio-industrie niet weg en daar gaat het mij vooral om

verder wat ik soms nog veel zieliger vind

melkkoeien die geven zoveel melk die zijn na 2 jaar uitgeput
paarden in maneges

mij maak je niet wijs dat die beesten het fijn vinden de hele dag rondjes te lopen in dezelfde bak en vervolgens in de stal zitten

proefdieren
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 09:34
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
ikke-eva schreef:
melkkoeien die geven zoveel melk die zijn na 2 jaar uitgeput
paarden in maneges
meestal zijn melkkoeien na 4 jaar ofzo uitgeput..en waar gaan ze dan heen? Juist => de slachterij => jouw bord. Waar gaan de kalfjes die de melkkoeien moeten krijgen om de melkproductie hoog te houden heen? slachterij => bord. Scharrelvlees eten is ook een goede manier om toch iets tegen de bio-industrie te doen lijkt me...
__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 15:34
Verwijderd
Citaat:
TearSong schreef:


meestal zijn melkkoeien na 4 jaar ofzo uitgeput..en waar gaan ze dan heen? Juist => de slachterij => jouw bord. Waar gaan de kalfjes die de melkkoeien moeten krijgen om de melkproductie hoog te houden heen? slachterij => bord. Scharrelvlees eten is ook een goede manier om toch iets tegen de bio-industrie te doen lijkt me...
juist.
wij halen hier ook wel scharrelstuff, kga niet vegetarier worden, gewoonweg geen zin in.

maar zo doe ik al genoeg
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 08:45
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
ikke-eva schreef:

paarden in maneges

mij maak je niet wijs dat die beesten het fijn vinden de hele dag rondjes te lopen in dezelfde bak en vervolgens in de stal zitten
Het Ponypark-idee is idd zwaar ziek. Maar paarden hebben nou eenmaal beweging nodig, het zijn 'lastdieren'. Het zou pas bruut zijn om ze de hele dag op stal te laten staan. Bovendien is er ook nog zoiets als een buitenrit.
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 12:11
dromerke
dromerke is offline
Vroeger toen ik klein was, was ik vegetariër, nu niet meer
__________________
Als je je verveelt, teken dan mijn GB'ke maar eens: www.asl.to/nicedreamer
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 17:42
*-_-*
*-_-* is offline
eet GEEN vlees en vis
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 18:15
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Kan iemand mij uitleggen waarom vis niet tot de vleesproducten hoort? Kijk het is toch ook gewoon vlees van een dier, alleen dan van een vis. Ikke nie snappe, alsteblief uitleggen iemand?
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 11:36
Flamer
Flamer is offline
Ik wil niet van die ranzige klote beesten in mijn lijf, dus ja ik ben vegetarier.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 11:36
Flamer
Flamer is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Kan iemand mij uitleggen waarom vis niet tot de vleesproducten hoort? Kijk het is toch ook gewoon vlees van een dier, alleen dan van een vis. Ikke nie snappe, alsteblief uitleggen iemand?
Dat zijn van die domme mensen, "o diertjes zijn zo zielig" en blabla, en dan wel vis eten
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 11:44
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Flamer schreef:


Dat zijn van die domme mensen, "o diertjes zijn zo zielig" en blabla, en dan wel vis eten
idd, hypocriet
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 14:22
Floosje
Avatar van Floosje
Floosje is offline
Dat vind ik ook nogal vreemd, van dat geen vlees wel vis. Er zijn ook wel eens mensen die dan vragen als ik zeg dat ik geen vlees eet: O eet je dan wel vis? Nee doh, das toch ook een dier...

Ik snap het iig ook niet
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 21:42
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Floosje schreef:
Dat vind ik ook nogal vreemd, van dat geen vlees wel vis. Er zijn ook wel eens mensen die dan vragen als ik zeg dat ik geen vlees eet: O eet je dan wel vis? Nee doh, das toch ook een dier...

Ik snap het iig ook niet
Ja maar blijkbaar weten hier tot nu toe geen één vegetarier er antwoord op te geven.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 09:05
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Misschien kun jij dan als a-vegetarier WEL antwoord geven op de vraag waarom vis geen vlees is, o alwetende omnivoor !
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 15:43
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
Misschien kun jij dan als a-vegetarier WEL antwoord geven op de vraag waarom vis geen vlees is, o alwetende omnivoor !
Ben je nou zo dom of doe je alleen maar zo? Ik vraag toch juist wat het verschil is, maar nog steeds niemand weet antwoord op mijn vraag, jammer
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 17:11
Floosje
Avatar van Floosje
Floosje is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Ja maar blijkbaar weten hier tot nu toe geen één vegetarier er antwoord op te geven.
Nee, omdat de meeste vegetariers ook geen vis eten.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 07:18
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Ja maar blijkbaar weten hier tot nu toe geen één vegetarier er antwoord op te geven.
Ik ben niet dom, je hoeft me niet zo te beledigen. En mijn post doelde hierop (zie quote) , want blijkbaar insinueerde je wel het een en ander.
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 23:00
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Kan iemand mij uitleggen waarom vis niet tot de vleesproducten hoort? Kijk het is toch ook gewoon vlees van een dier, alleen dan van een vis. Ikke nie snappe, alsteblief uitleggen iemand?
Er is toch ook geen verschil tussen vlees en vis, het is allebei dier, allebei vlees dus ik snap dus ook niet dat mensen zeggen dat het geen vlees is ofzo. en ik ken geloof ik geen vega's die wel vis eten --> degene die dat wel doen vin ik geen vegetarier.
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 08:49
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
maantje tuurt schreef:


Er is toch ook geen verschil tussen vlees en vis, het is allebei dier, allebei vlees dus ik snap dus ook niet dat mensen zeggen dat het geen vlees is ofzo. en ik ken geloof ik geen vega's die wel vis eten --> degene die dat wel doen vin ik geen vegetarier.
Ja zo vin ik dah dus ook.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 15:56
emmol
emmol is offline
oke hier komt het verlossende antwoord op de vraag waarom geen vlees en wel vis, veel vega's zijn vega door de bio industrie en vissen worden neit gekweekt .. tenminste bijna geen vissen, sommige soorten wel maar ik weet niet welke want ik eet helemaal geen vis. ook word er gezegt dat vissen geen pijn voelen en dat het daarom niet uitmaakt maar dat geloof ik niet.
en TearSong, dat over 'jehova'vega's vind ik gelul. ongveer 50% van de mensen die vlees eten weten niet wat er met de dieren is gebeurt voordat het op hun bord ligt en zien vlees (en dieren) als een produkt. dat vidn ik super fout, ik vid het prima als mensen vlees eten maar doie hetw el bewust en dei 'jehova'vega's proberen iedereen bewust vlees te laten eten en niemand te verplichten.
doei een 'jehova' vega
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 16:08
Danny
Avatar van Danny
Danny is offline
Ik ben een trotse lacto-ovo-vegetariër!

"Omdat een mens ook zonder kan." - D.
__________________
Red Red Wineeee
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 22:51
Verwijderd
ik ben een "alles eter"

omdat dit persoon niet anders wil
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 10:27
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
emmol schreef:
ongveer 50% van de mensen die vlees eten weten niet wat er met de dieren is gebeurt voordat het op hun bord ligt en zien vlees (en dieren) als een produkt. dat vidn ik super fout, ik vid het prima als mensen vlees eten maar doie hetw el bewust en dei 'jehova'vega's proberen iedereen bewust vlees te laten eten en niemand te verplichten.
mensen kiezen er bewust voor om niet te willen weten wat er op hun bord ligt. Ze sluiten bewust hun ogen voor het hele proces van 'hoe een koe een hamlapje in de schappen bij de AH wordt'. Dat is hun keuze...als ze willen weten wat er gebeurd in de vleesindustrie dan kan iedere idioot daar achter komen, als ze willen nadenken over wat hun speklapje vroeger was dan kunnen ze dat doen. Maar ze doen het niet...en ik denk dat iedereen vrij is om die keuze te maken of niet. Wil je door het leven gaan als een paard met oogkleppen op, blind voor wat er om je heen aan de hand is => doe dat dan vooral lekker.
Maar ik zou iig nooit mijn mening opdringen aan die mensen, vooral omdat ik niet sta achter het opdringen van jouw mening, en ten tweede omdat ik weet dat het toch geen nut heeft.
De onbewuste vleeseters negeer ik dus meestal en voor de bewuste vleeseters he ik alleen maar respect omdat ze bewust die keuze hebben gemaakt, en ik hoop ook dat zij op hun beurt weer respect hebben voor de keuze die ik heb gemaakt om geen vlees te eten.

Maar goed, mensen met oogkleppen op zie je toch overal?? Hoeveel mensen zeggen wel niet dat ze een bepaald geloof hebben terwijl ze helemaal niet weten wat dat geloof inhoudt en het ook helemaal niet naleven?
__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 14:27
Verwijderd
nog ff voor al die mensen die zeggen dat je vlees nodig hebt vanwege eiwitten enzo


je hebt een heel slim lichaam nouja eigenlijk de lever!!


die kan namelijk zorgen dat ook al krijg je geen eiwitten binnen dat ze uit andere stoffen die je wel binnenkrijgt eiwitten worden aangemaakt (is lastig proces dus zet het hier maar niet neer)

dus dat maakt echt niet uit zolang je maar genoeg binnenkrijgt
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 18:12
Verwijderd
Citaat:
TearSong schreef:


mensen kiezen er bewust voor om niet te willen weten wat er op hun bord ligt. Ze sluiten bewust hun ogen voor het hele proces van 'hoe een koe een hamlapje in de schappen bij de AH wordt'. Dat is hun keuze...als ze willen weten wat er gebeurd in de vleesindustrie dan kan iedere idioot daar achter komen, als ze willen nadenken over wat hun speklapje vroeger was dan kunnen ze dat doen. Maar ze doen het niet...en ik denk dat iedereen vrij is om die keuze te maken of niet. Wil je door het leven gaan als een paard met oogkleppen op, blind voor wat er om je heen aan de hand is => doe dat dan vooral lekker.
Maar ik zou iig nooit mijn mening opdringen aan die mensen, vooral omdat ik niet sta achter het opdringen van jouw mening, en ten tweede omdat ik weet dat het toch geen nut heeft.
De onbewuste vleeseters negeer ik dus meestal en voor de bewuste vleeseters he ik alleen maar respect omdat ze bewust die keuze hebben gemaakt, en ik hoop ook dat zij op hun beurt weer respect hebben voor de keuze die ik heb gemaakt om geen vlees te eten.

Maar goed, mensen met oogkleppen op zie je toch overal?? Hoeveel mensen zeggen wel niet dat ze een bepaald geloof hebben terwijl ze helemaal niet weten wat dat geloof inhoudt en het ook helemaal niet naleven?
mensen die (al dan niet vrijwillig) oogkleppen opdoen, zie je overal, hell, iedereen doet het

kan soms over hele kleine dingen gaan

maar ik kies er bewust voor om vlees te eten ja, waarom?
- ik hou niet van groente
- ik vind het lekker
- ik beschouw "medelijden" met de diertjes niet als "legitieme" reden voor mij om vegetarisch te worden, hell, als ik mezelf betrap op medelijden (al dan niet zelf), dan verdruk ik dat gewoon.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 17:11
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
ik ben nu bijna helemaal vegetariër. Ik ben gewoon steeds minder vlees gaan eten. En nu eet ik alleen nog maar af en toe een broodje met filé americain (schrijf je dat zo?) en misschien 1x per 2 maanden een klein beetje vis.

Bij mn avondeten eet ik al helemaal geen vlees meer, maar als ik trek heb in een broodje met filé, dan koop ik het soms gewoon. I
Ik eet nl. geen vlees omdat ik het niet eens ben met de bio-industrie en mn ouders geen scharrelvlees willen kopen omdat dat te duur is, maar ik vind dat af en toe een klei beetje vlees wel moet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 17:25
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
suze02 schreef:
Niks tegen vegetariers maar eeh de mens is toch echt een carnivoor,kijk maar naar het gebit!



Ja ik ben vegetarisch,omdat ik het niet nodig vind dat er levende wezens voor mij vermoord moeten worden zodat ik lekker kan eten,ik eet nu al een aantal jaar geen vlees meer en ik heb er totaal geen behoefte meer aan.
Er word bij ons thuis ook vegetarisch gegeten maar ik ben er niet mee opgevoed,ik kwam er uit mezelf mee...en naarmate ik minder vlees tot geen vlees ging eten ging het hele gezin mee..niemand had er eigenlijk sterk behoefte aan.

Ik vind het redelijk aso om dieren te vermoorden omdat het lekker is,een mens kan ook lekker zijn...maar die vermoorden we ook niet voor die reden(of najah..de meeste van ons niet )

Ik heb voor de rest helemaal geen hekel aan mensen die vlees eten dat is hun keuze,ik heb echter wel een hekel aan de mensen die vlees eten en zeggen "ik eet vlees omdat je lichaam het nodig heeft en de mens een carnivoor is" want dat is gewoon regelrechte poep...want een mens heeft geen vlees nodig,want ik leef ook nog steeds.
Als je vlees eet,is het omdat je het lekker vind..een andere reden is er gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 17:28
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Ja maar blijkbaar weten hier tot nu toe geen één vegetarier er antwoord op te geven.

De meeste vis maakt geen deel uit van de bioindustrie,en bioindustrie is waarom veel mensen vega worden.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2002, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Breg schreef:
ik ben nu bijna helemaal vegetariër. Ik ben gewoon steeds minder vlees gaan eten. En nu eet ik alleen nog maar af en toe een broodje met filé americain (schrijf je dat zo?) en misschien 1x per 2 maanden een klein beetje vis.

Bij mn avondeten eet ik al helemaal geen vlees meer, maar als ik trek heb in een broodje met filé, dan koop ik het soms gewoon. I
Ik eet nl. geen vlees omdat ik het niet eens ben met de bio-industrie en mn ouders geen scharrelvlees willen kopen omdat dat te duur is, maar ik vind dat af en toe een klei beetje vlees wel moet kunnen.
filé americain is heilig.

das lekker

maar alle respect voor mensen die "zunig" met vlees omgaan, maar geheel onthouden is tegen je eigen natuur in...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 15:25
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Even nog een opmerking tussendoor, afgezien van de gevoerde discussie hierboven, want daar is al genoeg over gezegd denk ik

Vlees is behalve alle ingespoten hormonen helemaal niet zo gezond. In vlees zitten veel verzadigde ( dus ongezonde vetten ). In vleesvervangers, zoals soja zitten veel meer onverzadigde vetten ( cholstorol verlagend,> 'gezonde vetten' ) dus.
Dat is ook een van de redenen waarom ik geen vlees eet; het is dus ook gezonder en makkelijker te verteren ( daarom had Havock waarschijnlijk ook al zo snel weer 'honger' ), en dat vind ik persoonlijk wel fijner.

En dat vind ik ook belangrijker dan een eventueel eiwit -tekort, terwijl dat ook heel goed vervangen kan worden door andere producten, zoals vleesvervangers
__________________
Ik ben verliefd op het leven
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 20:00
Verwijderd
Citaat:
*Fallen_Tear* schreef:
Even nog een opmerking tussendoor, afgezien van de gevoerde discussie hierboven, want daar is al genoeg over gezegd denk ik

Vlees is behalve alle ingespoten hormonen helemaal niet zo gezond. In vlees zitten veel verzadigde ( dus ongezonde vetten ). In vleesvervangers, zoals soja zitten veel meer onverzadigde vetten ( cholstorol verlagend,> 'gezonde vetten' ) dus.
soja is bah.
als ik het lekker had gevonden was eht een ander verhaal.

Citaat:
Dat is ook een van de redenen waarom ik geen vlees eet; het is dus ook gezonder en makkelijker te verteren ( daarom had Havock waarschijnlijk ook al zo snel weer 'honger' )


Citaat:
En dat vind ik ook belangrijker dan een eventueel eiwit -tekort, terwijl dat ook heel goed vervangen kan worden door andere producten, zoals vleesvervangers
vin jij eht belangrijker om honger te hebben?

of gaat eht om dat makkelijk te verteren deel?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 20:22
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Citaat:
Havock schreef:


soja is bah.
als ik het lekker had gevonden was eht een ander verhaal.

Smaken verschillen nou eenmaal, en dat is maar goed ook








vin jij eht belangrijker om honger te hebben?

of gaat eht om dat makkelijk te verteren deel?

Het makkelijker te verteren
__________________
Ik ben verliefd op het leven
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 22:02
Verwijderd
Citaat:
*Fallen_Tear* schreef:
moet jij áltijd het laatste woord hebben?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Waarom ben je wel/niet vegetariër?
Dreamerfly
158 26-01-2006 13:02
Eten & Drinken Wat kan ik wel en niet eten?
dark princess
37 05-09-2005 19:20
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Verstandelijk gehandicapten moeten gesteriliseerd worden
Thirsa87
153 30-03-2004 12:55
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 10:35
Levensbeschouwing & Filosofie Demonisering van het Christendom
Riconoscente
121 01-07-2003 11:55
Flora & Fauna Verschil bont/vlees, als reactie op topic bont/leer.
extinction
6 08-08-2002 22:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.