Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2006, 22:40
ragdoll
Avatar van ragdoll
ragdoll is offline
I.

Toen ik tien was, heeft mijn moeder haar hele lichaam door de plastisch chirurg laten aanpakken. Op televisie. Een week lang was ze weg, en in die week moesten we allemaal voor een nieuw aangeschafte videocamera vertellen hoe erg we haar misten. Mijn zusje vond het geweldig, stiftte meteen haar lippen rood en trok mijn moeders hakken aan. Ze bracht voor de camera een tien minuten durend popliedje ten gehore dat onverstaanbaar was omdat ze nog geen woord engels sprak. Het was wel erg gevoelig en mijn moeder was vast ontroerd, alleen hebben ze dat stuk uit het programma geknipt; waarschijnlijk omdat mijn zusje met haar rode mond op een tienerhoertje leek.
Mijn vader en ik waren minder camerageil en mompelden dan ook maar dat we hoopten dat ze snel thuis zou komen. Dat hoopte ik ook echt, want ik at al vijf dagen friet omdat mijn vader niet erg culinair was. (Mijn oma kon wel koken, maar mijn vader had gedreigd dat als zij iedere dag zou komen koken hij ook zou vertrekken).
Op de achtste dag konden we mijn moeder weer ophalen. Eerst moest ze over een catwalk lopen omdat er nu eenmaal een show van moest worden gemaakt, dus we zaten een half uur te wachten voordat ze eindelijk van de trap af kwam lopen.
Haar gezicht vond ik een beetje eng geworden. Het was mijn moeder nog wel, maar ze leek op de poppen waar ik vroeger mee speelde. Haar lichaam was iets dunner, dat zag ik wel, en ze had een extreem lelijke paarse jurk aan waar mijn zusje en ik later nog veel mee hebben gespeeld. Toen ze me omhelsde merkte ik pas dat er veel meer vlees tegen me aan werd gedrukt en dat haar borsten groter waren. Ook rook ik mijn moeder niet meer, maar een walm van haarlak en goedkoop parfum. (Het hele programma was overigens erg goedkoop, en het is ook maar te hopen dat het geld naar de operatie is gegaan, anders wordt mijn moeder op een dag wakker met haar oor in haar mondhoek).

~

goed, slecht? meer? meningen gewenst
__________________
april is the cruellest month
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2006, 11:39
-zen-Chris
Avatar van -zen-Chris
-zen-Chris is offline
Je hebt een goede zinsbouw en je schrijft duidelijk, maar ik weet niet precies wat voor tekst dit zou moeten zijn. Daarvoor is dit nog te weinig informatie denk ik.

Verder vond ik het niet pakkend of verrassend, misschien dat je dat in een vervolgtekst wel kan doen.

Succes
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 12:20
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Het is inderdaad een beetje inleidend, maar het zorgt er eigenlijk niet voor dat ik heel graag verder zou willen lezen. De toon is een beetje te onverschillig en dat doet bijvoorbeeld zeker af aan de grap in de laatste zin.

Maar misschien komt het wel als je verder schrijft
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Eindelijk uit de SAAI #1830
Verwijderd
500 27-05-2013 19:30
De Kantine To be young, gifted and saai #376
Verwijderd
501 13-10-2008 20:26
Muziek cd covers
Max Piet
4 18-09-2006 14:38
Lichaam & Gezondheid [Lenzen] Klopt het dat..
Verwijderd
66 02-03-2006 15:50
Psychologie Doe een wens.....
JJ13
73 15-11-2004 23:04
Lifestyle Laat je kamer zien!
Quiet
260 15-03-2004 21:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:13.