Oud 31-05-2005, 08:52
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Ik eet vlees en ja k hou ook van dieren. Om eerlijk te zeggen vind ik vlees best wel lekker, maar dat wil niet zeggen dat ik nu ineens een of andere dierenbeul ben.
Ik vind dat vlees eten gewoon bij de natuur hoort want dieren eten ook elkaar op, maar ik vind wel niet goed hoe de dieren worden behandelt voor ze worden geslacht.
Als ik zou moeten uiten hoeveel ik van dieren hou, dan zou ik dat niet doen door geen vlees meer te eten maar om door iets aan dierenmishandeling etc. te doen. Als ik iemand op straat een beest zie slaan weet ik zeker dat ik op hem afstap en vraag waar hij nu wel niet mee bezig is.
Ik ben wel tegen het gebruik van organen van (gezonde) dieren om mensen langer te laten gebruiken. Ik bedoel je gaat toch geen gezond dier doden om een ongezond mens 10 jaar langer te laten leven dat vind ik echt te gek voor woorden.
Ook ben ik tegen dierenproeven, ook al wil ik zelf de opleiding Life Science gaan doen (dat met medicijnen werkt), de meeste mensen vinden dat gek maar er zijn zoveel alternatieve manieren om je medicijn te testen en daar wil ik me dan mee bezig houden (iemand moet het doen ).
En ja ik vind vlees dus lekker maar dat neemt mn liefde voor dieren niet weg.

[ Edit: sorry d8 dat het een nieuw topic was, maar zie nu dat Kauw weer een oude heeft geopend]
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein

Laatst gewijzigd op 31-05-2005 om 08:56.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2005, 10:05
TechXP
TechXP is offline
Ik vind dat niet samen gaan. Vlees eten en van dieren houden....
En het goed praten omdat andere dieren in de natuur ook dieren eten is natuurlijk een lachertje.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 16:18
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
TechXP schreef op 31-05-2005 @ 10:05 :
Ik vind dat niet samen gaan. Vlees eten en van dieren houden....
En het goed praten omdat andere dieren in de natuur ook dieren eten is natuurlijk een lachertje.
Je kan zeggen wat je wilt, toch hou ik van dieren en eet ik vlees...nou en.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 18:10
Verwijderd
Citaat:
wizkid schreef op 31-05-2005 @ 16:18 :
Je kan zeggen wat je wilt, toch hou ik van dieren en eet ik vlees...nou en.
Het lijkt me sowieso erg vreemd om een dierbare op te eten, laat staan een dierbare daarvoor zelf even te doden.

Ik denk dat je beter kunt zeggen dat je van hamburgers houdt en vlees eet, dat is iets heel anders.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 21:22
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
perseus schreef op 31-05-2005 @ 18:10 :
Het lijkt me sowieso erg vreemd om een dierbare op te eten, laat staan een dierbare daarvoor zelf even te doden.

Ik denk dat je beter kunt zeggen dat je van hamburgers houdt en vlees eet, dat is iets heel anders.
Ik heb geen persoonlijke band met de dieren die ik eet en ik heb ze zeker niet zelf gedood. Ik koop ze gemalen in een pakje bij de appie happie.
Het is niet verboden of zo om van dieren te houden en toch vlees te eten, en als je vegetariër bent kom je voor dieren op door geen vlees te eten, ik kom op een andere manier voor dieren op.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 22:05
Verwijderd
Citaat:
wizkid schreef op 31-05-2005 @ 21:22 :
Ik heb geen persoonlijke band met de dieren die ik eet en ik heb ze zeker niet zelf gedood. Ik koop ze gemalen in een pakje bij de appie happie.
Het is niet verboden of zo om van dieren te houden en toch vlees te eten, en als je vegetariër bent kom je voor dieren op door geen vlees te eten, ik kom op een andere manier voor dieren op.
Nou, sterkte dan maar daarmee.

Ik vind dit exemplarisch voor de inflatie waar het begrip 'houden van' aan onderhevig is, daarnaast vraag ik me af: houd je soms van iedereen?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 23:17
DarkKnight
DarkKnight is offline
Citaat:
perseus schreef op 31-05-2005 @ 22:05 :
Nou, sterkte dan maar daarmee.

Ik vind dit exemplarisch voor de inflatie waar het begrip 'houden van' aan onderhevig is, daarnaast vraag ik me af: houd je soms van iedereen?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 01:57
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
wizkid schreef op 31-05-2005 @ 21:22 :
Het is niet verboden of zo om van dieren te houden en toch vlees te eten, en als je vegetariër bent kom je voor dieren op door geen vlees te eten, ik kom op een andere manier voor dieren op.
Nou verboden.. je mag denken enzo wat je wil. Maar van dieren houden en ze opeten? Beetje raar. Je houd dan van bepaalde dieren waarmee je een eenzijdige emotionel band hebt (bv. huisdieren) en die eet je niet op. Maar van de dieren houden die je op eet. Je kan moeilijk zeggen dat je opkomt voor een koe als je zijn soortgenoot ondertussen opeet. Dat is aardig hypocriet. Dat zijn wel vele mensen hoor, maar ik vind het erg raar.

Je hebt geen vlees nodig en kan het makkelijk zonder doen, maar 'lekker' is voor jou belangrijker dan dat je meehelpt om die dierenuitbuitende industrie tegen te gaan. Op zijn minst zou je om ze te helpen iig geen producten moeten nemen van de bioindustrie.

Er zijn jammer genoeg te veel 'dierenliefhebbers' die meer het vlees liefhebben dan het dier. Dat is zoals ik het zie.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 16:08
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
TechXP schreef op 01-06-2005 @ 01:57 :
Nou verboden.. je mag denken enzo wat je wil. Maar van dieren houden en ze opeten? Beetje raar. Je houd dan van bepaalde dieren waarmee je een eenzijdige emotionel band hebt (bv. huisdieren) en die eet je niet op. Maar van de dieren houden die je op eet. Je kan moeilijk zeggen dat je opkomt voor een koe als je zijn soortgenoot ondertussen opeet. Dat is aardig hypocriet. Dat zijn wel vele mensen hoor, maar ik vind het erg raar.

Je hebt geen vlees nodig en kan het makkelijk zonder doen, maar 'lekker' is voor jou belangrijker dan dat je meehelpt om die dierenuitbuitende industrie tegen te gaan. Op zijn minst zou je om ze te helpen iig geen producten moeten nemen van de bioindustrie.

Er zijn jammer genoeg te veel 'dierenliefhebbers' die meer het vlees liefhebben dan het dier. Dat is zoals ik het zie.
Als het aan jou ligt mag ik dus niet van dieren houden en vlees eten. Als je dit dan tegen iedereen gaat zeggen die vlees eet dan vallen heel wat dierenliefhebbers weg die wel goede dingen doen voor die beesten en ze ook helpen en nou dat is dan ook echt heel goed voor die dieren.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 16:08
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
perseus schreef op 31-05-2005 @ 22:05 :
houd je soms van iedereen?
nee ik heb een hekel aan de meeste mensen
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 17:07
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
wizkid schreef op 01-06-2005 @ 16:08 :
Als het aan jou ligt mag ik dus niet van dieren houden en vlees eten. Als je dit dan tegen iedereen gaat zeggen die vlees eet dan vallen heel wat dierenliefhebbers weg die wel goede dingen doen voor die beesten en ze ook helpen en nou dat is dan ook echt heel goed voor die dieren.
Wat is er helpen aan? Een kip die 10cm2 extra ruimte krijgt? Wat heeft die kip daar nou aan. Dat is alleen maar goed voor die mensen die wat meer welzijn willen voor die dieren. Lekker goed voor je eigen om een goed gevoel eraan over te houden. Maar wat heeft die kip eraan als die toch die avond op het bord ligt?

Het houden van..wat jij bedoeld is selectief houden van. Je kent de dieren want je hebt bijvoorbeeld een konijn als huisdier en daarom vind je niet dat ze andere konijntjes moete gebruiken of je vind de dieren er mooi uit zien en daarom vind je dat ze beter gehouden moeten worden. Maar dat is toch alleen maar houden van je eigen? Je doet het immers om een goed gevoel te krijgen en niet zozeer of het dier meer rechten heeft. Dat is het verschil tussen mensen die streven naar welzijn en mensen die naar meer rechten streven voor de dieren.

Het is dus hypocriet om in je voeding niks te willen offeren en daarnaast 'strijden' voor het welzijn van de dieren die je eigenlijk zelf opeet. Vind je dat ook niet vreemd dan?

Vind je alleen dat het welzijn beter moet voor de dieren, dan kan je op zijn minst niks eten van die industrie. Anders werk je er erg aan mee. Toch bijna 100 veedieren die een mens gemiddeld dood/opeet per jaar.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 17:24
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
TechXP schreef op 01-06-2005 @ 17:07 :
Wat ...jaar.
Ik denk niet dat je de persoon bent die kan inschatten in welke mate ik van dieren houdt. Geloof me ik weet dat dieren ook rechten hebben en ik maak vaak genoeg ruzie met mensen om ze dit duidelijk te maken, ik ben dan ook tegen het gebruik van dieren voor medicijnen/make-up te testen en ook om ze te fokken/vangen voor hun bont. Zelf gebruik ik scharrel producten omdat de dieren het daarbij al iets beter hebben dan in een legbatterij of iets dergelijks. Ik hou van mijn eigen huisdieren maar ik kom ook op voor dieren die ik helemaal niet ken. Alleen ik ga dan met mensen in discussie om te proberen hun kijk daarop te veranderen, ook heb ik vorige zomer bij stichting zwerfkat meegeholpen en de dierenbescherming.
Jij probeert de dieren te helpen door geen vlees meer te eten en zo hebben we allemaal ons eigen ding om ze te helpen. Jij bent dan ook niet degene die mij gaat zeggen dat ik niet van dieren houd en niet om ze geef. Ik ben ook niet de persoon die - door geen vlees meer te eten- de dieren kan helpen (het stopt niet ineens allemaal), natuurlijk iedereen moet zijn eigen steentje bijdragen (ik heb er wel al vaker over nagedacht om vegetariër te worden, misschien is het iets voor de toekomst). Maar nu ga ik dan eerder met mensen in discussie, dan dat ik geen vlees eet en daarmee die industrie tegen ga.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 17:44
Verwijderd
Als jij denkt dat je dieren niet kunt helpen door ze niet te eten dan ben je gewoon ontzettend dom.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 18:06
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
perseus schreef op 01-06-2005 @ 17:44 :
Als jij denkt dat je dieren niet kunt helpen door ze niet te eten dan ben je gewoon ontzettend dom.
Ik zeg dat ik daar alleen niet verandering in kan brengen, dat je daar veel meer mensen voor nodig hebt en dat ik me daar dan (nog) niet mee bezig hou.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 18:17
Verwijderd
Ook dat is ontzettend dom.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 19:09
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
wizkid schreef op 01-06-2005 @ 17:24 :
Jij probeert de dieren te helpen door geen vlees meer te eten en zo hebben we allemaal ons eigen ding om ze te helpen. Jij bent dan ook niet degene die mij gaat zeggen dat ik niet van dieren houd en niet om ze geef. Ik ben ook niet de persoon die - door geen vlees meer te eten- de dieren kan helpen (het stopt niet ineens allemaal), natuurlijk iedereen moet zijn eigen steentje bijdragen (ik heb er wel al vaker over nagedacht om vegetariër te worden, misschien is het iets voor de toekomst). Maar nu ga ik dan eerder met mensen in discussie, dan dat ik geen vlees eet en daarmee die industrie tegen ga.
Ik kan echter niet zeggen dat je zo erg van dieren houd. Je gevoelens zullen vast oprecht zijn, maar ik snap dan niet waarom je dan iets tegenstrijdigs doet?

Doordat jij vlees eet, melk drinkt etc. ben je een van de mensen die de vraag in stand houdt en vraag creeert. Als de vraag daalt doordat dierenliefhebbers minder tot geen van die producten meer wil, dan neemt de vraag af en moeten ze wel minder produceren. Meer produceren = bioindustrie en als het minder word krijgen de dieren automatisch meer ruimte enzo.

Ik vind het dan ook raar dat (naar mijn ervaring) de meeste mensen (toch gauw 80-90%) die zich dierenliefhebber noemen meestal nog gewoon vlees eet, eieren gebruikt en melk drinkt. Dit vind ik persoonlijk erg strijdig en ik vind dat men dan geloofwaardigheid verliest.

Je zegt dat je tegen bont bent. Draag je wel leer en wol? Daarvoor sterven jaarlijks meer dieren dan voor de bont. En ook op verschrikkelijke wijze. Scharrelvlees en scharrelei zijn niet erg veel beter.

Lees eens deze brochures:
http://www.wereldveganismedag.nl/wvd..._broc_2001.htm
http://www.wereldveganismedag.nl/wvd..._broc_2002.htm
http://www.wereldveganismedag.nl/wvd..._broc_2005.htm

En bekijk eens de video hier:
http://www.meetyourmeat.com/

Ik denk dat je het wel in je hebt omdat je vertelt dat je er bewuster mee bezig bent, maar denk nog eens goed na over wat je door vlees eten e.d. teweeg brengt.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 08:26
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
TechXP schreef op 01-06-2005 @ 19:09 :

Doordat jij vlees eet, melk drinkt etc. ben je een van de mensen die de vraag in stand houdt en vraag creeert. Als de vraag daalt doordat dierenliefhebbers minder tot geen van die producten meer wil, dan neemt de vraag af en moeten ze wel minder produceren. Meer produceren = bioindustrie en als het minder word krijgen de dieren automatisch meer ruimte enzo.

Ik vind het dan ook raar dat (naar mijn ervaring) de meeste mensen (toch gauw 80-90%) die zich dierenliefhebber noemen meestal nog gewoon vlees eet, eieren gebruikt en melk drinkt. Dit vind ik persoonlijk erg strijdig en ik vind dat men dan geloofwaardigheid verliest.


Klopt wat je zegt, maar niet alle dierenliefhebbers houden zich bezig met het stoppen van de bio industrie. Ik weet dat er heel veel mensen zijn de dieren op een goede manier helpen en toch vlees eten, ik vind dat dat moet kunnen. Ik snap ook wel dat als je gaat 'strijden' tegen de bio industrie je niet zelf nog vlees moet eten.
In discussie hou ik me vooral bezig met het milieu, en natuur gebieden, en ja dan fokken/vangen voor make-up en medicijnen (ben daarbij zo'n beetje tegen heel 4 havo ingegaan, maar het werd niet duidelijker bij ze)



Je zegt dat je tegen bont bent. Draag je wel leer en wol?
Nee, ik draag qua kleding katoen, mijn (sport) schoenen weet ik niet, maar ik ben dan ook niet meteen het leren laarsjes type.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 10:59
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Klopt wat je zegt, maar niet alle dierenliefhebbers houden zich bezig met het stoppen van de bio industrie. Ik weet dat er heel veel mensen zijn de dieren op een goede manier helpen en toch vlees eten, ik vind dat dat moet kunnen. Ik snap ook wel dat als je gaat 'strijden' tegen de bio industrie je niet zelf nog vlees moet eten.
Maar ben je tegen de bioindustrie en tegen het houden van de manier van dieren?
De meeste mensen in NL en ook die dierenliefhebbers zeggen dat ze de bioindustrie niks vinden maar gewoon blijven ze eten van het vlees, de eieren, etc. Dus erg tegenstrijdig. Die dierenliefhebbers zijn vaak harstikke tegen eten van honden en katten en vinden stierenvechten verschrikkelijk, maar de bioindustrie... daar werken ze gewoon lekker aan mee. Ik snap dat niet...en dan zijn ze naar mijn mening echt niet overtuigend.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 16:24
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
TechXP schreef op 02-06-2005 @ 10:59 :
Maar ben je tegen de bioindustrie en tegen het houden van de manier van dieren?
De meeste mensen in NL en ook die dierenliefhebbers zeggen dat ze de bioindustrie niks vinden maar gewoon blijven ze eten van het vlees, de eieren, etc. Dus erg tegenstrijdig. Die dierenliefhebbers zijn vaak harstikke tegen eten van honden en katten en vinden stierenvechten verschrikkelijk, maar de bioindustrie... daar werken ze gewoon lekker aan mee. Ik snap dat niet...en dan zijn ze naar mijn mening echt niet overtuigend.
Ik heb je filmpje bekeken en ja tegen zo'n industrie ben ik natuurlijk wel, maar als de varkens, kippen, koeien etc. niet in een hokje worden opgesloten of dat ze met veel te veel ergens zitten en als ze niet worden mishandelt (dat ze dus een 'goed' leven hebben) dan ben ik er niet tegen.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 18:41
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
wizkid schreef op 02-06-2005 @ 16:24 :
Ik heb je filmpje bekeken en ja tegen zo'n industrie ben ik natuurlijk wel, maar als de varkens, kippen, koeien etc. niet in een hokje worden opgesloten of dat ze met veel te veel ergens zitten en als ze niet worden mishandelt (dat ze dus een 'goed' leven hebben) dan ben ik er niet tegen.
Maar je ondersteunt het waarschijnlijk nu nog wel. Dus waarom dan niet anders consumeren?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 19:44
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
TechXP schreef op 02-06-2005 @ 18:41 :
Maar je ondersteunt het waarschijnlijk nu nog wel. Dus waarom dan niet anders consumeren?
Als ik erachter zou komen (op een of andere manier) dat het bedrijf waar ik het vlees van krijg de dieren naar mijn mening te slecht behandelt zal ik ook meteen stoppen met het consumeren en k zal dan ook aan de nodige mensen vertellen hoe het daar allemaal zit.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 20:23
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
wizkid schreef op 02-06-2005 @ 19:44 :
Als ik erachter zou komen (op een of andere manier) dat het bedrijf waar ik het vlees van krijg de dieren naar mijn mening te slecht behandelt zal ik ook meteen stoppen met het consumeren en k zal dan ook aan de nodige mensen vertellen hoe het daar allemaal zit.
Welk bedrijf is dat dan? Het enige vlees wat een beetje in de buurt komt is dan biologisch vlees, maar dat is niet veel beter dan bioindustrie vlees. De melk(producten) die je neemt zal denk ook veelal bioindustrie zijn of direct gelinkt met bioindustrie.
Zelfde geld voor eieren. Of producten met ei erin. Met ei-lecithine is meestal legbatterij, ei-eiwti ook, gelatine = bioindustrie, etc.
In brood kan ook de 'bioindustrie'-producten zitten, de boter, de margarine, etc.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 22:09
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
TechXP schreef op 02-06-2005 @ 20:23 :
Welk bedrijf is dat dan? Het enige vlees wat een beetje in de buurt komt is dan biologisch vlees, maar dat is niet veel beter dan bioindustrie vlees. De melk(producten) die je neemt zal denk ook veelal bioindustrie zijn of direct gelinkt met bioindustrie.
Zelfde geld voor eieren. Of producten met ei erin. Met ei-lecithine is meestal legbatterij, ei-eiwti ook, gelatine = bioindustrie, etc.
In brood kan ook de 'bioindustrie'-producten zitten, de boter, de margarine, etc.
Ik heb me er nog nooit in verdiept. Maar wij kopen veel biologische producten in de supermarkt, ik weet niet of dat er veel verandering in brengt. Brood kopen we niet maar bakken we zelf.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 00:03
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
wizkid schreef op 02-06-2005 @ 22:09 :
Ik heb me er nog nooit in verdiept. Maar wij kopen veel biologische producten in de supermarkt, ik weet niet of dat er veel verandering in brengt. Brood kopen we niet maar bakken we zelf.
Misschien er wat in verdiepen?

Zelf brood bakken is wel lekker Heb je tenminste ook een beetje controle
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 00:08
Pukka
Avatar van Pukka
Pukka is offline
niet zeuren, wordt gewoon vegetarier...

vlees is toch niet te vreten...\--
__________________
pocket evolution
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 01:17
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Pukka schreef op 03-06-2005 @ 00:08 :
niet zeuren, wordt gewoon vegetarier...

vlees is toch niet te vreten...\--
Niet zeuren wordt veganist... ei en melk zijn ook niet lekker!
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 14:27
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
TechXP schreef op 03-06-2005 @ 00:03 :
Misschien er wat in verdiepen?

Als ik zomervakantie heb zal ik eens kijken of ik er wat over kan vinden, nu heb ik geen tijd
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 23:56
Verwijderd
Ik zal even heel hippocriet maar eerlijk zijn:
Ik houd van vlees maar ik houd ook van dieren. Mijn moeder kocht nooit lams of kalfsvlees, en ik eigenlijk ook niet. Maar ik eet het soms wel in een restaurant omdat ik het gewoon lekker vind. Ik vind dieren ook heel lief en vooral als het mijn eigen dieren zijn of als ik ze tegenkom. Maar bij dieren waar ik toch niet mee geconfronteerd word vind ik het toch minder erg.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 01:11
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 03-06-2005 @ 23:56 :
Ik zal even heel hippocriet maar eerlijk zijn:
Ik houd van vlees maar ik houd ook van dieren. Mijn moeder kocht nooit lams of kalfsvlees, en ik eigenlijk ook niet. Maar ik eet het soms wel in een restaurant omdat ik het gewoon lekker vind. Ik vind dieren ook heel lief en vooral als het mijn eigen dieren zijn of als ik ze tegenkom. Maar bij dieren waar ik toch niet mee geconfronteerd word vind ik het toch minder erg.
moet je gewoon even www.meetyourmeat.com gaan kijken
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 17:58
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 04-06-2005 @ 01:11 :
moet je gewoon even www.meetyourmeat.com gaan kijken
Ik heb het filmpje voor een paar minuten bekeken. Ik vind het ook zielig en dieronterend, en deze vormen van bioindustrie zouden niet mogen gebeuren. Maar ik word nu niet opeens vegatarier.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 18:04
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 04-06-2005 @ 17:58 :
Ik heb het filmpje voor een paar minuten bekeken. Ik vind het ook zielig en dieronterend, en deze vormen van bioindustrie zouden niet mogen gebeuren. Maar ik word nu niet opeens vegatarier.
Ook niet bewuster in je eetgedrag? Ik snap nl. van mensen nog niet, dat ze iets afkeuren en er volop aan meewerken.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 20:21
Verwijderd
Het is ook heel hippocriet eigenlijk. Maar biologisch vlees is gewoon ontzettend duur, dat kan ik niet betalen. Als ik dat wel kon, dan zou ik het ook echt kopen. Maar ik heb mijn hele leven vlees gegeten en daar wil ik eigenlijk niet abrupt mee stoppen. Overigens eet ik ook niet elke dag vlees, maar soms gewoon veel groente of een vegetarisch product. In dat opzicht was ik al bewuster in mijn eetgedrag, daar verandert dit filmpje niets aan.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 22:08
TechXP
TechXP is offline
Vlees is niet perse nodig, dus je kan het ook wel helemaal weglaten. Het is goed dat je al bewuster bezig bent. Elke stap richting de goede weg is er 1...
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 10:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:32.