Oud 29-11-2006, 15:48
Verwijderd
Ik zag daarstraks weer eens een advertentie met "gezocht: vrijwilligers voor geneesmiddelenonderzoek". Helaas (of gelukkig, hangt er vanaf af hoe je 't bekijkt ) vragen ze bijna altijd enkel naar mannen.

Waarom is dat zo? En is dat niet nadelig voor vrouwen, is het niet mogelijk dat die medicijnen dan minder goed werken of meer bijwerkingen hebben bij hun? (Of zijn mannen en vrouwen echt compleet hetzelfde op dit gebied? )
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 15:49
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Ik dacht dat het kwam vanwege de onvruchtbaarheidskansen bij vrouwen. Want als je ouder bent dan 40 of geen baarmoeder meer hebt mag het vaak wel weer.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 29-11-2006 @ 15:49 :
Ik dacht dat het kwam vanwege de onvruchtbaarheidskansen bij vrouwen. Want als je ouder bent dan 40 of geen baarmoeder meer hebt mag het vaak wel weer.
+ dat het zo kan zijn dat je zwanger bent tijdens het onderzoek (zonder dat je het weet) en dan is er een kans dat de foetus wordt aangetast
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 16:12
Verwijderd
Het is vooral eigenlijk, omdat mannen een veel constanter niveau hormonen in hun lichaam hebben, waardoor hun reacties op medicatie voorspelbaarder zijn. Bij vrouwen is het toch elke week weer anders.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 16:42
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Maar men moet toch ook testen op vrouwen, om het effect bij vrouwen te onderzoeken?

Of stel ik nu echt een hele domme vraag .
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 18:48
Verwijderd
Ja dat was ik mij dus ook aan het afvragen
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 19:25
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 29-11-2006 @ 16:42 :
Maar men moet toch ook testen op vrouwen, om het effect bij vrouwen te onderzoeken?

Of stel ik nu echt een hele domme vraag .
ik vraag het me eigenlijk ook af idd
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 19:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik denk dat ze het eerst testen op mannen en pas als het daar geen ongewenste effecten heeft en wel het effect wat het zou moeten hebben ze het ook testen bij vrouwen, om te kijken hoe het daarbij werkt. Al hoor je ook vaak dat medicijnen die bij kinderen worden voorgeschreven ook niet op kinderen zijn getest......
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 19:44
Verwijderd
Medicijnen test je gewoon illegaal in ontwikkelingslanden waar mensen toch wel dood gaan aan honger/aids/medicijnentests.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 20:23
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-11-2006 @ 19:28 :
Ik denk dat ze het eerst testen op mannen en pas als het daar geen ongewenste effecten heeft en wel het effect wat het zou moeten hebben ze het ook testen bij vrouwen, om te kijken hoe het daarbij werkt.
Zo gaat t ook ongeveer, eerst wordt bekeken of er schadelijke effecten zijn, dan of het werkt bij patiënten en daarna volgt pas een onderzoek naar een grotere groep met veel verschillende patiënten (man/vrouw, verschillende leeftijden en soms ook autochtoon/allochtoon). Met kinderen vind ik ook af en toe maar raar, voor zover ik weet moet t wel allemaal getest worden op kinderen voor een arts het mag voorschrijven aan kinderen (die kunnen er anders op reageren enzo), maar er wordt lang niet altijd volgens officiele doseringen voorgeschreven.

@Sjek: waar slaat dat nou weer op?
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 20:38
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 29-11-2006 @ 20:23 :

@Sjek: waar slaat dat nou weer op?
omdat grote concerns dat doen
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 20:50
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
sjek schreef op 29-11-2006 @ 20:38 :
omdat grote concerns dat doen
In een James Bond film ja.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 21:49
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
DDM schreef op 29-11-2006 @ 20:50 :
In een James Bond film ja.
.

@MieX, dankje voor je antwoord. Hoewel ik het raar zou vinden als ze een medicijn niet op kinderen testen, aan de ene kant is het raar om het wél te doen, in mijn ogen, maar kinderen zouden er anders toch echt schadelijke bijwerkingen kunnen krijgen...
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 21:53
Verwijderd
Citaat:
DDM schreef op 29-11-2006 @ 20:50 :
In een James Bond film ja.
en in ' the constant gardener'

vroeger gebeurde dat overigens wel (werd er ook getest op gehandicapte mensen) maar er is sinds 1960/1970 een wet waarin staat dat mensen toestemming moeten geven als ze mee willen doen aan een geneesmiddelenonderzoek
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 13:50
Verwijderd
Citaat:
ikke-eva schreef op 29-11-2006 @ 21:53 :
en in ' the constant gardener'

vroeger gebeurde dat overigens wel (werd er ook getest op gehandicapte mensen) maar er is sinds 1960/1970 een wet waarin staat dat mensen toestemming moeten geven als ze mee willen doen aan een geneesmiddelenonderzoek
heb ik ook gezien

en ja, 'een wet' is er misschien, maar dat wil niet zeggen dat iederene zich daar aan gaat houden..

Bedankt voor het antwoord toch allemaal
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 21:44
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
doezel schreef op 30-11-2006 @ 13:50 :
en ja, 'een wet' is er misschien, maar dat wil niet zeggen dat iederene zich daar aan gaat houden..
Je geeft een of andere Afrikaan een zak graan of een kip zonder hem al te veel te vertellen over de risoco's en je hebt jezelf een vrijwilliger!
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 16:45
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
MTpower schreef op 30-11-2006 @ 21:44 :
Je geeft een of andere Afrikaan een zak graan of een kip zonder hem al te veel te vertellen over de risoco's en je hebt jezelf een vrijwilliger!
Helaas moet je een enorm registratiedossier inleveren als je een geneesmiddel op de markt wil brengen, waar onder andere in staat wat voor proefpersonen je hebt gebruikt. Als je dus een middel in Nederland op de markt wil brengen en je test op Afrikanen heb je best een kans dat ze dat niet toelaten. Lieg je erover en komen ze erachter, dan heb je een nog groter probleem.
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] Dringend vraagje over examenbundels!
Verwijderd
4 14-04-2009 00:53
Werk, Geld & Recht medisch proefkonijn
herz
40 09-02-2007 13:31
Drugs & Alcohol Vraagje duur van het verlaten van thc uit het bloed
Dop_16
76 06-02-2007 21:30
Werk, Geld & Recht Hoeveel verdien jij per uur?
Sacrilege
202 28-07-2006 20:46
Algemene schoolzaken is er verschil tussen...
bamiPoep
44 09-10-2004 12:29
Algemene schoolzaken Ervaringen..
Shadina
23 02-05-2004 15:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:26.