Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2006, 14:52
Madeleijn
Hey,
Kunnen jullie mij alsjeblieft helpen?
Ik heb heel dringend een samenvatting van 'De schaduw van de wind' nodig!
Ik kan het nergens vinden, en morgen moet ik het inleveren!
En t is veel te ingewikkeld om zelf te schrijven.
Help alsjeblieft!
Advertentie
Oud 12-10-2006, 15:10
Otis
Avatar van Otis
Otis is offline
had je maar voor carry slee moeten kiezen
Oud 12-10-2006, 18:50
Verwijderd
Daniël Sempre wordt als hij hij tien jaar oud is door zijn vader meegenomen naar het 'Kerkhof van vergeten boeken'. Hij mag een boek uitzoeken en kiest er een met de titel 'De schaduw van de wind'. Dat boek laat hem vervolgens niet meer los. Hij wil alles weten over het boek en de schrijver ervan, Julian Carax. En merkwaardigerwijs lijken alle mensen die hij ontmoet, ook de vrouwen op wie hij verliefd wordt, deel uit te maken van het grote spel waarvan dat boek het middelpunt vormt.
Daniël wordt gevolgd door een raadselachtig persoon die op zoek is naar alle boeken van Julian Carax. Ieder exemplaar wil hij bemachtigen, maar vreemd genoeg niet omdat hij een groot fan is, nee, hij wil de boeken vernietigen. Omdat hij al voor een groot deel in zijn opzet geslaagd is, zijn de paar overgebleven boeken een fortuin waard. Een boekenhandelaar biedt Daniël er veel voor, maar de jongen weigert. De dochter van de boekhandelaar wekt wèl zijn belangstelling: zij is blind, en vraagt Daniël of hij het boek aan haar voor wil lezen. Al lezende wordt hij verliefd op de tien jaar oudere jonge vrouw, en hij geeft haar het boek. Maar als hij zwaar teleurgesteld wordt door zijn aanbedene pakt hij het boek weer terug om het opnieuw te verstoppen in het 'Kerkhof van vergeten boeken'. Daarbij ontmoet hij een zwerver, Fermin, die later in de winkel van Daniëls vader komt werken.

Fermin en Daniël spannen samen om alle raadsels rondom de schrijver Carax op te lossen. Niet zonder gevaar voor eigen leven en dat van anderen.

Het plot is ingewikkeld, maar alles valt op zijn plaats. Het feit dat het leven de jongen veel overeenkomsten vertoont met dat van de schrijver, en van het enigszins autobiografische boek geeft een magisch-realistisch tintje aan het geheel. Je wordt meegezogen in het verhaal vol onverwachte wendingen, met een niet-overheersende politieke achtergrond. Wie Barcelona kent, zal nog meer plezier beleven aan de dwaaltochten door de stad.


Google is zo gek nog niet.
Oud 12-10-2006, 20:37
Verwijderd
We hebben vanaf dit moment één officieel 'Schaduw van de wind'-topic.

LUH-3417
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Ik zoek een boek.
Verwijderd
22 18-12-2007 15:07
Verhalen & Gedichten De reiziger, de toren.
lestat080
4 29-08-2005 20:49
Verhalen & Gedichten Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters.
Dreamerfly
106 28-12-2004 21:45
Verhalen & Gedichten Help met mij bloemlezing voor school
BadBoyll
1 28-04-2004 14:15
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De kettingzaag en de bejaardenflat; een episch drama.
Verwijderd
18 13-10-2002 20:03
ARTistiek Achter de werkelijkheid
Inemine
7 11-10-2001 20:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44.