Oud 04-12-2004, 10:54
blauwpotlood
blauwpotlood is offline
Best wel stom eigenlijk..
Wordt dinsdag aan mn teen geopereerd. Heb een ingegroeide nagel, wat flink ontstoken is. En daarbij ook nog eens groei van wildvlees. Hoe gaat die operatie eruit zien?
Oud 04-12-2004, 10:55
blauwpotlood
blauwpotlood is offline
of eigenlijk...
Wat kan ik erna verwachten?
Oud 04-12-2004, 11:27
Souris
Avatar van Souris
Souris is offline
heb dat ook wel eens gehad en moest toen naar de huisarts.
die ging m n teen eerst verdoven met een nare prik en daarna sneed ie met een mesje een stuk van m n nagel af.
ik voelde daar dus niks van en het viel erg mee.
toen ie klaar was kreeg ik een verbandje om m n teen en kon ik weer weg.
was daar dus binnen 10 minuten klaar.
achteraf wel pijn gehad maar neem wat pijnstillers en dan is het te doen
__________________
Wat voelt een vlinder in zn buik als hij verliefd is?
Oud 04-12-2004, 16:07
blauwpotlood
blauwpotlood is offline
Jah, dat begrijp ik, maar hoe gaat het dan met dat wild vlees?!
wordt dat ook weggesneden? Of met medicijnen ofzo?
Oud 04-12-2004, 16:37
Souris
Avatar van Souris
Souris is offline
Citaat:
blauwpotlood schreef op 04-12-2004 @ 17:07 :
Jah, dat begrijp ik, maar hoe gaat het dan met dat wild vlees?!
wordt dat ook weggesneden? Of met medicijnen ofzo?
ja bij mij haalde ze het wel weg.
en ik hoefde geen medicijnen,ja mocht pijnstillers gebruiken
__________________
Wat voelt een vlinder in zn buik als hij verliefd is?
Oud 04-12-2004, 16:48
netram
Avatar van netram
netram is offline
Citaat:
blauwpotlood schreef op 04-12-2004 @ 11:54 :
Best wel stom eigenlijk..
Wordt dinsdag aan mn teen geopereerd. Heb een ingegroeide nagel, wat flink ontstoken is. En daarbij ook nog eens groei van wildvlees. Hoe gaat die operatie eruit zien?
á la Balkenende?
__________________
3l$ i$z Mii Du$|-|y // "Lekker oeverloos graaien in een natte doos" © Hecatomb // Igor is mijn kebatsje
Oud 04-12-2004, 17:05
flutterby
Avatar van flutterby
flutterby is offline
Ik heb die operatie al 8x gehad (allemaal in t ziekenhuis)

Je krijgt prikken (die doen echt heel erg zeer, ik wil je echt niet bang maken maar ik schreeuw het elke keer echt weer uit). Daarna snijden ze t wildvlees weg en halen ze de helft van je nagel eraf.
De dagen erna doet het best wel veel pijn, al heb ik er de eerste paar keren niet zo heel veel last van gehad.
Na de 8e operatie is mijn teen deels afgezet, het had geen zin om dezelfde ingreep 9 keer te doen. Wees hier niet bang voor want normaal hoeft t maar bij 1x opereren te blijven

Ohja een tip: mocht je toch heel veel pijn hebben zijn krukken wel aan te raden...
Oud 04-12-2004, 21:11
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
die spuiten doen inderdaad echt VRESELIJK VEEL PIJN!
(tenminste bij mij )
En ik kon ook een paar weken niet lopen...

Maar ik had dan ook een wat andere operatie, mijn hele teennagels (ja meerdere op 1 teen ) zijn verwijdert... En bij de tweede operatie hebben ze het nagelbed weggehaald, zodat ik nu nooit meer een nagel kan krijgen (maar die kwam sowieso niet meer terug )
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Oud 05-12-2004, 12:38
waves
Avatar van waves
waves is offline
die prikken doen inderdaad best wel zeer. daarna gaat het over het algemeen wel. je dokter zal je vertellen dat je een dag of 2, 3 met je voet om hoog moet zitten. Het kan zijn dat je er dan zelf het verbandje af moet halen en het kan zijn dat dat een beetje vast zit ivm opgedroogd bloed. ik kan je adviseren eerst in wat water te weken want anders trek je het wondje weer open.

succes!!
__________________
~ Liefhebben = Loslaten ~
Oud 05-12-2004, 21:58
Madfet
Avatar van Madfet
Madfet is offline
En wat als je teennagels dubbelgroeien, zoals bij mij?
Oud 06-12-2004, 11:54
zus
Avatar van zus
zus is offline
Ik heb precies hetzelfde als de TS, ik ga morgen naar de dokter, alleen ik had verwacht dat het zo gepiept was..Niet dus..
__________________
Dare to fly!
Oud 06-12-2004, 12:21
blauwpotlood
blauwpotlood is offline
Citaat:
zus schreef op 06-12-2004 @ 12:54 :
Ik heb precies hetzelfde als de TS, ik ga morgen naar de dokter, alleen ik had verwacht dat het zo gepiept was..Niet dus..
Hoe wist jij dat het ingegroeide nagel was?
Bij mij was en is mijn teen gewoon flink dik en een beetje grijzig. Wist ik veel dat het ingegroeid/ontstoken/wildvlees was.
Oud 06-12-2004, 18:27
Bubbel Design
Avatar van Bubbel Design
Bubbel Design is offline
Ik heb alles wat hier zo ongeveer genoemd is:
ingegroeid, geen groei, wildgroei, wild vlees. sorry lekker onsmakelijk. ALLES geprobeerd hoor, 1001 zalfjes en alle dokters gehad, wel eens wat weggesneden enz. 2x geopereerd AAAAAAAAHHH er is niets wat pijnlijker is dan die prikken SORRY! ik werd echt helemaal gek. naja en het heeft dus nix geholpen het is nog steeds zo

STERKTE!!!!!
Oud 06-12-2004, 23:15
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ouch krijg nog rillingen als ik eraan denk..

heb die ingreep 3 keer bij mijn HA laten doen die me vreselijk pijnlijke spuiten gaf en waarbij ik alsnog t eraf trekkenv an nagel voelde kwam elke keer trug..

toen bennik eindelijk naar t ziekenhuis gegaan heeft chirurg de ingreep gedaan 2 keer (verschillende voet)
die spuiten deden nog meer pijn maar ik voelde nul komma nul van de ingreep.. die heeft mn nagelriemen versmald.. en zei dat HA nagel ern iet had mogen afhalen omdat het het probleem niet oploste want groeide meteen weer in..
nu hek er geen last meer van gelukkig!

sterkte ermee!
Oud 07-12-2004, 07:16
zus
Avatar van zus
zus is offline
Citaat:
blauwpotlood schreef op 06-12-2004 @ 13:21 :
Hoe wist jij dat het ingegroeide nagel was?
Bij mij was en is mijn teen gewoon flink dik en een beetje grijzig. Wist ik veel dat het ingegroeid/ontstoken/wildvlees was.
Ja, dik, grijzig was hij mij. En daarna werd het paars en kwam er vocht uit. Ontstoken dus.
__________________
Dare to fly!
Oud 09-12-2004, 20:34
nuclearwarfare
nuclearwarfare is offline
Godverdomme.

Ik heb al bijna 2 maanden last van een ingegroeide teennagel in m'n rechter grote teen, dmv zelfoperatie (met een mesje, erg dom ja) zorg ik dat het niet te erg word, maar ik moet eigenlijk langs de dokter.

Maar nu ik dit lees durf ik niet meer.

Haha wat een mop eigenlijk.
Oud 10-12-2004, 08:04
zus
Avatar van zus
zus is offline
Ben net bij de dokter geweest. Ik was helemaal bang door die verhalen hier, maar het viel wel mee. Hij drukte met een stift erop. Weet niet wat voor, hij noemde het de 'helse stift' en zo voelde het ook wel. Als het goed is wordt het wilde vlees nu zwart en valt het er voor maandag af , zoniet dan moet ik volgende week terugkomen en dan gaat hij het snijden. Hopen dus maar
__________________
Dare to fly!
Oud 10-12-2004, 14:22
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
zus schreef op 10-12-2004 @ 09:04 :
Ben net bij de dokter geweest. Ik was helemaal bang door die verhalen hier, maar het viel wel mee. Hij drukte met een stift erop. Weet niet wat voor, hij noemde het de 'helse stift' en zo voelde het ook wel. Als het goed is wordt het wilde vlees nu zwart en valt het er voor maandag af , zoniet dan moet ik volgende week terugkomen en dan gaat hij het snijden. Hopen dus maar
Beetje rare oplossing, maarja. Sterkte.

M'n vriend heeft woensdag de ontsteking uit z'n teen laten snijden. De arts zei dat hij veel te lang had gewacht. Z'n teen is nou bijna uitgehold .

De eerste nacht heeft ie niet erg goed geslapen (van de pijn), de tweede nacht wel gewoon normaal. Nu moet het verband eraf (inderdaad weken in een badje). En dan mag ie er nog een tijdje niet op lopen.

Ik zou het overigens liever niet bij de huisarts doen. Volgens mij zijn ze daar helemaal niet voor opgeleid.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 10-12-2004, 17:00
Bubbel Design
Avatar van Bubbel Design
Bubbel Design is offline
Citaat:
zus schreef op 10-12-2004 @ 09:04 :
Ben net bij de dokter geweest. Ik was helemaal bang door die verhalen hier, maar het viel wel mee. Hij drukte met een stift erop. Weet niet wat voor, hij noemde het de 'helse stift' en zo voelde het ook wel. Als het goed is wordt het wilde vlees nu zwart en valt het er voor maandag af , zoniet dan moet ik volgende week terugkomen en dan gaat hij het snijden. Hopen dus maar
zilvernitraatstift geloof ik. schrik niet: bij mij werd idd het wilde vlees + de nagel zwart! het vlees sterft af, maar de nagel ook hij gaat heeeel langzaam uitgroeien tot je op een moment geen nagel meer hebt en dat komt er een nieuwe onderdoor, jwèghhh..

sorry, gezellig he?
Oud 10-12-2004, 17:04
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Ik heb ook eens een ingegroeide teennagel voor de helft weg laten halen... door de huisarts. Ik moet eerlijk zeggen dat ik die spuiten helemaal niet zo pijnlijk vond ! Het was rond december vorig jaar denk ik zo...
Daarna wel flink een verdoofd gevoel gehad (logisch) en wat pijn. Was er die avond ook nogal vermoeid van. Misschien door stress. De volgende dag was alles voor een groot deel weg... flinke Ibuprofen en ik kon gewoon lopen...
Oud 10-12-2004, 18:30
zus
Avatar van zus
zus is offline
Citaat:
Bubbel Design schreef op 10-12-2004 @ 18:00 :
zilvernitraatstift geloof ik. schrik niet: bij mij werd idd het wilde vlees + de nagel zwart! het vlees sterft af, maar de nagel ook hij gaat heeeel langzaam uitgroeien tot je op een moment geen nagel meer hebt en dat komt er een nieuwe onderdoor, jwèghhh..

sorry, gezellig he?
Hmm, klinkt lekker Maar..doet het ook pijn? Dat er een nieuwe onderdoor groeit..?
__________________
Dare to fly!
Oud 11-12-2004, 13:09
Lautitia
Lautitia is offline
De nagel van mijn dikke teen is wel eens ingegroeid en dat was volgens mijn huisarts te wijten aan de puntschoenen die ik droeg . Het begon allemaal toen ik in Hongarije zat. We moesten veel lopen en dat deed al gauw ontzettende pijn. Ik heb het een beetje uit kunnen houden met pleisters en jodium en ik slikte ontstekingsremmers. Toen ik dat weekend thuis kwam, ben ik naar de huisartsenpost gegaan. 12 uur later stond er nog een reisje op het programma en de noodoplossing was daarom een zilvernitraatstift. Londen was vreselijk: nog veel langere voettochten en ik heb vast ongelofelijk geklaagd en gezeurd tegen iedereen . Ik ben, toen ik eindelijk thuis was, naar mijn eigen huisarts gegaan en die heeft mijn hele nagel eraf gehaald. Die spuiten waren wel gemeen, maar toch echt niet pijnlijk. De huisarts verzocht me nadrukkelijk om mijn voet goed hoog te houden, vooral de eerste paar uur, zodat de pijn wanneer de verdoving was uitgewerkt minder heavy zou zijn. Mijn schoenen moest ik maar snel weggooien. Hij had gelijk, ook zeer zeker wat betreft de puntschoenen .
__________________
- "Zulke dingen gebeuren niet in het echt." "Nee, nee, nee. Het is andersom: zulke dingen verzin je niet!" -
Oud 11-12-2004, 17:22
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
zus schreef op 10-12-2004 @ 19:30 :
Hmm, klinkt lekker Maar..doet het ook pijn? Dat er een nieuwe onderdoor groeit..?
Ik heb al twee keer een nagel van mijn pink eraf gehad en de nieuwe nagel doet absoluut geen pijn. Het is alleen een raar idee dat je geen nagel hebt(ik was 7 en 9 ofzo).
Oud 12-12-2004, 21:22
zus
Avatar van zus
zus is offline
Hmm, als ik het morgen nog niet over was moest ik bellen. Aangezien het er nu nog zit, moet ik morgen bellen en wordt het er alsnog afgesneden..

Trouwens, kun je erna gelijk weer lopen of duurt het een paar uur of een paar dagen?
__________________
Dare to fly!

Laatst gewijzigd op 12-12-2004 om 21:24.
Oud 13-12-2004, 19:57
Bubbel Design
Avatar van Bubbel Design
Bubbel Design is offline
Citaat:
zus schreef op 10-12-2004 @ 19:30 :
Hmm, klinkt lekker Maar..doet het ook pijn? Dat er een nieuwe onderdoor groeit..?
Die nagel doet op zich helemaal geen pijn, als de ontsteking in ieder geval weg is.

Ik lees ook van mensen die de prikken niet pijnlijk vonden! *jaloers* . Maar ik zat in het ziekenhuis, ik denk dat die andere dingen gebruiken dan de huisarts. Btw ik werd er ook half bewusteloos van echt... iets te veel verdoving

Het duurde ook behoorlijk lang voordat ik weer normaal liep enzo... ik durfde er niet op te leunen...
Oud 13-12-2004, 20:54
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
zus schreef op 12-12-2004 @ 22:22 :
Hmm, als ik het morgen nog niet over was moest ik bellen. Aangezien het er nu nog zit, moet ik morgen bellen en wordt het er alsnog afgesneden..

Trouwens, kun je erna gelijk weer lopen of duurt het een paar uur of een paar dagen?
Een paar dagen... of weken.
Een collega van mij kwam pas na 3 weken weer werken en m'n vriend zit na bijna een hele week nog steeds met z'n voet omhoog (hij kan kleine stukjes lopen).
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 01-12-2006, 23:42
1Alain1
1Alain1 is offline
Wie kan mij vertellen waar ze de beste teenoperaties doen? Mijn vriendin moet weer geopereerd worden aan haar dikke teen. De eerste keer is het mis gegaan in het AZM. Ik hoor het wel.
__________________
Niet geschoten, is altijd mis!
Oud 02-12-2006, 00:48
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Niet in dit topic, want zulke oude topics uppen mag niet. Verder vind ik dit forum niet echt geschikt om de kwaliteiten van diverse artsen de bediscussieren, artsen zijn mensen en waar mensen werken worden fouten gemaakt. Laat haar aan haar huisarts maar wat artsen of ziekenhuizen vragen, die heeft daar sowieso waarschijnlijk een beter zicht op.
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04.